Skocz do zawartości
Guguś

MFD Dopisanie kodu do auta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam navi dokładaną do auta MFD

Z racji tego, że jest dokładana a nie była fabrycznie zamontowana, każdorazowe odłączenia aku, lub rozładowanie aku, powoduje mus wpisania kodu do radyjka, niby znam go na pamięć , ale czy jest jakiś sposób aby wgrać to radyjko do modułu, czy gdzieś indziej aby ten problem zniknął ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości. To zabezpieczenie przed złodziejami (ponoć hehe, bo bardziej utrudnia życie właścicielom niż złodziejom) i tak być musi.

 

Chyba, że jest gdzieś tam na świecie jakieś spiracone oprogramowanko, ładowane do navki pomijające kod radia, ale ja się nie spotkałem z czymś takim w MFD. W Becie 4 i owszem - widziałem takie coś - kod pomigał sobie po włączeniu radia, a naciśnięcie byle czego, bez jego wpisania uruchamiało radyjko.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm, a mnie się zdaje, że jest możliwość, gdzieś w eepromie licznika jest zapisany kod do radia, przecież, do wielu oryginalnie założonych sprzętów po rozłączeniu aku nie trzeba wpisywać kodu dostępu, pod warunkiem, że włączony został szybciej zapłon.

Jeśli znasz kod do swojego sprzętu to mniejszy problem, musiał byś poszukać co i jak, gdzieś o tym czytałem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. fakt ze Gamma mi nie pytała o KOD a w drugim aucie MFD pytałą zawsze , a papiery były i VIn się zgadzął itp. A tak juz jest napewno w przypadku wszystkich auto któe mają komunikacje po CAN z radiem. Pojaawai się napis CODE i radyjko się samo uruchamia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm, a mnie się zdaje, że jest możliwość, gdzieś w eepromie licznika jest zapisany kod do radia, przecież, do wielu oryginalnie założonych sprzętów po rozłączeniu aku nie trzeba wpisywać kodu dostępu, pod warunkiem, że włączony został szybciej zapłon.

 

Nie ma takiej opcji. Przecież po wymianie radia nowe by ci nie ruszyło (licznik wklepywał by stary kod i blokował radio). Za podtrzymanie kodu radia po wyłączeniu zapłonu odpowiada ciągłe napięcie podawane na pin SAFE. I tyle.

 

Pojaawai się napis CODE i radyjko się samo uruchamia.

 

I ja cały czas uważam, że to było radyjko ulepszone nieco poprzez osoby trzecie. Pin jest przechowywany w EEpromie radia.

 

Może to Ci pomoże

 

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isooem.htm

 

w nowych radiach (MFD, Beta 5 i Gamma 5) pin podtrzymujący pamięć radia nosi numerek 5 (tam jest stałe 12 V) Możesz odpiąć ten kabelek celem doświadczenia (przy włączonym aku i po włączeniu go spowrotem gwatantuję ci, że będziesz musiał wklepać kod do radia (pomimo, że aku nie odpinałeś). Sprawdzone na własnej skórze (gdy nie ma tam napięcia - radio prosi o kod po każdorazowym włączeniu). To samo sie dzieje gdy masz słaby akumulator - spada napięcie na tym pinie i kod się gubi.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim passku, kiedy miałem MCD, mogłem rozłączać aku do bólu, nie było po CAN-ie, a kod sam wskakiwał.

Na bank można to gdzieś przypisać, gdzie to nie wiem, napisałem tylko, że gdzieś doczytałem, że w liczniku coś się nadpisuje.

Swoją drogą temat ciekawy, może coś się wyjaśni.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I ja cały czas uważam, że to było radyjko ulepszone nieco poprzez osoby trzecie
tu się mylisz bo raz VW Gajewska w Wawie dawali mi kod do NAVI bo zapodziała się instrukcja a ze pojechałem tam po czesci to zrobili to niemal od reki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak. fakt ze Gamma mi nie pytała o KOD

 

Ale w pierwszym poście pisałeś o Gammie nie pytającej o kodzie, więc odpisałem, że radyjko było pewnie ulepszane przez osoby trzecie, więc czemu napisałeś, że:

 

tu się mylisz bo raz VW Gajewska w Wawie dawali mi kod do NAVI bo zapodziała się instrukcja a ze pojechałem tam po czesci to zrobili to niemal od reki.

 

Skoro już wcześniej stwierdziłeś:

 

a w drugim aucie MFD pytałą zawsze

 

Czegoś nie kumam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za różnica czy Gamma czy MFD jesli oba radia się komunikują po K-line i oba radia były oryginalnie w passacie. Do kazdego miałem ksiązke z VIN-em i kod, i nie pisze tu o jakis przekładkach z anglików czy przeszczepach. Gdyby te radia nie były oryginalnie w autach to bym się nie wypowiadał w tej kwesti.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest. Jacek nie kłuć się, na 100% on jest zapisany w aucie, ale nie wiadomo tak do końca gdzie. Na następnym spociszu spróbuję dorwać kogoś z oryginalnym zestawem navi i fis i będę razem z pogromcą ten temat rozgryzał. Ja bynajmniej też czytałem, że kod od radia jest zapisany w module komfortu, ale nikt tego jeszcze nie potwierdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale w pierwszym poście pisałeś o Gammie nie pytającej o kodzie, więc odpisałem, że radyjko było pewnie ulepszane przez osoby trzecie

Gamma nie pyta o kod, chyba ze jest po raz pierwszy podpiete wtedy zapyta raz i tyle.

 

Dokładnie tak jest. Jacek nie kłuć się, na 100% on jest zapisany w aucie, ale nie wiadomo tak do końca gdzie. Na następnym spociszu spróbuję dorwać kogoś z oryginalnym zestawem navi i fis i będę razem z pogromcą ten temat rozgryzał. Ja bynajmniej też czytałem, że kod od radia jest zapisany w module komfortu, ale nikt tego jeszcze nie potwierdził.

 

Wydaje mi sie ze w liczniku bo zmiana wsadu powoduje prosbe radia o kod. jakis czas temu ktos umieszczał wsad przed zmina kodu i po ale chyba cos zrypal bo zmiana we wsadzie byla w komórkach odpowiedzialnych za kodowanie regionalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

pprawdopodobnie jest to komórka licznika 398 oraz 399 w autach przed zmianą licznika przed 2004, po zmianie 2 linijki dalej :)

 

Mozliwe ze jutro uda mi sie to potwierdzic bo własnie zmianiłem licznik w moim pasku 2003 i wklepałem kod do radia po pierwszym wklepaniu kod sie zapisał bo przy rozłaczaniu aku radio wyswietla LEARN i włacza sie normalnie.

 

Jutro zgram wsad z licznika i zobacze co sie zminiło po zamontowaniu radia.

oczywiście zaraz napisze co i jak.

 

pzd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co udało Ci się rozwikłać tą zagadkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt z kolegów tego tematu nie rozwiązał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi sie ze w liczniku bo zmiana wsadu powoduje prosbe radia o kod. jakis czas temu ktos umieszczał wsad przed zmina kodu i po ale chyba cos zrypal bo zmiana we wsadzie byla w komórkach odpowiedzialnych za kodowanie regionalne.

Ja podawałem ten wsad, przed zmianą radia i po zmianie i wyszło jak wyszło, wsad zczytany przed podłączeniem nowej gammy i po podłączeniu, więc co mogłem zrypać? W każdym razie po wpięciu mojej nowej gammy, radio zpytało o kod, po wpisaniu wyświetliło sie learn i od tamtej pory radio nigdy juz nie pyta o kod, tak samo jak na poprzedniej, oryginalnej gammie było. I mimo, że znam kod radia, to za chiny nie umiałem go w eepromie licznika odnaleźć, więc olałem ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się w przypadku Gammy nie ma tego problemu, ale już MFD nie chce się douczyć do auta i ciągle trzeba wpisywać kod po wyjęciu akumulatora. Dlatego ciągle szukam rozwiązania tego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że nie mogę zakładać tematu w tym dziale i przez 2 dni nie znalazłem odpowiedzi na mój problem postanowiłem podłączyć się pod ten temat, mianowicie:

 

Czy można dowiedzieć jaki się ma kod do nawigacji np przy pomocy VAGa? Chodzi o to, że dostałem kod do nawigacji, ale jest on napisany odręcznie i nie mam pewności, że jest prawidłowy. Czeka mnie czyszczenie lasera, co za tym idzie wyjęcie nawigacji i odłączenie zasilania. Czy zanim to zrobię, mogę jakoś ten kod odczytać? Nadmienię, że nawigacja jest podłączona w samochodzie i sobie działa w chwili obecnej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności