Jump to content
mariano2004

zmiana kierownicy na multifunkcyjną w passacie B5 FL

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Witam

    Drodzy koledzy, szukałem tego tematu na forum, ale nie uzyskałem wystarczającej odpowiedzi.

    Zamierzam zrobić mały upgrade w moim passacie i chciałbym zmienic normalną 4ramienną kierownicę na kierownicę 4 ramienna multifunkcyjną :)

    Podejrzewam, że na pewno trzeba będzie jaką dodatkową wiązkę zrobić, ale jak?gdzie? z czym to sie je?

    Jesli macie wiedzę, co potrzeba do takiego swapa to proszę o pomoc

     

    Pozdrawiam szanownych fanów Passatów

    Edited by mariano2004

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    dzieki mielke, ale ten temat opiera sie na passacie b6, a jak ma sie do B5 FL??

    Koledzy pomóżcie :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    mnie też to bardzo interesuje :)

    czekam na jakieś informacje czy cos się udało :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004
    No nie przesadzaj, troszkę inicjatywy z szukajką :D

     

    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40304

    Kolego sympatyczny ale ja wiem jak kierownice zdjąć tylko nie wiem jak podłączyć kierownice multifunkcyjną. OOOoooo to juz jest problem

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Właśnie, właśnie mi tez tego brakuje, ale ponoć nie wystarczy sama kierownica, tylko trzeba jeszcze moduł do niej. I teraz pytanie, czy byle jaki moduł byle by był z paska, czy specyficzny do danej kierownicy-kierownice sprzedawane są bez modułów przeważnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    Na pewno będzie inna taśma ESP. Do multi powinna być taka, że ma 2 pin u góry i 4 (lub 6 - nie pamiętam) pin na dole. Jeśli to już jest - to wystarczy canem pociągnąć sygnały do tempomatu i od radia (sygnały sterowania radiem) No i jakiś plus, do podświetlenia przycisków. Ogólnie będzie z tym troszkę roboty, bo tam są chyba 4 kabelki, z czego 2 do airbag a reszta steruje podświetleniem, klaksonem i sygnałami. Nie pytaj mnie, jak to zrobili - nie wiem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    robi sie cieżki temat;/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 3.6 FSI V6 280KM
    Rok prod: 2007

    Witam !

    Mam pytanie dotyczące kierownicy w passacie b5 z 1998 roku . Mianowicie chciałbym przełożyć do moje paska kierownice od passata cc bo posiadam taką , i moje pytanie brzmi czy ona podejdzie mi do paska '98 . Nie chodzi mi o działanie przycisków na kole kierownicy , lecz o to czy będzie ona pasowała . Ewentualnie jeśli sie ktoś jeszcze orientuje to czy poduszka ze starej kierownicy podejdzie do tej nowej . Z góry wielkie dzienki .

     

    Pozdrawiam :

    SMC .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB) DSG
    Rok prod: 2011

    zaj....ta ta kierownica, ale troszkę za droga.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Również od jakiegoś czasu myślę nad założeniem multifunkcyjnej kierownicy.

    Czy oprócz kierownicy, poduszki trzeba jeszcze wymieniać taśmę pod kierownicą? Czy potrzebny będzie przekaźnik nr 451? (1J0907487A ?)

    W multifunkcyjnej kierownicy jest sterowanie do tempomatu? Jeśli jest to nie będę potrzebował zakładać manetki tempomatu żeby działał?

    Co trzeba zrobić VAGiem żeby to wszystko zablangało?

    Taka kierownica będzie sterowała radiem Beta czy trza je też wymienić?

    kier.jpg

    kier1.jpg

    bet.jpg

    Edited by Arturo456

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2005
    Czy oprócz kierownicy, poduszki trzeba jeszcze wymieniać taśmę pod kierownicą?

    tak jak kolega charakterek napisal:

    Na pewno będzie inna taśma ESP
    Czy potrzebny będzie przekaźnik nr 451? (1J0907487A ?)

    na 99% tak

    W multifunkcyjnej kierownicy jest sterowanie do tempomatu?

    tak jest, przyciski po lewej stronie kierownicy steruja tempomatem

    Jeśli jest to nie będę potrzebował zakładać manetki tempomatu żeby działał?

    w manetce jest ON i OFF tempomatu wiec wydaje mi sie ze wymiana bedzie konieczna

    Taka kierownica będzie sterowała radiem Beta czy trza je też wymienić?

    oczywiscie bedzie sterowala radyjkiem, mam takie samo u siebie i dziala bezproblemowo, przyciskami z prawej strony kierownicy

     

    jezeli chodzi o vag-a to pomine to pytanie, dla bardziej zorientowanych :)

     

    ---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:14 ----------

     

    znalazlem cos takiego:

    http://www.golfiv.fr/viewtopic.php?p=600370#600370

     

    jak ktorys kolega smiga po niemiecku to powie wiecej na ten temat, bo przyznam sie szczerze ze po obrazkach wnioskuje ze okablowanie idzie od sterownika - ale gdzie to zabijcie - ni w zab nie rozumiem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    To jest akurat po francusku.

     

    Tu macie opis jak się patrzy http://www.schrauberinsel.de/content/view/31/26/

     

    Taśmy nie trzeba wymieniać o ile ma wtyczkę na 5 pinów, wersje z ESP wszystkie mają 5, prawdopodobnie większość pasuje bez wymiany, jedynie pewnie w starszych 3B może być większy problem ale też nie bardzo.

    Sterownik oczywiście konieczny oraz inny typ wajchy od tempomatu.

     

    No to kto się podejmuje?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004

    Mnie póki co cena kiery z airbagiem odstrasza :(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    nie ma tragedii, za 600PLN można dostać taką jak wkleiłem na fotkach powyżej.

    PS widzę, że sąsiad opanował podmiankę licznika na full FIS. Też bym to chętnie zrobił, mam akurat 1.8T ;)

    Kiedy będziesz w PL może podpowiesz co i jak.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    To jest akurat po francusku.

     

    Tu macie opis jak się patrzy http://www.schrauberinsel.de/content/view/31/26/

     

    Taśmy nie trzeba wymieniać o ile ma wtyczkę na 5 pinów, wersje z ESP wszystkie mają 5, prawdopodobnie większość pasuje bez wymiany, jedynie pewnie w starszych 3B może być większy problem ale też nie bardzo.

    Sterownik oczywiście konieczny oraz inny typ wajchy od tempomatu.

     

     

    opis zajebunkowy tylko czy mamy na forum kolege co szprechen zi dojcz ?? przydal by sie opis w warsztacie, ja osobiscie bede mial dostep do paska na czesci wiec sobie wyciagne wszystko co potrzebe ale, najpierw potrzebna mi lista gratow.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: ---
    No to kto się podejmuje?

     

    Od Passata CC wsadziłbym gdybym wiedział, że wszystko pasuje ;-)

    Mam 3-ramienną kierownicę, a wymiana na 4-ramienną nie uśmiecha mi się.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy