marcin1505 Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2010 Witam Forumowiczów. Mam małe pytanko ,zanalazłem 2 rozrządy różnych firm i chciałbym się poradzić który wybrać co mi polecacie i czy są to dobre ceny za te firmy i rozrządy godne włożenia do swojego auta. 1.)http://www.allegro.pl/item833122377_rozrzadu_kpl_skf_audi_seat_vw_1_9tdi_pompa_wody.html 2.)http://www.allegro.pl/item820931732_rozrzad_pompa_a6_bora_golf4_passat_polo_1_9_tdi.html Będe wdzięczny za porady pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2010 Obydwa zestawy odradzam. Pompa wody ma byc na metalowym wirniku,a w SKF jest na plastikowym pompa meyle to pewnie jakaś chinka.Ponadto nie ma w zestawie napinacza. Pompa najlepiej Hepu,pasek dayco lub conti rolki do wyboru evr,skf,ina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2010 Obydwa zestawy odradzam.Pompa wody ma byc na metalowym wirniku,a w SKF jest na plastikowym pompa meyle to pewnie jakaś chinka.Ponadto nie ma w zestawie napinacza. Pompa najlepiej Hepu,pasek dayco lub conti rolki do wyboru evr,skf,ina. dokładnie tak jak Ci Marewel napisał, co do pompy i napinacza do warto się rozejrzeć za RUVILLE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1505 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2010 Dzieki marewel uświadomiłeś mnie dużo w tej kwestii i jeszcze jedno możesz mi podzrucić jakie świece żarowe mam do siebie kupić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2010 Beru,NGK,Bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) A czy mógłby ktoś z doświadczonych kolegów podpowiedzieć : - na pasie przednim na tabliczce znamionowej znajduje się nabita informacja co ile wymieniać rozrząd. ( dodam że można spotkać przy silnikach ATJ 90 tys. i 60 tys ) Czy to dotyczy pierwszej zmiany ? czy każdej ? Bo nie bardzo rozumiem z czego ma wynikać częstsza zmiana skoro np. w obu przypadkach np. zastosuje się identyczny zestaw. Domyślam się że może chodzi o wersje z produkcji / może w Basis zastosowano inny komplet i dotyczy to pierwszej zmiany.:638::638::638: Pozdr. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2010 Wg instrukcji, jak jest automat to co 60 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1505 Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2010 a jak mam manuala 6 biegowego to co 90 tys. bo na tabliczcce rzeczywiscie widnieje 60 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2010 ja mam manuala 5 bieg DUK - i tez mam 60tys brdziej sie sklaniam ze to w zaleznosci od opcji jest 90 lub 60 - pytanie tylko czy dotyczy to pierwszej wymiany czy kazdej ? Bo jesli kazdej to zabardzo nie moge doszukac sie zasadnosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) Jezeli wymieniane było wszystko czyli pompa wody , pasek rozrzadu ,Napinacz ( rolka ) , Siłownik napinacza (hydrauliczny jak występuje) , rolka prowadzaca , to serwis zaleca wymiane co 90 000 km tylko w silnikach na pompowtryskach .W moim 101Ps z 2004r pompowtrysk serwis zaleca 120 000 km ale nastepna będę robił za 90 000 km jak bedzie w moim posiadaniu . W serwisie maja wykaz po kodzie silnika co ile ma być wymiana .I nie kupujcje tanich czesci bo bedzie problem z ogrzewaniem i nie tylko 2x robota i pisanie po forum jakie to macje problemy jak się okaże później to przez swoją głupote , częsci stosować do rozrządu firm Rouwiell, INA , SKF, HEPU ,FEBI czyli z górnej półki , i nie bedziećie smigać jak KUBICA Edytowane 5 Stycznia 2010 przez Maik78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2010 Pompa wody ma byc na metalowym wirniku,a w SKF jest na plastikowym nie wiem jak powinno być w w ATJ, ale np. pompa wody do AFN oryginalna z aso ma wirnik z tworzywa, wiec nie wiem czy to powinno dyskwalifikować.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2010 to serwis zaleca wymiane co 90 000 No tak, ale wciaz tak naprawde nie wiadomo co z tym 60 tys na tabliczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1505 Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2010 pytanie do Maik78 to powiedz mi jak byś potraktował silnik ATJ też PUMP DIESEL co ile wymieniać też co 120.000 ? bo tabliczka pisze wyrażnie 60.000. I co w tej sytuacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) pytanie do Maik78 to powiedz mi jak byś potraktował silnik ATJ też PUMP DIESEL co ile wymieniać też co 120.000 ? bo tabliczka pisze wyrażnie 60.000. I co w tej sytuacji ? 1. Mój jest nowszy i z tego co wiem to od 2004r pierwsza wymiana na 120 000 km (pompowtrysk ) ale następną też zaleca serwis co 120 000 km ale ja już zmienie co 90 000km nie bedę przesadzał to i tak już dużo lub 5 lat od wymiany tak słyszałem 2 . W silnikach ATJ ,AJM powinno sie wymieniać co 90 000km naewt w niemczech jak widać po tabliczkach 94 000 ,92 000 km wymiana , co 60 000 km wymieniają w starszych konstrukcjach silników . Pompa wody do tych silników Rowiella ma napewno wirnik żeliwny bo taka załozyłem ( wczesniej założyłem DOLLZ i zmieniałem za 3 tygodnie brak obiegu płynu chłodniczego i oddałem na reklamacje wirnik plastykowy i cały , trzymał się żle ułozone kąty łopatek!!!! reklamacja uwzgledniona ) i zero problemu z ta pompą Rowiell Edytowane 5 Stycznia 2010 przez Maik78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2010 Ja kupiłem pompe wody prawdziwego GATESa a nie to co w linku i też jest z tworzywa... a tą co wyciagnąłem z auta to też była z tworzywa VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2010 Ja kupiłem pompe wody prawdziwego GATESa a nie to co w linku i też jest z tworzywa... a tą co wyciagnąłem z auta to też była z tworzywa VW Ważne żeby był obieg płynu i nic więcej nie potrzeba z wymagań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2010 Plastikowe wirniki na pompach potrafią sie urywać,ale kupujcie jakie chcecie ja kończę dyskusje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) co 60 000 km wymieniają w starszych konstrukcjach silników Tylko jaka jest różnica ATJ z 90tys a ATJ z 60tys - bo jak dla mnie to identyczne silniki zarówno rocznikowo jak i konstrukcyjnie, i w zasadzie szukam potwierdzenia u kogos kto sie orientuje ze to chodzi o pierwsza wymianę a nie cykliczna i różnica była podyktowana być może kompletem fabrycznym. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez tofana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #19 Napisano 6 Stycznia 2010 Tylko jaka jest różnica ATJ z 90tys a ATJ z 60tys - bo jak dla mnie to identyczne silniki zarówno rocznikowo jak i konstrukcyjnie, i w zasadzie szukam potwierdzenia u kogos kto sie orientuje ze to chodzi o pierwsza wymianę a nie cykliczna i różnica była podyktowana być może kompletem fabrycznym. Tak jak napisałem wyżej co 90 000km się wymienia ale jak ty uparcie twierdzisz żeco 60 000km to zmieniaj co tyle a nawet możesz co 15 000km razem z olejem to już twoja sprawa i koszty i niepotrzebna dyskusja i skąd wiesz ze taka powinna być naklejka jak ty masz ????? bo w tym passatach co ja miałem i mam( a było tego z 15 lub więcej również sprowdzone do sprzedaży ) wymieniane było co 90t.km . tak wogóle to już skoda na taki temat dyskutować i rób co chcesz z tym twoim autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #20 Napisano 6 Stycznia 2010 Tak jak napisałem wyżej co 90 000km się wymienia ale jak ty uparcie twierdzisz żeco 60 000km to zmieniaj co tyle a nawet możesz co 15 000km razem z olejem to już twoja sprawa i koszty i niepotrzebna dyskusja i skąd wiesz ze taka powinna być naklejka jak ty masz ????? bo w tym passatach co ja miałem i mam( a było tego z 15 lub więcej również sprowdzone do sprzedaży ) wymieniane było co 90t.km . tak wogóle to już skoda na taki temat dyskutować i rób co chcesz z tym twoim autem. Michał bez urazy ale Po co tyle agresji ? Zapytałem tylko skąd te różnice i tyle - najzwyczajniej mnie to ciekawi i spodziewałem się że ktoś wie. Rzeczą oczywistą jest, że każdy wymienia co ile uważa - chodź nigdzie nie napisałem że wymieniam co 15 tys (nadinterpretacja ? brak zrozuminia pytania? ). Przecież nie wszystkie pytania kierowane są do Ciebie, więc nie musisz na nie odpowiadać zwłaszcza że nic nie wnoszą. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach