Skocz do zawartości
1robert

kilka pytań dotyczących klimatronika w b4

Rekomendowane odpowiedzi

jakas pomoc ?? tak tronic - climatronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka pomoc jak wszystko już było na tym forum!!! o 1 w nocy czy o 7 rano w niedzielę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co za roznica ktora godzina ?:D tuningi trwaja po nocach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jest xD nikt Ci nie siedzi w nocy i nie czeka na forum aby pomóc Ci w tuningu :D a po za tym czego się boisz, że w nocy to robisz żeby nikt nie widział?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe inna strefa czasowa :)

pozatym wszystko zalozylem ale jest zonk :D

dmuchawa chodzi caly czas brak wyswietlenia na troniku czego kolwiek i brak podswietlenia no nic poszperam jeszcze przy skrzynce bezpiecznikow

a moze jest ona w trybie awaryjnym albo trzeba ja aktywowac vagcomem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej to jest diagnoza a ta kość pod tunelem to kość w której łączą się wyjścia diagnostyczne poszczególnych modułów (abs, poduchy silnik, tronic)- dalej idą do kostki diagnozy (pod licznikiem)

patrz po kolorach kabli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okej wsio dziala jak nalezy itd tylko potrzebuje wiazki silnikowej poniewaz po podpieciu pod vaga pokazuje tylko tronica a silnika nie wykrywa jesli zmienie wiazke ta co jest immo itp w niej wykrywa silnik

i nie zapina kompresora itp na krotko zapina jak wyciagne wiazke i polacze

czyli diagnoza wiazka silnika potrzebna :)ma ktos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w temacie.

Ja również będę u siebie chciał zamontować Climatronic.

Mam już nawet kupiony z VR6 z 94r.

I tu mam prośbę do 1robert.

Czy mógł byś mi udostępnić schemat którym się posługiwałeś montując climatronica u siebie?

 

No i druga sprawa.

 

wydedukowałem ze schematu że po 07/95 zamiast czujnika na wężu wodnym (coolant temperature sensor) jest czujnik na wyjściu nagrzewnicy- czujnik temp powietrza za nagrzewnicą- opisany jako heater output temperature sensor. Kolory kabli pasują więc powinno to być to. Wiem też że w starszym klimatroniku nie ma tego czujniczka za nagrzewnicą który jest w tej nagrzewnicy którą mam ja.

 

Dzwoniłem do typa od którego kupiłem Climatronic, i twierdzi że u niego nie było tego węża z czujnikiem.

Ale w obudowie też nie widzę żadnego czujnika za nagrzewnicą.

Ma ktoś może jakieś zdjęcie jak to wygląda, i w którym miejscu jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

schemat na prv

co do czujnika -jest on w miejscu gdzie powietrze kieruje do nawiewu na nogi

fotka w załączniku - na środku widać otworek - do niego wchodzi taki czujniczek na 2 kabelki

co do wiązki silnika to przerobiłem wiązkę silnika łącząc kawałek wiązki z czujnikiem temp zewn i tripple presure switch ze starą oryginalną wiązką silnika przy sterowniku wentylatorów na podstawie schematu ukłądu ze zwykłą klimą i z climatronikiem - da się - trochę opisywałem wcześniej

sensor1.jpg

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do czujnika -jest on w miejscu gdzie powietrze kieruje do nawiewu na nogi

fotka w załączniku - na środku widać otworek - do niego wchodzi taki czujniczek na 2 kabelki

 

Właśnie byłem w garażu, i w mojej obudowie nie ma miejsca na ten czujnik.

Także nie wiem co jest grane?

Ale teraz mając schemat, myślę że dojdę co, i jak.

Wielkie dzięki za schemat, i oczywiście punkcik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
schemat dla wszystkich

 

Ten jest do B3, miałem go wcześniej, i nic mi tam nie pasowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wersja z econ powinna mieć czujnik w tym miejscu co na fotce tak mi się wydaje - starsze mają na wężu wody - czujnik jest po to by zimą z rana nie dmuchało zimnym powietrzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wersja z econ powinna mieć czujnik w tym miejscu co na fotce tak mi się wydaje - starsze mają na wężu wody - czujnik jest po to by zimą z rana nie dmuchało zimnym powietrzem

 

Tak, ja to rozumiem. To jest starsza wersja, i powinna mieć ten czujnik na wężu.

Ale typ od którego kupiłem ten climatronic twierdzi że nie było tam tego czujnika.

Może On coś sciemnia? Później popatrzę po kolorach kabli, i schemacie, może coś się wyjaśni.

 

edit...

 

Udało się uruchomić climatronic na stole.

Wszystkie klapy działają, tylko nie wychodzi sygnał na sprężarkę (na presostat, itd.)

ale myślę ze to z braku kilku czujników tj. czujnik nasłonecznienia, temp. płynu, i zewnętrznej.

Według schematu i kolorów kabli u mnie powinien być czujnik płynu.

Ale ja planuje kupić panel z funkcją econ, a tam jest ten czujnik powietrza za nagrzewnicą.

I pytanie, czy ten czujnik jest taki sam jak ten w kanale wlotowym pod filtrem pyłkowym?

A jeśli nie, to zna ktoś może jego numery?

I kolejne pytanie, do czego idzie wężyk podciśnieniowy z czerwonym paskiem?

Bo ja u siebie nie widzę na niego miejsca...?

Edytowane przez szkielo82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie odnośnie "klapy zimne-ciepłe powietrze".

Czy można sie do niej w jakiś sposób dostać lub w jakiś sposób ją sprawdzić. Chodzi mi o to że słabo mi grzeje w aucie a przewody mam na wejsciu i wyjsciu nagrzewnicy są gorące. Wiem że może być słaby przepływ płynu ale zanim zmienie nagrzewnice co wiąże sie z rozszczelnieniem klimy wolałbym sprawdzić tą klape.

Czy przez vag'a można ją sterować aby sprawdzić jej "wychył"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przez vaga nie, ale da się sprawdzić manualnie... odkręć osłonę pod poduszką pasażera i dojdziesz po kablach do silniczka sterującego ta klapą. Kable są białe, a silniczek od klapy zimno ciepło jest mniej więcej za tunerem środkowym. Dobieraj się od strony pasażera. Ramię silniczka jest montowane na "wcisk" więc podważ je sobie i ci wyskoczy. Będziesz wtedy mógł manualnie ustawić wychylenie klapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Adams, a czy ktoś jest w stanie pokazać mi to na zdjęciu nawet na wyjętym klimatroniku? I jeszcze sprawa wydajności ogrzewania w pasku, czy przy ustawianiu HI idzie zrobić "saune" w aucie? Bo w moim golfie MKIII aż paży w ręce u wylotu nawiewów, fakt ze niema tam klimy ale niepowinno to nic zmieniać. A w pasku idzie zrobic dość ciepło z przodu ale tyłu szału niema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ktoś jest w stanie pokazać mi to na zdjęciu nawet na wyjętym klimatroniku?

 

Ja mam wyjęty, tylko nie wiem czy będę miał czas jutro.

Foty zdążę zrobić, ale jeśli do 13:00 ich tu nie wrzucę, to dopiero około 23:00 to zrobię.

No chyba że ktoś to wcześniej zrobi.

 

I jeszcze sprawa wydajności ogrzewania w pasku, czy przy ustawianiu HI idzie zrobić "saune" w aucie?

 

Ja u siebie jeszcze nie rozbierałem tego, ale mam ten sam problem.

A wiem że na początku grzało dużo lepiej.

Też myślałem że to nagrzewnica.

Ale planuje założyć Climatronic, i mam w garażu 2 tunele nawiewu.

Ta gąbka/pianka która jest na klapach normalnie sobie z nich odłazi.

Ciepłe powietrze miesza się z zimnym, i jest słabe grzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś jest w stanie pokazać mi to na zdjęciu nawet na wyjętym klimatroniku?

 

http://forum.vw-passat.pl/imagehosting/889447f2a278d6af3.jpg

Silniczek nr 2

Nie ściągaj tego ramienia z silniczka, tylko z dźwigni klapy, tak jak na zdjęciu

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Monter. Ok, więc dziś spróbuje klape sprawdzić. Jeśli jednak okaże sie że zmiany nie ma to może oznaczać że gądka na klapie sie odkleiła? Tym bardziej że z nawiewów wyleciały mi jakieś kawałeczki gąbki jak na maxa nawiew miałem. I tu mam pytanie:

Czy jak zdejme tynel środkowy to przez klapke nr 4 na zdjęciu Montera zobacze klape ciepło zimno?

 

I jeszcze jedno, w aucie mam założony gaz i reduktor podpięty równolegle. Pomyślałem że może to być powód i wczoraj przydławiłem obwód reduktora tak żeby płyn szedł tylko do nagrzewnicy lecz zmiany nie było :( dodam że węże na wejściu i wyściu zarówno nagrzewnicy i reduktora sa gorące że nieda sie ich złapać i tak sie zastanawiam czy jeśli nagrzewnica byłaby zamulona to byłaby różnica temp na wejściu wyjściu? Czy raczej taka metoda sprawdzenia odpada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności