Skocz do zawartości
1robert

kilka pytań dotyczących klimatronika w b4

Rekomendowane odpowiedzi

tak samo jest z nogami do szyby dodam nogi to spowalnia od razu cały nawiew i ani tu ani tu niewieje mocno

Tak ma być i nic z tym nie zrobisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byś przeczytał 1 stronę tego wątku to byś znalazł:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33

masz wsio super opisane - ja się też tu uczyłem

choć nie widać na tych fotkach jednego z siłowników - tego który przełącza góra dół -on jest z lewej strony nagrzewnicy - jak byś patrzeył nad pedał hamulca w górę w kierunku radia i podszybia to ppowinno go być widać o ile nie przykrywa go skutecznie kanał od wylotu powietrza na nogi

znalazłem - to siłownik nr 7 na fotkach z linku

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
choć nie widać na tych fotkach jednego z siłowników

Brakuje tylko siłownika otwierającego nadmuch na środkowe kratki, jest on w konsoli nad czujnikiem temp wewnętrznej

znalazłem - to siłownik nr 7 na fotkach z linku

:ok

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości... Czy idzie bez wyjmowania całej obudowy nagrzewnicy dobrać się do silniczka klapy spiętrzającej(w linku poz. nr.1) Bo mi wywala ten błąd a jak próbowałem od kratki w podszybiu poruszyć klapką to nie dało rady, jakby zapieczona lub zablokowana. WD też nie pomogło. Próbowałem znaleźć jakiś dostęp od schowka ale nici... Ma ktoś jakiś patent na to by nie rozszczelniać klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy idzie bez wyjmowania całej obudowy nagrzewnicy dobrać się do silniczka klapy spiętrzającej

Nie, trzeba wyciągać nagrzewnicę. Bez wyciągania nagrzewnicy można wymienić tylko te 2 dolne silniczki

 

Ale.. silniczek klapy spiętrzającej to chyba nr 3 ??

 

Jakby ktoś znał oznaczenia tych silniczków to proszę o info, uaktualnię ten link

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silniczek klapy spiętrzającej to chyba nr 3 ??

Klapa spiętrzająca w moim mniemaniu ogranicza przepływ powietrza przez wlot przy większych prędkościach aby zniwelować efekt im szybciej jedziemy tym szybciej dmucha...

 

W tym linku: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33 jest to "5 -klapa stabilizacji cisnienia atmosferycznego (pod filtrem)" a silniczek do niej to "1 -silniczek klapy stabilizacji ciśnienia atmosferycznego V??"

 

Jeśli się mylę to mnie poprawcie :). Swoją drogą czy uszkodzenie silniczka może powodować zaklinowanie się klapy? Ni w ząb nie mogłem jej poruszyć za równo na wyłączonym ogrzewaniu jak i na włączonym...

 

Okrutnie mi to nie przeszkadza, bo na szczęście(czy też nie) jest zablokowana w pozycji przymkniętej, przez co jadąc powoli troszkę trudniej zasysa... Ale o dziwo mimo wywalania błędu w diagnostyce climatronic działa w normalnym trybie(nie w awaryjnym) i reguluje temperaturę powietrza(ciepłe-zimne-letnie)...

Edytowane przez druidionin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli się mylę to mnie poprawcie

A ja myślę że klapa którą nazwałem "główna" to klapa spiętrzająca, która rozdziela powietrze góra-środek-dół ;) Ale pewności nie mam, jak ktoś zna oznaczenia tych silniczków (v70,v710) to uaktualnię temat

 

Ale o dziwo mimo wywalania błędu w diagnostyce climatronic działa w normalnym trybie(nie w awaryjnym) i reguluje temperaturę powietrza(ciepłe-zimne-letnie)...

Jak wyświetlacz miga po włączeniu zapłonu to jednak jest tryb awaryjny, w tym trybie reguluje temperaturę bez użycia czujników nasłonecznienia i temp wewnętrznej

 

czy uszkodzenie silniczka może powodować zaklinowanie się klapy?
W sprawnym silniczku też nie ruszysz klapą, tak działa przekładnia ślimakowa. Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyświetlacz miga po włączeniu zapłonu to jednak jest tryb awaryjny, w tym trybie reguluje temperaturę bez użycia czujników nasłonecznienia i temp wewnętrznej

No właśnie nie miga ;)

 

W sprawnym silniczku też nie ruszysz klapą, tak działa przekładnia ślimakowa.

No to wszystko wyjaśnia ;)

 

A kostka z boku wiatraka(ta pomarańczowa) to zasilanie i sterowanie klapy? Do tego dojście powinno być :) Jest tam jakiś zatrzask czy normalnie wsówka? Sprawdzę sobie napięcia, może wtyk zaśniedział albo coś nie jest podłączone :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kostka z boku wiatraka(ta pomarańczowa) to zasilanie i sterowanie klapy

Tak, to ta kostka, dojście do niej jest ;) U mnie cały ten silniczek był zalany wodą z podszybia i nie obeszło się bez wyciągania nagrzewnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie cały ten silniczek był zalany wodą z podszybia i nie obeszło się bez wyciągania nagrzewnicy

 

Spodziewam się u siebie tego samego :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko juz raz chlopaki się kłóciły która to kalpa spiętrzająca.. wasz przypadek by to do końca wyjaśniał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi dla kolegi z początku tematu chcę wyjasnić ,że w klimatroniku mozna ustawić nawiew na nogi , ręce czyli nawiew na kierowce ,a także na szybę. Natomiast jeżeli ustawi się tylko na szybę to bez znaczenia ,czy predkosc nawiewu ustawiona jest na min. czy max. klima dmucha dość ostro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byś Wojtku poczytał trochę więcej w tym wątku też byś znalazł taką odpowiedź.. ale chęci się liczą

pytałem o działanie bo rozważałem montaż climatronika którym już blisko rok się cieszę :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem w swoim warsztacie na stole climatronic z paska b5 (w części) trochę z golfa IV trochę z jakiegoś golfa anglika ważne że zadziałał i to tanio więc mały filmik jak steruje klapami

 

[ame]

[/ame]

 

 

Ogólnie po kilku-nastu godzinach ślęczenia nad schematami wiem że wsadzę to do cadego i wtedy będzie pełna opcja :)

Edytowane przez JACU6X6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup kpl do b3 a ja zjadę na wekend nad wodę i wsadzimy :) a poważnie to obecnie koszt śmieszny jest myślę że do b3/4 można sie w 400 zł zmieścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panel do klimatronika ostatnio kosztował tyle co sprawny zwykły na kręciołki ale o ilie założyć klimatronik do auta z klimą to nie taki wielki problem o tyle uzbroić auto bez klimy w klimę albo klimatronik to już trochę zabawy (choćby to ze chłodnica, wentylatory inne, sterowanie inne) z drugiej strony coraz łatwiej dorwać sprawny komplet.. wszystko kwestia poświęconego czasu

jak szukacie klimatronika/klimy to zwróćcie uwagę na parownik - czesto bywa czarny od korozji i zanieczyszczeń... znaleźć czysty jest nie łatwo a wyczyścić też nie tak prosto.. reszta to już tylko kwestia by klapy nie były już dziurawe albo w agonii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Robert powiem ci że jutro porównam jak wygląda nagrzewnica z golfa 4 z passatowską z b3/4 i napisze czy wejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uzbroić auto bez klimy w klimę albo klimatronik to już trochę zabawy (choćby to ze chłodnica, wentylatory inne, sterowanie inne) z drugiej strony coraz łatwiej dorwać sprawny komplet.. wszystko kwestia poświęconego czasu

O tym nie pomyślałem, z tym że chłodnicę mam big, auto fabrycznie z hakiem, trzeba by tylko poszukać dwa wentylatory na to; elektrykę i tak trzeba przerabiać, więc sterowanie by się zrobiło.

Bardziej mnie martwi prucie deski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności