Skocz do zawartości
barman.m

Po wciśnięciu sprzęgła coś stuka w okolicach skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was...

Pisze bo cos zaczyna sie dziac z mojego tesca Passatem - 3BG AVB.

1) Mianowicie w czasie postoju gdy wcisne sprzeglo zaczyna cos stukac w okolicach skrzyni zmiany biegow- cos pod silnikiem. Nie znalazlem pokrewnego tematu wiec pytam w osobnym.

2) Zauwazylem rowniez ze gdy jadac na wbitym biegu, spuszczam pedal gazu auto zaczyna dziwnie wyc... Uwazam ze nie jest to normalne.

Auto nie ma problemow z odpalaniem, dymieniem itp....

 

Prosze o jakiekolwiek sugestie... Z gory dzieki...

 

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poduszki skrzyni dobrze dokręcone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a skrzynia automat czy manula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke nie zadawaj głupich pytań skoro dokładnie nie czytasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie rozumiem o co ci chodzi kolega nie napisał czy to automat czy manulal wiec sie pytam a sformuowanie na wbitym biegumoze tez tyczyc sie automatycznej skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie rozumiem o co ci chodzi kolega nie napisał czy to automat czy manulal wiec sie pytam a sformuowanie na wbitym biegumoze tez tyczyc sie automatycznej skrzyni

 

w czasie postoju gdy wcisne sprzeglo

Ale napisał, ze po wciśnięciu sprzęgła :D A w automacie masz sprzęgło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Typowa skrzynia automatyczna składa się z trzech głównych zespołów:

 

* sprzęgła do silnika

* zespołów przełożeń

* zespołu sterowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło łapie Ci wyskoko czy nisko ? miałem podobny problem przed świętami i niestaty ale koszt naprawy wyniósł mnie 2800 PLN - do wymiany miałem sprzęgło i koło dwumasowe.

 

 

 

---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

 

Typowa skrzynia automatyczna składa się z trzech głównych zespołów:

 

* sprzęgła do silnika

* zespołów przełożeń

* zespołu sterowania

 

ale sprzęgło urchamiasz poprzez wciśnięcie hamulca a nie sprzęgła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzęgło łapie Ci wyskoko czy nisko ? miałem podobny problem przed świętami i niestaty ale koszt naprawy wyniósł mnie 2800 PLN - do wymiany miałem sprzęgło i koło dwumasowe.

 

 

 

---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 11:20 ----------

 

 

 

ale sprzęgło urchamiasz poprzez wciśnięcie hamulca a nie sprzęgła :)

ale sprzęgło urchamiasz poprzez wciśnięcie hamulca a nie sprzęgła
zgadzam sie z tym ale koledzy chcieli mi udowodnic ze automat nie ma sprzegła chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ni rób z kogoś idioty. Nie chciałem Ci udowadniać, że automat nie ma sprzęgła.

Wyraźnie jest napisane w pkt1. 1) Mianowicie w czasie postoju gdy wcisne sprzeglo zaczyna cos itd. A ty zadajesz pytania jaka to skrzynia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadzam sie z tym ale koledzy chcieli mi udowodnic ze automat nie ma sprzegła chyba

Chcieli ci udowodnić, że sprzegła nie ma. Skoro napisane zostało, że sprzeglo na postoju wcisnął, to sprzęgło w samochodzie - inaczej mowiac - pedał sprzęgła. A że w skrzyni automatycznej - jednym z jej elementów jest sprzęgło - to przecież wiadomo. Dobrze sie bronisz, ale jednak ci nie wyszło :D Koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś facet z jajami to byś się przyznał, że źle przeczytałeś a nie kombinujesz jak koń pod górę. Wszyscy dobrze zrozumieli post tylko nie ty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu to w moim firmowym T5 na początku były podobne objawy.aż w końcu chcę wyjezdżać z parkingu,wbijam wsteczny,a tu takie walnięcie.ale nic,wyjechałem powoli.do przodu jeszcze gorzej,ale jakoś na 5 przy 80 dało się jechać.i tak dojechałem do mechaniora.dwumas do wymiany.Kumpel w transicie miał to samo.na pocieszenie dodam,że do forda droższa część niż do vw.więc radzę nie lekceważyć objawów i dokładnie sprawdzić auto w serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chce mi sie cytowac Tych "dziwnych poniektorych wypowiedzi" :) bo myslem ze kazdy sie domysli ze chodzi o manuala :) Ale to nic.

 

Co do dwumasy tez mnie to zastanawialo czy wlasnie w tym tkwi problem. Jak napisalem to dzwine dzwieki wydobywaja sie spod silnika (tak jakby w okolicach MANUALNEJ skrzyni biegow).

Podjade do mechanika i niech znajomy mechanik mi sprawdzi co moze byc nie tak.

Jednak czy przy dwumasie nie byloby problemu z odpalaniem?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosta diagnoza. Często uszkodzeniu dwu masy towarzyszy także drżenie kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zapalił na dotyk.dopiero przy próbie wrzucenia wstecznego było bum. drgań na kierownicy nie było.chociaż w pewnym zakresie obrotów całą buda drżała.ale to był dostawczak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do dwumasy tez mnie to zastanawialo czy wlasnie w tym tkwi problem.

Na rozgrzanym silniku jak wciśniesz sprzęgło i zaczną się drgania auta, to oznaka padnietej dwumasy.

 

Jednak czy przy dwumasie nie byloby problemu z odpalaniem?!

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa się kończy,ale ktoś napisał że jeszcze 30kkm zrobił i dalej nie staje.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a rozgrzanym silniku jak wciśniesz sprzęgło i zaczną się drgania auta, to oznaka padnietej dwumasy.

Danek i w tym chyba cos moze byc... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danek i w tym chyba cos moze byc... :/

No jeśli tak, to lipa kolego, bo wydatek spory :kwasny: Na wszelki wypadek, poszperaj jeszcze na forum i poczytaj o padniętej dwumasie. Bo nie sztuką jest pozbyć sie ponad 1000 zeta. Przy takim wydatku to lepiej mieć conajmniej 90% pewnosci.

Bo podobne objawy są przy padniętym łożysku oporowym. A to jest o niebo tańsze :D

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności