Skocz do zawartości
Domely

Przejściowe problemy z odpalaniem - cofanie paliwa?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma znaczenie - przynajmniej w moim przypadku. Nie mam DPF-a a dopiero zmiana rozrusznika przyniosła efekt. Opiszę niebawem.

 

Ja tez jestem po wymianie na 11-zebow i jest poprawa, szybciej kreci i faktycznie szybciej startuje. Zreszta sa moje filmy na forum w tym temacie hak bylo przed i jak po. Ale jeszcze i tak kreci zbyt dlugo jak jest zimny a teraz jeszcze ten smrud i niebieski blekit z rury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze ten smrud i niebieski blekit z rury.

 

Ja też borykam się z tym problemem i ponoć trzeba modyfikować dawki startowe (mapę startową)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też borykam się z tym problemem i ponoć trzeba modyfikować dawki startowe (mapę startową)

 

A na cieplym tez Ci czasem zakopci i czuc tez zapach? Napewno to dawka startowa?? Jak na cieplym tez sie to pojawia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A na cieplym tez Ci czasem zakopci i czuc tez zapach?

 

Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam usunięty DPF a problem z odpalaniem występuję nadal mimo wymiany rozrusznika, poprawie dawek startowych itp. Słyszałem, że można jeszcze ustawić rozrząd na -1 i może to pomóc ale nie ma pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków.

 

A zostawili ci katalizator, czy tylko mówili, że zostawili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dziwne...bo moj silnik i rocznik auta katalizatora nie ma wogole ,tylko byl sam DPF a katalizatora na 100% ten rocznik auta i model BMP kata nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wcześniej napisałem - krótki opis mojej rozrusznikologii :-)

Tu krótki filmik z tego jak odpalało auto po nocnym postoju w garażu. Krótko mówiąc - kiepsko.

W aucie nie mam wspomnianego wyżej DPF-u, zrobiony lekki program, mam wymienione wszystkie PD w ramach akcji, wcześniej miałem wymienioną pompę paliwową w baku. Co każdą wymianę oleju wymieniany filtr paliwa. W następnej kolejności padło na wymianę rozrusznika. Ten wątek połowicznie przeczytany i pewnie stąd też moje małe problemy. Kupiłem rozrusznik 02E 911 024A z 2011r. z 11 zębami. Stary 02E 911 023H był z 2006r i miał 10 zębów. Oba produkcji Bosch-a. Niby okej ale jednak nie do końca. Otóż mój "stary" ma średnicę wchodzącą w gniazdo silnika równą 76mm a ten "nowy" 78mm. Niewiele ale nie pasuje. Oddać, piłować, przełożyć? Przełożyć bebechy. :-) Tu był spory problem z rozkręceniem śrub od mechanizmu wysuwania bendinks-a. Po nacięciu brzeszczotem i z tym sobie poradziłem. Wszystko inne pasuje PnP. Poskręcane i złożone i oto efekt:

Dodam że sama wymiana trwa kilkanaście minut. Kwestia odkręcenia dolotu powietrza (dwie śruby gwiazdkowe) filtra powietrza (kilka śrub T25 o ile pamiętam), klucz 13 do odkręcenia zasilania rozrusznika, klucz 10 do ściągnięcia klemy (dla bezpieczeństwa) i klucz 16 do odkręcenia samego rozrusznika. Wszystko robi się od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dziwne...bo moj silnik i rocznik auta katalizatora nie ma wogole

 

A ETKA mówi coś innego

 

[ATTACH=CONFIG]127922[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A obrazek przedstawia to gdzie znajduje się DPF... Gdzie ten katalizator? A może w tej puszcze jest już komplet...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A obrazek przedstawia to gdzie znajduje się DPF

 

..ale napisane jest rura wydechowa z katalizatorem i filtrem cząstek stałych. I w/g mnie ta niewielka puszka na rurze to przypadkiem nie katalizator?

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..ale napisane jest rura wydechowa z katalizatorem i filtrem cząstek stałych. I w/g mnie ta niewielka puszka na rurze to przypadkiem nie katalizator?

 

Człowiek z forum golfa V wyjaśniłby ci wszystko-kat i dpf są w jednej puszce za silnikiem, kat 1-szy od turbiny , później dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków.

 

Dzisiaj oddałem samochód na noc do speca żeby rano zobaczył jak to wygląda i jutro ma postawić diagnozę, sam jestem ciekaw co stwierdzi... strach się bać. Ale łudzę się ze może mu się uda odgadnąć ta zagadkę wcześnie z innymi autami nigdy nie zawiódł wiec jest szansa.. wiec jak tylko będę coś wiedział i przyniesie to rezultat dam znaka ;))) ps mówiłem mu o tych dawkach na pompki, jutro ma mi dać znać jak to wygląda a jak powinno być książkowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałeś błędy? Stawiam na czujnik położenia wałka rozrządu (nie korbowego) lub jego wiązkę (G40).

 

Wymieniłem oryginalny akumulator z 03.2009 AGM Varty na Fiamm AGM i od czasu wymiany akumulatora odpala jak szalony. Na chwilę obecną nie ma problemu, przy okazji przeskanowałem VCDS-em brak błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już drugi rok po wywaleniu DPF-a borykam się z tym dymem i smrodem. Czytałem jeszcze opinie, ze po wymianie pompowtryskiwaczy (akcja serwisowa) dawki są nie przystosowane do nowych pompowtrysków.

 

Ja mam to samo, jak zostawie go na 10 minut w zamknietym garazu to nie da sie wejsc tak gryzie po oczach :)

 

Problem z zapalaniem mam ten sam. Po odpięciu czujnika temp paliwa vcds pokazuje -40 i odpala z ostrego kopa ;) chmura dymu z tylu :D zostawiam odpietą wteczke cala zime bo co mam zrobic ;) uszczelki wymienione, pompka wymieniona, aku jak naladuje to jest lepiej ale tylko na chwile. Zastanawia mnie jeszcze ladowanie bo u mnie oscyluje w granicach 14v a nie 14,4. Ktoś podnosil dawke startowa vcds i moze troche poinstruowac? Albo od czego wogole zaczac diagnostyke, rozrusznik pewnie by pomogl ale to nie jest toooo.

 

Bez tytułu.jpg

 

PS temperature czego pokazuje kanał 1? bo jelsi to wemp plynu to u mnie jest zanizona o jakies 12 stopni.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZMTFTa1RkUE

 

tak odpala po nocy w garazu w 12 stopniach :)

 

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie,

od kilku dni mam problem z odpaleniem po kilku godzinnym postoju jak odpali śmiga jak szalony.

Co może być przyczyną takiego stanu pompa vacum wymieniona.

Pompowtryski wymienione na akcji serwisowej w 2012r może uszczelnienie pompek do wymiany.

[video=youtube_share;LE3AkWoU_zc]

problem występuje na 3 i 4 wygląda na to że się zapowietrza czy aby na pewno mam rację

Edytowane przez szczepcio23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wygniotly sie podkladki to paliwo moze "schodzic" i moze dlatego, nigdy nie mialem takiego problemu.

 

Wczoraj pomierzylem sobie strate pomiedzy ladowaniem alternatora a tym co dociera do akumulatora. Na + strate mam 0.02 czyli znikoma ale na - juz 0.3V ciekaw jestem czy taka strata moze wplywac na odpalanie. Nie chce mi sie szukac gdzie gdzie masa zginela. Moze ktos przerabial i wie? Najprostrzym sposobem bedzie puszczenie osobnego kabla od klemy w okolice alternatora ale to srednio mi sie podoba :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma problemy z ciężkim rozruchem na zimnym silniku na pompkach siemensa? bo raczej większość ma problemy na pompkach boscha czyli po akcji serwisowej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem przed akcja i po akcji :) myslalem ze wkladaja drugi raz siemensa, a to teraz mam juz boscha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mialem przed akcja i po akcji :) myślałem ze wkładają drugi raz siemensa, a to teraz mam juz boscha?

 

hmmm.. no mi w ASO powiedzieli ze na akcji 23H9 wstawiają pompki BOSCH, ja swoje miałem wyjęte na ultradźwięki to widziałem ze bosch'owskie

 

generalnie u mnie juz zrobiłem:

 

myjka ultradźwiękowa, oringi(uszczelniacze na pompkach), nowa pompa podciśnieniowa(vacum, tandem pompa), usunięty DPF, nowy rozrusznik ten z końcówka L(chyba największa poprawa była po wymianie tego rozrusznika) o takich pierdołach jak świece nawet szkoda pisać bo pewnie każdy to wymieniał ktory ma ten problem to wie ze efektu to żadnego nie przyniosło, a i akumulator nówka 72Ah

 

i oczywiście musi zakręcić chwile zanim zapali, a później już od strzała jak u każdego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności