Skocz do zawartości
tomek

Poprzednik Volkswagena Phaetona-VW Passat W8

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2003

    Wprowadzając do swojej oferty Passata W8, pierwszy 8-cylindrowy model tej marki, Volkswagen rozpoczął szeroko zakrojoną ofensywę w segmencie samochodów klasy wyższej (...) był zapowiedzią Volkswagena Phaetona ...

     

    Po przeszło sześćdziesięciu latach pełnej sukcesów obecności na rynku, producent samochodów z Wolfsburga otwiera nowy rozdział historii. Wprowadzając do swojej oferty Passata W8, pierwszy ośmiocylindrowy model tej marki, Volkswagen rozpoczyna szeroko zakrojoną ofensywę w segmencie samochodów klasy wyższej. Passat W8 o mocy 202 kW/275 KM spełnia przy tym dwa zadania. Po pierwsze jest zapowiedzią Volkswagena Phaetona - luksusowej limuzyny marki Volkswagen. Po drugie uzupełnia ofertę cieszących się dużym zainteresowaniem modeli V6.

    1_418_1.jpg1_418_2.jpg

     

    W grupie samochodów segmentu B modele Passata z silnikami V6 już od wielu lat cieszą się niesłabnącym powodzeniem (w roku 2000 sprzedano na świecie ponad 75.000 Passatów z silnikami V6). Jednak Passat W8, ze względu na swój całkowicie nowy silnik oraz układ napędowy został zakwalifikowany do klasy wyższej. Kolejną cechą, nadającą temu modelowi specjalny status, jest montowany seryjnie napęd na cztery koła. Połączenie komfortu, techniki napędu i korzystnej ceny zapewniało nowemu Passatowi W8 wyjątkową pozycję wśród samochodów klasy wyższej. Już tylko ze względu na ten fakt, stanowi on doskonałą alternatywę dla modeli z silnikami 6-cylindrowymi. Cena produkowanych przez konkurencję samochodów z 8-cylindrowymi jednostkami napędowymi była wyższa, niż cena Passata W8. Podobnie jak modele z silnikami o niższej mocy, także Passat W8 dostępny był w wersji Variant. Passat W8 wprowadził markę Volkswagen do nowej klasy Zadaniem nowego Passata W8 było spełnienie życzeń szczególnie wymagających klientów.

     

    Jednostka napędowa w szczegółach:

    Ten model Volkswagena Passata posiada skonstruowany od podstaw silnik 8-cylindrowy. Jednostka W8 z 4,0 litrów pojemności skokowej rozwija moc 202 kW/275 KM przy 6000 obr/ min, a od 2750 obr/min dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 370 Nm. Ta 32- zaworowa jednostka napędowa łączy nieskrępowane rozwijanie mocy z absolutnie równomierną, pozbawioną drgań pracą. Dzięki swojej charakterystyce spełnia jednocześnie wymagania stawiane dynamicznemu silnikowi sportowemu, jak również komfortowej jednostce napędowej. Inżynierowie Volkswagena ograniczyli elektronicznie maksymalną prędkość tego modelu Passata do 250 km/h. Limuzyna z manualną skrzynią biegów przyspiesza od O do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, a wersja Variant w 6,8 sekundy. Modele z automatyczną skrzynią biegów tiptronic potrzebują odpowiednio 7,8 i 8,1 sekundy.

    Średnie zużycie paliwa, przy zachowaniu najsurowszych europejskich norm emisji spalin EU4, wynosi dla limuzyny - zarówno z manualną, jak i z automatyczną skrzynią biegów tiptronic wynosi 13,1 litra na 100 km, natomiast dla wersji Variant z powodu nieco innej aerodynamiki 13,2 litra.

     

    Nowoczesna technologia Volkswagena: cylindry w układzie W i 4 wałki wyrównoważające.

    Silnik W8 zbudowany jest z dwóch modułów V4 ustawionych względem siebie pod kątem 72° stopni. Wewnętrzny kąt rozstawu cylindrów wynosi 15°. Właśnie to podwójne "V" tworzy układ W-cylindrów silnika. W silniku W8, obok pięciokrotnie podpartego wału korbowego, obraca się sześć innych wałków. Cztery z nich stanowią górne wałki rozrządu wykonane w technologii formowania wysokociśnieniowego, napędzane łańcuchami jednorzędowymi przez wałek pośredni.

    Każda głowica cylindrów posiada po jednym wałku zaworów ssących i jednym wałku zaworów wydechowych. Zmniejszenie tarcia uzyskano dzięki uruchamianiu zaworów przez dźwigienki rolkowe. Decydujący dla niewiarygodnie korzystnego przebiegu momentu obrotowego jest fakt, że wałki rozrządu zaworów ssących mogą być przestawiane bezstopniowo o 52° obrotu wału korbowego, a wałki zaworów wydechowych o 22°. Zastosowanie rezonansowego kolektora ssącego z aluminium stanowi dopełnienie kompleksu rozwiązań służących perfekcyjnemu rozwijaniu mocy. Za wyjątkowo spokojną pracę silnika do maksymalnych obrotów wynoszących 6400 na min. odpowiadają między innymi dwa wałki wyrównoważające, pracujące w układzie Lancaster, które poprawiają wyrównoważenie mas.

    Wałki te są rozmieszczone jeden na drugim, symetrycznie względem środka wału korbowego i obracają się w kierunku przeciwnym do siebie z podwójną prędkością wału korbowego, przy czym wałek górny napędzany jest bezobsługowym paskiem zębatym.

    Jednostka napędowa zamontowana została wzdłużnie, przed osią przednią. Takie umiejscowienie silnika umożliwia przeniesienie napadu na oś przednią bez bocznego wału napędowego, który ograniczałby przestrzeń dla nóg kierowcy. Sześć biegów manualnych lub pięciostopniowy automat typu Tiptronic. Manualna skrzynia biegów typu C90 zestopniowana sportowo, należała do wyposażenia seryjnego Passata W8. Zaprojektowana do przeniesienia 400 Nm momentu obrotowego, dysponuje rezerwą nawet w połączeniu z mocnym silnikiem 8- cylindrowym. Skrzynia ta wyróżnia się dokładnym prowadzeniem elementów włączających i precyzyjnym dozowaniem siły włączania biegów. Montowana na życzenie automatyczna pięciostopniowa przekładnia tiptronic różni się od manualnej skrzyni biegów nieco dłuższymi przełożeniami. Pracuje ona z hydraulicznym sprzęgłem mostkującym przekładnik momentu i z dodatkowym układem manualnego przełączania biegów. 1_418_9.jpg1_autoszefa_37-2.jpg

     

    Napęd na 4 koła jako wyposażenie seryjne Passata W8

    Nieskrępowana moc musiała zostać przeniesiona na nawierzchnię drogi. Dlatego już na wstępie prac projektowych nad Passatem W8 zdecydowano się na napęd na 4 koła. Układ napędowy nazywa się wprawdzie 4 Motion, jednak w przypadku Passata nie oznacza tego samego rodzaju przeniesienia napędu, jak w Golfie, Borze czy Sharanie, gdzie 4 Motion korzysta ze sprzęgła Haldex. W Passacie W8 permanentny napęd na 4 koła pracuje z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym Torsena. W normalnych warunkach jazdy rozdziela on równomiernie siłę napędową między koła przednie i tylne.

    W ten sposób siła napędowa przypadająca na jedno koło jest o połowę mniejsza niż w samochodach z napędem na oś tylną. Ma to pozytywny wpływ na wartości sił prowadzenia bocznego. Rezultat: Passat W8 jedzie jak po szynach.

    Napęd na cztery koła ujawnia swój pełen potencjał dopiero podczas przyspieszania z pełną mocą lub na śliskim podłożu. W takim przypadku mechanizm różnicowy Torsena przydziela siłę napędową tym kołom, które wykazują lepszą przyczepność.

    Przy prędkościach jazdy poniżej 40 km/h cztery elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) zapobiegają obracaniu się poszczególnych kół na śliskiej nawierzchni przez przyhamowanie obracającego się koła. Elektroniczne systemy regulacji udoskonalają komfortowe i dynamiczne podwozie.

     

    Bezpieczeństwo

    W ramach konsekwentnie realizowanej filozofii zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa Volkswagen wyposażył Passata W8 w obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego. Dwie poduszki przednie i dwie poduszki boczne oraz kurtyny chroniące głowę należą do wyposażenia seryjnego.

    418_8.jpg418_3.jpg418_6.jpgAktywny system pasów bezpieczeństwa z napinaczami z przodu i z tyłu uzupełnia działanie poduszek powietrznych. Sterowany przez magistralę danych komputer zarządzający siecią pokładową odłącza w razie zderzenia dopływ paliwa i otwiera zamek centralny.

    O bezpieczeństwie i komforcie świadczy między innymi przestronność wnętrza samochodu. Także pod tym względem Passat W8 nie zmusza kierowców do żadnych kompromisów. Zarówno długość (4,70 m), jak i szerokość (1,75 m) dowodzą, że aspiracje Passata do klasy wyższej były w pełni uzasadnione. Wysokość 1,46 m zapewnia wystarczającą odległość między oparciem fotela i dachem, a długi rozstaw osi (2,70 m) wraz z odpowiednio ukształtowanym nadwoziem gwarantuje dużą przestronność wnętrza.

     

    Wyposażenie i komfort

    Także komfortowe fotele podkreślają swoją tapicerką ekskluzywny charakter wnętrza - ich środkowa część pokryta jest tkaniną, boki natomiast skórą. Dźwignia hamulca ręcznego, osłona dźwigni zmiany biegów oraz obręcz kierownicy wykonane są ze skóry. Dzięki wytłumieniu silikonem pokrywa zamykanego na kluczyk schowka otwiera się bezszelestnie. Dywaniki ze szlachetnego weluru oraz pasy bezpieczeństwa dopasowane są kolorystycznie do tapicerki foteli.

    Passat W8 wyróżnia się również swoim wyglądem zewnętrznym. Przy osłonie chłodnicy, na bocznych listwach ochronnych, przy oknach i pod tylnymi światłami znalazły się dodatkowe listwy chromowane. Do tego dochodzą dwie chromowane końcówki rur wydechowych, montowane seryjnie reflektory "bi-xenon", światła przeciwmgielne oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich "Madras" z oponami o sportowych wymiarach 225/45 R 17.

     

    418_5.jpg418_7.jpg418_4.jpg Wyposażenie podstawowe to wyposażenie kompletne - ta zasada pasuje do Passata W8 lepiej, niż do jakiegokolwiek innego pojazdu tej klasy. Wyjątkowym elementem wyposażenia seryjnego są reflektory "bi-xenon". Te najnowocześniejsze na świecie reflektory samochodowe emitują światła drogowe, a ruchoma przesłona umożliwia ich przełączenie na światła mijania. Te doskonale oświetlające drogę reflektory zużywają o 1/3 energii mniej, niż tradycyjne światła. Istotną rolę odgrywa wyposażenie funkcjonalne. Montowana seryjnie klimatyzacja Climatronic utrzymuje we wnętrzu pojazdu wybraną temperaturę, wielofunkcyjny wyświetlacz przekazuje takie informacje jak- średnie zużycie paliwa, czy zasięg kilometrów, które można pokonać na pozostałym w zbiorniku paliwie, a system alarmowy nadzoruje wnętrze. Do wyposażenia seryjnego należą także boczne i przednie poduszki powietrzne, kurtyna powietrzna oraz otwierający bagażnik pilot zintegrowany z kluczykiem.

    Bogate wyposażenie dodatkowe umożliwiało dostosowanie Passata W8 do indywidualnych życzeń właściciela. Jeżeli ktoś nie lubił zmieniać biegów, mógł wybrać pięciostopniową przekładnię automatyczną tiptronic. Ten, kto chciałby poczuć się jak w sali koncertowej, mógł wybrać jeden z dwóch różnych odtwarzaczy CD, jeden z dwóch modeli radia oraz cyfrowy pakiet nagłośnieniowy. Dwa radia są zintegrowane z systemem nawigacji satelitarnej, jeden z nich posiada kolorowy ekran i może być rozszerzony o moduł TV. Jeżeli ktoś chciał mieć jeszcze większy komfort klimatyczny, mógł zdecydować się na rozsuwany dach Solar z automatycznie włączaną wentylacją pozwalającą na obniżenie temperatury we wnętrzu pojazdu nawet o 20°C - także przy wyłączonym silniku, lub roletę przeciwsłoneczną na tylnej szybie w limuzynie. Ponadto do wyboru były także komfortowe fotele pokryte skórą "Feinnappa", sportowe fotele Recaro w skórze Alcantara lub skórze Feinnappa oraz elektryczna, ośmiopunktowa regulacja foteli z funkcją pamięci ustawienia. Listę wyposażenia dodatkowego uzupełniały takie elementy, jak: kierownica sportowa wykończona drewnem orzechowym lub drewnem Vavona, skórzana multifunkcyjna kierownica oraz pakiet zimowy z podgrzewanymi siedzeniami z przodu i z tyłu.

     

    Wyposażenie standardowe:

    Zewnątrz:

    -Całkowicie ocynkowane nadwozie

    -Chromowane listwy osłony wlotu powietrza do chłodnicy

    -Chromowane listwy obramowujące szyby boczne

    -Chromowane listwy pod lampami tylnymi

    -Dwie podwójne, chromowane końcówki układu wydechowego

    -Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze nadwozia

    -Boczne kierunkowskazy w kolorze białym

    -Aktywna antena dachowa

    -Listwy dachowe lakierowane w kolorze nadwozia

    -Termoizolujące szyby o odcieniu zielonym

    -Przyciemniany górny pas przedniej szyby

    -Reflektory główne i kierunkowskazy z przodu przykryte wspólną szybą

    -Boczne listwy ochronne i listwy na zderzakach w kolorze nadwozia z chromowanym paskiem dekoracyjnym

    -Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia

     

    Wewnętrzne:

    -Tapicerka siedzeń "Tara" z wykończeniami ze skóry "Feinnappa"

    -Komfortowe siedzenia z przodu z regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego

    -Kieszenie w oparciach przednich siedzeń

    -Uchwyty na pojemniki z napojami w podłokietniku kierowcy i pasażerów tylnej kanapy

    -Schowek w drzwiach przednich i pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy

    -Chromowane listwy na desce rozdzielczej i tapicerce drzwi

    -Zegary tablicy rozdzielczej z chromowanymi pierścieniami

    -Elementy dekoracyjne z drewna orzechowego na desce rozdzielczej, oraz tapicerce drzwi

    -Zamykany schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera

    -Listwa ochronna dolnej krawędzi bagażnika ze stali nierdzewnej

    -Kierownica skórzana 3-szprychowa; dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego w skórze

    -Wydłużona konsola środkowa z podłokietnikiem z regulowanym położeniem

    -Kanapa tylna z podłokietnikiem

    -Schowek w podłokietniku tylnych siedzeń

    -Gniazdo zasilające 12V w konsoli

    -Dywaniki welurowe

     

    Z zakresu bezpieczeństwa:

    -Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera

    -Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z kurtynami powietrznymi

    -ABS z ESP (z systemem zwiększania siły hamowania)

    -4 MOTION - stały napęd na cztery koła

    -Bi-ksenonowe reflektory główne oraz spryskiwacze reflektorów

    -Reflektory przeciwmgielne

    -Dwa zagłówki dla przednich siedzeń i dwa dla tylnych

    -Trzecie światło "Stop"

    -Bezwładnościowe 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości dla siedzeń przednich

    -Dwa bezwładnościowe 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz pas biodrowy po środku dla siedzeń tylnych

    -Napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu i z tyłu

    -Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu wentylowane

    -Lampka sygnalizująca o niezamkniętych: drzwiach i pokrywie bagażnika

    -Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser)

    -Cztery chromowane uchwyty do mocowania bagażu w bagażniku

     

    Elektryczne i funkcjonalne:

    -Wspomaganie układu kierowniczego

    -Kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach

    -"Climatronic" - klimatyzacja sterowana elektronicznie

    -Komputer pokładowy (MFA) z czujnikiem temperatury zewnętrznej

    -Lusterka boczne ustawiane i ogrzewane elektrycznie

    -Zdalnie sterowany centralny zamek

    -Zdalnie otwierana pokrywa bagażnika i wlewu paliwa

    -Szyby podnoszone elektrycznie z przodu i z tyłu

    -Ogrzewane spryskiwacze szyby przedniej

    -Przygotowanie do montażu radia - 8 głośników

    -Kontrolka poziomu płynu do spryskiwania szyb

    -Czterostopniowe wycieraczki szyby przedniej

    -Oświetlenie wnętrza (1 lampka z przodu i 2 z tyłu) z opóźnionym wyłączeniem

    -Dwie lampki do czytania z przodu

    -Alarm antywłamaniowy z funkcją dozoru wnętrza i niezależnym zasilaniem

    -Niebieskie podświetlenie przyrządów tablicy rozdzielczej (ze zmienną intensywnością podświetlenia); czerwone

    podświetlenie przełączników

    -Oświetlenie w drzwiach

    -Dynamiczna regulacja wysokości świateł

    -Podświetlane lusterka "Make up" w osłonach przeciwsłonecznych

    -Oświetlenie postojowe

    -Zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów

    -Akustyczny sygnalizator niewyłączonych świateł

     

    Lista opcji(z cennikiem :D):

     

    Pakiet "Tapicerka skórzana - Feinnappa":

    - Komfortowe siedzenia przednie, wykończone skórą, tapicerka siedzeń "Feinnappa"

    - Podgrzewane przednie siedzenia (15 000) [KOD WLM]

     

    Pakiet "Tapicerka skórzana - Alcantara/Feinnappa na siedzeniach Recaro" /niedostępne w połączeniu z PB2/

    - Sportowe siedzenia przednie, tapicerka siedzeń "Alcantara"

    - Sportowy profil tylnych siedzeń

    - Podgrzewane przednie siedzenia

    - Elektryczna regulacja przednich siedzeń

    - Boki siedzeń, zagłówki, podłokietniki w skórze "Feinnappa"

    - Worek na narty (22 700) [KOD WLR]

     

    Pakiet "Tapicerka skórzana - Feinnappa na siedzeniach Recaro" /niedostępne w połączeniu z PB2/

    - Sportowe siedzenia przednie, tapicerka siedzeń "Feinnappa"

    - Sportowy profil tylnych siedzeń

    - Podgrzewane przednie siedzenia

    - Elektryczna regulacja przednich siedzeń

    - Siedziska, oparcia, boki siedzeń, zagłówki, oraz podłokietniki w skórze "Feinnappa"

    - Worek na narty (27 000) [KOD WLS]

     

    Kierownica sportowa wykończona drewnem orzechowym

    - Trójramienna kierownica, oraz dźwignia zmiany biegów z drewna orzechowego (1 430) [KOD PA2]

    Kierownica sportowa wykończona drewnem Vavona

    - Trójramienna kierownica, oraz dźwignia zmiany biegów wykończona w drewnie Vavona

    - Wykończenia w drewnie Vavona na desce rozdzielczej i wokół klamek (1 430) [KOD PA4]

    Kierownica multifunkcyjna /dostępne tylko z RBH, RCH, RDB lub RHT/

    - Multifunkcyjna, czteroramienna kierownica w skórze

    - Tempomat (4 510) [KOD PM3]

     

    Pakiet elektryczny - "siedzenia" /niedostępne w połączeniu z WLR, WLS/

    - Fotele przednie z regulacją elektryczną z pamięcią dla fotela kierowcy

    - Elektrycznie składane lusterka z pamięcią (6 980) [KOD PB2]

     

    Pakiet zimowy I /niedostępny w połączeniu z WLM, WLR, WLS/

    - podgrzewane siedzenia przednie (590) [KOD WW4]

    Pakiet zimowy III - podgrzewane siedzenia przednie i tylne /niedostępny w połączeniu z WLM, WLR, WLS/ (1 180) [KOD WW3]

    Pakiet zimowy III - podgrzewane siedzenia przednie i tylne /dostępny tylko w połączeniu z WLM, WLR, WLS/ (590) [KOD PW3]

     

    Worek na narty (1 080) [KOD 3X1]

    Dach szklany, otwierany elektrycznie (4 710) [KOD 3FE]

    Dach szklany z bateriami słonecznymi, otwierany elektrycznie (6 980) [KOD 3FR]

    Hak holowniczy zdejmowany (3 970) [KOD 1D2]

    Trzeci zagłówek z tyłu + trzeci bezwładnościowy pas bezpieczeństwa (970) [KOD PST]

    Trzeci zagłówek z tyłu + trzeci bezwładnościowy pas bezpieczeństwa dla siedzeń Recaro (970) [KOD PSR]

    Sportowe, wzmocnione zawieszenie - obniżone o 20 mm (1 790) [KOD 1BE]

    Tempomat (1 980) [KOD 8T1]

    Roleta przeciwsłoneczna (770) [KOD 3Y1]

    Akustyczny system kontroli parkowania (z tyłu) (2 710) [KOD 7X1]

    Elektryczna regulacja przednich siedzeń /niedostępne w połączeniu z WLR/ (4 700) [KOD 3L5]

    Elektrycznie składane lusterka /niedostępne z PB2 / (800) [KOD 6XP]

    Dwa zintegrowane foteliki dla dzieci /niedostępne w połączeniu z WW3 lub PW3 oraz WLM, WLR, WLS/ (1 810) [KOD QA6]

    Czujnik deszczu i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (1 030) [KOD P15]

    Dodatkowo przyciemnione szyby tylne (1 660) [KOD 4KF]

    Odtwarzacz płyt CD - w konsoli /tylko w połączeniu z radiem "Beta" lub "Gamma"/ (1 610) [KOD PCD]

    Zmieniacz na 6 płyt CD w konsoli /tylko w połączeniu z radiem "Beta" lub "Gamma"/ (2 850) [KOD PCW]

    Zmieniacz na 6 płyt CD w bagażniku /tylko w połączeniu z radiem "Delta" lub RHT/ (2 200) [KOD 7A2]

    Odtwarzacz płyt CD w konsoli i zmieniacz na 6 płyt CD w bagażniku /tylko w połączeniu z radiem "Beta" lub "Gamma", lecz nie z RDB lub RHT/ (4 510) [KOD PCB]

    Radioodtwarzacz "Beta" /8 głośników/ (3 330) [KOD RBH]

    Radioodtwarzacz "Gamma" /8 głośników/ (5 220) [KOD RCH]

    Radioodtwarzacz CD "Delta" /8 głośników/ (7 000) [KOD RDB]

    Przygotowanie do montażu telefonu, z telefonem /dostępny tylko w połączeniu z RBH,RCH,RDB,RHT/ (7 270) [KOD PT1]

    Przygotowanie do montażu telefonu /dostępny w połączeniu z RBH, RCH, RDB, RHT/ (2 520) [KOD PT2]

     

    System nawigacji satelitarnej

    - Kolorowy wyświetlacz i odbiornik TV (z videotekstem)

    - Radioodtwarzacz i 8 głośników

    - Komputer pokładowy (MFA)

    - Czujnik temperatury zewnętrznej (23 100) [KOD RHT]

     

     

    Lakiery

    - czarny specjalny (A1A1) (1 060) [KOD 001]

    - metaliczny (2 510) [KOD 002]

    - perłowy (2 690) [KOD 003]

     

    Kilka "smaczków" związanych z W8:

    1. Ogólnie sam silnik, który jest spotykany tylko w tym samochodzie.:cool:

    2. Lampka sufitowa z przodu, która ma dwie diody, które po włączeniu świateł mijania rozświetlają wnętrze pojazdu czerwonym światłem. ;)

    3B7_947_105_F_2EN_-_VW_Passat_W8_Innenleuchte_in_Perlgrau.jpg

    3. Policja w Luksemburgu ma do dyspozycji właśnie taki model Passata. Będąc w tamtej okolicy strzeżcie się.

    VW_Passat_B5_W8_Police_Luxembourg.jpg

     

    Podane przez marecek:

    4.Do listy dodatkowych elementów W8, niespotykanych w innych modelach passata dołożyć można dwutłoczkowe zaciski z przodu z wieeeeeeeeeeelkimi tarczami (334mm?), do których nie sposób dobrać zamienników:

    viu1260304600e.jpg

     

    5.Liczniki, wyposażone w bardzo ładne (wg mnie), wykończone na biało tarcze:

    jdv1260304468a.jpg

     

     

    rgh1260305063j.jpg - (znalezione w sieci) mogłaby sugerować, że auto to zdradzało aspiracje do sportowej jazdy. Nic bardziej mylnego. Sam silnik (umieszczony przed przednią osią - dla przypomnienia), waży w tym samochodzie prawie 200kg (BDN), co - nawet pomimo zastosowaniu napędu na 4 łapy (torsen) sprawiało, że auto nadaje się wyłącznie do BARDZO WYGODNEJ jazdy do przodu... :)

     

    Filmy:

     

     

    http://www.youtube.com/watch?v=CaVaspfMe4I

     

     

    Źródło: Internet:p

     

     

    Mam nadzieję, że podoba się wam mój temat odnośnie Passata W8, który dla nie małej liczby osób na naszym forum jest marzeniem. Myślę, że w pełni opisałem ten "super samochód", który jest kompletnym VW Passatem B5 ponieważ ma pełne wyposażenie jakie w tamtych czasach miał Passat.

    Przepraszam za układ niektórych zdjęć, ale nie dałem rady ich wszystkich wymęczyć i tak zostały. Może nikogo nie zamęczyłem długością opisu, jeżeli tak to jeszcze raz przepraszam.

    Edytowane przez tomek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    Marzeniem to moze byc posiadanie takiego auta bo nie exploatacja i jego ekonomia. 13l pali Touareg V10 który ma 4 lata nie 8, ale jaki jest poziom jazdy. ten sam silnik w Phaetonie pewnie pali mniej z racji innej aerodynamiki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012
    13l pali Touareg V10

     

    Az z ciekawości zapytam swojego szefa bo takiego ujeżdża :)

     

    Marzeniem to moze byc posiadanie takiego auta bo nie exploatacja i jego ekonomia. 13l pali Touareg V10 który ma 4 lata nie 8, ale jaki jest poziom jazdy. ten sam silnik w Phaetonie pewnie pali mniej z racji innej aerodynamiki.

     

    Przeszło mi przez myśl W8 ale stwierdziłem ze jak się pakować w V8 to jednak o klase wyżej ;) ale nie powiem, może kiedyś taki u mnie zagości jak mnie esa wykończy ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: S6 C5
    Rok prod: 2002

    I ja zapytam swojego szefuńcia ile mu pali bo akurat ma Phaetona 5.0 V10 :D. A tak poza tym ładne to auto,jedyne co mi sie nie podoba w egzemplarzu szefa to szara skóra

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003
    oraz otwierający bagażnik pilot zintegrowany z kluczykiem.

    czy aby napewno? :) bo tego patentu nie widziałem jeszcze w żadnej bepiątce, a chętnie bym sobie "doinstalował".

     

    Do listy dodatkowych elementów W8, niespotykanych w innych modelach passata dołożyc można dwutłoczkowe zaciski z przodu z wieeeeeeeeeeelkimi tarczami (334mm?), do których nie sposób dobrać zamienników:

     

    viu1260304600e.jpg

     

    ...oraz liczniki, wyposażone w bardzo ładne (wg mnie), wykończone na biało tarcze:

    jdv1260304468a.jpg (cały czas poluję na komplet liczników z tego modelu :P)

     

    Warto też wspomnieć, że żaden inny model paska nie miał rur wydechowych wystawionych "do tyłu", jak w przypadku W8. W serwisie można natomiast dobrać dolną część zderzaka z przetoczeniami pod wydechy W8 (coś w okolicy 400zł :P)

     

    jeszcze coś dopiszę:

    ta fota -

    rgh1260305063j.jpg - (znalezione w sieci) mogłaby sugerować, że auto to zdradzało aspiracje do sportowej jazdy. Nic bardziej mylnego. Sam silnik (umieszczony przed przednią osią - dla przypomnienia), waży w tym samochodzie prawie 200kg (BDN), co - nawet pomimo zastosowaniu napędu na 4 łapy (torsen) sprawiało, że auto nadaje się wyłącznie do BARDZO WYGODNEJ jazdy do przodu... :)

    Edytowane przez marecek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010
    czy aby napewno? bo tego patentu nie widziałem jeszcze w żadnej bepiątce, a chętnie bym sobie "doinstalował".

    Najpewniej chodzi o osobne otwarcie centralnego zamka klapy bagażnika niezależnie od zamków w drzwiach-każdy Passat po 2001roku z kluczem typu "scyzoryk" to chyba ma. Środkowy przycisk z trzech na scyzoryku.

    Ogólnie cały ten artykuł był napisany w klimacie roku 2001, gdy bi-xenon był czymś wielkim (teraz już wiele aut to ma, 3BG poza W8 miał za dopłatą), tak samo jak tuner TV czy nawigacja i kurtyny powietrzne...

    Teraz ta lista wyposażenia nie robi już takiego wrażenia, jak 8 lat temu, kiedy W8 wszedł do produkcji. Aczkolwiek trzeba przyznać, że W8 tak czy inaczej był najbardziej ekskluzywnym Passatem 3BG :)

    Edytowane przez Krawcol82

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Fajny temacik, szczególnie fajne info o Luksemburskiej policji:)

     

    I ja zapytam swojego szefuńcia ile mu pali bo akurat ma Phaetona 5.0 V10 .
    13l pali Touareg V10 który

     

     

    Brat ma touarega v10 tdi i spalanie mniej wiecej takie jest. Miasto krótkie odcinki itp +/-14l/100km i w gore, trasa spokojna jazda 8,5-10,5litra , niemiecka autostarda caly czas predkosc>170km/h z kompletem osob okolo 11,8l/100.Ale wszystko przez gabaryty.. i tak mimo masy bardzo zadziwia pozytywnie dynamika , nawet cos mi sie udalo skrecic:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    szczerze mówiąc to nic specjalnego, tyle tylko że większy silnik w dupowozie rodzinnym

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość leys

    Witam potrzebuje pomocy wlasnie kupilem vw passat w8 w bagazniku tam gdzie mam apteczke jest jakas skrzynka i karta nie mam pojecia do czego to jest

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004

    Może jakieś foto tego elementu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2001

    W W8 montowano czarne skrzynki :P

    A tak na serio to pewnie zmieniarka CD

    Albo tuner TV

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    pamietam jak byłem w salonie oglądać przyszle auto i stał własnie passat W8, piękny czarny sedan z beżowym środkiem ehh.. marzenie tamtych czasów a cena była zaporowa ponad 200 tys zł.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2010
    A tak na serio to pewnie zmieniarka CD

    Albo tuner TV

    Może być jeszcze procesor dźwięku DSP firmy Nokia (one były tez czarne).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007
    Po przeszło sześćdziesięciu latach pełnej sukcesów obecności na rynku, producent samochodów z Wolfsburga otwiera nowy rozdział historii. Wprowadzając do swojej oferty Passata W8

    A teraz ten rozdział zamyka, i rozdział V6 też zostanie zamknięty, bo VW zrezygnowało z tych silników w modelach A7 i B7 na rzecz silników 4-cylindrowych turbo.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2003
    A teraz ten rozdział zamyka, i rozdział V6 też zostanie zamknięty, bo VW zrezygnowało z tych silników w modelach A7 i B7 na rzecz silników 4-cylindrowych turbo.

     

    Tak to już jest. Coś ma swój początek i ma też koniec. Czasami są to dobre zmiany a czasami nie. Wielka szkoda, że w Passku nie będzie już V6. :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Nie będzie V6 bo konkurencja dla Audi by była za duża...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997
    szczerze mówiąc to nic specjalnego, tyle tylko że większy silnik w dupowozie rodzinnym
    zobacz sobie na rok w którym W8 weszło do produkcji!!!
    Ogólnie cały ten artykuł był napisany w klimacie roku 2001, gdy bi-xenon był czymś wielkim (teraz już wiele aut to ma, 3BG poza W8 miał za dopłatą), tak samo jak tuner TV czy nawigacja i kurtyny powietrzne...

    Teraz ta lista wyposażenia nie robi już takiego wrażenia, jak 8 lat temu, kiedy W8 wszedł do produkcji. Aczkolwiek trzeba przyznać, że W8 tak czy inaczej był najbardziej ekskluzywnym Passatem 3BG

    ja gdybym miał kasę na 3bg to na bank szukałbym W8...tyle, że późniejsza eksploatacja wyciągnęłaby ze mnie ostatnie soki...

    Swoją drogą ogromna szkoda, że :vw: nie przewidział jakiegoś konkretnego klekota do W8 np. coś z palety Audi lub jakąś inną inwencję twórczą:) jakieś 3.0 lub 4.2 :634: :580: teraz pewnie byłoby ich więcej o te kilka tysięcy:D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2002

    Wspaniałe auto warte polecenia :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2002
    ja gdybym miał kasę na 3bg to na bank szukałbym W8...tyle, że późniejsza eksploatacja wyciągnęłaby ze mnie ostatnie soki...

    Wcale nie jest tak zle...:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003
    Wcale nie jest tak zle...

    a tak z ciekawości tankujesz PB 95 czy 98?;p

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    ×