Skocz do zawartości
matys

VR6 vs. 16V (ABF,9A)

Który motor jest lepszy (przyjemnosc, elastycznosc,dzwiek)  

51 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który motor jest lepszy (przyjemnosc, elastycznosc,dzwiek)

    • VR6 2.8 12V (174KM)
    • ABF 2.0 16V (150KM)
    • 9A 2.0 16V (136KM)


Rekomendowane odpowiedzi

zauwazylem że niektórym na forum wydaje się że passat B4 ABF ma szanse z B3 VR6 otóż niestety nie ma szans to po pierwsze po drugie jazda vr6 jest o wiele wiele przyjemniejsza jest ciszej i auto jest elastyczniejsze. Uwazam że abf to naprawde dobry silnik zrobiony przez VW Motorsport i malo który trzyma serie większośc z nich ma ponad 150KM w serii oscyluje ok 160KM. niestety dolny zakres obrotów ponizej 4 tys nie istnieje w tym aucie.

Porównam tak golfa 3 abf do passata b3 vr6 i te dwa auta jadą podobnie natomiast przyjemnośc z jazdy jak najbardziej na plus dla passata b3 vr6. wyraźcie swoje opinie. ja mogę bo posiadałem zdrowego abf'a w golfie, mialem tez corrado 9A 16V i to akurat bylo grzebniete do ok 170KM i malo ktore auto do 180KM mialo jakiekolwiek szanse ze mną. passat b3 vr6 ktorego mam teraz a mam nadzieje ze jest zdrowy lata podobnie jak golf 3 abf.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie :D o taki temat chodizło :) Jak dla mnie 16V jest dobrym silnikiem ale nie do MKIII ale do MKII czy MKI do jakiegos małego autka niepozornego :D waidomo mozna tez wpakować vr6 ale 16V ma swoj klimat. Z mojego doświadczenia wiem ze 16V w MKIII jest w stanie objechać paska vr6, sam miałałem okazje stanac na kresce z 16v i dostałem( 1 tydzien od zakupu auta) , niewiele bo nie wiele ale dostałęm, po jakims czasie chciałem 2 wysicig ale własciciel sie wymigiwał, ale dowiedzialem sie ze jest na rowno z innym autem wiec postanowiłem z tym autem sie zmierzyć, po opanowaniu auta wygrałem z tym autem o 1,5 długosci.

Dlatego oby dwa silniki sa dobre i maja duze mozliwosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę serwisowanie, ekonomię i osiągi to idealny kompromis-16v :)

vr6 to piękny dźwięk i tylko tyle i aż tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc mocą, bo z 2.8 można było by dużo więcej wycisnąć (3,2T:): ), ale jak do kilkunastoletniego rodzinnego samochodu wystarczy, przecież to nie jest honda :) elastyczność, dźwięk i wyposażenie rekompensują mi wszystkie mankamenty! Spalanie, chyba najmniej istotne z punktu widzenia tej ankiety, jest podobne w trzech wyżej wymienionych silnikach. Wszystkie silniki są dobre, nie pogardził bym żadnym z nich, wypadło że mam AAA - 300 tys na blacie i chce więcej... :)

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zauwazylem że niektórym na forum wydaje się że passat B4 ABF ma szanse z B3 VR6 otóż niestety nie ma szans to po pierwsze po drugie jazda vr6 jest o wiele wiele przyjemniejsza jest ciszej i auto jest elastyczniejsze.

Ale o czym my tu gadamy? Masz przecież większą o 25 koni - moc, no i co tu porównywać dwulitrówke do szesciocylindrowca :) Wiadomo, że 2.0 nie ma szans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za 2.0 ponieważ bardziej pasuje do rodzinnego auta. Przecież to widać że pasztet (we variancie) nie jest do zap#$%alania tylko do spokojnej jazdy, no można świrować sedanem ale kombi to kombi. Wiem że się da ale to nie do tego zostało stworzone. VR-ka w sedanie jak najbardziej TAK. W combi NIEE

 

Jestem za 9A. Jeśli byłby tu ABS to zagłosowałbym na niego, niestety nie pasuje do tego tematu więc 9A.

PS. Jestem jedyny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież to widać że pasztet (we variancie) nie jest do zap#$%alania

I to jest najlepsze w tym aucie:D duzo osób kojarzy te auta z klekotami pod maska przewaznie przeznaczone do pracy bo tak własnie jest w wielu przypadkach.Te miny zdzionych osób gdy zostaja daleko w tyle ze switeł bezcenne:D

Wracając do tematu nie miałem okazji jechac 9A w ABF byłem tylko pasazerem nawet bardzo przyjemnie sie tym jedzie ale jakos Vr ma to coś do 3tys jedzie jak kazde inne auto powyzej az do czerwonego no jest "Wariot".Kumpla ostatnio przewiozłem vr w sumie tylko do 4-tego biegu zaraz po powrocie do domu kumpel pierwsze co zrobił siadł na allegro i szuka vr-ki:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że chodzi o to żeby się różnic. Ja to popieram bo nie lubię mieć auta których jest 12345657342254346253szt. Ale no niestety dalej jestem zdania że VR-ka do Varianta pasuje jak kij do d*&y. Jeśli chodzi o VR-ke w sedanie. Jestem ZAAA. Sam takim bym polatał. Niestety funduszy brak. Podziwiam wszystkie VR-ki ale tak jak mówie te w sedanach mają moje większe względy. Nie mówię że VR w kombi jest złe. Też jest dobre ale to nie to. Powodzonka Wam życzę. I moje zdanie jest takie że Pasztet + 1,8 ABS to jest IDEAŁ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale o czym tu mowa :D nawet jak by 16v robił vr-ke o 10 długości to i tak pozostanie bidną 4cylindrówka. VR6 to VR6. Inna kultura pracy, inny komfort psychiczny, i przede wszystkim inne wykonanie :-) I tu nie ma znaczenia czy kombi czy sedan bo tego silnika nie wsadzili tam żeby ścigać się z pod świateł tylko wygodnie poruszać się :-) gdyby było inaczej nie pchali by w niego ciężkiego dodatkowego wyposażenia.

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.. 9A, ABF czy nawet KR i PL zawsze pozostaną tylko mizernymi R4-ami w cyklu Otto. Cykl Atkinsona to zupełnie inne możliwości wśród silników - np. lepsze wykorzystanie energii spalin a co za tym idzie wzrost sprawności.. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha i mam prośbę jak ktoś nie jechał nigdy vr6 albo 16v to niech sie nie wypowiada w tym temacie bo pisanie bzdur ze vr6 to tylko dźwięk jest właśnie OT :). wiele nowych jednostek o pojemności ok 2.5, 2.8 litra nie osiągają wcale o wiele wiecej mocy wiec tez niech nikt nie pisze ze jak na ta pojemnosc to mala moc. nawet super hiper turbo diesle 2.5 mają max 180KM w serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
no można świrować sedanem ale kombi to kombi.

 

Ja jestem za 2.0 ponieważ bardziej pasuje do rodzinnego auta.

 

 

 

Co za różnica czy sedan czy kombi?

Wypowiedzi typu jestem za 2.0 zachowaj dla siebie.

Najgłupsza wypowiedz ostatnich lat na forum.

 

Jak można porównywać te 2 silniki wogóle,te jednostki nie maja ze sobą nic wspólnego.

 

Cykl Atkinsona to zupełnie inne możliwości wśród silników - np. lepsze wykorzystanie energii spalin a co za tym idzie wzrost sprawności.. Pzdr

 

Vr to atkinson?

 

I jeszcze na koniec:

 

I moje zdanie jest takie że Pasztet + 1,8 ABS to jest IDEAŁ.

 

Ale ideał czego,zólwia drogowego co fiat punto 1.1 objeżdża na każdym biegu?

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cykl Atkinsona to zupełnie inne możliwości wśród silników - np. lepsze wykorzystanie energii spalin a co za tym idzie wzrost sprawności.. Pzdr

Tylko że taki cykl jest w silniku z obrotowym tłokiem, gdzie wszystkie cykle zachodzą jednocześnie? A w vr6 jest obrotowy tłok? :D bo mowa jest właśnie o takim silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w vr6 jest obrotowy tłok? bo mowa jest właśnie o takim silniku?

 

Romciu a może chodziło o wirującą pięść z Bruce'a Lee :D

 

Passat B5 - jeśli TY zagorzały fanatyk VR6 twierdzisz ze posiada obortowe tłoki - to wielki mega szacun. TO w takim razie gdzie podziały sie te sławne 15stopni miedzy tłokami...hmm moze w Mazdzie RX.

Edytowane przez jozko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

r0mek chyba ironizował. Głupi temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkoncu ktos napisal cos madrego - głupi temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jest głupi temat, bo osobie, która go założyła ktoś nadepnął na odcisk i chce udowodnić swoją racje.. Matys za wszelką cene chce przekonać wszystkich, że VR6 jest najlepszym silnikiem w passacie. Porównując 16V i VR6 wybrałbym VR6, bo ma dźwięk, lepsze osiągi i podobne spalanie, ale to jest tylko moje osobiste zdanie i każdy może mieć jakie chce, a niektórzy chcą wręcz narzucić swoje zdanie innym. Bez sensu. Nawet w temacie pojawia się słowo "Wojna". Widać, że ktoś jest bojowo nastawiony i chce wpie***ć wszystkim, którzy wybiorą ABF lub 9A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ja pisałem, że ma obrotowy tłok? :D

 

Macie rację.. Głupi temat, na poziomie dzieci z gimnazjum. Zamknąć go :D

Edytowane przez passatb5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
A czy ja pisałem, że ma obrotowy tłok?

 

Tak napisales.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności