Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli jesteś pewny że pozostałę nie maja luzów a szkoda Ci kasy na wszystkie to wymień tylko uszkodzone wahacze. Nic złego sie nie stanie

 

Ta.....natomiast luzne zuzyte beda rozciagac te nowe. Wada zawieszenia wielowachaczowego jest to ze trzeba koniecznie wymieniac calosc by nie skrocic drastycznie zycia elementow nowych wstawionych do ukladu juz zuzytego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakra ,prawie trzy godziny walczyłem z górną śrubą .Mimo palnika śruba nie dała się ruszyć .Musiałem ja rozwiercać .:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pryskałem ją trzy dni przed wymianą WD40 i ciężko było, ale się poddała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieraz było pisane, że na 3 dni przed planowanym demontażem, trzeba tą śrubę spryskac WD-40 ze 3-4 razy dziennie i potem normalnie się odkreca. ja przy wymianie miałem na górze oryginalne wahacze z 97 roku, tak więc śruba nie była ruszana kilkanaście lat a poszła gładko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek i nie raz to czytałem .Pryskałem przez kilka dni .Śruba na całej długości była skorodowana ,Wd nawet nie przecisneło się przez gwint .Na palnik nie ma bata ,a tym razem niestety nie dał rady .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymyslili te durackie maszyny, bo siły w rencach nie mieli. he he

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danek i nie raz to czytałem .Pryskałem przez kilka dni .Śruba na całej długości była skorodowana ,Wd nawet nie przecisneło się przez gwint .Na palnik nie ma bata ,a tym razem niestety nie dał rady .

 

Kolego odpusc te kowalskie patenty bez podparcia wiedza mechaniczna. WD40 jest obecnie na baize h2o z wymogow unijnych to raz, a 2 nie wnika tak napisali na opakowaniu o czym sie przekonales. Obecne odrdzewiacze mozesz lac I 3 miesiace dzien w dzien a nie 3 dni I nic ci to nie da oprocz samopoczucia ze bedzie lepiej hehehe

 

Co do palnika to zwykly propan czy butan to do kuchenki. Nic nie da bo do czerwonosci nie dasz rady zagrzac. Ty potrzebujesz propan z tlenem zeby zagrzac srube do czerwonosci az sie rozszerzy I zerwie polaczenie procesu korozji no I dopiero wtedy odkreci sie pod oporem samego klucza nasadowego z grzechotka.

 

Wypowiedz podpieram tym ze wykonuje ta prace na codzien (wszystkie marki nie tylko vw) a nie od czasu do czasu jak mi auto przegladu nie przejdzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój sposób na tą śrubę, to młotek 1kg i od serca opukać zwrotnicę tam gdzie przechodzi śruba (uderzać w kierunku poprzecznym do śruby). Potem już klasycznie wybić śrubę uderzając osiowo. Powinna wyskoczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój sposób na tą śrubę, to młotek 1kg i od serca opukać zwrotnicę tam gdzie przechodzi śruba (uderzać w kierunku poprzecznym do śruby). Potem już klasycznie wybić śrubę uderzając osiowo. Powinna wyskoczyć.

 

Ja tez mialem ten sposob za boga do puty mi pierwsza zwrotka nie pekla;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem się dowiedzieć które wahacze górne czy dolne trzeba dokręcać na opuszczonym samochodzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Górne na pewno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokręcasz wahacze, gdy są w pozycji "roboczej", czyli w położeniu w jakim na co dzień pracują. Więc łapie się tylko śruby z nakrętkami, ZAWSZE opuszcza sie auto i wtedy dopiero skręca na maxa. Dotyczy to nakrętek od stony tulei gumowych. A jak ktoś to robi na podniesionym, to powodzenia i rozumu życzę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokręcasz wahacze, gdy są w pozycji "roboczej", czyli w położeniu w jakim na co dzień pracują.

Panowie, a powiedzcie, co się dzieje i jakie ewentualnie mogą być objawy, gdy dokręca się jednak na podniesionym? Pytam, bo 1,5 roku temu wymieniono mi całość przedniego zawiasu i nie tylko (wszystkie wahacze, końcówki dr. kierowniczych, łączniki stabilizatorów, przeguby zewnętrzne), a nie było mnie przy tym, więc nie wiem, czy mechanik zastosował się do tego. Wprawdzie to doświadczony człowiek i nie od dziś siedzi w temacie, ale... nie widziałem osobiście. Od wymiany auto przeszło dwa przeglądy techniczne (jeden pół roku po wymianie, drugi przedwczoraj, nieco ponad 5000 km zrobione) i nic diagnosta nie wykrył. Więc - jeżeliby nie zastosowano się do techniki dokręcania na opuszczonym - jak to poznać w eksploatacji?

Edytowane przez Rashid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się dzieje, ze gumy w tulejach są non stop naprężone, co skutkuje szybszym zerwaniem się tych gum.

A poznasz to, jak ci zacznie znowu pukać i będą drgania karoserii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Muszę zatem... albo wprost zapytać mechanika czy zna tę zasadę, albo obserwować gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co obserwowac. Jak masz pewnosć, ze zostały skręcone "w górze", to wjazd na kanał, luzujesz śruby i potem skręcasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od wymiany auto przeszło dwa przeglądy techniczne (jeden pół roku po wymianie, drugi przedwczoraj, nieco ponad 5000 km zrobione) i nic diagnosta nie wykrył. Więc - jeżeliby nie zastosowano się do techniki dokręcania na opuszczonym - jak to poznać w eksploatacji?

Zawieszenie w naszych passatach jest specyficzne i ciezko wyczuć-zobaczyć mały luz na szarpakach podczas okresowego przeglądu tech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności