Skocz do zawartości
Stochastic

Temperatura cieczy chłodzącej w 1.8T AWT.

Rekomendowane odpowiedzi

I termostat wymieniony.Na liczniku 90 stopni tak jak było na klimatroniku był 73-75 stopni a jest 91-93 stopnie.Wiec termostat jak najbardziej był do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś się za to zabrałem, to znaczy oddałem do mechanika, bo nie chciało mi się z tym babrać...

 

Kupiłem termostat marki EPS (35 złotych), szukałem wahlera po sklepach, ale nie mają.

 

G12 spuszczony z węża od chłodnicy, złapany w większej części (75%) do miski. Założony termostat EPS w kolejności: blok silnika, termostat, oring, plastik od węża.

 

Potem węże złożone, G12 przecedzony przez szmatkę by żadnych paprochów nie było i wlany ponownie do zbiorniczka wyrównawczego, uzupełniony niedomiar i odpalenia samochodu.

 

Pracował na wolnych obrotach aż osiągnął ponad 90 stopni, pracował przez 20 minut non stop, climatronic maksymalnie pokazał 95 stopni i tak się trzymał, potem wyjechałem na miasto porządnie rozgrzać samochód, jeździłem przez około pół godziny i na wysokich obrotach i spokojnie. Samochód w sumie pracował non stop przez dobrą godzinę czasu.

 

W tym czasie maksymalnie co pokazał climatronic, to 97 stopni, ale na momencik, a zaraz potem zszedł do 94-95, jak jadę, to temperatura jest do 95 stopni, chyba, że przybutuję, to 96 stopni na chwilę i za chwilę spada do 93-95. Ogólnie rzecz ujmując w czasie poruszania się pojazdu temperatura waha sie od 93 do 95 stopni, jak stoję w korku długo, to stoi na 95-96, maksymalnie 97.

 

Otworzyłem maskę, dotykam węża za termostatem, jest ciepły, zbiorniczek ciepły, wąż od zbiorniczka ciepły.

 

Na desce sztywno 90 stopni.

 

Będę testował dalej, ale wydaje mi się, że już jest ok.

 

I nie cieknie na 99%, ale to jeszcze sprawdzę, jak postoi w nocy, rano sprawdzę. Podłożę jaką ś folię i zobaczymy rano. Jak nie będzie nic nakapane, to jutro zakładam osłonę pod silnik i wredny temat zamykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wkoncu :) Gratulacje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratki.Gratki Michał.Zanim zaczniesz coś robić następnym razem to się zastanów czy se z tym poradzisz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie... tu nie chodziło o to, że było to trudne manualnie, bo nie było, nawet pomimo bardzo małej ilości miejsca. Problem miałem z tym, ze odstawała ta obudowa przy dolnej śrubie, ale jak się okazała potem, nie był to problem, gdyż nie ciekło.

 

Mam też pewne podejrzenia, że tamten termostat vernet mógł nie pasować idealnie. Jak został założony eps, to obudowa dochodzi i nie ma szpary.

 

Co teraz?

 

Nie cieknie, temperatury do 96 stopni (na climatronic) i od tej wartości opadają w dół na około 93-94, a przeważnie jest to zakres jak się rozgrzeje od 93-95.

 

Zakładam obudowę pod silnik w poniedziałek i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I właśnie tak powinno być,że każdy opisuje do końca swoją "przygodę",a nie tylko -"*******, co się mogło stać".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ten temat posłuży reszcie, która będzie to w przyszłości robiła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Chcialbym zadac pytanie ale zaczne od opisu:

Czujnik temp (zielony temp sender) wymineilem bo wskazowka na desce opadala, teraz silnik nierowno chodzi na zimnym ale okazuje sie ze na Vag-u czy Climatronic pokazuje max temp 85-86 C wiec termostat do wymiany?

Poprawcie jesli sie myle.

Sprawa plynu, czytam na forum o jakims G12 albo nawet G12++ czy jakos tam, a co sadzicie o:

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_219524_langId_-1_categoryId_229902#dtab

 

nie ma tam wzmianki o G12,

 

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Was teraz jak są duże mrozy, jak odpalicie i pojeździcie po mieście z pół godziny, to są ciepłe zbiorniczki wyrównawcze i te węże do nich dochodzące?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie dawno wymieniłem termostat w moim pasku. Przed wymianą temperatura w czasie jazdy oscylowała w granicach 65-70 st , na zegarze cały czas 90. Jak postałem w korku to na climatroniku dochodziło do 90 st. Wymieniłem termostat w sobotę i mam identyczną temperaturę co miał Stochastic. Czy stoję w korku, czy jadę na to klimatroniku 99 st. Jak go dobrze przegonię na autostradzie to mementami jest 90 st, ale za chwilę wraca na 99. Oczywiście na zegarze 90. Teraz jest zimno zobaczymy jak będzie ciepło na dworze . Koszt termostatu i wymiany 60 zł, termostat firmy GATES.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać te termostaty "Gates' i EPS "mają inną temperaturę otwierania u mnie jak kupiłem Walhera to było na nim napisane 87*( czy u was było coś napisane ) i teraz podczas jazdy pokazuje max 93* nigdy nie doszło do 99*więc czasami warto zainwestować w nieco droższy i sprawdzony termostat.Ja za sam termostat Walchera zapłaciłem ok 70 zł a SYLWE1972 60 zł z wymianą gratki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

No właśnie nie było na tym termostacie temperatury otwarcia. Zobaczymy jak będzie przekraczał 100 st, to wymienie jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, jak mam teraz ten eps, to nominalnie chodzi mi po rozgrzaniu na climatronicu na temperaturze 94-96 stopni. Więcej się praktycznie nie pokazuje. Na tym poprzednim vernecie miałem 99, czasem 100.

 

Pytałem o te zbiorniczki i węże, czy u Was są ciepłe zbiorniczki i węże od nich odchodzące, jak silnik jest rozgrzany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mi termostat puszcza już przy około 70*C, ale zbiorniczek mam raczej tylko ciepławy po ok 200km dziennej spokojnej jazdy z minutowymi przerwami.

W lato bywał gorący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem sobie jakie powinny być temperatury i mam pytanie. Jakiś czas temu - przed zimą - wymieniałem termostat, czujnik temp i kabelki do wskaźnika na blacie. Przed wymianą na blacie zawsze było równiutko 90stC. Po wymianie 90 trzymał przez jakiś czas a później - nawet jak na VAG mam 88st to widać już odchylenie wskaźnika na blacie. Podczas jazdy (temp ok -5stC) temp spada do ok 82st. Na wolnych obrotach trzyma 87-88. Nie wiem jaka była przed wymianą (na blacie zawsze było 90) a VAGa nie podpinałem bo nie było potrzeby.

 

Termostat jest ok - oba węże od chłodnicy są ciepłe.. Czy temp 82-86st podczas jazdy przy ok -5stC na zewnątrz to normalna temperatura?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć wszystkim

czytałem posty i piszecie w nich że można sprawdzić temperaturę cieczy chłodzącej na wyświetlaczu klimatronika.

powiedzcie jak to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 min temu pisałeś post i cud że jeszcze nikt Cie nie skarcił za to pytanie heh.

 

"wiatrak-" + "temp-" + "econ"

 

 

"temp+" i "temp-" poruszasz się po kanałach, kanał 45 jest od temp. cieczy chłodzącej (może być inny w zależności od auta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki Siwy_223 w pierwszych postach było o tym ale jako że nigdy o tym nie słyszałem to chciałem to trochę jaśniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, kanał 45. Tam masz coolant temperature. Wychodzisz ECONem.

 

Ciekawostka jest taka, że jak sprawdzałem równocześnie climatroniciem i vagiem, to była różnica dwóch stopni zawsze (vag pokazywał zawsze o dwa stopnie mniej niż climatronic).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności