kruzi Zgłoś #21 Napisano 1 Lutego 2010 powiem tak rozejrzałem sie i sztuka u mnie to koszt 40zł - przewod z ta fajka - potrzebuje dwie - narazie sobie to odpuszczam - skrece to jakos moze drucikiem cienkim...9pytalem to calej wiazki nie mozna dostac - tzn 4erech fajek z wtyczka-dziwne ...) jak chcesz wymieniac 4ery no to juz grubszy koszt - sadze ze ta wiazke mozna wyjac - ale bynajmniej u mnie zaizolowana jest tasma z jakas inna wiazka za silnikem - trzeba by bylo to porozcinac -ciezki dostep tam jest - no ale mozna - ja jak bym wymienial przecial bym w wygodnym miejscu nalozyl oslone termokurczliwa zlutowal zaizolowal i wsio. nooo ale wlasnie moze ktos to robil u siebie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #22 Napisano 1 Lutego 2010 Ciąć i lutować troszkę to mi prowizorką jedzie - nie po to zamierzam wydać 160 zł aby mieć pocięte przewody. Jak widać na zdjęciach fajki są z dość długimi przewodami więc pewnie można je doprowadzić do orginalnych połączeń.Mam zamówione 4 fajki, jak przyjdą pruję wiązkę - nie jest wcale taki zły dostęp do niej - zobaczę dokąd mnie doprowadzą przewody. Jak wymienię dam znać co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #23 Napisano 1 Lutego 2010 jak masz sprzet zeby pozaciskac koncowki w kostce to spoko - bo jak nie to i tak bedzie to prowizorka jak piszesz- z drugiej strony tam dochodzi tylko prad i nie sadze zeby sztukowanie mialo wplyw na calos - mozna to zrobic tak ze nic nie bedzie widac i bedzie profes - mowie o oslonie termokurczliwej itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #24 Napisano 2 Lutego 2010 lewmir-jak zrobisz to napisz jak to zrobiłeś i czy dostałeś się do jakieś kostki.Pewno,że można przeciąć przewody,dać wsuwki i będzie działać.Ciekawe czy tak by to zrobili w serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #25 Napisano 2 Lutego 2010 (edytowane) sprzet zeby pozaciskac koncowki w kostce Nie wiem jaka to będzie kostka, czy złącze ale myślę że szczypce albo kombinerki uda mi się jakoś zorganizować do zaciśnięcia przewodów - zwykle styki z przewodami można z kostek wyciągnąć i bez problemu je pozaciskać zwykłymi kombinerkami, dla pewności można połączenie dodatkowo przelutować. Edytowane 2 Lutego 2010 przez lewmir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3142 Zgłoś #26 Napisano 3 Lutego 2010 Panowie jak dojdziecie jak wymienia się fajki, gdzie wpina się kable od nich to zamieśćcie opis dokładny na forum. Ja też mam do wymiany jedną fajkę i chciałbym się dowiedzieć jak się wymienia ją i czy są jakieś trudności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #27 Napisano 4 Lutego 2010 poczytalem pogadałem z ludźmi i te kable od fajek ida do wiazki przewodow - wymienia sie je poprzez odciecie przewodu i zesztukowanie - dlatego serwisy sprzedaja kabelek z fajka... mam 4 takie fajeczki z przewodami - 2 moge opylic jak cos ;] (kupilem na szrocie wszystkie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #28 Napisano 26 Lutego 2010 Niestety z braku czasu zastosowałem metodę ciąć i lutować . Ale jak ktoś ma więcej czasu to zebrałem trochę informacji. Przewody z fajek wchodzą w wiązkę która dochodzi do czarnej skrzynki przy podszybiu, następnie podłączone są do kostek (czarne przewody). Trzeba by poświęcić trochę czasu na ponowny przeplot przewodów do skrzynki, zadanie nieskomplikowane lecz czasochłonne. Nowe fajki są z odpowiednio długimi przewodami Ja przewody odciełem przy samych fajkach nowe fajki tak samo następnie przeplot przewodów i zalutowanie cyną na wskroś oraz zaizolowanie taśmą Po czym kontrolne sprawdzenie czy do wszystkich dochodzi prąd, podłączenie ich do świec i już można się cieszyć grzaniem wszystkich czterech świec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #29 Napisano 26 Lutego 2010 Dla mnie jedym słowem SZTUKA przez duże SZ !!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #30 Napisano 26 Lutego 2010 (edytowane) co do rozpracowania wiazki niema sensu rozwalac calosci (te 4 fajki w wiazce trzeba by wszystkie 4ry wyciagnac - bo one jakos poklejone razem sa w takich pancerzach- co do samej roboty jaka wykonales..troche sztuka musze sie zabrac za swoje- mam 2 fajki pekniete. mogles zastosowac pencerz termokurczliwy - lepeiej to by wygladało i doddatkowo trzymalo lepiej jak tasma.Ja nie bede lutowal zastosuje takie rurki i zacisne przewody, niepotrzebnie tylko wywaliles na to 40x4 to jakies 160zł -ja kupilem kpl za 30zł (używki) no ale szacun za foty - bedzie dla potomnych Edytowane 26 Lutego 2010 przez kruzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #31 Napisano 1 Marca 2010 Ja w swoim AVF próbowałem zdjąć te fajki. I nie dałem rady tak mocno siedzą. Do dwóch pierwszych jeszcze jest dostęp ale do 3 i 4 (mówie o tych przy filtrze paliwa) jak zobaczyłem to dałem sobie spokój. Musiałbym odkrecic filtr paliwa oraz jego mocowanie. Potem odsunąć gumowy przewód od chłodzenia głowicy bo on zasłania dostęp do 3 i 4 świecy. Więc dałem sobie z tym spokój na tą chwile. Jak bede wymieniał filtr paliwa to wtedy moze pomysle aby przy okazji sprawdzic swiece. Jak już jestem przy temacie to może da się sprawdzić świece za pomocą VAG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #32 Napisano 1 Marca 2010 (edytowane) W tym temacie w poscie nr. 23 kujon podał bardzo dobry sposób na zdjęcie tych fajek. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42828&highlight=sznurka&page=2 Za pomocą tej metody zdjąłem bez demontażu czegokolwiek wszystkie kapturki nie uszkadzając ich (z tą fajką za filtrem to za ciekawie to nie wyglądało ale zeszła bez większego problemu). Edytowane 1 Marca 2010 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #33 Napisano 30 Marca 2010 Faktycznie sposób jest extra. Fajki zeszły bez wiekszego problemu. Ale troche siły trzeba było użyć. Jednak żeby dostać sie do ostatniej swiecy musiałem odkrecić filtr paliwa i jego obudowe. Mam pytanie czy jak sie spowrotem nakłada fajke to musi być przy wciśnięciu charakterystyczne pstryk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammerbial Zgłoś #34 Napisano 14 Października 2010 Odgrzewam temat ponieważ mam problem z fajkami świec żarowych. W trakcie wymiany świec rozlecial sie ten plastik ktory jest izolacją tych wsówek, ostatnio zauważyłem ze cos zaczyna mi slabiej passat zapalac z rana, okazało sie ze jedna z tych wsówek jest zerwana i nie ma połączenia ze świeca. nigdzie nie moge znaleźć tej części, a używka raczej nie wchodzi w gre bo nie wiadomo kiedy ona sie rozleci. W internecie znalażłem firme ktora sprzedaje konektory. Co myślicie na temat zamotowania takich konektorków zamiast oryginalnych http://diolut.pl/kfoir4-gniazdo-okragle-4mm-izolowane-100szt-p-2392.html . Prosze o opinie bo idzie zima a trzbe czyms dojeżdzać do pracy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marszar896 Zgłoś #35 Napisano 30 Stycznia 2011 proszę o odpowiedz czy istnieje mozliwość wymiany fajek świec zarowych w passacie 1,9tdi 90 KM. 96 r gdzie można kupićewentualnie i jaki koszt .czy trzeba pojedyńczo jak tu już ktoś wspomniał .p-roszęo pomoc z góry dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #36 Napisano 30 Stycznia 2011 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=807874&postcount=28 Fajki kupisz w serwisie VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilp83 Zgłoś #37 Napisano 30 Stycznia 2011 gdzie można kupić Np. tu: http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Nr katalogowy 443971994 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario808 Zgłoś #38 Napisano 26 Stycznia 2012 witam też mam problem z fajkami świec zarowych silnik 110KM tam od każdej idzie oddzielnie przewód i najlepeij ciąć i lutowac tyle ze pojedyncza fajka kosztuje chore pieniądzę. Dostałem od kogoś kto zajmuję się samochodami taką listwę oryginalną na której odrazu są 4 fajki. z listwy wychodzą dwa przewody. Pod jeden mam podlutowac 2 przewody wychodzące z wiazki i pod drugi również dwa. Czy ktos juz tak robił?? ciekaw jestem czy w ten sposób kombinowaliście. Ponoć można. ---------- Dodano o 12:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:22 ---------- poszedłem do auta i zobaczyłem ze jednak bedzie problem z cała listwa bo przeszkadzaja te sztywne przewody paliwowe i fajki nie dosięgaja do świec takze lipa a w serwisie wołaja za jedna pojedynczą fajkę 75zł. Tą listweę dostaałem więc pokombinuje i ja porozcinam może ze 2 fajki jakoś odratuję a w sumie 2 by mi starczyły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BERCIK323 Zgłoś #39 Napisano 8 Stycznia 2013 Panowie, fajki najlepiej zdejmować przy rozgrzanym silniku (90stopni). Jak ja sprawdzałem świece żarowe to na zimnym żadna fajka nie chciala zejść. Pojeździłem troche aby rozgrzać silnik i w moim przypadku fajeczki elegancko zeszły. Nawet tą koło filtra paliwa udalo mi się zdjąć bez żadnych problemów. Przy zdejmowaniu słychać tylko takie prztyknięcie. Przy zakładaniu także powinno być słychać "Pyk" wtedy wiadomo że fajka jest dobrze założona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #40 Napisano 8 Stycznia 2013 jak już odkopałeś trochę temat to dopisze jedna uwagę - po co bulić kupę kasy na nowe fajki jak pełno ich na auto-złomach jest , przecież używka nie popękana za psie pieniądze a czasami nawet za darmo pełni taką samą role jak nowa za 40 zł. Potem montaż - gdzie i jak ją podłączyć kwestia gustu i wyglądu, bo filozofii wielkiej tam nie ma przy łączeniu tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach