Skocz do zawartości
davidd90

Świeci kontrolka ładowania ale ładuje

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że świeci kontrolka od ładowania ale alternator wytwarza 14.44V :D Kostka na alternatorze jest dwupinowa, jedno wzbudzenie na którym jest 12V a druga od kontrolki na którym jest 6V. Pytanie brzmi: Czy coś w alternatorze się zepsuło? Jeśli tak to co :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by się popsuło to by wcale nie świeciła , ta od kontrolki to chyba powinna masę podaje na kontrolkę , masz albo przetarty przewód albo zwarę gdzieś przy śrubce do której jest dokręcony niebieski kabelek, no bo chyba wielkiej różnicy między benzyną a dieslem w alternatorach nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje, że uszkodzona jest jedna z trzech diod wzbudzenia.....

Jednak jeśli masz tam 6V to tylko potwierdza to moje przypuszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mi się wydaje, że uszkodzona jest jedna z trzech diod wzbudzenia.....

JAFO ale chyba to właśnie wtedy by się nie zapalała po przekręceniu stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w Poldku miałem taki objaw....

Naprawiałem to w nim dwukrotnie.

 

Żarówka przy 6V może się nie zapalić bądź tylko żarzyc, ale LED........

Uzwojenie generuje 3 fazy. Jeśli jest symetria, brak napięcia kiedy alternator nie ładuje, to w punkcie wspólnym nie ma napięcia i LED świeci pełnym światłem.

Jeśli jest ładowanie, to w punkcie wspólnym jest identyczne napięcie, jak na akumulatorze przez co nie ma różnicy potencjałów na LEDzie.

W przypadku, gdy jedna bądź dwie diody wzbudzenia ulegną uszkodzeniu, to występuje taki właśnie objaw -asymetria.

W punkcie wspólnym jest niepełne napięcie. Jest wartość szczytowa, ale napięcie skuteczne jest dużo niższe....

 

To tyle teorii.....

 

 

 

Chyba, że jakimś cudem diody wzbudzenia przeniosły się do...... regulatora napięcia :]

Tyle, że nie mogły, bo konstrukcja alternatora temu przeczy.....

 

 

 

.

Edytowane przez JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia z szczotkami wymieniłem ale dalej to samo :) Po włączeniu zapłonu dioda świeci mocno, po odpaleniu silnika troszeczkę słabiej. Można dokupić same takie diody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można dokupić same takie diody?

Całą płytkę z diodami i do elektryka aby wymienił, no chyba że sam się tego podejmiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli diody wzbudzenia są w regulatorze napięcia razem ze szczotkami? Czy gdzieś dalej w alternatorze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli diody wzbudzenia są w regulatorze napięcia razem ze szczotkami? Czy gdzieś dalej w alternatorze?

Spisz numer alternatora i do sklepu tam Ci pokażą jak wyglądają te diody (płytka przy tylnej ściance z tej płytki wychodzą śruby do podłączenia grubego kabla i tego na kontrolkę), dodam tylko że aby to wymienić to trochę trzeba mieć pojecia o elektryce no i oczywiście rozbebeszyć altka na pół.

Masz Boscha ,czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Bosch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wstrzymaj się z kupnem tylko wymontuj altka i zawieź do elektryka , on Ci dokładnie zdiagnozuje, bo może wystarczy tylko luty na płytce poprawić. Może być też taka sytuacja że tylne łożysko jest wybite i wirnik trze o stojan ...ale wtedy są raczej inne objawy. Jedź do elektryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JEDNA DIODA DO WYMIANY.

Tylko nie jedna z tych 6-ciu większych diód mocy wprasowanych w płytkę ale ta, jedna z trzech małych.

Mała, obojętny symbol. Ważne, by była to dioda prostownicza, krzemowa...... Na pewno nie szklana.

A znajduje się ona na module prostowniczym.

Edytowane przez JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy prawidłowo wpięte są wszystkie kostki z tyłu skrzynki bezpieczników. U mnie także paliła się kontrolka od ładowania i naprawa alternatora nie pomogła. Myślałem że jakiś kabel jest przetarty i grzebałem się przy skrzynce i znalazłem kostkę która nie była do końca wciśnięta docisnąłem i kontrolka gaśnie po zapaleniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem, kontrolka świeci ale ładowanie jest!!!, mam pytanie szczególnie do autora postu, jak sobie z tym poradził co było przyczyną świecenia???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam ten sam problem, kontrolka świeci ale ładowanie jest!!!, mam pytanie szczególnie do autora postu, jak sobie z tym poradził co było przyczyną świecenia???

rok na forum i nie dość że kotlety odgrzewasz to jeszcze w złym dziale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorka, ale nie mam uprawnień by samemu rozpocząć nowy temat, dlatego odgrzebałem ten. Proszę Administratora o ewentualne przeniesienie mojego postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sorka, ale nie mam uprawnień by samemu rozpocząć nowy temat, dlatego odgrzebałem ten. Proszę Administratora o ewentualne przeniesienie mojego postu.

to nie o to chodzi by zakładać nowy temat..

popatrz jaką masz lekturę na wieczór:

http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=192702 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie działa link, myślę że ktoś pomoże mimo mojego błędu w umieszczeniu postu. Czekam na konkretne podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co było przyczyną świecenia
mostek prostowniczy w alternatorze lub przewody przetarte/przerwane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

które te przewody te dwa jeden od wzbudzenia drugi od obrotomierza ??? czy przy braku wzbudzenia ładował by alternator ??? więc nie sądzę by był przetarty przewód. przy odpalonym silniku kontrolka świeci się ale tak nie do końca świeci pełną mocą tak żarzy się dobrze widoczna.

Edytowane przez lukpc1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności