Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Na kilka dni przed planowaną wymianą wahaczy górnych potraktowałem śróby, te długie,WD-40. I tak powtarzałem 3-4 razy. Przy robocie śruby wymiękły i zmuszone były sie poddac. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszke odswieze temat bo strasznie mi sie tlucze prawe kolo.Nawet jak jade i nacisne lekko hamulec to slychac pukniecie.Na niewielkich nierownosciach tlucze sie jak cholera.Wyczytalem na forum ze najlepszym sposobem na sprawdzenie,ktory wahacz jest do wymiany jest rozkrecanie wszystkich po kolei i sprawdzanie,ktory ma luzy i ze na szarpakach na diagnostyce raczej nie wykaze co sie tlucze.Stad moje pytanie: jakie klucze musze przygotowac przed rozkrecaniem zeby w trakcie nie okazalo sie ze jakiegos nie mam??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

Wymiana wahaczy nie jest zbyt skomplikowana, Najlepiej jest dzien wczesniej popryskac laczenia jakimś odrdzewiaczem .Z doswiadczenia wiem ze sruba przechodaca przez koncówki dwóch wachaczy moze stwazac opór jesli nigdy wczesniej nie byla odkrecana,Napewno nie trzeba odkrecac koncowki drazka od zwrotnicy ani też amortyzatora od dolnego wachacza .wystarczy odkrecić lacznik stabilizatora .Pozatym bedzi potrzebny łomik za pomoca ktorego oposcimy postawe amortyzatora po odkreceni 3 srub w komorze silnika a dokladniej na kilelichu Calosc odciagamy od karoseri po to zeby bylo latwiej wyjac jedna srube od whacza przedniego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
strasznie mi sie tlucze prawe kolo.Nawet jak jade i nacisne lekko hamulec to slychac pukniecie.Na niewielkich nierownosciach tlucze sie jak cholera.Wyczytalem na forum ze najlepszym sposobem na sprawdzenie,ktory wahacz jest do wymiany jest rozkrecanie wszystkich po kolei i sprawdzanie,ktory ma luzy...

najglosniej tlucze sie dolny tylny banan, jest najwiekszy, wiec jak zaczniesz badac to zacznij od niego, ja lyzka do kol sprawdzam przy tulei luzy wychwycisz, gorzej ze swozniami.. :dobani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na kilka dni przed planowaną wymianą wahaczy górnych potraktowałem śróby, te długie,WD-40. I tak powtarzałem 3-4 razy. Przy robocie śruby wymiękły i zmuszone były sie poddac. :hurra:

 

Ta długa śruba to jest masakra:mad: nie widziałem jeszcze w swoim życiu tak upartej śruby! U mnie w 3B nigdy nie była odkręcana. Dwa dni przed zdjęciem wahaczy traktowałem ją wd-40 a i tak stawiała duży opór, musiałem ją porządnie potraktować młotkiem ale i tak nie wyszła, stanęła w połowie i za nic nie chce się ruszyć, nie wiem o co jej chodzi. Czy to możliwe że ona się gdzieś tam przyblokowała?

Na prawdę trudno mnie wyprowadzić z równowagi ale tej śrubie to się udało...mam nadzieję że przez noc jej przejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na prawdę trudno mnie wyprowadzić z równowagi ale tej śrubie to się udało...mam nadzieję że przez noc jej przejdzie.

 

a próbowałeś ją dobić i ponownie wybić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a próbowałeś ją dobić i ponownie wybić ??

 

no myślę że ta śruba jeszcze niejednego pokory nauczy :D i ciężko powiedzieć czy noc coś tu zmieni;) zrób jak Majcin napisał wbij i spróbuj wybić ponownie to jedyne sensowne rozwiązanie:) Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak masz drugie śruby ... pewnie masz to na srodku przetnij może łatwiej pójdzie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak masz drugie śruby ... pewnie masz to na srodku przetnij może łatwiej pójdzie :]

 

to już ostateczność ;) ale i z przeciętną tą śrubą widziałem parę walk :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech się prześpi jutro będzie miał więcej siły po śniadaniu ... jak zapier... od razu wyskoczy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem jej wbijać bo się trochę ugięła i teraz już nie wejdzie, poza tym z tej strony jest trudny dostęp żeby porządnie uderzyć. Najgorsze jest to że już wyszła prawie połowę i już się cieszyłem że wyjdzie a tu dupa zastała się na amen:confused:

No nic, będę walczył jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry wybijak i na siłę inaczej nie nada ja swoją musiałem troche uciąć bo się skrzywiła,troche przewiercić, koło skręcić żeby był dobry dostęp i sztywno bo jak odkręciłem wahacz od strony tulei to latało wszystko dobry wybijak i poszło jak będzie za chudy to nie pojdzie musi byc prawie taki jak dziura jak poszła do połowy to powinna wyjść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Lepiej troche podgrzać palnikiem niż bić młotem na siłę.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff no poradziłem sobie, trochę pobiłem, trochę próbowałem obracać i wyszła wreszcie.

Dalsza wymiana już poszła elegancko, stuki ustąpiły (przynajmniej na razie:)).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy może ktoś mi podać nr katalogowy VW tej śruby? mam problemy z wybiciem jej, po paru stuknięciach młotkiem śruba sie trochę ukruszyła i spłaszczyła ale nawet nie drgnęła(2 dni przed wyczyscilem i spryskalem WD40), muszę kupić ta śrubę i chyba jechać do mechanika bo sam jej nie dam rady, mieszkam na wyspach i nawet nie wiem jak wytłumaczyć w sklepie o co mi chodzi wiec jak będę miał nr katalogowy to nie powinno być problemu z zamówieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeby wymienic gorne wahacze....najpierw trzeba:

KUPIC sobie PIFO zeby szlak Cie nie trafil !!

wyjac amortyzator ze sprezyna.

Mocowanie amorka do nadwozia znajuduje sie:

PRAWY- zdjac podszybie, sa tam 2 zaslepki gumowe (czesto zalakierowane);

LEWY- trzeba rozkrecic obudowe kompa. Jedna zaslepka znajduje sie pod obudowa.

2 lub 3 sruby (nie pamietam) mocuja obsade wahaczy i amorka do nadwozia. Trzeba ja odkrecic zeby wyjac 1 srube gornego wahacza. PAMIETAJ !! wyjecie tej aluminiowej obsady konczy sie rozregulowaniem geometri zawieszenia.

UPIERDLIWA sruba spinajaca sworznie, gornych wahaczy ZAPIEKA sie masakrycznie. Sa 2 szkoly wyjecia jej:

- palnik i klucz pneumatyczny udar potrafi obrucic zapieczona srube lub PRASA i wyjecie calej zwrotnicy;

- szlifierka katowa i obciecie lba sruby i wysciagniecie sruby na zasadzie jej "wyciagniecia przez przykrecanie sruby" ALE musi to byc nakretka dluga...mozna dostac ja w marketach...ma ok 2cm dlugosci.

 

w obu przypadkach niezbedna jest kombinacja WD40 i palnik....i pomoc szczescia !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi to się urwała nakrętka razem z kawałkiem śruby. Wybijanie i psikanie WD40 nic nie pomogło. Dopiero rozwiercen

jej na długości koło 3-4cm, wtedy się poddała.

 

thum_13741481f2af8604af.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śruby nie kupiłem bo o takie coś to trudno dostać na wyspach, pojechałem do polskich mechaników, 3 uderzenia dużym młotkiem i śruba sie cofnęła i gitara reszta poszła bez problemu,nawet śrubę dało sie odzyskać:) ) ciężko jest to zrobić samemu bez windy(na podnośniku) i dobrego młotka, dla informacji innych co mieszkają w irlandi koszt wahacza firmy delphi ok. 40-50e i wymiana ja zapłaciłem 40e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Śruba ta powinna być wymieniona na nową w przypadku jakichkolwiek trudności z jej wyciągnieciem. Ona jest długa bo w zależności od modelu Passata 3B i potem 3BG od 95mm do 100mm i przy różnych próbach jej usuniącia może się osłabić. Warto ją wymianiać bo kosztuje jakieś 30zł sztuka. Przy montażu nowej obficie wszystko potraktować smarem miedziowym.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wpadłem na jeszcze inny pomysł, odkręciłem nakrętkę tak nie do końca byle lekko wystawała ze śruby, wiertarka z możliwością włączenia samego udaru (bez obrotu), wiertło od razu zeszlifowałem na płasko i dosłownie może niecała minuta śruba luźna.(dzień wcześniej polane zostały coca-colą)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności