pawciopawcio Zgłoś #241 Napisano 2 Lutego 2015 Nie ma znaczenie - przynajmniej w moim przypadku. Nie mam DPF-a a dopiero zmiana rozrusznika przyniosła efekt. Opiszę niebawem. Ja tez jestem po wymianie na 11-zebow i jest poprawa, szybciej kreci i faktycznie szybciej startuje. Zreszta sa moje filmy na forum w tym temacie hak bylo przed i jak po. Ale jeszcze i tak kreci zbyt dlugo jak jest zimny a teraz jeszcze ten smrud i niebieski blekit z rury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #242 Napisano 2 Lutego 2015 jeszcze ten smrud i niebieski blekit z rury. Ja też borykam się z tym problemem i ponoć trzeba modyfikować dawki startowe (mapę startową) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawciopawcio Zgłoś #243 Napisano 2 Lutego 2015 Ja też borykam się z tym problemem i ponoć trzeba modyfikować dawki startowe (mapę startową) A na cieplym tez Ci czasem zakopci i czuc tez zapach? Napewno to dawka startowa?? Jak na cieplym tez sie to pojawia.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #244 Napisano 2 Lutego 2015 A na cieplym tez Ci czasem zakopci i czuc tez zapach? Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #245 Napisano 2 Lutego 2015 Ja też mam usunięty DPF a problem z odpalaniem występuję nadal mimo wymiany rozrusznika, poprawie dawek startowych itp. Słyszałem, że można jeszcze ustawić rozrząd na -1 i może to pomóc ale nie ma pewności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #246 Napisano 2 Lutego 2015 Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków. A zostawili ci katalizator, czy tylko mówili, że zostawili? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #247 Napisano 2 Lutego 2015 To dziwne...bo moj silnik i rocznik auta katalizatora nie ma wogole ,tylko byl sam DPF a katalizatora na 100% ten rocznik auta i model BMP kata nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #248 Napisano 4 Lutego 2015 jak wcześniej napisałem - krótki opis mojej rozrusznikologii :-) Tu krótki filmik z tego jak odpalało auto po nocnym postoju w garażu. Krótko mówiąc - kiepsko. W aucie nie mam wspomnianego wyżej DPF-u, zrobiony lekki program, mam wymienione wszystkie PD w ramach akcji, wcześniej miałem wymienioną pompę paliwową w baku. Co każdą wymianę oleju wymieniany filtr paliwa. W następnej kolejności padło na wymianę rozrusznika. Ten wątek połowicznie przeczytany i pewnie stąd też moje małe problemy. Kupiłem rozrusznik 02E 911 024A z 2011r. z 11 zębami. Stary 02E 911 023H był z 2006r i miał 10 zębów. Oba produkcji Bosch-a. Niby okej ale jednak nie do końca. Otóż mój "stary" ma średnicę wchodzącą w gniazdo silnika równą 76mm a ten "nowy" 78mm. Niewiele ale nie pasuje. Oddać, piłować, przełożyć? Przełożyć bebechy. :-) Tu był spory problem z rozkręceniem śrub od mechanizmu wysuwania bendinks-a. Po nacięciu brzeszczotem i z tym sobie poradziłem. Wszystko inne pasuje PnP. Poskręcane i złożone i oto efekt: Dodam że sama wymiana trwa kilkanaście minut. Kwestia odkręcenia dolotu powietrza (dwie śruby gwiazdkowe) filtra powietrza (kilka śrub T25 o ile pamiętam), klucz 13 do odkręcenia zasilania rozrusznika, klucz 10 do ściągnięcia klemy (dla bezpieczeństwa) i klucz 16 do odkręcenia samego rozrusznika. Wszystko robi się od góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #249 Napisano 4 Lutego 2015 To dziwne...bo moj silnik i rocznik auta katalizatora nie ma wogole A ETKA mówi coś innego [ATTACH=CONFIG]127922[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #250 Napisano 4 Lutego 2015 A obrazek przedstawia to gdzie znajduje się DPF... Gdzie ten katalizator? A może w tej puszcze jest już komplet... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #251 Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) A obrazek przedstawia to gdzie znajduje się DPF ..ale napisane jest rura wydechowa z katalizatorem i filtrem cząstek stałych. I w/g mnie ta niewielka puszka na rurze to przypadkiem nie katalizator? Edytowane 4 Lutego 2015 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #252 Napisano 4 Lutego 2015 ..ale napisane jest rura wydechowa z katalizatorem i filtrem cząstek stałych. I w/g mnie ta niewielka puszka na rurze to przypadkiem nie katalizator? Człowiek z forum golfa V wyjaśniłby ci wszystko-kat i dpf są w jednej puszce za silnikiem, kat 1-szy od turbiny , później dpf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawciopawcio Zgłoś #253 Napisano 4 Lutego 2015 Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków. Dzisiaj oddałem samochód na noc do speca żeby rano zobaczył jak to wygląda i jutro ma postawić diagnozę, sam jestem ciekaw co stwierdzi... strach się bać. Ale łudzę się ze może mu się uda odgadnąć ta zagadkę wcześnie z innymi autami nigdy nie zawiódł wiec jest szansa.. wiec jak tylko będę coś wiedział i przyniesie to rezultat dam znaka )) ps mówiłem mu o tych dawkach na pompki, jutro ma mi dać znać jak to wygląda a jak powinno być książkowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #254 Napisano 9 Lutego 2015 Sprawdzałeś błędy? Stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu (nie korbowego) lub jego wiązkę (G40). Wymieniłem oryginalny akumulator z 03.2009 AGM Varty na Fiamm AGM i od czasu wymiany akumulatora odpala jak szalony. Na chwilę obecną nie ma problemu, przy okazji przeskanowałem VCDS-em brak błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #255 Napisano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków. Ja mam to samo, jak zostawie go na 10 minut w zamknietym garazu to nie da sie wejsc tak gryzie po oczach Problem z zapalaniem mam ten sam. Po odpięciu czujnika temp paliwa vcds pokazuje -40 i odpala z ostrego kopa chmura dymu z tylu zostawiam odpietą wteczke cala zime bo co mam zrobic uszczelki wymienione, pompka wymieniona, aku jak naladuje to jest lepiej ale tylko na chwile. Zastanawia mnie jeszcze ladowanie bo u mnie oscyluje w granicach 14v a nie 14,4. Ktoś podnosil dawke startowa vcds i moze troche poinstruowac? Albo od czego wogole zaczac diagnostyke, rozrusznik pewnie by pomogl ale to nie jest toooo. PS temperature czego pokazuje kanał 1? bo jelsi to wemp plynu to u mnie jest zanizona o jakies 12 stopni. https://www.youtube.com/watch?v=ZMTFTa1RkUE tak odpala po nocy w garazu w 12 stopniach Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez dee_jay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepcio23 Zgłoś #256 Napisano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie, od kilku dni mam problem z odpaleniem po kilku godzinnym postoju jak odpali śmiga jak szalony. Co może być przyczyną takiego stanu pompa vacum wymieniona. Pompowtryski wymienione na akcji serwisowej w 2012r może uszczelnienie pompek do wymiany. [video=youtube_share;LE3AkWoU_zc] problem występuje na 3 i 4 wygląda na to że się zapowietrza czy aby na pewno mam rację Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez szczepcio23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #257 Napisano 12 Kwietnia 2015 Jak wygniotly sie podkladki to paliwo moze "schodzic" i moze dlatego, nigdy nie mialem takiego problemu. Wczoraj pomierzylem sobie strate pomiedzy ladowaniem alternatora a tym co dociera do akumulatora. Na + strate mam 0.02 czyli znikoma ale na - juz 0.3V ciekaw jestem czy taka strata moze wplywac na odpalanie. Nie chce mi sie szukac gdzie gdzie masa zginela. Moze ktos przerabial i wie? Najprostrzym sposobem bedzie puszczenie osobnego kabla od klemy w okolice alternatora ale to srednio mi sie podoba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawciopawcio Zgłoś #258 Napisano 12 Kwietnia 2015 czy ktoś ma problemy z ciężkim rozruchem na zimnym silniku na pompkach siemensa? bo raczej większość ma problemy na pompkach boscha czyli po akcji serwisowej.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #259 Napisano 12 Kwietnia 2015 ja mialem przed akcja i po akcji myslalem ze wkladaja drugi raz siemensa, a to teraz mam juz boscha? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawciopawcio Zgłoś #260 Napisano 12 Kwietnia 2015 ja mialem przed akcja i po akcji myślałem ze wkładają drugi raz siemensa, a to teraz mam juz boscha? hmmm.. no mi w ASO powiedzieli ze na akcji 23H9 wstawiają pompki BOSCH, ja swoje miałem wyjęte na ultradźwięki to widziałem ze bosch'owskie generalnie u mnie juz zrobiłem: myjka ultradźwiękowa, oringi(uszczelniacze na pompkach), nowa pompa podciśnieniowa(vacum, tandem pompa), usunięty DPF, nowy rozrusznik ten z końcówka L(chyba największa poprawa była po wymianie tego rozrusznika) o takich pierdołach jak świece nawet szkoda pisać bo pewnie każdy to wymieniał ktory ma ten problem to wie ze efektu to żadnego nie przyniosło, a i akumulator nówka 72Ah i oczywiście musi zakręcić chwile zanim zapali, a później już od strzała jak u każdego.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach