Skocz do zawartości
arekm

PASSAT PICK-UP . PYTANIE DO SPECJALISTÓW!!! Czy to ma sens??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie natury czysto technicznej.

 

Czy jest mozliwe aby w passacie kombi, B3 92' obciąć dach wraz z 3 i 4 słupkiem , na wysokości dołu szyb? Tzn. pewnie samo obcięcie jest możliwe tylko chodzi mi o to co zrobić, zeby tak obcięte nadwozie było bezpieczne.

 

Przyszedł mi do głowy pewien pomysł i szukam dla niego poparcia od strony technicznej.

 

Załączone zdjęcie jest to tylko nieudolna próba zobrazowania tego co mam na mysli i zrobiona na sedanie, ale widać o co chodzi.

 

BIorąc pod uwagę szkielet starego CADDY, nie ma co szaleć z tymi wzmocnieniami.

 

 

Proszę o opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

Moim zdaniem żeby to naprawdę miało ręce i nogi to należy wzmocnić progi. Jak wiadomo każdy kabriolet ma wzmocioną płytę podłogową. Z płytą nic nie zrobisz, ale jak odpowiednio wzmocnisz progi to powinno wytrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Specjalistą od tego nie jestem,ale moim zdaniem trzeba wzmocnić progi i tunel środkowy.Powinno się utrzymać.No i koniecznie do środkowych słupków dospawać pałąk i wzmocnić słupki przy przedniej szybie.Żeby w razie dachowania nikogo nie zgniotło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widzę, że chcesz zrobić Passata pick-up? To może być ciekawe!

Tak jak koledzy już wcześniej wspomnieli, trzeba wzmocnić podłogę i progi, bo bez tego samochód by się złamał. Wzmocnienie słupków wydaje mi się nie jest aż tak bardzo konieczne, ale nie zaszkodzi (przynajmniej środkowy).

Natomiast nie wiem czy zdajesz Sobie sprawę, że zarejestrować go będziesz musiał jako SAM'a, ponieważ wprowadziłbyś zbyt dużo zmian, bardzo istotnych dla wytrzymałości konstrukcji auta. I z tego powodu jako Passat nie przeszedłby przeglądu technicznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

 

Uchylę rąbka tajemnicy:

 

Tak właśnie , chodzi mi po głowie PICK-UP. Co do wzmocnienia karoserii to wiem o tym dobrze że trzeba to zrobić. Pozostaje pytanie - JAK???

Progi - ok, tylne drzwi i tak trzeba zaspawać więc z tym nie powinno być problemu.

 

Tunel środkowy - odpada, ponieważ bazą całego przedsięwziecia ma być przedstawiony ponizej Passat SYNCRO!!!

 

Pałąk za kabiną (ew wzmocnienie tej cześci nadwozia) - to oczywiscie konieczność.

 

Proszę o dalsze komentarze i pomysły. PASEK - baza dla realizacji zawiązującego się projektu już stoi u mnie obok garażu. Może któryś z kolegów-klubowiczów stanie się współtwórcą projektu. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. No pomysł, fajny, ale wykjonanie, czaso, i kaso-chłonne. sądzę, że da się zrobić, ale tak jak napisał Grześko żeby nim wyjechac na drogę, będzie problem.

A co do pomysłów, to może jakaś klatka w stylu Wranglera, albo czegoś takiego zamiast wzmacniania progów, i montażu pałąka. Aha, i pasowąło by pomyśleć nad jakimś ewnetualnym tymczasowym dachem (w razie deszczy w trasie).

No, a co do współtwórcy, to chętnie bym Ci pomógł, ale trochę jest kilometrów do zrobienia, żeby do Ciebie dojechać, więc niestety, ale ja nie dam rady.

 

POZDRAWIAM, i POWODZENIA życzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie będzie kabriolet tylko pickup, można powiedzieć że do okien cała blacha zostanie. Zamiast tylnych drzwi będzie wspawana blacha która usztywni brak dachu + burty połączone z przodem i wszystko sztywne będzie. Co do rejestracji to nie widze żadnego problemu na przeglądzie zerowym wpiszą dwa miejsca siedzące + np 800 kg ładowności a wydziale komunikacji to wklepią i temat zamknięty. Jak ktoś ma zamiar podchodzić do tego teoretycznie to będzie miał mnóstwo problemów i komplikacji a przecież każdy chce żyć godnie................. i to niekoniecznie prawie i sprawiedliwie :rotfl::dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no co jest - nikt sie nie interesuje tematem i nie chce pomóc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ogry

Moim zdaniem pomysł spoko ale szkoda paska. Na takie doświadczenia to lepij kupić jakiegoś paścia za 2-3 tyś zł i kombinować jak wyjdzie to go odnowić i git, no chyba że masz kase i dobry plan na niego to życze powodzenia, owocnej pracy i czekamy na efekty. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Patrick_

no pomysl cieklawy. swego czasu myslalem o tym zeby zrobic sobie kabrioleta :evil: .

ale to jak znajde jakiegos trupa bo swojego mi szkoda.

Poza tym problemem nastepnym bedzie usztywnienie nadwozia i ... skladany dach jak np. w peugeocie 206 CC czy podobne.

Na razie to plany ale ..... kto wie :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pickupa nie trzeba przeciez usztywnien specjalnych - mozna podloge wyspawac burty zalozyc i z podloga zaspawac - i po co sie bawic w usztywnianie slupkow przednich - nie lepiej wspawac klatke do srodka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pickupa nie trzeba przeciez usztywnien specjalnych - mozna podloge wyspawac burty zalozyc i z podloga zaspawac - i po co sie bawic w usztywnianie slupkow przednich - nie lepiej wspawac klatke do srodka?

kolejny kotlet dzisiaj... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat ucichł a przyznam że interesuje mnie ten projekt! Jak rozwiązałeś sprawy z dopuszczeniem passata do ruchu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widzę że temat ucichł a przyznam że interesuje mnie ten projekt! Jak rozwiązałeś sprawy z dopuszczeniem passata do ruchu?

 

w cuda wierzysz?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W cuda nie wierzę ale jak dowiem się dokładnie jak załatwić sprawy prawne odnośnie takiej przeróbki to passacik idzie na warsztat

Edytowane przez misiek2332
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po takiej przerobce rejestrujesz jako SAM - inaczej się nie da... Chyba, że stać cię (finansowo, ale i czasowo) na badania homologacyjne.

 

Materiał na wzmocnienia znajdziesz np. TU

 

Damn! to forum zmusza do pisania z bykami!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w cuda wierzysz?!?

 

Widziałem warszawe sedana przerobiona na pick-upa

nie było problemów z rejestracją

więc nie sądze żeby były jakieś przy innej marce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym tygodniu podzwonię tu i tam i pojadę do wydziału komunikacji. Może udzielą mi stosownych informacji na ten temat. Porozmawiam też z diagnostami i zobaczę jak oni do tego podchodzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności