Skocz do zawartości
Stochastic

Temperatura cieczy chłodzącej w 1.8T AWT.

Rekomendowane odpowiedzi

termostat wymieniłem na nowy verneta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyluzuj to nie technologia kosmiczna i operacji chirurgicznej nie będziesz tym przeprowadzał

Tylko oddzielasz mały od dużego obiegu jak parę kropel przejdzie to na temp. Ci nie wpłynie.

W 2011 roku po zakupie auta od razu wymienilem termostat bo nie dogrzewal 9(80C na autostradzie w sierpniu). Temp niby trzyma, ale strasznie dlugo w porownaniu do innych 1.8T rozgrzewa sie w zakresie 60-90C.

Ostatnio przy temp zewn. 27C, przy hamowaniu silnikiem na odcinku kilkuset metrow temp silnika spadla z 96 na 86C. W zimie spada czasami nawet ponizej 80C przy hamowaniu silnikiem, a w czasie normalnej jazdy trzyma 92-96C. Przy 0C potrzebuje ok 10km by miec 90C na climatronicu. Tak jakby termostat nie domykal sie do konca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstystko mozliwe. Zamienniki nie sa takiej samej jakosci jak oryginal, stad te rozbierznosci. Z wlasnego doswiadczenia wim ze ori termostat w passacie trzymal do 90 stopni i ani rusz po nagrzaniu. Temperature osiagal dosyc szybko. W skodzie z AGU na pokladzie silnik grzeje sie zdecydowanie dluzej, podobnie jaku Ciebie zakres 60-90 trwa najdluzej, termostat Gaets, co prawda trzyma te 90 stopni ale to nie to. W innych samochodach montowalem rozne termostaty i nikt nie narzekal wiec jak widac loteria z tymi zamiennikami. Inna sprawa ze na klimatroniku pokazuje rzeczywista temperature a na liczniku w 'zaokragleniu' czyli zanim wskarowka spadnie do tych 86 stopni to silnik zdazy sie nagrzac do wlasciwej temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 2011 roku po zakupie auta od razu wymienilem termostat bo nie dogrzewal 9(80C na autostradzie w sierpniu). Temp niby trzyma, ale strasznie dlugo w porownaniu do innych 1.8T rozgrzewa sie w zakresie 60-90C.

Ostatnio przy temp zewn. 27C, przy hamowaniu silnikiem na odcinku kilkuset metrow temp silnika spadla z 96 na 86C. W zimie spada czasami nawet ponizej 80C przy hamowaniu silnikiem, a w czasie normalnej jazdy trzyma 92-96C. Przy 0C potrzebuje ok 10km by miec 90C na climatronicu. Tak jakby termostat nie domykal sie do konca.

 

bardzo łatwo możesz sprawdzić czy domyka czy nie. Jak zaczniesz jazdę, to zanim się dogrzeje zatrzymaj się gdzieś i sprawdż czy idzie w chłodnicę, czy węże są ciepłe, i będziesz znał odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bardzo łatwo możesz sprawdzić czy domyka czy nie. Jak zaczniesz jazdę, to zanim się dogrzeje zatrzymaj się gdzieś i sprawdż czy idzie w chłodnicę, czy węże są ciepłe, i będziesz znał odpowiedź.
Wielokrotnie sprawdzalem w roznych porach roku, i gdy wskazowka byla na 90C a klimatonic 75C to rura od chlodnicy do termostatu byla zimna.

Zreszta jak bedzie przepuszczal to na poczatku rura dolna i tak bedzie zimna, bo dolem leci wychlodzona woda i przez termostat wpada do silnika.

Tak wychodzi mi po przestudiowaniu ukl. chlodzenia w 1.8T AWT:

93b5c6e8c027f371m.jpg

ea6e9f13e1bc9982m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprobowac zacisnac dolny waz przedtermostatem, zobaczysz jak szybko sie grzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozesz sprobowac zacisnac dolny waz przedtermostatem, zobaczysz jak szybko sie grzeje.
Nie mam odpowiedniego narzedzia. A scisk musi byc naprawde mocny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przez termostat wpada do silnika
Chyba odwrotnie ? :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba odwrotnie ?
Wg powyzszego schematu uwazam, ze jest inaczej ;)

 

Przyjrzyj sie dokladniej.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie znów temperatura cieczy faluje. wskaźnik oraz komputer pokazują te same wartości. założony nowy czujnik i bez zmian. ale jednocześnie od razu włącza się wentylator (a nie powinien przecież), który non stop chłodzi ciecz...czy może padł czujnik, który uruchamia wentylator tak że ten jest od razu włączony?

ktoś ma jakiś pomysł inny niż wymiana czujnika wentylatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ukl. chlodz. sa dwa takie same czujniki temp. Z reguly wszyscy wymieniaja ten na bloku silnika. Ten przy chlodnicy nie wiem do czego sluzy. Moze wlasnie do zalaczania wentylatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, osobny jest od pokazywania temp. cieczy (silnika) ten jest w bloku, a osobny od wentylatora. Termostat puszcza ciecz w chłodnice, ale to nie oznacza odrazu włączenia wentylatora, dopiero jak również ciecz w chłodnicy też osiągnie jakiś poziom temp. czujnik 2 włącza went.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat puszcza ciecz w chłodnice,
Czy na pewno?

Przyjrzyj sie schematom w poscie 125.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli teoretycznie wymiana czujnika wentylatora to następny krok, który powinien wyleczyć (przynajmniej teoretycznie) przypadłość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem w koncu termostat Wahler na Behr.

Silnik nagrzewa sie juz troche szybciej. Po nagrzaniu trzyma temp ok 91-92C (-+1C) i zachowuje sie stabilniej niz poprzedni.

Przy zewn. temp. ok 11C, potrzebuje jakies 5-6km spokojnej jazdy po miescie do uzyskania powyzszej temp. na climatronicu. Nie wiem czy to jest OK?

 

Na razie testowany na krotkich odcinkach w miescie.

 

Stary Wahler po wyciagnieciu z auta mial minimalna szpare. Po spuszczeniu plynu przez zawor w chlodnicy, i odkreceniu obudowy termostatu plynu przy silniku juz nic nie wycieklo, tak jakby zdazyl wycieknac wczesniej przez wspomniana szparke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolę sobie na wygrzebanie tematu. Mecze się z ubytkiem plynu chłodniczego. Zlikwidowałem parę wycieków ale dalej ubywa,chyba przez przelew w zbiorniczku. Poczytałem trochę o temp. na klimatronicu i U Mnie dochodzi na spokojnej trasie do 99.Czy może to być powód wyrzucania plynu? Wymieniona wiskoza w ostatnich dniach ale temp. bez zmian. I czy przy temperaturach zbliżających się do 100 stopni wiskoze powinien wspomóc drugi wiatrak ten od klimy poprzez załączenie 2 biegu? To od tego jest ten czujnik temp. Przy chlodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności