Kozicki Zgłoś #21 Napisano 17 Sierpnia 2012 Wyszło - brak ładowania. Werdykt - alternator. Decyzja -regeneracja!! Alternator zregenerowany, koszt ponad 300 zł, bo trzeba było wszystko co w środku powymieniać. Kontrola ładowania - książkowa!! Od kilku dni, po zapaleniu zimnego silnika rano, w momencie wrzucenia na tiptroniku biegu wstecznego silnik delikatnie się dusi, obrotu spadają na ułamek do ok 400 i silnik po krótkiej czkawce wraca do standardowych obrotów (ok 800). Objawy wraz z regeneracją alternatora zniknęły. Wrzucam bieg z rana i już nic nie "dusi" silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin87 Zgłoś #22 Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam to i ja się dołączę. Zacznę od początku a więc wczoraj na trasie zapaliła mi się kontrolka od ładowania akumulatora to więc postój sprawdzenie co jest i wynik brak ładowania a że byłem w trasie i było późno to trzeba było dojechać na miejsce i tak przejechałem 100 kilometrów i aku padło. Dziś rano zabrałem się za demontaż oczywiście padł regulator napięcia to wymiana na nowy + nowy komutator + nowe łożysko sprawdzenie wszystkiego miernikiem i było ok. Po włożeniu altka na miejsce odpalenie i pomiar ładowania to 13.80v i powoli rósł do 13.98v. Alternator w między czasie zrobił się bardzo ciepły (ale myślę musi naładować rozładowany aku) i mam takie pytanie czemu po przekręceniu kluczyka mruga mi kontrolka akumulatora (nie systematycznie) i czemu się tak grzał altek. Czekam na sugestie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalwu Zgłoś #23 Napisano 27 Sierpnia 2012 i ja sie dolacze przejde od razu do opisu mojego problemu. w kwietniu bylem zmuszony do wymiany regulatora napiecia. po rozebraniu zauwazylem ze 'walek' po ktorym slizgaja sie szczotki jest wytarty. jak sie dowiedzialem od 'mechanika' wkrotce bede musiam wymienic lub regenerowac alternator. i wlasnie wczoraj doszlo do tego: alternator workshop- choinka kontrolek... postanowilem wymienic alternator na nowy i...wciaz mam te same objawy. prosze o pomoc. nie mam juz sily tym bardziej ze nic mi nie przychodzi do glowy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalwu Zgłoś #24 Napisano 28 Sierpnia 2012 oddalem altka do sklepu. kupilem uzywke Boscha i wszystko gra. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Arolsky Zgłoś #25 Napisano 21 Października 2012 (edytowane) witam, podczepię się do tego postu. kontrolka ładowania nie świeci, problemy podobne jak wyżej opisywane - wymieniłem atlernator na dobry ( sprawdzony ) i .... zaczyna ładować od 2200-2400 obr. wszystko wskazuje że i tak mowią "mędrcy" że spaliła się kontrolka i dlatego nie ładuje po rozruchu na niskich obrotach. problem w tym jak wymienić żarówkę? jaka tam przychodzi - dokopałem się jak sciągnąć licznik ale co dalej? proszę o pomoc i odpowiedz czy faktycznie spalona żarówka to przyczyna i co i jak mam wymienic żeby znowu ścieciła - wystarczy sama żarówka? chyba bez sensu wymieniać licznik? czy może nie? może da się jakiś mostek zrobić? żeby ładował ? proszę o rady. dodam że kolejny mechanik wspominał o wymianie komputera? czy to coś pomoże? z góry dziękuję za podpowiedzi. Edytowane 21 Października 2012 przez Arolsky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #26 Napisano 21 Października 2012 wszystko wskazuje że i tak mowią "mędrcy" że spaliła się kontrolka i dlatego nie ładuje po rozruchu na niskich obrotach. w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marioplf Zgłoś #27 Napisano 1 Maja 2013 Witam. Wczoraj dojechałem do pracy i przed wyłączeniem silnika zauważyłem, że świeci się lampka kontrolka ładowania. Po pracy wróciłem do domu na światłach niestety... Aku miał 12.2 V Dziś rano ma 11.9 Sprawdziłem dwa niebieskie przewody z niego wychodzące - w połączeniu z masą akumulatora oba pokazują, że dochodzi do nich prąd, z czego na jednym z nich jest 11.6V a na drugim 10.6V. Mógłby mi Ktoś powiedzieć od czego zacząć sprawdzanie, co jest najczęstszą przyczyną przy Valeo ? Lubię sobie "podłubać" przy samochodzie (nawet rozrząd wymieniłem sam, dzięki Waszej pomocy). Będę wdzięczny za każdą sugestię - najlepiej krok po kroku =) Pozdrawiam i udanego weekendu majowego życzę ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarvip Zgłoś #28 Napisano 5 Maja 2013 Pierwsze co to sprawdzasz szczotki, szczotki oceniasz wzrokowo i w razie czego wymieniasz. W/g mnie na tym należy zakończyć naprawę alternatora... choć inni koledzy wymieniali sami diody... Jeżeli nie szczotki to alternator oddajesz do fachowca i po 10 minutach masz diagnozę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #29 Napisano 6 Maja 2013 zobacz jak wyglada komutator,polaczenia uzwojen z komutatorem,jesli masz valnelo to sypia sie kolo 200000 kilometrow.Wirnik do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-Yogi- Zgłoś #30 Napisano 6 Maja 2013 Witam , u mnie problemy z kontrolką ładowania oraz braku ładowania do 2000 obrotów były przez uszkodzona kostke stacyjki. Po wymianie kostki stacyjki ( ~25zł) ładowanie od odpalenia , kontrolka juz nie świeci . Może komuś przyda sie moj przypadek. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barcel Zgłoś #31 Napisano 7 Maja 2013 Miałem podobny problem ok miesiąc temu w golfie iv. Mechanik wydłubał alternator, elektryk wymienił szczotki i inne drobiazgi(nie pamiętam co dokładnie), zregenerował i problem zniknął. Zapłaciłem ok 300 zł ( dokładnie nie pamiętam ponieważ jeszcze inne drobiazgi były robione) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miedziuu Zgłoś #32 Napisano 8 Czerwca 2014 Witam, mam podobny problem, otóż pare dni temu samochod słabiej odpalał, jakby akumulator się rozładowywał, aż do momentu jak nie odpalił. Po podłączeniu aku kablami do drugiego auta, odpalił od razu. Naładowałem akumulator i było ok, a po 3 dniach znowu słabiej odpalał i w trakcie drogi zapaliły sie kontrolki ABS i ESP, radio zaczelo sie wylaczac i wlaczac i po chwili doszla kontrolka poduszek. Samochod po zgaszeniu nie odpalil. Na drugi dzien poszedlem sprawdzic, samochod odpalil, ale podczas zaplonu ani po odpaleniu nie świeci się kontrolka alternatora.. Ktoś coś wie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #33 Napisano 9 Czerwca 2014 1. Sprawdzić ładowanie 2. Sprawdzić pobór prądu na postoju 3. Jeśli powyższe punkty ok to padł akumulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miedziuu Zgłoś #34 Napisano 13 Czerwca 2014 Alternator padł , nie było w ogóle ładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #35 Napisano 2 Października 2016 Odkopuje. Wczoraj odpalilem auto i zaswiecila sie kontrolka akumulatora, nie gasnie ani na chwile. Zaraz po odpaleniu skacze na obrotach i swiatla przygasaja w rytm obrotów, pozniej sie uspokaja i teoretycznie jest wszystko ok, tylko ta kontrolka nie gasnie. Aku 2 letni, alternator mierzylem i pokazuje 14,2v na jalowym, bez obciazenia, na aku w tym samym pomiarze 14,1v. 17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground P1441 - 35-10 - - - Intermittent 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-00 - 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 - - 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 79-00 - Please Check Fault Codes 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to B+ 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 49-10 - No Communications - Intermittent 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-00 - Implausible Signal Tu bledy, ale chyba nic zwiazanego z tym? Dodam ze w meas blocks, nie pamietam juz w ktorej grupie pokazuje napiecie 13,7v. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #36 Napisano 2 Października 2016 Odkopuje. Wczoraj odpalilem auto i zaswiecila sie kontrolka akumulatora, nie gasnie ani na chwile. Zaraz po odpaleniu skacze na obrotach i swiatla przygasaja w rytm obrotów, pozniej sie uspokaja i teoretycznie jest wszystko ok, tylko ta kontrolka nie gasnie. Aku 2 letni, alternator mierzylem i pokazuje 14,2v na jalowym, bez obciazenia, na aku w tym samym pomiarze 14,1v. 17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground P1441 - 35-10 - - - Intermittent 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-00 - 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 - - 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 79-00 - Please Check Fault Codes 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to B+ 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 49-10 - No Communications - Intermittent 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-00 - Implausible Signal Tu bledy, ale chyba nic zwiazanego z tym? Dodam ze w meas blocks, nie pamietam juz w ktorej grupie pokazuje napiecie 13,7v. Jak mierzyłeś alternator ? Lampka działa jak wzbudzenie,skoro się świeci to coś jest nie tak.Alternator trzeba wyciągnąć z auta i zmierzyć czy ładuje.Potrzebne imadło,torx,wiertarka,miernik i probówka.Posprawdzaj najpierw przewody pod machą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #37 Napisano 2 Października 2016 Zwyklym miernikiem, jeden kabelek na koncowke kabla, drugi na glowice silnika. Pytanie tylko czy jesli alternator cos tam wytwarza i do aku to dochodzi to czy z ta swiecaca kontrolka przejezdze kilka dni? Absolutny brak czasu do czwartku, a auto potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #38 Napisano 2 Października 2016 Zwyklym miernikiem, jeden kabelek na koncowke kabla, drugi na glowice silnika. Pytanie tylko czy jesli alternator cos tam wytwarza i do aku to dochodzi to czy z ta swiecaca kontrolka przejezdze kilka dni? Absolutny brak czasu do czwartku, a auto potrzebne. To tak jakbyś przyłożył + i - do aku Pojeździ dopóki nie padnie aku,szkoda i auta i aku i kasy na nowy akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #39 Napisano 2 Października 2016 Kolego najłatwiej sprawdzić alternator podmieniając np. akumulator o mniejszym Voltach. Np. mierzysz aku który ma np. 12,3V Odpalasz i sprawdzasz czy altek ładuje. A jeszcze innym sposobem jest odpięcie aku podczas zapalonego silnika. Jak będzie padnięty alternator autko zgaśnie. Na pewno mnie zaraz zbesztają za taką opcję sprawdzenia ale jedyny sposób który na szybko można sprawdzić. Mi jak padł alternator to zaświeciła się kontrolka i bo zmierzeniu na aku nie było 13V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #40 Napisano 3 Października 2016 Dziwnie to robicie. Ja mierze na aukulatorze normalnie. Załączam silnik i patrzę. Powinno być ponad 13. Później załączam wszystko co się da: klimatyzacje, ogrzewanie szym, swiatla i mierze znowy. Powinno być nadal ponad 13. Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach