Skocz do zawartości
Major

Regulator natęzenia otoczenia oświetlenia - bład

Rekomendowane odpowiedzi

ktos moze orientuje się co to jest i gdzie to jest ?

VAG wywla bład - E400 - brak komunikacji lub zwarcie do masy, a ja tu nawet nic nie widze.

Bład jest w sterowniku instalacji elektryczniej. Przekopałem całe kodowanie i nic podobnego nie ma, jest tylko natęzenie oswietlenia wskazników i przycisków ale to działa prawidlowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie jest to przypadkiem czujnik deszczu/zmierzchu? masz automatycznie włączane światłą?

czujnik jest dołączony po LIN-bus (nie po CAN) do modułu elektryki (bordnet'z) i widać go jako SLAVE na module elektryki (rozwijana lista przy kodowaniu).

albo jest zwajczony albo gdzieś masz niestyk (raczej po stronie czujnika). do czujnika idą 3 przewody: masa, +12 i właśnie LIN.

znam dosyć dobrze temat bo u mnie toto jest zainstalowane a u szefa w OCTAVIi II zakładałem czujnik i lusterko samościemniające (tam idzie aż 6 przewodów)

 

daj znać czy to może być ten moduł a potem się zastanowimy co dalej.

acha... jak nie masz takiego czujnika to najprawdopodobniej masz włączony BYTE 00 BIT 06 a powinien być niezaznaczony...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik deszczu/zmierzchu ma oznaczenie G397, jeśli chodzi o E400 to czegoś takiego za bardzo nie ma. Jest J400 sterownik silnika wycieraczek (w samym silniku). Z przewodami się zgadza tak jak pisze @m3iaz, jeżeli ten czujnik występuje w samochodzie to sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 17 - w bocznej kasecie bezpieczników - str kierowcy / jeśli nie to jw. kodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na "E" zaczynają się różnej maści włączniki, przełączniki. E 400 jak na razie nie znalazłem...

Marcin, a czy czasami nie masz problemu z wycieraczkami właśnie? Jakie masz u siebie w Touranie, bo jeśli przeciwbieżne (dwa silniki) a Bordnetz może mieć z tym problem łącząc się po LIN'ie ze sterownikiem wycieraczek. Tak se kombinuję...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma włącznika e 400. ja myślę że mu o nr błędu chodziło.

 

czy to w pasku czy w touranie są tylko 2 elementy które mogą sprawdzać natężenie oświetlenia. 1 to czujnik od klimy automatycznej (na środku deski i tak na prawdę to są to 2 czujniki) a 2 to ten od automatyki świateł mijania... innych opcji nie ma. a skoro błąd jest na module elektryki to wchodzi w grę tylko ten od świateł. podejrzewam że przy zabawie z VAGiem coś przez przypadek zostało przestawione...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to jest jeszcze czujnik w w zegarach ( chyba w prędkościomierzu ) i odpowiada on za natężenie podświetlenia MFA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem, to jest jeszcze czujnik w w zegarach ( chyba w prędkościomierzu ) i odpowiada on za natężenie podświetlenia MFA.
a także podświetlenia nawigacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polski VAG tak to okreslił, angielski opisuje to jako Ambiente Light regulator ale kod sterownika jest ten sam i zeby było smieszniej zadna wersja passat czy czegos tam innego nie posiada tego nawet w ELSIE. Myslałem o wyposazeniu dodatkowym cos jak dla TAXI bo jest sterownik wyposazenia dodatkowego, ale nic nie bylo takiego zakodowanego w bordnetzie. Wycieraczki sa przeciwbieżne i nie wiem prawde mowiąc czy działały, ale podłaczenie wycieraczek, czujnika deszczu, regulacji podświetlanai jest takie samo w kazdej wersji. Nr błędu był inny - ale dotyczył sterownika (czy czegos tam z kodem E400) dlatego napisałem to. Pomoc VAG bedzie na necie opisana tak samo.

czujnik deszczu był dokładany i aktywacja jego jest w długim kodowaniu. Ale tak jak piszecie ma on kod g397 i jak go nie ma to jest ze brak komunikacji - zwarcie do masy. Ale jest bo wchodząc w 09 jest do wyboru Bordnetz / Sterownik wycieraczek i rain sensor.

Edytowane przez Major

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do informacji: E 400 to regulator oświetlenia zewnętrznego (pod lusterkami) - tak wygląda tłumaczenie z niemieckiego...

Jakakolwiek regulacja pochodzi od sterowników drzwi, gdzie są podłączone lusterka i tam po CAN'ie trafia informacja o potrzebie zapalenia tych lampek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś mi nie pasuje z tymi lampkami... to chyba ten regulator w jakiejś najnowszej wersji występuje bo ja zauważyłem tylko zależność między zapaleniem świateł mijania a lampkami zewnętrznymi (ew. informacja od czujnika deszczu/zmierzchu).

poza tym rozbierałem wtyk bo wymieniałem swoje lusterka w wersji grzanej/elektrycznej na wersję z podświetleniem, fotochromem, składaniem i pamięcią. nie było tam nic co mogłoby być jakimś czujnikiem.

możliwe że w touranie jest inaczej ale szczerze wątpię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, problem rozwiązany. A dotyczył funkcji c/l home.

Problem tkwi w długim kodowaniu.

Poprawnie ma byc to tak:

1. Byte 00/bit 5: assistance driving light & leaving home active--zaznaczone (1)

2. Byte 00/bit 7: coming home active--zaznaczone (1)

3. Byte 02/bit 4: coming home mode via--odznaczone (0) dla "personalization"

4. Byte 21/bit 6: leaving home variant--odznaczone (0) dla "LH in LDS"

5. Byte 23/bit 5: coming home logic--zaznaczone (1)

 

Nie w kazdym sterowniku te funkcję beda tak samo opisane.

Mój sterownik to 3C0 937 049 AJ

 

Po tych operacjach pojawiło się C/L home na MFA+ z wyborem czasu pracy lamp. Oczywiscie wszystko tez działa z czujnika zmierzchu (włacznik światełz opcją auto)

Temat do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś jak liczony jest czas świecenia coming home?

Od wyjęcią klucza czy od zamknięcia auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś objaśnic co to jest w kodowaniu:

 

Byte 17 Bit 4 Daylight Running Light with dimmed Low Beam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Użycie świateł p.mgilenych przednich jako dziennych.

Wymaga najpierw:

1. zakodowanych św. p.mgielnych - bajt00 bit0 na 1

2. zakodowanych św. dziennych:

- Skandynawia bajt00 bit3 na 1

lub

- Ameryka Płn. bajt 00 bit4 na 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi sie pojawil blad

 

02390 - Control / Regulation for Ambience Lighting (E400)

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 5

Mileage: 168455 km

Time Indication: 0

Date: 2010.09.25

Time: 09:07:00

 

Freeze Frame:

ON

Voltage: 11.90 V

ON

ON

OFF

OFF

OFF

 

 

może ktoś to rozszyfruje, bo działa wszystko OK

 

 

dzięki Major,

sprawdziłem kodowania według twojego postu i miałem zaznaczone

3. Byte 02/bit 4: coming home mode via--odznaczone (0) dla "personalization"

 

po odznaczeniu błąd znikł :)

Edytowane przez Mike_00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pojawił mi się ten sam problem co u kolegi Mike_00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności