Skocz do zawartości
bambusik

Przekaźnik kierunkowskazów- dziwny objaw B4 1.9 TDI 90KM ,

Rekomendowane odpowiedzi

Passat B4 1.9 TDI 90KM , 1994r.

Problem sie tyczy kierunkowskazow, a dokladnie ich braku. Kierunkowskazy raz sa a raz ich nie ma, raz swieca ciagle, stale, a raz mrugna dwa razy i gasna....Czytalem wiele na forum, tez w sumie stawiam na przekaznik, ale powiedzcie mi cos takiego, skoro padl rzekomo przekaznik, to dlaczego w momencie gdy zamykam central zamek z pilota, kierunki normalnie funkcjonuja tak jak powinny...slychac ''cykanie'' przekaznika, sam juz nie wiem co o tym myślec.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro padl rzekomo przekaznik, to dlaczego w momencie gdy zamykam central zamek z pilota, kierunki normalnie funkcjonuja tak jak powinny...slychac ''cykanie'' przekaznika, sam juz nie wiem co o tym myślec

 

Bo wtedy nie cyka przekaźnik tylko sterownik centralnego zamka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...nie kumam troszke tego co napisales....Czyli na Twoje jest uszkodzony przekaźnik kierunkow??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek podmien przekaźnik. jak to nie pomoże, to kup CONTAKT SPRAY w aerozolu i popsikaj w styki manetki przy kierownicy. A jak i to nie pomoże to raczej manetka do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...nie kumam troszke tego co napisales....Czyli na Twoje jest uszkodzony przekaźnik kierunkow??

tak.

centralny zamek nie korzysta z przekaźnika od kierunkowskazów.

Na poczatek podmien przekaźnik. jak to nie pomoże, to kup CONTAKT SPRAY w aerozolu i popsikaj w styki manetki przy kierownicy.
można w łatwy sposób sprawdzić czy to manetki czy też moze przekaźnik(przerywacz). Kiedy kierunki nie będą działały lub świeciły ciągle włącz awaryjne. Jeżeli zaczną mrugać prawidłowo no to uszkodzone manetki. Jeżeli nic się nie zmieni no to przekaźnik. Ale i tak jeśli
raz swieca ciagle
to raczej nie wina manetek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manetka, co to dokladnie jest bo nie bardzo rozumiem.....Inaczej zwie sie to przelacznik do kierunkow?? Gdzie niby mam tym srodkiem popryskac..? Jak mam podmienic przekaznik?? Z jakiego na jaki?? Napiszcie troszke jasniej... Z innego passata mam podmienic, bo napisales tak, jak by byly tam dwa i mialbym podmienic jeden z drugim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Manetka, co to dokladnie jest bo nie bardzo rozumiem.....Inaczej zwie sie to przelacznik do kierunkow??

Tak. A co ty myślałeś? Ze drążek zmiany biegów? Manetka - czyli ta wajcha przy kierownicy, którą włączasz kierunki.

Gdzie niby mam tym srodkiem popryskac..?

Manetka "wchodzi" w kolumnę kierownicy, co nie? Tam są szczelinki i w te szczelinki przy manetce popsikaj.

 

Jak mam podmienic przekaznik?? Z jakiego na jaki?? Napiszcie troszke jasniej... Z innego passata mam podmienic

Jak to jak? Normalnie. Wyciagasz stary przekaźnik i wkładasz na jego miejsce nowy. A czy to będzie ze sklepu, z kieszeni jakiegoś żula co pod Biedronką siedzi, ze szrotu czy z innego passata - to już bez różnicy. Ważne żeby był taki sam. Przekaźnik na obudowie ma numer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...kolego jestem laikiem w tych sprawach, wiec mam prawo nie wiedziec, ze sa tam jakies szczelinki miedzy manetka a kolumna, wiec zwyczajnie spytalem gdzie mam tym popsikac!!!!! U mnie objaw jest taki, jesli wlaczam kierunkowskaz to nie mam go w ogole, nie dziala, ale jak wlacze awaryjne, to wlacznik podswietla sie na czerwono, ten nad kierownica, swieci swiatlem ciaglem, ale kierunki nie dzialaja, ale skoro zostawie go wlaczonego na jakies 3-4 minuty zacznie mrugac, ale to tez w sumie tylko na chwile...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem laikiem w tych sprawach, wiec mam prawo nie wiedziec, ze sa tam jakies szczelinki miedzy manetka a kolumna, .

No dobra - teraz już wiesz co masz robić, więc do roboty :D Zrób najpierw to co się pisze a jak nie pomoze to sie zobaczy dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim B4 1996 zginęły mi kierunki po prawej, włączenie awaryjnych też nic nie dawało migały tylko lewe, czasami jak poruszałem dźwignia to zaskoczyły na krótko prawe, zdjąłem przełącznik kierunków przedmuchałem i popsikałem płynem do styków, zaskoczyły, więc myśle wyłącznik i kupiłem nowy niemiecki założyłem jednak po około 5o km jazdy znowu efekt ten sam, gdzie szukać przyczyny, styki w kostkach łączących ten wyłącznik są ok sprawdzałem i przy czyszczeniu i ponownie przy wymianie, jestem już głupi, czy to przerywacz, czy .........?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro już tak walisz te posty to wyjmij przekażnik, zajrzyj do środka i sprawdź luty, ewentualnie nowy.

Co jest konkretnie przyczyną to najprościej jest spojrzeć w schemat elektr. i sprawdzić jak przekaźnik rozdziela na lewą i prawą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro już tak walisz te posty to wyjmij przekażnik, zajrzyj do środka i sprawdź luty, ewentualnie nowy.

Co jest konkretnie przyczyną to najprościej jest spojrzeć w schemat elektr. i sprawdzić jak przekaźnik rozdziela na lewą i prawą stronę.

Wybacz ale w trakcie pisania postu coś mi zawiesił się komp i jak wróciło do normy to nie widziałem pierwszego postu więc napisałem drugi. Mimo późnej pory znalazłem przekażnik (przerywacz) w skrzynce z bezpiecznikami, ma trzy nóżki, wyjąłem go popukałem i było dobrze ale znowu już się sknociło chyba go dziś rozbiorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wybacz ale w trakcie pisania postu coś mi zawiesił się komp i jak wróciło do normy to nie widziałem pierwszego postu więc napisałem drugi. Mimo późnej pory znalazłem przekażnik (przerywacz) w skrzynce z bezpiecznikami, ma trzy nóżki, wyjąłem go popukałem i było dobrze ale znowu już się sknociło chyba go dziś rozbiorę.

wymień go na nowy (inny, na szrocie jest tego multum)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przyczyna się znalazła, lużny był styk nr 7 na dolnej kostce przełącznika kierunków (przewód czarno zielony), pod kolumną kierownicy, ten pin odpowiada za prawą stronę kierunków, a pin 3 (czarno biały przewód strona lewa). Wszystkim którzy udzielali mi podpowiedzi serdecznie dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności