mickusio Zgłoś #21 Napisano 16 Sierpnia 2010 linka w pancerzu sie zacieła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #22 Napisano 16 Sierpnia 2010 nie dźwignia przy zaciaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #23 Napisano 16 Sierpnia 2010 Ta dzwignia od ręcznego zostaje zaciągnięta gdy spuszcze ręczny Wszędobylska rdza... Regeneracja to wtedy gdy zacisk cieknie a gdy blokuje sie i nie chce odbijać trzeba rozebrać i wyczyścić lub wymienić na inne zaciski lub zastosować dodatkową sprężynę aby dźwignia odbijała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #24 Napisano 17 Sierpnia 2010 nie pamietam jak to wyglada, a probowałes zwykłym wd40 tam prysnac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #25 Napisano 17 Sierpnia 2010 Psikać po wierzchu to se można.... Żeby wyczyścić tą ośkę i tak trzeba rozbierać cały zacisk. A chyba nikt normalny nie poskłada go na starych uszczelnieniach dlatego podałem linki do regeneracji zacisku bo jedno równa się drugiemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #26 Napisano 17 Sierpnia 2010 Psikać po wierzchu to se można.... ten mechanizm co jest linka zaczepiona od recznego na zacisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #27 Napisano 17 Sierpnia 2010 ten mechanizm co jest linka zaczepiona od recznego na zacisku Jakbyś rozebrał to byś sam stwierdził że jest tam taki syf że psikanie z zewnątrz na zbyt wiele by się nie zdało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #28 Napisano 17 Sierpnia 2010 Doraźnie psikanie z wierzchu pomaga, trzeba go wtedy dobrze rozruszać i dużo piskać. I coś lepszego niż WD-40, on pomaga na bardzo krótko.DORAŹNIE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #29 Napisano 17 Sierpnia 2010 no racja racja, mi pomoglo kiedys na tydzien ;] ale zacisk to grosze chyba teraz kosztuje co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #30 Napisano 17 Sierpnia 2010 ale zacisk to grosze chyba teraz kosztuje co? Jak kupować to od octavii albo golfa 4 bo ponoć pasują a nie problemu zapiekania sworznia bo jest to tam inaczej rozwiązane. Ja zregenerowałem zaciski w audi b3 i 4 lata nic się nie działo (auto poszło w świat i pewnie nadal jest dobrze). Są dwie ważne sprawy: podczas składania zacisku posmarować sworzeń pastą silikonową. Dwa to używać ręcznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #31 Napisano 17 Sierpnia 2010 Witam! Wymienialiście może linkę ręcznego jeśli z tyłu są bębny? Chciałem się tylko upewnić: Wiadomo tunel środkowy, odkręcić linki, zdjąć bębny i przeciągnąć linkę? Z tego co widziałem linka idzie cały cas w pancerzu. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #32 Napisano 17 Sierpnia 2010 Z tego co widziałem linka idzie cały cas w pancerzu. Linka i pancerz to jednolita całość....trzeba dostać sie do wszystkich mocowań pod podłogą i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #33 Napisano 18 Sierpnia 2010 Witam dołącze sie do tematu mam problem. Hamulce tylne bebnowe źle hamuja nierównomiernie. wymienione linki. Przednie hamulce strasznie sie grzeją słabo wracają tłoczki przez co są blisko tarcz i trochę trą. Tarcze przód nowe, klocki nowe, wymienione gumki(reperaturka cylinderka osłona i wewnątrz). Co dalej moge zrobić aby sie nie grzały czy to ma związek z nierównym łapaniem tylnich hamulców dodam jeszcze ze musze wysoko zaciągac reczny żeby cokolwiek złapał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #34 Napisano 18 Sierpnia 2010 Co dalej moge zrobić aby sie nie grzały czy to ma związek z nierównym łapaniem tylnich hamulców dodam jeszcze ze musze wysoko zaciągac reczny żeby cokolwiek złapał? Z przodu trzeba sprawdzić/wyczyścić prowadnice zacisku. Ważne jest też żeby na tłoczku nie było wżerów. A z tyłu do sprawdzenia samoregulatory - takie kliny ze sprężynką między tłoczkiem a szczęką. Musi to być tam wszystko czyste i nie skorodowane bo wtedy samoregulator nie chce działać. Chyba że cylinderki stoją. Czy auto ostatnio nie stało bez jazdy dość długo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek Zgłoś #35 Napisano 15 Grudnia 2010 Witam, Mam paska B4 tdi 1Z, sedana 96r, tarcze z tyłu. Dzisiaj byłem w warsztacie w celu naprawienia hamulca ręcznego, który całkowicie odmówił współpracy. Zaciski wymagały regeneracji i one są teraz są ok. Niestety w przywarsztatowym sklepie nie mieli linki do mojego modelu (w rezultacie mam chwilowo hamulec tylko na lewym kole, prawa niesprawna linka została - na moje życzenie - odłączona od dźwigni w kabinie). Zaproponowali, że ją zamówią, sprzedawca podał cenę ok. 100 zł W takiej sytuacji zdecydowałem się zakupić linkę z innego źródła. Znalazłem ją za 17.50 na allegro (http://allegro.pl/linka-hamulca-hamulec-vw-passat-b3-b4-nowa-tarcze-i1362162703.html). Nie jestem jednak pewien czy będzie ona odpowiednia. Moje wątpliwości wzięły się stąd, że mechanik pytał w sklepie o linkę prawą (lewa jest inna?) a sprzedawca wypytywał dokładnie o model auta, min. czy to sedan, czy kombi. Na dodatek, po jakimś czasie, drugi mechanik, który obok naprawiał przypadkiem hamulce innego passata b4, triumfalnie oznajmił, że do combi linkę dostał. Zapytany nie potrafił odpowiedzieć, czy sedan i combi mają różne linki. Trochę mnie to wszystko zdezorientowało. Proszę oświećcie mnie, jak to jest z tymi linkami, zanim zamówie niewłąściwą. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #36 Napisano 15 Grudnia 2010 Linki są takie same we wszystkich B4. Do bębnów są inne. Możesz brać od tego sprzedawcy, ja kupiłem i jestem zadowolony. Są solidnie zrobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurek Zgłoś #37 Napisano 16 Grudnia 2010 To wydaje się sensowne. Dzięki Shared. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #38 Napisano 17 Grudnia 2010 No i prawa i lewa jest taka sama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lenon Zgłoś #39 Napisano 25 Maja 2012 Również mam problem z ręcznym, w zasadzie to nie ma go już w ogóle (hamulce tarczowe z tyłu). Po zaciągnięciu prawe koło w ogóle nie jest zablokowane, tak jak by zacisk w ogóle nie trzymał, natomiast lewe blokuje bardzo słabo. Zdjąłem środkowy tunel i przy zaciąganiu dźwigni ręcznego linka od prawego koła w ogóle się nie rusza (pozostaje w pozycji spoczynku - z tyłu). Pracuje tylko lewa strona. Może to powodować słabszą siłę ścisku na lewej stronie, ponieważ przy zaciąganiu prawa linka niejako ciągnie do tyłu i przeszkadza w mocniejszym zaciągnięciu dźwigni ręcznego. W ciągu kilku najbliższych dni będę wymieniał tarcze i klocki także to jest dobry moment na zrobienie porządku z ręcznym. Chciałbym zapytać szanownych kolegów, czy orientujecie się co może być źródłem takiego zachowania? Zużyty zacisk, linka? Niestety nie potrafię sam ocenić. Czy zaciski regeneruje się parami, czy można pojedynczo? Znalazłem ofertę regeneracji zacisku z malowaniem proszkowym za 150zł/sztuka + wysyłka (ok.35zł w obie strony). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #40 Napisano 25 Maja 2012 Jaki masz problem. Zdejmujesz koło, odpinasz linkę od zacisku i widzisz, czy problem jest w lince czy w zacisku. Na forum był opis jak się regeneruje zaciski. Koszt około 25 PLN za gumki na stronę. Zrobisz sam to wiesz czym jeździsz, a tak rozruszają, pomalują i za rok to samo. Jak robisz to najlepiej parami, równe rozłożenie sił hamowania to bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. Tylko nie dziaduj i kup coś lepszego. Nieporównywalna różnica w hamowaniu jest, już przy samych klockach lepszej firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach