Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w grupie wsparcia technicznego na forum mechanikow. Prowadze warsztat samochodowy i non toper jezdze na rozne kursy doszkalajace bo bez nich to nie wiele w dziesiejszej motoryzacji mozna porobic...no chyba ze olej zmienic ale i to czasem w silnikach z fap moze byc wyzwaniem hehehe

 

Znam multum mechanikow z calej polski i wiem ze nikomu sie nie chce bawic z ustawianiem zbieznosci.

Na kursie robienia zbieznosci kolejnosc wyglada tak:

 

-kontrola wszelkich luzow na maglownicy

-centrowanie polozenia kola kierownicy wzgledem maglownicy w pozycji zero

-kontrola wywazenia kol przednich

-kontrola zawieszenia tyl i przod

-kalibracja zawieszenia tyl i przod wzgledem punktow kontrolnych podwozia

-ustawienie zbieznosci

-kontrola zbieznosci na drodze

-ponowna kontrola w/w rzeczy i ewentualne dostrojenie zbieznosci lub centrowania kola kierowniczego wzgledem maglownicy w pozycji 0

 

I teraz pytanie do wszystkich czy widzieliscie kiedys taki cyrk na robieniu zbieznosci?

 

Oczywiscie ze nie, a jako ciekawostke powiem wam ze 90% z tych co robili wam zbieznosc byli na takim kursie i znaja te zasady ale nikt z nich wam tego nie powie bo przeciez to zajmuje ze 2-3h w zaleznosci od auta. A komu sie chce tyle czasu spedzac po to zeby wam mniej palil, nie dalr opon i tp, jak mozna ustawic i bez tego i na oko bedzie wszystko ok i zciagac nie bedzie.

 

Nie powienienem sadzic hu..ow na kolegow po fachu ale niestety ale sa leniwi w wiekszosci.

Tylko gdyby robili wg zasad to i kasowali by za zbieznosc ze 300zl a tego juz by zaden klient nie zdzierzyl wiec kolo sie zamyka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lenin widzę że ostro ,, ogarniasz" temat, szkoda że tak jak wspomniałeś chlopom z geometrii przeważnie nic się nie chce..

 

no właśnie, szkoda, że mało jest takich ludzi, którzy znają się na robocie i dobrze ja wykonują, bo teoretyków to też w naszym pięknym kraju jest mnóstwo

jak już powiedziałem będzie musiała wystarczyć geometria, a może kolega wrzuci jakiś zdjęcia z tego zabiegu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem,otóż przy wymianie wahaczy górnych należy wymontować kolumne,odkręciłem te 3 śruby no i co dalej?

Ciężko ją wyjąć,nie mam koncepcji,może trzeba śćiągnąć czymś sprężyne z amortyzatorem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś szuka oszczędności to posiadam 4 górne wahacze oraz 2 końcówki drążka do Passata B5 (firmy DENCKERMANN) fabrycznie nowe, zafoliowane tak jak tu na zdjęciu:

 

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/37/71/54/3437715480_1

 

Jedyny minus to, że nie posiadam do nich śrub montażowych, ponieważ reklamowałem te elementy i nie odesłałem, że śrubami, więc mi nowych nie wysłali...

 

Cena za 6 elementów: 150zł + 14,50 wysyłka lub odbiór osobisty w Olsztynie.

 

Wiem, że to zły temat ale może komuś się przyda, a u mnie tylko leżą w kartonie.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Xaar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem,otóż przy wymianie wahaczy górnych należy wymontować kolumne,odkręciłem te 3 śruby no i co dalej?

Ciężko ją wyjąć,nie mam koncepcji,może trzeba śćiągnąć czymś sprężyne z amortyzatorem?

 

Odkrecasz 3 gorne i dolna od amortyzatora i musi wyjsc sam przed wczoraj wymienialem amory. Dodatkowo odkrecilem srube od dolnego prostego wahacza zeby piaste dac na bok i miec wiecej miejsca. Wymieniaj po jednym zeby wiedziec jak je ustawic powinny byc w tej samej pozycji zeby tulejki gumowe sie nie pourywaly. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem,otóż przy wymianie wahaczy górnych należy wymontować kolumne,odkręciłem te 3 śruby no i co dalej?

Ciężko ją wyjąć,nie mam koncepcji,może trzeba śćiągnąć czymś sprężyne z amortyzatorem?

 

Wystarczy wsadzić łyżkę pomiędzy kolumnę i karoserię, użyć trochę siły chochlując łyżką do góry. Wtedy trochę ściśniesz sprężynę i przesuwasz do siebie kolumnę - tak o 5-8 cm i styka. Sprężyna napierając na górną część kolumny trzyma ją w miejscu, gdzie to przesunąłeś. Nie wyciągaj kolumny, bo to zbędne i czasochłonne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli ktoś szuka oszczędności to posiadam 4 górne wahacze oraz 2 końcówki drążka do Passata B5 (firmy DENCKERMANN) fabrycznie nowe, zafoliowane tak jak tu na zdjęciu:

 

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/37/71/54/3437715480_1

 

Jedyny minus to, że nie posiadam do nich śrub montażowych, ponieważ reklamowałem te elementy i nie odesłałem, że śrubami, więc mi nowych nie wysłali...

 

Cena za 6 elementów: 150zł + 14,50 wysyłka lub odbiór osobisty w Olsztynie.

 

Wiem, że to zły temat ale może komuś się przyda, a u mnie tylko leżą w kartonie.

 

Pozdrawiam.

 

Wahacze jednak komuś się przydały :) Zostały tylko końcówki.

 

Jeżeli ktoś potrzebuje to za komplet 40zł + 14,50zł wysyłka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wystarczy wsadzić łyżkę pomiędzy kolumnę i karoserię, użyć trochę siły chochlując łyżką do góry. Wtedy trochę ściśniesz sprężynę i przesuwasz do siebie kolumnę - tak o 5-8 cm i styka. Sprężyna napierając na górną część kolumny trzyma ją w miejscu, gdzie to przesunąłeś. Nie wyciągaj kolumny, bo to zbędne i czasochłonne.

 

Jest małe zabezpieczenie w postaci blaszki od strony kółka na mocowaniu amortyzatora, jak to ściągniesz to powinno gładko pójść dalej.

 

Ja aktualnie dziś po wymianie górnych od kierowcy, śruba mocowania gałek 12 lat nie ruszana ... szkoda gadać preparaty penetrujące, pikol, młotki palnik i porażka. pomogła szlifierka i cięcie po kawałku śruby w miejscu gałek i stopniowe po ok 0,7 cm wybijanie i ucinanie i tak przez 3h , dalej to już bajka. Zatem jak ktoś nie ma zaplecza dobrego lepiej auto oddać w dobre ręce. Jeszcze prawa strona ... i pewnie powtórka z rozrywki mnie czeka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda na skomplikowane. Jedyne co mnie przeraża to śruba, która mocuje kocówki górnych wahaczy. Pozatym wydaje się spoko :rumieniec

 

Na YT jest to fajnie pokazane. Może komuś się przyda:

 

 

i górne

 

A to ta śruba, której się boję :cisza

 

Śruba.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup sobie od razu nową śrubę. Moja stara wyciągnęła się o dobre kilka mm. Dobrze, że nie pękła w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam też czeka mnie wymiana w moim pasku :) muszę jeszcze pościągać koła i posprawdzać dokładnie gdzie są luzy, mam takie objawy, po gładziutkiej drodze nic nie słychać, ale wystarczy że droga już, ma lekkie nierówności to zaczyna pukać mocno z prawej strony ( od pasażera ) i ciszej od kierowcy, wydaje mi się że to pewnie górne wahacze, czy to coś innego w tym zawieszeniu tak lubi stukać ? Wahacze raczej jeszcze nigdy nie wymieniane.

I jakiej firmy najlepiej kupić żeby chwile pojeździło, i czy w zestawach są śruby czy muszę oddzielnie je kupić ? Bo raz jak wymieniałem gumę na przegubie i odkręcałem tą śrubę co trzyma górne wahacze to wiem jak ona siedzi i bez jej uszkodzenia raczej nie da się wyciągnąć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam też czeka mnie wymiana w moim pasku :) muszę jeszcze pościągać koła i posprawdzać dokładnie gdzie są luzy, mam takie objawy, po gładziutkiej drodze nic nie słychać, ale wystarczy że droga już, ma lekkie nierówności to zaczyna pukać mocno z prawej strony ( od pasażera ) i ciszej od kierowcy, wydaje mi się że to pewnie górne wahacze, czy to coś innego w tym zawieszeniu tak lubi stukać ? Wahacze raczej jeszcze nigdy nie wymieniane.

I jakiej firmy najlepiej kupić żeby chwile pojeździło, i czy w zestawach są śruby czy muszę oddzielnie je kupić ? Bo raz jak wymieniałem gumę na przegubie i odkręcałem tą śrubę co trzyma górne wahacze to wiem jak ona siedzi i bez jej uszkodzenia raczej nie da się wyciągnąć :)

 

Jeśli robisz rocznie około 15tys to nie ma co się kosztować i lepiej załozyć tani zamiennik.

Tu maż ciekawy temat o wachaczach MS http://forum.vw-passat.pl/threads/27373-zawieszenie-MASTER-SPORT

Szału nie robią ale nie są też najgorsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie zmieżyłem się wczoraj z tematem wymiany. Robota trudna jak jazda na rowerze ;)

 

Ja spotkałem się jedynie z problemem wybicia dolnych wahaczy z piasty i wyjęciem srub od dolnych tylnych reszta to bajka.

Udało mi sie zakupić cały zestaw firmy MAX-GEAR niby tani shit ale wiem od zaufanych ludzi którzy założyli i jeżdżą już ponad rok na takich zestawach i nic im nie puka jeszcze. Zestaw kompletny, wszystkie śruby nowe, końcówka drązka itp!

 

zajęlo mi to 6 godzin! :)

 

Jeżeli ma ktoś kanał i 2 komplety kluczy to bajka! Nasadki i płaskie się przydadza. Ja zdjąłem MCPersona gdyż jest łatwiej wykrecić i ustawić górne wahacze zwłaszcza że można je dokrecac przed założeniem koła ;)

 

W razie pytań walić jak w dym na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,ja też jestem świeżo po wymianie dwóch górnych od strony pasażera,bez palnika sie nie obyło aby odkręcić śrubę trzymającą górne wahacze,to standard,założyłem master sporty,robie rocznie max 12 tys więc nie kupowałem drogich lemforderow,dwa dolne są jeszcze dobre ,brak luzów,gumki całe więc zostawiłem,lewa strona jeszcze sie nie odzywa,zobaczymy jak długo pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszlosc panowie;) Jak wyrwiecie juz ta srube to przewiercic nalezy ten otwor wiertlem 12mm czyli okolo 0,5mm powiekszy nam sie otwor od wymiaru fabrycznego. Napchac smaru miedziowego lub grafitowego (smary zapobiegajace zapiekaniu) I zkrecac na nowej srubie. Kolejnym razem srube wyciaga sie dwoma palcami bez mlotkow;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj dopiero oglądnąłem zawieszenie w moim pasku, i ruszając kołem + łomem w prawym kole ( od pasażera ) żadnych luzów nie znalazłem poza tym że łącznik stabilizatora dość lekko lata, z kolei w lewym kole ( od kierowcy ) dolny ten prosty ma ogromny luz góra dół na sworzniu i ten łącznik tez lekko lata, i teraz mam pytanie czy wymienić tylko te łączniki i ten jeden dolny ?? Bo właśnie z drugiej strony ten dolny był juz wymieniany bo TRW pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dzisiaj dopiero oglądnąłem zawieszenie w moim pasku, i ruszając kołem + łomem w prawym kole ( od pasażera ) żadnych luzów nie znalazłem poza tym że łącznik stabilizatora dość lekko lata, z kolei w lewym kole ( od kierowcy ) dolny ten prosty ma ogromny luz góra dół na sworzniu i ten łącznik tez lekko lata, i teraz mam pytanie czy wymienić tylko te łączniki i ten jeden dolny ?? Bo właśnie z drugiej strony ten dolny był juz wymieniany bo TRW pisze.

 

Nie koniecznie musialbyc wymieniany.TRW szedl takze na pierwszy montaz w fabryce, jesli chodzi o dolne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteś pewny że pozostałę nie maja luzów a szkoda Ci kasy na wszystkie to wymień tylko uszkodzone wahacze. Nic złego sie nie stanie

Edytowane przez machina123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniam dzisiaj ten wahacz dolny, i te stare oryginalne łączniki stabilizatora mają przeguby kulowe, a ten nowe widzę praktycznie wszystkie sa z tulejką i śruba na wylot. To założyć takie czy kupić takie same z przegubami jak oryginalnie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakładaj te z tulejką i śrubą na wylot, kulowe szybciej się wybijały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności