Skocz do zawartości
2.8_v6_30v_4x4

kontrolka ładowania akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Wyszło - brak ładowania. Werdykt - alternator. Decyzja -regeneracja!!

Alternator zregenerowany, koszt ponad 300 zł, bo trzeba było wszystko co w środku powymieniać. Kontrola ładowania - książkowa!!

 

Od kilku dni, po zapaleniu zimnego silnika rano, w momencie wrzucenia na tiptroniku biegu wstecznego silnik delikatnie się dusi, obrotu spadają na ułamek do ok 400 i silnik po krótkiej czkawce wraca do standardowych obrotów (ok 800).

Objawy wraz z regeneracją alternatora zniknęły. Wrzucam bieg z rana i już nic nie "dusi" silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to i ja się dołączę. Zacznę od początku a więc wczoraj na trasie zapaliła mi się kontrolka od ładowania akumulatora to więc postój sprawdzenie co jest i wynik brak ładowania a że byłem w trasie i było późno to trzeba było dojechać na miejsce i tak przejechałem 100 kilometrów i aku padło. Dziś rano zabrałem się za demontaż oczywiście padł regulator napięcia to wymiana na nowy + nowy komutator + nowe łożysko sprawdzenie wszystkiego miernikiem i było ok. Po włożeniu altka na miejsce odpalenie i pomiar ładowania to 13.80v i powoli rósł do 13.98v. Alternator w między czasie zrobił się bardzo ciepły (ale myślę musi naładować rozładowany aku) i mam takie pytanie czemu po przekręceniu kluczyka mruga mi kontrolka akumulatora (nie systematycznie) i czemu się tak grzał altek.

Czekam na sugestie Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja sie dolacze

przejde od razu do opisu mojego problemu.

w kwietniu bylem zmuszony do wymiany regulatora napiecia. po rozebraniu zauwazylem ze 'walek' po ktorym slizgaja sie szczotki jest wytarty. jak sie dowiedzialem od 'mechanika' wkrotce bede musiam wymienic lub regenerowac alternator.

i wlasnie wczoraj doszlo do tego: alternator workshop- choinka kontrolek...

postanowilem wymienic alternator na nowy i...wciaz mam te same objawy.

prosze o pomoc. nie mam juz sily tym bardziej ze nic mi nie przychodzi do glowy

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oddalem altka do sklepu. kupilem uzywke Boscha i wszystko gra.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arolsky

witam,

podczepię się do tego postu.

kontrolka ładowania nie świeci, problemy podobne jak wyżej opisywane - wymieniłem atlernator na dobry ( sprawdzony ) i .... zaczyna ładować od 2200-2400 obr.

wszystko wskazuje że i tak mowią "mędrcy" że spaliła się kontrolka i dlatego nie ładuje po rozruchu na niskich obrotach.

problem w tym jak wymienić żarówkę? jaka tam przychodzi - dokopałem się jak sciągnąć licznik ale co dalej?

proszę o pomoc i odpowiedz czy faktycznie spalona żarówka to przyczyna i co i jak mam wymienic żeby znowu ścieciła - wystarczy sama żarówka? chyba bez sensu wymieniać licznik? czy może nie? może da się jakiś mostek zrobić? żeby ładował ? proszę o rady. dodam że kolejny mechanik wspominał o wymianie komputera? czy to coś pomoże?

z góry dziękuję za podpowiedzi.

Edytowane przez Arolsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko wskazuje że i tak mowią "mędrcy" że spaliła się kontrolka i dlatego nie ładuje po rozruchu na niskich obrotach.

 

w alternatorze są diody (3szt) odpowiedzialne za wzbudzenie i kontrolka na liczniku. Przez kontrolkę w liczniku + podawany jest na regler , za jej pośrednictwem dochodzi do wzbudzenia i pracy alternatora, sprawdź czy kontrolka jest sprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wczoraj dojechałem do pracy i przed wyłączeniem silnika zauważyłem, że świeci się lampka kontrolka ładowania.

Po pracy wróciłem do domu na światłach niestety... Aku miał 12.2 V

Dziś rano ma 11.9

Sprawdziłem dwa niebieskie przewody z niego wychodzące - w połączeniu z masą akumulatora oba pokazują, że dochodzi do nich prąd, z czego na jednym z nich jest 11.6V a na drugim 10.6V.

Mógłby mi Ktoś powiedzieć od czego zacząć sprawdzanie, co jest najczęstszą przyczyną przy Valeo ?

 

03.jpg

 

Lubię sobie "podłubać" przy samochodzie (nawet rozrząd wymieniłem sam, dzięki Waszej pomocy).

Będę wdzięczny za każdą sugestię - najlepiej krok po kroku =)

Pozdrawiam i udanego weekendu majowego życzę !

valeo 1.jpg

02.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to sprawdzasz szczotki, szczotki oceniasz wzrokowo i w razie czego wymieniasz.

W/g mnie na tym należy zakończyć naprawę alternatora... choć inni koledzy wymieniali sami diody...

Jeżeli nie szczotki to alternator oddajesz do fachowca i po 10 minutach masz diagnozę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz jak wyglada komutator,polaczenia uzwojen z komutatorem,jesli masz valnelo to sypia sie kolo 200000 kilometrow.Wirnik do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , u mnie problemy z kontrolką ładowania oraz braku ładowania do 2000 obrotów były przez uszkodzona kostke stacyjki. Po wymianie kostki stacyjki ( ~25zł) ładowanie od odpalenia , kontrolka juz nie świeci :). Może komuś przyda sie moj przypadek. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ok miesiąc temu w golfie iv. Mechanik wydłubał alternator, elektryk wymienił szczotki i inne drobiazgi(nie pamiętam co dokładnie), zregenerował i problem zniknął. Zapłaciłem ok 300 zł ( dokładnie nie pamiętam ponieważ jeszcze inne drobiazgi były robione)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem, otóż pare dni temu samochod słabiej odpalał, jakby akumulator się rozładowywał, aż do momentu jak nie odpalił. Po podłączeniu aku kablami do drugiego auta, odpalił od razu. Naładowałem akumulator i było ok, a po 3 dniach znowu słabiej odpalał i w trakcie drogi zapaliły sie kontrolki ABS i ESP, radio zaczelo sie wylaczac i wlaczac i po chwili doszla kontrolka poduszek. Samochod po zgaszeniu nie odpalil. Na drugi dzien poszedlem sprawdzic, samochod odpalil, ale podczas zaplonu ani po odpaleniu nie świeci się kontrolka alternatora.. Ktoś coś wie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdzić ładowanie

2. Sprawdzić pobór prądu na postoju

3. Jeśli powyższe punkty ok to padł akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator padł , nie było w ogóle ładowania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje. Wczoraj odpalilem auto i zaswiecila sie kontrolka akumulatora, nie gasnie ani na chwile. Zaraz po odpaleniu skacze na obrotach i swiatla przygasaja w rytm obrotów, pozniej sie uspokaja i teoretycznie jest wszystko ok, tylko ta kontrolka nie gasnie. Aku 2 letni, alternator mierzylem i pokazuje 14,2v na jalowym, bez obciazenia, na aku w tym samym pomiarze 14,1v.

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller

P1635 - 35-00 -

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

79-00 - Please Check Fault Codes

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

30-00 - Open or Short to B+

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

49-10 - No Communications - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-00 - Implausible Signal

 

Tu bledy, ale chyba nic zwiazanego z tym? Dodam ze w meas blocks, nie pamietam juz w ktorej grupie pokazuje napiecie 13,7v.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odkopuje. Wczoraj odpalilem auto i zaswiecila sie kontrolka akumulatora, nie gasnie ani na chwile. Zaraz po odpaleniu skacze na obrotach i swiatla przygasaja w rytm obrotów, pozniej sie uspokaja i teoretycznie jest wszystko ok, tylko ta kontrolka nie gasnie. Aku 2 letni, alternator mierzylem i pokazuje 14,2v na jalowym, bez obciazenia, na aku w tym samym pomiarze 14,1v.

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller

P1635 - 35-00 -

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

79-00 - Please Check Fault Codes

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

30-00 - Open or Short to B+

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

49-10 - No Communications - Intermittent

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-00 - Implausible Signal

 

Tu bledy, ale chyba nic zwiazanego z tym? Dodam ze w meas blocks, nie pamietam juz w ktorej grupie pokazuje napiecie 13,7v.

 

Jak mierzyłeś alternator ? Lampka działa jak wzbudzenie,skoro się świeci to coś jest nie tak.Alternator trzeba wyciągnąć z auta i zmierzyć czy ładuje.Potrzebne imadło,torx,wiertarka,miernik i probówka.Posprawdzaj najpierw przewody pod machą ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwyklym miernikiem, jeden kabelek na koncowke kabla, drugi na glowice silnika. Pytanie tylko czy jesli alternator cos tam wytwarza i do aku to dochodzi to czy z ta swiecaca kontrolka przejezdze kilka dni? Absolutny brak czasu do czwartku, a auto potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwyklym miernikiem, jeden kabelek na koncowke kabla, drugi na glowice silnika. Pytanie tylko czy jesli alternator cos tam wytwarza i do aku to dochodzi to czy z ta swiecaca kontrolka przejezdze kilka dni? Absolutny brak czasu do czwartku, a auto potrzebne.

 

To tak jakbyś przyłożył + i - do aku ;-) Pojeździ dopóki nie padnie aku,szkoda i auta i aku i kasy na nowy akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego najłatwiej sprawdzić alternator podmieniając np. akumulator o mniejszym Voltach. Np. mierzysz aku który ma np. 12,3V Odpalasz i sprawdzasz czy altek ładuje. A jeszcze innym sposobem jest odpięcie aku podczas zapalonego silnika. Jak będzie padnięty alternator autko zgaśnie. Na pewno mnie zaraz zbesztają za taką opcję sprawdzenia ale jedyny sposób który na szybko można sprawdzić. Mi jak padł alternator to zaświeciła się kontrolka i bo zmierzeniu na aku nie było 13V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie to robicie. Ja mierze na aukulatorze normalnie. Załączam silnik i patrzę. Powinno być ponad 13. Później załączam wszystko co się da: klimatyzacje, ogrzewanie szym, swiatla i mierze znowy. Powinno być nadal ponad 13.

 

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności