Andrzejowy Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2009 (edytowane) Witam wszystkich, Od jakiegoś czasu mam problem ze zmianą biegów w DSG. Gdy mocniej docisnę pedał gazu to płynnie przełączają się biegi od 1 do 4. Na biegu 4 jest problem z przełączaniem na 5. Obroty dochodzą do 4500 i nic. Zmiana biegu następuje gdy puszczę pedał gazu. Nadmienię, że problem ten nie występuje przy delikatnym naciskaniu gazu. Miał ktoś podobny przypadek ? Jest to denerwujące przy wyprzedzaniu samochodów, gdzie przy dociśnięciu gazu następuje redukcja np. z 5 na 4 lub z 6 na 5 i nie chce się przełączyć ponownie na wyższy bieg. Edytowane 28 Listopada 2009 przez Andrzejowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2009 Była ostatnio w ASO jakas akcja na soft w DSG w Passatach. Warto by pojechac i się dowiedziec. na Tiptrionic tez tak działa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzejowy Zgłoś #3 Napisano 29 Listopada 2009 Problem jest przy gwałtownym przyspieszaniu w trybie D i S. Przy manualnym zmienianiu biegów jest ok. Witam ponownie, Problem, na który chciałem uzyskać pomoc jest juz rozwiązany !!! Po jakimś czasie obroty totalnie zaczęły szaleć i w końcu auto stanęło na drodze. Okazało się, że problemem była pompa paliwowa. Po wymianie pompy jak ręką odjął. Wszystkie biegi przełączają się znakomicie. Dodatkowo odczułem niższe spalanie na postoju i podczas jazdy. Koszt pompy z wymianą 1350 zł. Dobrze, że to nie był problem ze skrzynią DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fonx Zgłoś #4 Napisano 8 Września 2017 Podłączam się do tematu u mnie też występuje problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach,to znaczy przy wyprzedzaniu wciskam gaz dosyć mocno skrzynia redukuje do 3 lub 4 biegu dochodzi do 4000obr i wtedy jak by odcinało mu zasilanie bieg nie zmienia się na wyższy tylko spadają obroty i jest brak mocy po odpuszczeniu gazu po chwili wszystko wraca do normy.dzieje się tak tylko przy obrotach dochodzących do 4000 ,nie zauważyłem problemu na 5 biegu,brak jakich kolwiek błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pers Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2019 Witam Umnie podobnie pacjent audi A3 2.0 tfsi 200km s-tronic Auto z biegów 3/4 4/5 5/6 nie przełącza biegów jeżeli jest wciśnięty gaz do oporu. Przy tym szarpie i nie przełączy biegu jak nie odpuści się gazu. W aucie wymienione świece sprawdzona masa filtry i oleje , wymieniany olej w skrzyni robiona adaptacja później oryginalny soft skrzyni. Na końcu podmienilismy mechatronika i wgrany oryginalny soft z salonu i dalej to samo. Dzieje się to powyżej 5 tys obrotów jak nie odpuści się biegu auto szarpie kangur i nie zmieni przełożenia na wyższy chodź ma już koło 6 tys obrotow. Ja osobiście stawiałem pompę paliwa ale mechanik powiedział że trzyma ciśnienie może to ECU silnika ma z tym związek ? Bo możliwe że auto jest po czipie, co myślicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2019 U mnie tak miałem, to winna była pompa - ta w zbiorniku paliwa - zupełnie nie pompowała. Wszystko opierało się na tej pompie tandemowej, która musiała sama zasysać paliwo aż od samego paliwa ale przy wyższym zapotrzebowaniu nie dawała po prostu rady. Po wymianie tej pompy w zbiorniku - wszytko jest już dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pers Zgłoś #7 Napisano 19 Października 2019 8 godzin temu, Pers napisał: Dzięki W poniedziałek rzucę hasło mechanikowi bo auto już sprawdzaja 2 miesiąc w warsztacie renomowanym. Tak wogole to przebieg 140 tys 2008 rok silnik cawb I brak błędów na silniku ani skrzyni Dam znać co i jak A u ciebie jakie autko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #8 Napisano 30 Października 2019 Witam koledzy. Szukam czegoś podobnego na forum i w necie ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Od paru dni jestem (nie)szczęśliwym użytkownikiem Passat B6 ze skrzynią dsg. Sprzedawca uprawdopodobnił za pomocą faktur wymianę sprzęgła i oleju w skrzyni. Po kupnie przejechałem około 1500 km skrzynia zaczęła szwankować. Po uruchomieniu silnika włącza każdy bieg i samochód rusza w każdą stronę. Przy jeździe do przodu biegi płynnie i bez szarpania zmieniają się tylko od 1 do 3 i po przekroczeniu 2500 obr przechodzi w tryb awaryjny, wskazanie biegów na wyświetlaczu zaczyna migać i nie zmienia nic więcej, jedynie przy zwolnieniu prędkości obrotowej przerzuca na 1 żeby można było się toczyć, po przestawieniu dźwigni na wsteczny nie ma żadnego ruchu. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza czyli można jechać od 1 do 3 i zaraz wrzuca tryb awaryjny. Komputer czasami pokazuje błąd p2711- przebieg przełączania niezgodny a czasami pokazuje błąd nieznany. Błędy można kasować lecz daje to tyle samo co ponowne uruchomienie silnika i nie da się przerzucić wyżej niż trzeci bieg, zarówno na automacie jak i na manualnym wyborze. Dołączam wskazanie komputera i odczyt sterownika skrzyni. Może ktoś miał coś podobnego albo słyszał o podobnym problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #9 Napisano 9 Listopada 2019 Pierwszy wynika wyszukiwania dla P2711 podał mi: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/19143/P2711/010001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #10 Napisano 11 Listopada 2019 Widziałem to wszystko. Po podłączeniu pod VCDS wyskakuje: Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 02E-927-770.clb Oznaczenie elementu: 02E 300 052 T HW: 02E 927 770 AM Komponent i/lub wersja: GSG DSG AG6 511 2113 Kodowanie: 0000020 Kod serwisu: WSC 04940 001 00001 VCID: 254BAC56ECE10F67CA-8070 Znaleziono 1 błąd: 19143 - Nieoczekiwane mechaniczne rozłączenie (wysprzęgnięcie) biegu P2711 - 007 - - Sporadyczny - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 10100111 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 255 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 292984 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2046.14.30 Czas: 09:54:50 Blok pomiarowy w skrzyni 008 prędkość na 1 biegu czujnik G501 pokazuje prędkość tak jak prędkość wału wyściowego a prędkość G502 jest inna, po zmianie na drugi bieg prędkość G501 jest inna a G502 taka sama jak prędkość wału wyjściowego. Czy potrafi ktoś zinterpretować problem? Aktualizacja objawów. Skrzynia przerzuca płynnie pd pierwszego do trzeciego w górę i w dół oraz piątkę i szóstkę tak samo w górę i w dół. Kiedy przychodzi moment żeby wrzucić czwórkę to występuje problem. Podczas rozpędzania na trójce jak przerzucę na chwilę na N i spowrotem na D to zmieni na piątkę lub szóstkę w zależności od prędkości. Jeśli zrobię taki manewr w okolicy prędkości 40-50 km/h to zacznie migać 4 i wrzuci tryb awaryjny. Przy zwalnianiu i redukcji biegów jest podobnie czyli w momencie kiedy ma być czwórka występuje problem. Po adaptacji problem znika na jakiś czas przy czym raz jest to kilka kilometrów a raz kilkadziesiąt. Czy wie może ktoś który zawór/czujnik jest za to odpowiedzialny i jakie powinny być jego wartości? Kolejna aktualizacja Skrzynia po zrobieniu adaptacji przez kilka kilometrów zachowuje się normalnie ale po pewnym czasie objawy powracają. W międzyczasie zauważyłem że jak włączę D i puszczę hamulec to wskaźniku przełącza na drugi bieg pomimo że ciągle jedzie na pierwszym, w tym czasie jak przełączę na tiptronic'a to nadal zostaje bieg pierwszy po powrocie na D od razu wskakuje że jest na drugim biegu. Dzisiaj zrobiłem kolejny raz adaptację i jeżdżę tylko na tiptronic'u i jak na razie nie zauważyłem żadnych problemów ze zmianą biegów. Kilku mechaników/elektryków co dzwoniłem mówiło że to problem z komputerkiem mechatroniki, tylko czy jest możliwość że wtedy na tiptronic działa wszystko dobrze a D zaczyna się psuć i skrzynia wpada w tryb awaryjny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #11 Napisano 17 Listopada 2019 (edytowane) cześć, Mam w samochodzie DSG7 DQ500 i silnik 2.0TDI 184KM 4x4. Dwumas wymieniany 2 miesiace temu. Przejechał ok 3tys km. Wcześniejszy dwumas mocno tłukł, ale bez wstrząsów. Ostatnio skręcając zauważyłem, że jakby napęd się rozłączał. Powiedzmy, że z głównej drogi skręcamy w boczną która jest pod kątem 90'. Zwalniamy hamując, skręcamy bez gazu i zaraz za zakrętem lekko wciskamy gaz. W tym momencie następuje jakby ponowne zapięcie napędu. Jest takie jakby lekkie szarpnięcie i auto zaczyna przyśpieszać. Podobna rzecz dzieje się gdy jedziemy po autostradzie, przełączamy na manual. Jedziemy 110km/h na 5 biegu. Puszczamy gaz. Czekamy aż auto zacznie zwalniać do 90km/h i ponownie wciskamy gaz. Następuje jakby takie zazębienie napędu i po chwili auto przyśpiesza. Auto ma przebieg 170tys km. Olej w skrzyni wymieniany 50tys km temu. Wymiany były robione na gwarancji. Podobno bez wymiany filtra(ASO VW podczas wymiany oleju nie przewiduje wymiany filtra)? Na dniach chcę wymienić poza gwarancją, ale już z wymianą filtra. Skrzynia na zimnym czasami na pierwszych 3 biegach lubi szarpnąć. Uczycie jakby ktoś za szybko puścił sprzęgło po zmianie biegu. Skrzynia normalnie zmienia biegi, nie gubi się. Nie przeciąga biegów. Zauważyłem też, że podczas odpalania na zimnym lekko szarpie samochodem. Siła szarpnięcia zależna jest od mocy wciśnięcia hamulca. Edytowane 17 Listopada 2019 przez macif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2019 przypuszczalnie masz włączony tryb żeglowania. Poszukaj w menu komfortu na samym dole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #13 Napisano 18 Listopada 2019 tryb biegu jałowego jest wyłączony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kriso79 Zgłoś #14 Napisano 26 Listopada 2019 Witam. Panowie proszę o pomoc! Mam Passata B6 2.0 TDI ze skrzynią DSG typ HXS.. Problem polega na tym, że w trakcie jazdy powyżej 3 tyś obrotów szarpie autem i maksymalnie kręci się silnik do 3300obr na autostradzie i nie ma szans jechać szybciej niż 160km/h. W trakcie jazdy po mieście skrzynia pracuje idealnie nic nie szarpie biegi zmienia płynnie ale tylko gdy jedziemy ekonomicznie i nie wkręcamy silnika powyżej w/w obrotów. W sytuacji kiedy chcę szybko wystartować skrzynia zmienia biegi lecz na 3 biegu szarpie już od 2 tyś potem zmieni na 4 i jest ok ale gdy pozwolę jej zmienić na 5 przed 3300obr. na tą chwilę zrobiłem: Nowy olej w skrzyni plus filtr ( wyjęta mechatronica i wymyta , wyczyszczone czujniki z osadu i opiłków było ich mało) Sprzęgło po regeneracji nowe koło dwumasowe czujnik położenia wału korbowego Przed wymianą tych rzeczy było dużo dużo gorzej teraz jest znaczna poprawa ...ale to nie to co ma być. Błędy w skrzyni na tą chwilę: P1674 P1741 P1862 Proszę o pomoc.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #15 Napisano 20 Stycznia 2020 Po kilku próbach znalezienia przyczyny dziwnego zachowania nadal nikt nic nie potrafi powiedzieć. Samochód oglądało kilku mechaników i każdy mówił że to mechatronika. Wyjąłem urządzenie i przełożyłem do innego auta - działa bez zarzutu. Z innego auta przełożyłem do swojego, problem występuje tak samo przy czwartym biegu. Wróciłem do swojego sterownika z czego osoba programująca znalazła inny program do tego modelu i wgrała na mój sterownik. Problem występuje tylko na bardzo zimnej skrzyni, po rozgrzaniu problem ustępuje i skrzynia zachowuje się jak by w ogóle nic się nie działo, biegi zmienia bez zarzutu, czwórka nie wyskakuje i nie wrzuca błędu. Po całonocnym postoju nawet sam znika błąd i kontrolka MIL gaśnie. Ostatnio zauważyłem że jak na biegach 2, 3 i 4 robię delikatne kangurki to słychać metaliczny dźwięk jak by któreś elementy miały trochę luzu. Nie słychać tego przy ruszaniu, przyspieszaniu czy redukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
metalmaniak1 Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2020 Witam, Posiadam Passata B7 z 2012 roku z automatem DSG i mam z nim następujący problem. Przy hamowaniu kiedy skrzynia redukuje z biegu 3 na 2 i z 2 na 1 auto podczas zmiany biegu przez 1-2 sekundy mocno hamuje silnikiem. Wygląda to tak jakby skrzynia miała problem zmienić bieg na niższy przez co całe auto mocno zwalnia. W szczególności jest to odczuwalne kiedy auto jest zimne i dzieje się to przy delikatnym hamowaniu. Jeżeli zahamuję mocno to nie ma tego problemu. Ciężko jest mi znaleźć odpowiednie słowa, żeby to dokładniej określić. Ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Trzeba zbierać kasę na remont skrzyni? Dzięki z góry za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarre1987 Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2020 BUMP Mam podobny problem, ale nie dzieje się to zbyt często. Występuje tylko przy redukcji z 2 na 1. Ktoś, coś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexsat Zgłoś #18 Napisano 27 Września 2020 Koledzy, podepnę się pod temat bo nie chce zakładać nowego,na filmiku auto zapalone noga na hamulcu poruszam tylko lewarkiem zmiany biegów,moje pytanie dotyczy zmian położeń w blokach pomiarowych czy tak ma być? IMG_4977.MOV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalg Zgłoś #19 Napisano 8 Marca 2021 (edytowane) Cześć, mam taki problem/pytanie 2.0tdi DSG 2009 rok. Auto mam kilkanaście dni. Jadę sobie spokojnie, puszczam gaz auto "redukuje biegi", niestety zmieniają się tylko cyferki D5/4/3/2, a obroty ciągle trzymane są w okolicach ~1000/1100, może lekko wskakuje na 1300 czasami. Najbardziej czuć to gdy wyhamowuje bardzo niskiej prędkości i jest D2. Po naciśnięciu pedału gazu auto "nie jedzie" tylko podnosi się najpierw wskazówka od obrotów i dopiero za chwilę zaczyna jechać. Dziwne uczucie, podobne uczucie miałem w manualu jak sprzęgło było wciśnięte, a dodawałem gazu i po puszczeniu sprzęgła dopiero jechał. Zaczęło się tak dziać od 2/3 dni. Ktoś już tak miał? Coś poważnego? Jak zdiagnozować? Dodam dwumas wymieniony 50k temu. W kwietniu/maju mija 60k, więc olej trzeba zmienić w skrzyni. 264k przebiegu. Edytowane 8 Marca 2021 przez michalg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach