Skocz do zawartości
mariano2004

zmiana kierownicy na multifunkcyjną w passacie B5 FL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Drodzy koledzy, szukałem tego tematu na forum, ale nie uzyskałem wystarczającej odpowiedzi.

Zamierzam zrobić mały upgrade w moim passacie i chciałbym zmienic normalną 4ramienną kierownicę na kierownicę 4 ramienna multifunkcyjną :)

Podejrzewam, że na pewno trzeba będzie jaką dodatkową wiązkę zrobić, ale jak?gdzie? z czym to sie je?

Jesli macie wiedzę, co potrzeba do takiego swapa to proszę o pomoc

 

Pozdrawiam szanownych fanów Passatów

Edytowane przez mariano2004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki mielke, ale ten temat opiera sie na passacie b6, a jak ma sie do B5 FL??

Koledzy pomóżcie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie też to bardzo interesuje :)

czekam na jakieś informacje czy cos się udało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie przesadzaj, troszkę inicjatywy z szukajką :D

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40304

Kolego sympatyczny ale ja wiem jak kierownice zdjąć tylko nie wiem jak podłączyć kierownice multifunkcyjną. OOOoooo to juz jest problem

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, właśnie mi tez tego brakuje, ale ponoć nie wystarczy sama kierownica, tylko trzeba jeszcze moduł do niej. I teraz pytanie, czy byle jaki moduł byle by był z paska, czy specyficzny do danej kierownicy-kierownice sprzedawane są bez modułów przeważnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie inna taśma ESP. Do multi powinna być taka, że ma 2 pin u góry i 4 (lub 6 - nie pamiętam) pin na dole. Jeśli to już jest - to wystarczy canem pociągnąć sygnały do tempomatu i od radia (sygnały sterowania radiem) No i jakiś plus, do podświetlenia przycisków. Ogólnie będzie z tym troszkę roboty, bo tam są chyba 4 kabelki, z czego 2 do airbag a reszta steruje podświetleniem, klaksonem i sygnałami. Nie pytaj mnie, jak to zrobili - nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam pytanie dotyczące kierownicy w passacie b5 z 1998 roku . Mianowicie chciałbym przełożyć do moje paska kierownice od passata cc bo posiadam taką , i moje pytanie brzmi czy ona podejdzie mi do paska '98 . Nie chodzi mi o działanie przycisków na kole kierownicy , lecz o to czy będzie ona pasowała . Ewentualnie jeśli sie ktoś jeszcze orientuje to czy poduszka ze starej kierownicy podejdzie do tej nowej . Z góry wielkie dzienki .

 

Pozdrawiam :

SMC .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaj....ta ta kierownica, ale troszkę za droga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również od jakiegoś czasu myślę nad założeniem multifunkcyjnej kierownicy.

Czy oprócz kierownicy, poduszki trzeba jeszcze wymieniać taśmę pod kierownicą? Czy potrzebny będzie przekaźnik nr 451? (1J0907487A ?)

W multifunkcyjnej kierownicy jest sterowanie do tempomatu? Jeśli jest to nie będę potrzebował zakładać manetki tempomatu żeby działał?

Co trzeba zrobić VAGiem żeby to wszystko zablangało?

Taka kierownica będzie sterowała radiem Beta czy trza je też wymienić?

kier.jpg

kier1.jpg

bet.jpg

Edytowane przez Arturo456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy oprócz kierownicy, poduszki trzeba jeszcze wymieniać taśmę pod kierownicą?

tak jak kolega charakterek napisal:

Na pewno będzie inna taśma ESP
Czy potrzebny będzie przekaźnik nr 451? (1J0907487A ?)

na 99% tak

W multifunkcyjnej kierownicy jest sterowanie do tempomatu?

tak jest, przyciski po lewej stronie kierownicy steruja tempomatem

Jeśli jest to nie będę potrzebował zakładać manetki tempomatu żeby działał?

w manetce jest ON i OFF tempomatu wiec wydaje mi sie ze wymiana bedzie konieczna

Taka kierownica będzie sterowała radiem Beta czy trza je też wymienić?

oczywiscie bedzie sterowala radyjkiem, mam takie samo u siebie i dziala bezproblemowo, przyciskami z prawej strony kierownicy

 

jezeli chodzi o vag-a to pomine to pytanie, dla bardziej zorientowanych :)

 

---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:14 ----------

 

znalazlem cos takiego:

http://www.golfiv.fr/viewtopic.php?p=600370#600370

 

jak ktorys kolega smiga po niemiecku to powie wiecej na ten temat, bo przyznam sie szczerze ze po obrazkach wnioskuje ze okablowanie idzie od sterownika - ale gdzie to zabijcie - ni w zab nie rozumiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat po francusku.

 

Tu macie opis jak się patrzy http://www.schrauberinsel.de/content/view/31/26/

 

Taśmy nie trzeba wymieniać o ile ma wtyczkę na 5 pinów, wersje z ESP wszystkie mają 5, prawdopodobnie większość pasuje bez wymiany, jedynie pewnie w starszych 3B może być większy problem ale też nie bardzo.

Sterownik oczywiście konieczny oraz inny typ wajchy od tempomatu.

 

No to kto się podejmuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie póki co cena kiery z airbagiem odstrasza :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma tragedii, za 600PLN można dostać taką jak wkleiłem na fotkach powyżej.

PS widzę, że sąsiad opanował podmiankę licznika na full FIS. Też bym to chętnie zrobił, mam akurat 1.8T ;)

Kiedy będziesz w PL może podpowiesz co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest akurat po francusku.

 

Tu macie opis jak się patrzy http://www.schrauberinsel.de/content/view/31/26/

 

Taśmy nie trzeba wymieniać o ile ma wtyczkę na 5 pinów, wersje z ESP wszystkie mają 5, prawdopodobnie większość pasuje bez wymiany, jedynie pewnie w starszych 3B może być większy problem ale też nie bardzo.

Sterownik oczywiście konieczny oraz inny typ wajchy od tempomatu.

 

 

opis zajebunkowy tylko czy mamy na forum kolege co szprechen zi dojcz ?? przydal by sie opis w warsztacie, ja osobiscie bede mial dostep do paska na czesci wiec sobie wyciagne wszystko co potrzebe ale, najpierw potrzebna mi lista gratow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to kto się podejmuje?

 

Od Passata CC wsadziłbym gdybym wiedział, że wszystko pasuje ;-)

Mam 3-ramienną kierownicę, a wymiana na 4-ramienną nie uśmiecha mi się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności