Skocz do zawartości
1robert

kilka pytań dotyczących klimatronika w b4

Rekomendowane odpowiedzi

mam b4, zajmuję się elektryką samochodową i wpadłem na pomysł rozbudowy mojej klimy do klimatronika

poprzednio dorobiłem klimie układ termotronika z b3 i efekty są bardzo przyzwoite.

 

Jednak mierzi mnie by rozbudować klimę tak jak napisałem i nasuwa mi się kilka pytań odnośnie klimatronika w b4:

 

trywialne: czy w klimatroniku da się ustawić nawiew np na nogi na ręce i na szybę razem? czy tylko pojedynczo?

 

są dwa rodzaje układu: do połowy 95 i od połowy - różnią się na oko guziczkiem - auto albo off w starszym modelu.

 

Fizycznie instalacje różnią się panelem i chyba dwoma czujnikami:

- jeden czujnik temp. więcej (temp powietrza za nagrzewnicą)

- podłączeniem pod impulsator prędkości samochodu (w starszej instalacji nie ma impulsatora bo jest linka)

 

ja mam starszy licznik z linką a instalację klimatronika którą mam na oku

jest w nowszej wersji i zastanawiam się czy klimatronik będzie działał bez tego czujnika

(ewentualnie czy przeróbka przy okazji na nowszy licznik to dużo roboty? czy tylko licznik i impulsator+okablowanie)

 

jak się podłącza klimatronik do linii diagnostycznej? i czy da się - nie ćwiczyłem dokładania dodatkowego układu posiadającego diagnostykę

 

na koniec - czy klimatronik w b4 to układ awaryjny czy nie bardziej awaryjny niż klima.

 

wiem że przeróbka to sporo roboty ale kabli się nie boję- czy ktoś temat przećwiczył? tzn zakładał klimatronik? lub zna dobrze układ?

 

z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerobka na climatronik to ie tylko kable ale i wszystkie bebechy pod deska, klapki wszystkie od nawiewow sterowane sa podcisnieniem, system raczej awaryjny z tego co moi znajomi mają. po 95r jest przycisk econ ktory wylacza sprezarke wczesniej go nier bylo czyli klima non stop chodzila. lepiej kupic od rozbitka caly uklad niz bawic ze w przeróbki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez całości polegniesz wymieniałem u siebie brak jednego węża pod czujnik wstrzymał prace serwis 236 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tak chcę zrobic...

mam na oku całą instalację z rozbitka- wiem że sterowanie jest podciśnieniem

ja chcę przezbroić moją nagrzewnicę żeby jeśli się da to nie rozszczelniać klimy - wydaje mi się ze to tylko sprawa dołożenia siłowników pneumatycznych, sterowania, czujników temperatury, sterownika wentylatora i 3 siłowników mechanicznych - to jeśli chodzi o nagrzewnicę. Reszta jak czujnik nasłonecznienia, temperatury wewn są w desce rozdzielczej

jestem świadom że podczas składania wystąpią jeszcze jakieś ciekawostki tylko zastanawiam się czy warto - czy jak to poskłądam i uruchomię to nie będę złożeczył że taki pomysł wpadł mi do głowy.

teraz mam układ pół automatyczny i w miarę skuteczny - układ sam pilnuje temperatury ale wentylator i klimę steruje się ręcznie.

 

Jacu:

a jakiego węża ci brakowało ??

jesteś zadowolony z przeróbki czy żałujesz?

miałeś wcześniej klimę?

z tego co się dogadałem to gośc mi wysyła wszystko co chcę - tamto auto jest jeszcze kompletne

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ,że gra nie warta świeczki :) narobisz się a narobisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do Ciebie Robert. Jak będziesz już to robił czy mógłbyś to opisać na forum dokładnie co i jak? Bo ja tez się zastanawiam na zmianą zwykłej klimy na klimatronik i taki opis by mi bardzo pomógł ;) Pewnie nie tylko mnie.

Pozdrowionka i powodzenia życzę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chlopy nie dosc ze klime trzeba rozszczelnic to jeszcze rozebrac cala deske wyciagnac cala nagrzewnice(kanal powietrzny) wsadzic od klimatronika podlaczyc podcisnienia i w sumie tyle zadnej filozofi nie ma o ile ma sie wszystko przygotowane ale jak braknie Ci jednego czujnika albo kawalek wlasnie przewodu czy cos to sie placi za to wlasnie w setkach wiec warto sie zastanowic

 

---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:56 ----------

 

wydaje mi się ze to tylko sprawa dołożenia siłowników pneumatycznych, sterowania, czujników temperatury, sterownika wentylatora i 3 siłowników mechanicznych

 

jest calkowicie inny kanal powietrzny w klimatroniku wiec go trzeba wymienic i co z tym zwiazane rozszczelnic klime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano widzisz Uszek właśnie chodziło mi o to czy trzeba wymieniac czy przerobić... choć byłem pewien że kanał jest ten sam bo dokładałem siłownik od termotronika i wszystko było- dziurki pod śrubki i wsio pasowało - myślałem że pod klimatronik jest podobnie. po rysunkach i fotkach z innego wątku też mi się wydawało że klima ma bardzo podobny kanał jak klimatronik a jednak.

ze zdejmowaniem deski to nie jest tak aż trudno bo raz już zdemowałem - jest dużo roboty ale nie jest tragicznie - gorzej jak po złożeniu się okaże że cos trzeba poprawić - to by było kiepsko. najgorzej bo nie ma dostępu w miejsce gdzie jest siłownik od zamykania obiegu

może mógłbyś napisać na co dokładnie zwrócić uwagę przy wyjmowaniu części z dawcy jeśli bym się zabrał za przeróbkę.

jak jest montowany czujnik nasłonecznienia na desce?

 

ciekaw jestem jakiego przewodu brakło koledze jackowi? bo przewody ciśnieniowe (czynnika chłodzącego) raczej są takie same jak przy klimie

 

ps (jak bym miał zmieniać z bez klimy na klimatronic to chyba bym się za to nie zabrał ale tu jest trochę lepsza sytuacja bo klima już jest to odpada jednak spora częsć przeróbek)

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jest montowany czujnik nasłonecznienia na desce?

w kratce nad glosnikiem w podszybiu od strony kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mateusz a ty masz widać jakieś doświadczenie z klimatronikiem... naprawiałeś go może czy może pracujesz przy tym?? można by liczyć na twoją pomoc ewentualnie - jeśli chodzi o elektrykę i mechaniczne rzeczy to dałbym sobie rade ale czasem brakuje np.. dopytać dokładnie co i jak jest w działającym egzemplażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm jako ze mialem przeprawe z nagrzewnica i rozbieralem klimatronika chyba z 4 razy to cos nieco wiem na jego temat i troche przestudiowalem artykulów i opisów, nie mialem szczegolnie problemów z elektryka a jedynie z szczelnoscia instalacji( rozszczelnil mi sie kompresor i na razie jezdze na wypuszczonym czynniku i odpietym elektrycznie kompresorem ). Generalnie chetnie pomoge ale ja sie uczylem duzo od montera on ma w tym temacie wielka wiedze nieporownywalnie do mojej

 

Dodam ze choc z pozoru schematy elektryczne sa malo zrozumiale to przestudiowanie ich chwile glebiej daje pelna jasnosc i jest to bardzo dobrze przysfajalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogrodnik nie wypowiadaj twój post nic nie wnosi a wręcz przeciwnie. Wsadzenie climatronica jest banalnie proste do auta w którym byłą klima. Brakło mi przewodu wodnego w którym jest czujnik temp do climatronica ale podchodzi kruciec plastikowy za 7 zł do głowicy i czujnik bangla. Impulsy do climatronica bierzesz z zegarów na linke każde mają taką opcję nazywa się to sygnał gala. Wiązke od clim wpina się w oryginalną wiązke wentylatora, zbiorniki w nadkolu nie są potrzebne. Wszystko można zrobić w dwa dni i cieszyć się z automatycznej regulacji temp i nawiewów.

Jak dla kogoś coś jest nieopłacalne to niech sprzedaje paska i kupuje łopla bo nie zasługuje by jeździć autem ze znaczkiem VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla kogoś coś jest nieopłacalne to niech sprzedaje paska i kupuje łopla bo nie zasługuje by jeździć autem ze znaczkiem VW.

 

fiata bo na opla tez nie zasluguje:)

 

Jacu jak rozwiazales ten problem czujnika kupiles orginalny waz czy cos sam robiles bo mnie ten waz w orginale kosztowal prawie 400 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używke za 15 zł na giełdzie ale cieknie ale zakupie to

 

http://www.allegro.pl/item858460278_kruciec_chlodzenia_vw_sharan_ford_galaxy_oryg_95.html

 

bo mi czujnik padł i cały czas pokazuje 128C i zmienię kompleksowo.

 

Nie fiata a łopla fiata się da naprawić a łopla za chiny mam taką astrę 1.8 16V silnik C18XE i już mam go dooooooooość. A ma przejechane 90 tkm dopiero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taa tylko ze w tym wezu jest specjalna kryza ktora wymusza przeplyw przez przepustnice a ten trojnik tego nie spelnia wogole chcesz to na weekendzie popatrze za starym wezem i zobaczysz jak to wyglada w srodku a i moze gdzies czujnik znajde to Ci podrzuce w niedziele jak bede lecial na krakow:)

 

A gdzie sprawdzasz ten czujnik ile pokazuje? bo ja do tego jeszcze nie doszedlem chyba

 

---------- Post added at 23:26 ---------- Previous post was at 23:25 ----------

 

astrę 1.8 16V silnik C18XE

ECO tec hehe super sprawa :P

Edytowane przez uszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w klimatroniku da się ustawić nawiew np na nogi na ręce i na szybę razem

Tak

wiem że sterowanie jest podciśnieniem

I do tego dość awaryjne, nienaprawialne silniczki klap, które ciężko jest dostać... Jeżeli masz dawcę z kompletnym climatronikiem i masz pewność że działa to można brać się upgrade. Ale pamiętaj że wystarczy jeden błąd i climatronik działa w trybie awaryjnym, tzn nie reguluje temperatury tylko dmucha stałą zaprogramowaną temperaturą- jak zwykła klima.

Tu masz fotki jak to wygląda http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=246077&postcount=33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem o co chodzi z tymi silniczkami - przy termotroniku już też raz mi padł ale ma tylko jeden w układzie i już mam drugi na zapas - silniczki da się naprawić - tam w środku jest jedno wadliwe miejsce które w moim przypadku wystarczyło zamalować lakierem i hula do dziś czyli rok (tylko przy termotroniku da się silniczek wyjąć bez demolki

 

Jacek - zapomniałem że przecież impulsy są w liczniku i u mnie :) - komp i tak je potrzebuje

 

zróbcie mi zdjęcie jeśli mozna gdzie dokładnie jest ten czujnik od temp. wody i jak to wygląda

 

o co chodzi ze zbiornikami w nadkolu? i z której strony są montowane?

 

tak po zdjęciach kolegi montera to kanał nagrzewnicy jest bardzo podobny do mojego - nie ma klapy pod filtrem - stabilizacji ciśnienia- ogólnie i tak najlepiej wyrwać cały kanał z innego auta

 

 

a tak nawiasem mówiąc mam opla astre z c16nz (8v) i to przyzwoite autko - lubi gaz (nie mam problemów z instalacja LPG) - cały czas mowa o 8V jak na autko miejskie jest ok ;)

swego czasu jak się z malucha do astry przesiadłem po 9 latach maluchomanii - to był postęp....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silniczki da się naprawić
W climatroniku nie zawsze się udaje, są inaczej sterowane i jak już przepali płytkę to żaden lakier nie pomoże, sterownik będzie wyłapywać to jako błąd
o co chodzi ze zbiornikami w nadkolu? i z której strony są montowane?

Z lewej strony nad nadkolem jest plastikowy zasobnik podciśnienia do sterowania klapami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zasobnik jest większy niż ten co był w starszych benzynowych silnikach z gaźnikiem typu pierburg 2e2 ??

 

jeśli można - proszę jeszcze raz o zdjęcie tego króćca z czujnikiem temperatury chłodziwa jak ktoś znajdzie czas..

 

jak jest z wiązką? - to co przechodzi przez ścianę grodziową (w/w czujnik temperatury chłodziwa i czujnik temp. zewnętrznej)to chyba musiałbym dorobić bo pewnie jest wkręcone w resztę wiazki samochodu więc u mnie raczej nie budiet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy zasobnik jest większy niż ten co był w starszych benzynowych silnikach z gaźnikiem typu pierburg 2e2 ??

Troszkę większy, ale ten od gaźnika wystarczy a nawet się obejdzie bez niego

proszę jeszcze raz o zdjęcie tego króćca z czujnikiem temperatury

Oryginalnie nie było króćca tylko specjalny przewód z miejscem na czujnik. Ten króciec który pokazał Jacu6X6 będzie akurat

56401ffeee42d2c1m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności