Glizda Zgłoś #1 Napisano 5 Grudnia 2009 Witam serdecznie, ma małe pytanko do eksperymentatorów: "czy silnik 1,6 TD pójdzie na oleju roślinnym? " Gdzieś zasłyszałem teorie, ze te silniki śmiało mogą śmigać na oleju do frytek Mam okazje zakupu dużej ilości przeterminowanego oleju, wiec przed popełnieniem głupstwa lepiej zapytać. A może mieszanka 50:50 Pozdrawiam - Glizda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #2 Napisano 5 Grudnia 2009 Pewnie ze pojedzie....poczytaj troche bo bez malej inwestycji sie nie obejdzie;) http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/instalacja-na-olej-roslinny/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #3 Napisano 5 Grudnia 2009 No super, ale chodzi mi bardziej o info gdzie nie trzeba inwestować, może zrobić mieszankę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #4 Napisano 5 Grudnia 2009 Mieszanka pewnie tez bedzie za gesta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #5 Napisano 5 Grudnia 2009 Pamiętaj kolego że pompa w twoim autku smarowana jest z ON a ten od frytek nie da ci tego co trzeba.....choć na pewno trochę pośmigasz ale licz się że pompa dostanie za swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2009 Odpuść.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #7 Napisano 5 Grudnia 2009 Kumpel miał passka 1.9 TD AAZ i lał do niego opał, a rope raz na ruski rok i jezdziło mu to o dziwo:D Dopiero jak sprzedał to facet jak wymienał olej wlał go za mało i wiadomo co było dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #8 Napisano 5 Grudnia 2009 (edytowane) Ja mysle ,ze skoro kolega chce i ma mozliwosc to niech sobie smiga na roslinnym.W koncu to tez sie spala,tyle ze musi byc podgrzane aby sie dobrze rozpylilo w cylindrze,w przeciwnym razie nie bedzie ekonomi;) bo roznice ceny zje roznica w spalaniu.Jest sporo w necie o tym i ludzie na tym smigaja. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic137090-30.html Sam silnik zje ten olej bez problemu,zaszkodzic moze tylko osprzetowi(pompa i wtryski).Wiec aby dlugo mozna bylo na roslinnym jezdzic,bez inwestycji sie nie obejdzie Edytowane 5 Grudnia 2009 przez zuczek727 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazu Zgłoś #9 Napisano 6 Grudnia 2009 Stary wchodź w to śmiało. Mam B4 1,9 TDI doskonale działa na oleju rzepakowym. Co prawda ja wolę jeździć na przepalonym takim z restauracji po frytkach. Jest bardziej rzadki i ma niższą temperaturą zapłonu niż nowy czysty ze sklepu. Śmigam już na nim od roku. Prucz częstszych zmian filtra nic poza tym niepokojącego nie zaobserwowałem. A fakt iż robię dziennie nie mniej niż 100 km sprawił że w ciągu roku robię ok 100 000 km. Czysta matematyka. 100 000 km= 6 000 L paliwa razy 3,5zł ON lub 1,5zł Rzpak ( 21 000 zł ON - 9 000 zł Rzepak ) Po ostatnim roku zostało mi w kieszeni 12 000zł na samym paliwie. Niech mnie nawet regeneracja pompy zje 3 000zł. To i tak zostaje 9 000 w kieszeni. Za same oszczędności mogę sobie kupić drugie auto. Pieniądze które w przypadku paliwa ON zabrało by mi państwo. Ktoś dysponuje mocniejszymi argumentami? ---------- Post added at 12:17 ---------- Previous post was at 12:03 ---------- No tak. Się rozpędziłem w poprzednim poście. Jest kilka systemów lania rzepaku. Musisz wiedzieć o jednym. Rzepak ma wyższą temp zapłonu niż ON. Przez co auto bardzo ciężko odpala gdy jest zimny lub wcale. Gdy silnik jest ciepły odpal atak samo. Sposoby ( osobiście testowałem ) 1 Miesznka 50%ON na 50%RZEPAK daje rade odpala ciężko ale odpala. Jeździ normalnie 2 Bezczelne lejesz czysty rzepak w bak i stawiasz auto na górce na wypadek gdy zostawisz je na dłużej. Spuszczasz hamulec i odpalasz z rozpędu 3 Jeśli jedziesz w trasę. Obliczasz przybliżoną ilość km oraz potrzebnego paliwa. Zalewasz bak rzepakiem i w ciągu jednej trasy wyjeżdżasz go by pod koniec trasy gdy wskaźnik jest na rezerwie tankujesz go zwykłym ON 4 Montujesz sobie system podwójnego zasilania paliwem według instrukcji z linka podanego przez chłopaków wyżej. ( taki system możesz zrobić sobie sam za wiele mniej niż 1600zł ) Mój wyszedł mnie nie więcej niż 200zł i dwa dni pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fucker Zgłoś #10 Napisano 6 Grudnia 2009 Lej, jak masz go naprawdę za niską cenę. Bo jak mała różnica cen to się nie opłaca. Jedynie za tobą będzie trochę "śmierdzieć" Ale musisz dać grzałkę, a szczególnie o tej porze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach