Skocz do zawartości
rainman777

Program badawczy Prometheus - systemu nawigacji Volkswagen

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Program badawczy "Prometheus" - systemu nawigacji Volkswagen

 

Wolfsburg, 18 Październik 1994 - VW z czterema pojazdami na zakończenie programu badawczego "Prometheus" z dnia 18 do 20 Października 1994 r. w Paryżu. Skupiamy się tutaj elektronicznym systemie nawigacji, który prowadzi kierowcę do miejsca przeznaczenia. Specjalną funkcja, która bada sprzężenie z ruchu: W najnowszej formie z obsługą Radio Data System (RDS) oraz tzw Traffic Message Channel (TMC) raporty dotyczące ruchu mogą być bezpośrednio uwzględnione w kalkulatorze trasy. Dzięki tej dynamicznej : pojazd zostanie automatycznie przekierowany w korku.

 

W prototyp tablicy rozdzielczej Passat wkomponowany jest mały, kolorowy ekran. Kierowca może pobrać wszystkie informacje na temat planowanej trasy - z listy wybiera mapę lub punkt mapy. W uzupełnieniu, kierowca powiadamiany jest głosem. Kierowca musi patrzeć na ekran tylko wtedy, gdy wymaga szczegółowych informacji.

 

 

prometheus01m.th.jpg

 

 

System podstawowy montowany jest bezpośrednio przed etapie produkcji. Podstawa do systemu nawigacji GPS jest "Global Positioning System" 21 satelitów nieustannie krążące wokół Ziemi (co 36000 km). One wysyłają sygnały odbierane przez system nawigacyjny. Czujniki prędkości w kół (ABS) do tego magnetyczny czujnik podpowie ci drogę i kierunek: komputer wie, kilka metrów wcześniej, gdzie jest pojazd.

 

 

prometheus02.th.jpg

 

 

System obejmuje także mapy cyfrowej ": Przejezdne drógi w Niemczech, a później także z innych krajów, które są zapisane na płycie CD-ROM - na tym samym dysku CD, który znany jest we współczesnej muzyce.

Cyfrowa karta, która przechowuje daty, około 600.000 mil od 44 miast i dużych metropoliach zostanie zakończona zgodnie z planem.

 

 

 

prometheus05.th.jpg

 

 

RDS jest już znany. Są to radia, w których na wyświetlaczu wyświetlają się nie tylko częstotliwości, ale też nazwa programu, np. NDR 2-sze dzięki TMC możliwe , że wkrótce mogą zniknąć z niego raporty dotyczące ruchu drogowego.

 

Automatyczna nawigacja pomaga poruszać się w nieznanym środowisku. Jest to szczególnie prawdzie w odniesieniu do dynamicznego trybu " Dual " system który uwzględnia ruch automatycznie.

 

 

Program badawczy "Prometheus" - w pełni automatyczne sterowanie na odległość

 

Z dwóch badań statków, Volkswagen pokazuje "Prometheus" finał w Paryżu, zasada "Autonomous Intelligent Cruise Control". AICC jest "inteligentna kontrola prędkości i odległości": Są one automatyczne w zależności od prędkości i warunków drogowych w bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. Zapobiega kolizją , a to harmonizuje przepływ ruchu, a tym samym zmniejszenie zużycia paliwa i zagrożenia w ruchu

 

AICC w samochodzie automatycznie zatrzymuje ruch pojazdu jak i automatycznie ruszy ponownie. Warunkiem jest jedna kto że pojazd musi być wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i ABS. Prace badawcze są w dużej mierze zakończona.

 

Pierwszy rdzeń AICC służy do pomiaru odległości. Pracuje podczerwony laser i zaawansowana technologię koordynacja sygnału. Rozpoznaje on nie tylko zmrok mgłę , ale może też zatrzymać pojazd z powodu stałych przeszkód jak i poręcze stalowych na zakrętach.

 

prometheus03.th.jpg

 

Drugi rdzeń AICC automatyczne rejestruje współczynnik tarcia. Przy śliskiej nawierzchni drogi, deszcz, a jeszcze bardziej na większą płynność margines bezpieczeństwa niż jest to wymagane podczas suchych okresów. Biblioteka korzysta tarcia różnice prędkości między napędem i nie napędzanych kół - które są większe na stanowisko akceleratora w miarę jak śliskie drogi, którą, niższa jest jego współczynnik tarcia. Prędkości są pobierane z standardowych czujników ABS Znaczący know-how znowu jest związane z oprogramowaniem.

 

Informacji "luki" i "tarcia" biegać razem w formie elektronicznej, w kolejności (drogą elektroniczną), a jeśli to konieczne, pedał hamulca działa. Uzupełniające świadczenia prędkościomierza - wyższa prędkość, tym większa musi być odległość - i kolei zasięg sygnału, który jest również uzyskane z czujników ABS koła. Ogranicza prędkości na zakrętach, a tym samym przyspieszenie boczne na poziomie komfortu nie jest zagrożona.

 

 

 

prometheus04.th.jpg

 

 

 

Dodatkowe części są ograniczone do minimum na przednim zderzaku : czujnik podczerwieni, oraz wbudowane w system Head-Up Display. Wszystkie inne funkcje oprogramowania plug in, w zasadzie istniejących ABS i GRA elektroniki.

 

 

prometheus06.th.jpg

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze nie wprowadzili:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No napracowałeś sie Miłoszku przy tłumaczeniu, fajnie sie czyta szkoda tylko że na testach sie skończyło :( , myśle że gdyby to VW wprowadziło to w tamtych latach dzisiejsze nawigacje były by bardziej zaawansowanym tworem ( może autopilot :D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No napracowałeś sie Miłoszku przy tłumaczeniu, fajnie sie czyta szkoda tylko że na testach sie skończyło :( , myśle że gdyby to VW wprowadziło to w tamtych latach dzisiejsze nawigacje były by bardziej zaawansowanym tworem ( może autopilot :D)

 

A tam napracował, wujek google przetłumaczył :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tam napracował, wujek google przetłumaczył

Ssij słonego :D, przetłumaczyć przetłumaczył , ale weź potem domyśl się o co mu chodzi :D ( szczególnie jeśli chodzi o język techniczny = totalna ********ucha)

Mi się jakoś nie widzi bez obrotka

Pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy i to bardzo szkoda, że nie wszedł do produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że link w temacie o wyposażeniu dodatkowym B3 i B4 się przydał.. Co prawda pisałem wtedy z konta Damiana ale mniejsza o to..

 

P.S. Szkoda, że nie trafiło do produkcji.. Chociaż wolę mieć w aucie obrotomierz niż navi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy system nawigacji był w chyba jedynym prototypie licznika Digifiz w VW Golf II, posiadał nawigację. Mało informacji jest jednak o tym liczniku w sieci, ale coś jednak jest i krąży :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawi jest spoko, wyznaczanie trasy w seryjnych nawigacjach jest proste i szybkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności