Skocz do zawartości
grześB3

Schemat Podłączenia SONDY LAMBDA 1.8 ABS+ elpigaz

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak jeżdziłem dzisiaj bez czujnika - niebieskiego , wiadomo chyba jak się zachowywał , wyższe obroty itp itd , nic specjalnego - po przejściu na sondę znów to samo , finał taki , na stronie którą podałeś wyczytałem , że głównym powodem okopcenia sondy jest uszkodzony silnik bądź jego elementy , np zawory , u mnie strasznie waliły już szklanki na szczęście wymieniłem je w poprzednin poniedziałek , dziś zamówiłem sondę - zobaczymy co będzie - poprosiłem o szybką wysyłkę tak żeby na piątek była bo w sobotę mam dalszy wyjazd . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym jeszcze zapłon, czyli jego kąt.

Wszystko możliwe że masz zbyt opóźniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest w porządku to było pierwsze co przyszło do głowy . . . czekam na sondę przyjdzie zamontuję - zobaczymy co będzie . . .

 

rozumiem że pełna adaptacja od zera tak ?? klemy - rozgrzewanie bez dotykania czegokolwiek ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze odepnij czujnik przepustnicy.

Zapłon jak sprawdzałeś?

 

Sama adaptacja to jest po części mit bardziej chodzi o to aby zresetować sterownik.

Oczywiście nie jestem wrogiem rozgrzewania silnika po resecie ale fakt jest taki że dopiero po pierwszej jeździe sterownik się ułoży.

 

Nie wiem konkretnie ile jest czujników w RP ale sprawdziłbym je za pomocą diagnostyki wtyczki sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze odepnij czujnik przepustnicy.

Zapłon jak sprawdzałeś?

 

Sama adaptacja to jest po części mit bardziej chodzi o to aby zresetować sterownik.

Oczywiście nie jestem wrogiem rozgrzewania silnika po resecie ale fakt jest taki że dopiero po pierwszej jeździe sterownik się ułoży.

 

Nie wiem konkretnie ile jest czujników w RP ale sprawdziłbym je za pomocą diagnostyki wtyczki sterownika.

 

 

zapłon na lampe

 

 

kody błyskowe nic nie pokazały . . .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sama adaptacja to jest po części mit bardziej chodzi o to aby zresetować sterownik.

Oczywiście nie jestem wrogiem rozgrzewania silnika po resecie ale fakt jest taki że dopiero po pierwszej jeździe sterownik się ułoży.

Były takie czasy że odpinałem klemy przynajmniej raz w tygodniu bo mało jeździłem a centralny mi rozładowywał akusia i nigdy adaptacji nie robiłem.. Zagrzał się trochę, przełączałem na gaz i normalna jazda. Ani razu żadnej adaptacji i nigdy problemów nie było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam w pasku sondę jednoprzewodową.Instalacja gazowa jest zrobiona na zwarcie do masy.Podlaczylem miernik i niestety sonda przy nagranym silniku stoi w miejscu na 0,46 V.Wiec jest zapewne uszkodzona.Pytanie dotyczy wtyczki ecu-sonda.Mianowicie jest ona na dwa przewody fioletowy i chyba czarny(najprawdopodobniej masa) i właśnie on jest urwany w moim przypadku.Czy to ma jakies znaczenie??Czy sonda tylko z fioletowym przewodem idącym zapewne do ecu także bedzie poprawnie działała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ma znaczenie. Uważasz że te przewody są dla ozdoby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytalem jest to ekran i zbytnio nie ma znaczenia na odczyt przez ecu info z sondy.Ktos to potwierdzi,czy lepiej polutowac ten przewod??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fioletowy to raczej jest od emulatora LPG.

Coś mi się zdaje że gazownik coś źle połączył.

Na którym kablu jest to 0,4 volta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od emulatora lambda jest zólty i niebieski ktory jest nie podlaczony poniewaz sonda jest zrobiona na zwarcie do masy po przekazniku.Oryginalna instalacja to jest fioletowy i najprawdopodobniej czarny który mam urwany,albo specjalnie odłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności