wasyl_wcz Zgłoś #1 Napisano 6 Grudnia 2009 Witam! Pytanko mam odnośnie hamulca ręcznego. Niedawno szczęki się zablokowały co było słychac podczas jazdy bo koło się ciężko kręciło. Zdjąłem, wyczyściłem, złożyłem i jest ok. Problem polega na tym, że ręczny na tym kole nie działa. Podciągnąłem linke i żadnego efektu nie uzyskałem. Wygląda to tak, że łącznik trzymający linki ze strony koła które nie hamuje jest bardziej wysunięty do przodu w porównaniu z drugą stroną, która działa idealnie. Podejrzewam, że musiało by już tak wcześniej i nie zwróciłem na to uwagi. Co poradzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 6 Grudnia 2009 Teraz sprawa czy bęben nie jest zbyt wytarty, bo mogła skończyć się regulacja szczęk i ręcznego nie będzie. Ale obstawiam opcję że po tym czyszczeniu nie wyregulowałeś szczęk hamulcowych w kole które czyściłeś, szczęki są za daleko i nie łapie hamulec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #3 Napisano 6 Grudnia 2009 (edytowane) Szczeki maja samoregulatory,wiec odleglosci miedzy szczeka a bebnem nie da sie wyregulowac....mozna podciagnac troche linke z kola na ktorym nie trzyma reczny.Le jesli okladziny starly sie prawie do zera to zostaje tylko wymiana szczek.Jest jeszcze mozliwosc zatarcia sie dzwigni rozpierajacej od recznego na szczece lub peknietej sprezynki samoregulatora Edytowane 6 Grudnia 2009 przez zuczek727 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #4 Napisano 6 Grudnia 2009 A linki kiedy były wymieniane? miałem coś podobnego kiedy jeden pancerz po prostu przegnił i co z tego, że podciągnę na max na regulacji skoro pancerz w trakcie zaciągania ręcznego się kurczył właśnie w tym miejscu przegnicia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasyl_wcz Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2009 Ale obstawiam opcję że po tym czyszczeniu nie wyregulowałeś szczęk hamulcowych w kole które czyściłeś, Jak je wyregulowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 6 Grudnia 2009 Jeśli wymieniasz/zakładasz szczęki, te śrubki na zdjęciu ustawiasz mniej więcej w połowie i równo (bębny zdjęte). W bębnach regulatory po obu stronach dajesz na max do góry. Zakładasz bębny i bardzo mocno naciskasz na pedał hamulca. Słychać "pyk" i regulatory zaskakują na miejsce. Następnie nakrętkami wyregulować żeby równo chwytała prawa/lewa strona i ewentualnie podciągnąć obie, żeby ręczny chwytał mocno na 5-6 ząbku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2009 Jest jeszcze opcja na dwie osoby. Należy popuścić obie linki( za dźwignia ręcznego) do końca regulacji Zapamiętać położenie sprężyny samo regulatora. Założyć bęben i koło, pozostawiając jedna śrubę niewkręconą. Ustawić otwór nad sprężyna samo regulatora Druga osoba naciska mocno pedał hamulca. Płaskim śrubokrętem, z wyczuciem pociągnąć sprężynę w dół Zwykle samo regulator zeskakuje jeszcze o 1-2 ząbki ( może nie zeskoczyć i to znaczy ze działa prawidłowo.) Sprawdzić czy koło kreci się swobodnie ( czy szczęki nie ocierają zbyt mocno) Wykonać dla drugiego koła. Wyregulować naciąg linek ( za dźwignia ręcznego) Tak jak napisali koledzy w poprzednich postach najlepiej rozebrać, wyczyścić np. szczotka druciana i złożyć. Miłej zabawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struś Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2013 dopiszę się bo mój temat wylądował w śmietniku: "Wczoraj na przeglądzie podczas próby ręcznego tak zaciągnąłem dziada że jedno koło się zablokowało. Zorientowałem się po powrocie pod dom jak się już dymiło Dziwi minie co się stało i jak odblokować te koło. wczoraj trochę postukałem w bęben i poruszałem pancerzem od linki (jest luźna przy opuszczonym ręcznym) i było ciut lepiej ale to nie to. Nigdy nie miałem problemu z ręcznym, na bieżąco używany, a w zeszłym roku był kompletny remont tylnych hamulców. Mam jedynie zastrzeżenia co do ustawienie samoregulatorów - chyba zbyt je naciągnołem - może być to?" Otóż po rozebraniu bębna (dało się ściągnąć dopiero po odpięciu sprężynki naciągającej samoregulator przez otwór śruby w bębnie i wypchnięciu do góry samoregulatora ) wszystko wyglądało ok. Szczęki pracowały ok, linka nie była zablokowana. Zmontowaliśmy wszystko ponownie i działa bez problemu. wygląda na to, że mam zbyt mocno podciągnięte linki ręcznego i jak fest zaciągnąłem to coś się zblokowało w tym samoregulatorze. Na szczęście problem rozwiązałem ale łożysko jest już z lekka przypalone i pewnie trzeba będzie wymienić za jakiś czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #9 Napisano 23 Lipca 2013 Witam mam mały problem. Na lewym tylnym kole mam bardzo słaby hamulec ręczny jak i nożny ostatnio ściągnąłem bęben i wygląda że wszystko jest w porządku mechanizm działa linka pracuje cylinderek też. Przed wczoraj podciągnąłem na ręcznym linkę od lewego koła i wszystko było w porządku równomiernie pracuje hamulec nożny też jak by lepszy, dziś ponowny test i ręczny znowu słaby. Może jakieś pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 23 Lipca 2013 Jeżeli szczęki i bęben są stronami równo wytarte, to przyczyną jest albo regulator luzu, albo płyn hamulcowy kapie z cylinderka do środka (ale to byś raczej widział) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #11 Napisano 23 Lipca 2013 nie ma ubytku płynu jeszcze taki pomysł że samo napinacz nie trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach