Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A masz alternator na LIN'ie?

 

A tego to nie wiem :( jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym nieco odświeżyć temat ponieważ nie bardzo mogę znaleźć jednoznaczne informacje jaki akumulator jest dedykowany do mojego Pasat CC 2.0 TSI (211KM) 2011r. Na rożnych stronach proponowane są rożne modele. Czy może być to jakoś skorelowane z wyposażeniem, np jak jest ten lepszy system audio czy inne rzeczy prądożerne to czy pomimo takiego samego silnika będą dedykowane inne akumulatory??

Jeżeli byłoby to pomocne to mój VIN: WVWZZZ3CZBE751630

Ok Przedzwoniłem do ASO i po vin wychodzi im, ze maja 2 rodzaje. Akumulator na 1 montaż 72Ah i 380[A] oraz taki który montują do aut 4+ czyli które mają więcej jak 4 lata i jest to jakaś seria eco. i ten ma 72Ah 350[A]. Nie wiem czy ta różnica w prądzie rozruchowym jest istotna ale cenowo jest :)  bo odpowiednio 937zł i 482zł.

Chciałbym poznać waszą opinię co do firmy, bo myślałem o BOSH S5 ale usłyszałem, że te akumulatory są zleżane czyli, że nie są zalewane w momencie sprzedaży tylko już w fabryce, a że są to jedne z droższych to i rzadziej kupowanych i co za tym idzie akumulatory zalegają w magazynach. No ale to z takich zasłyszanych informacji i być może wszystko bzdura.

Jeszcze takie pytanie czy nowy akumulator nie ma  prawa mi się rozładować pomimo, ze auto będzie stało przypuśćmy weekend na polu na mrozie??

Edytowane przez Patyk0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz brać część "economy" z ASO tylko dla znaczka to już znacznie lepiej brać tego Boscha S5 tym bardziej, że on nie ustępuje nawet temu "na pierwszy montaż".

Części "economy" to zwyczajnie coś w rodzaju oryginalnego zamiennika. Ma pasować, ma działać ale o trwałości oryginału zapomnij. I to nie moja teoria, a zapis samego VW ;)

Ja kupowałem do swojego poprzedniego auta właśnie tego Boscha i przez chyba 2 lata nie było z nim problemu nawet w największe mrozy (sprzedałem auto więc nie wiem jak teraz się sprawuje ale właściciel nie zgłaszał problemów). Sprawny akumulator powinien pozwolić uruchomić auto nawet po 1-2 tygodniach postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ramach ciekawostki produkcja X.2009 a u mnie nadal aku z pierwszego montażu.. czyli ma 8,5 roku... nawet dzisiejsze mrozy go nie wykończyły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja swój z produkcji 2010 musiałem wymienić rok temu... działał dobrze do samego końca, wieczorem zaparkowałem auto i rank już nie odpaliłem. Nie moglem też odpalić na kablach, ani po kilku godzinach ładowania. Po prostu nagle aku nawalił i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie porównujmy diesla do benzyny - diesel "dowala" akumulator przy każdym odpaleniu. Nie dość, że uruchamia świece żarowe to jeszcze sam rozrusznik pobiera znaczne ilości energii. Benzyniak ma mniejszy stopień sprężania więc i obciążenie mniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie: CC DSG 2012 2.0 TSI 211 KM, bez start/stop. Akumulator od nowości Varta 60Ah/480A. Auto teraz pod chmurką. Odpalanie z guzika za trzecim razem, dwa pierwsze tylko kontrolki. Podładowalem, ale liczę się z wymianą. I teraz: wszyscy producenci zalecają coś mocniejszego, typu 70/760, najlepiej AGM i dłuższego, tj.278 mm. Pytanie, jaki akumulator zalecacie, czy poradzi sobie np.63Ah/610A czy na siłę kupować z AGM? I czy ten dłuższy 278 na pewno się zmiesci-moze ktoś ma zamontowany w tym modelu? Jeśli brać krótszy, tj.242 mm, to który, bo już mnie głowa rozbolała... Ps.jezdzę na krótkich dystansach, po mieście, w korkach.

Edytowane przez lindinho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sensie, specjalnie klikasz przyciskiem 3 razy (aby "dłużej" grzał) czy dwa razy kręci, a dopiero za trzecim odpala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżym nabywcą, wcześniej nie miałem auta z guzikiem start-stop. Sytuacja u mnie taka, że krótko przyciskam guzik, silnik nie odpala, tylko przez chwilę migają kontrolki. Chwilę czekam i znowu szybko wciskam, wtedy najczęściej ciężko odpala. Po odpaleniu brak kontrolki złego ładowania. Czy dłuższe przytrzymanie guzika cokolwiek zmienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, lindinho napisał:

CC DSG 2012 2.0 TSI 211 KM, bez start/stop

Auto z 2012 bez start/stop? Były takie?

Akumulator typu AGM został zaprojektowany do pracy z systemami start/stop i rekuperacją. Jeśli nie masz SS to może też nie masz rekuperacji (odzysku energii) więc stosowanie AGM byłoby nieuzasadniane. A może jednak masz te systemy?

@radekrp90tak z ciekawości: co się grzeje w benzyniaku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, nie gaśnie na światłach, nigdzie nie widzę też wyłącznika tego systemu. Gdzie można znaleźć np.po Vinie szczegóły mego auta? A oryginalny akumulator w załączeniu na zdjęciu, żaden tam AGM heh.

IMG_20181129_184141.jpg

Edytowane przez lindinho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz naklejkę kodów wyposażenia w bagażniku i w książce serwisowej. Możesz te kody sprawdzić w internecie.

Twój aku faktycznie nie wygląda na AGM, ale z tego co widać za zdjęciu masz tam też czujnik prądu na minusowej klemie. Sądzę, że po wymianie należałoby zakodować nowy aku w odpowiednim sterowniku. Ciekawe czy masz rekuperację?

Ale tak na początek podłącz kompa i poczytaj błędy bo problem może być gdzie indziej - np. przypalona cewka rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Po podładowaniu na razie odpala, nawet się nauczyłem chwilę dłużej przytrzymać guzik. Więc temat chwilowo wstrzymany. A na przyszłość wybrałem model aku-polski Jenox Gold 63/600 w długości 242 mm. PS.z tą rekuperacją to mnie zabiłeś, muszę się na cito dokształcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, nTomek napisał:

@radekrp90tak z ciekawości: co się grzeje w benzyniaku??

Właśnie nie wiem, a jak dla mnie opis był niejednoznaczny :D A już widziałem kilka filmików gdzie kierowcy przyzwyczajeni do diesla "rozgrzewają" świece więc ;) Ja sam też czekam ale tylko aż pompa nabije paliwa, a i tak nie jest to potrzebne.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie padł mi akumulator, (stary 77ah na 770A - nowy 75ah na 730A)  nowy jest niby ok auto odpala ale wywala po uruchomieniu tą kontrolkę silnika chyba się to zwie check engine i po sprawdzeniu komputerem (raczej jakiś tam program chyba nie Vag) kod p0562, po skasowaniu błędu nie pokazuje go jednakże po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza, napięcie podczas pracy silnika pokazuje w okolicach 13,9V. Stary aku po prosu padł, auto stało kilka dni i wyzionął ducha. Dziękuję z góry za odpowiedź.

20190406_184958.thumb.jpg.8e2043b48136ad5fa318fe06546e5c12.jpg

20190406_185022.thumb.jpg.ec3d43d5dae94f044bf768877fdc9d15.jpg

Edytowane przez sam88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na ile spada napiecie przy odpalaniu.... 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9,99V ale co ciekawe check engine zgasł, a auto od wczoraj stało, cuda.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, sam88 napisał:

9,99V

Sprawdź/wyczyść połączenia: klemy i przewód masowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie wiem czy pod obciążeniem to zły wynik, ale kontrolka zgasla, tekże można stwierdzić wystrzal i zapomn8j, a tak na poważnie dzieki za wskazówki.

Edytowane przez sam88
Pisownia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam się bać? Napięcie po nocnym postoju-12,25V. Napięcie po włączeniu zapłonu i grzaniu świec ok. 10,5-11V. Napięcie podczas rozruchu ok. 9,5V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności