Skocz do zawartości
peter-11

wyciek - prawdopodobnie paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj po sprawdzeniu stanu oleju zauważyłem pod osłoną/maskownicą silnika że jest mokro,

miejsce wycieku gdzie wszystko jest prawie mokre zaznaczone na zdjęciach strzałkami i otoczone "czerwonym"

 

więc wystepuje jakiś wyciek nie jest on duży ale wężyki i okolice są mokre

w czasie pracy silnika nie widać aby pojawiał się gdzieś wyciek

 

jest to prawdopodobnie olej napędowy - aczkolwiek oleju silnikowego nie mogę też na 100% wykluczyć - jednak miejsce wystąpienia sugeruje paliwo oraz fakt że w kabinie czasem lekko czuć jakby spalinami/paliwem

 

dokopałem się do podobnego tematu

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39380&highlight=wyciek+paliwa

z którego wynika że należy wymienić przewody paliwowe - moje pytania/prośba o rady

 

czy ktos może podać ile tych przeowdów jest i które powymieniać (trochę tam różnych rurek i wężyków jest ...)

jaki jest koszt tego ?

 

jak sądzicie po zdjęciach czy to przewody paliwowe czy może coś z filtrem paliwa albo jakieś inne przyczyny ?

 

aha i jeszcze mam pytanie czy taka "napocina" obok korka wlewu oleju (4 fotka) to też może być paliwo z jakiegoś przewodu co tam gdzieś leci obok ?

 

i jeszcze informacje dodatkowe - ostatnio spala jakby wiecej od 0,5-1,0 l /100km oraz raz zdarzyła sie utrata mocy pow. 120 km/h , po ponownym odpaleniu nie powtórzyła się na razie

 

 

Pozdrawiam

Piotr

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek powycieraj wszystko szmatką i pojeździj trochę.Po jakimś czasie sprawdź to jeszcze raz-zobaczysz gdzie i co może się "pocić".Posprawdzaj złączki,trójniki,opaski zaciskowe...Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, czasem na najprostsze rozwiązanie najtrudniej wpaść,

zobacze co powychodzi za pare dni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki, czasem na najprostsze rozwiązanie najtrudniej wpaść,

zobacze co powychodzi za pare dni

Dokładnie,bo tak to inaczej ciężko stwierdzić skąd to może być wyciek.Jak już to będziesz miał czyste to może nawet po zapachu poznasz co i skąd to jest :) Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. chyba znalazłem przyczyne,

 

całość znajduje sie w rejonie zaznaczonym na zdjeciu nr 1

 

w trakcie czyszczenia gumka została mi ręce (zdjecie nr 2 )

 

i tam było wokół niej mocno nachlapane

 

ktoś wie co to za przewód (zdjecie nr 4 i 5 ) ?

i czy on ma takie łączenie standardowo (ta gumka z fotki nr 2) czy ktoś coś tu dorabiał ?

 

bo obok przewód jest solidnie połączony a tu na jakąś luźną gumke (może kiedyś była ciasna ;) ) ...

 

aha a gumka mogła też poluzować się i spaść bo ten przewód co do niej wchodzi nie jest sztywny gdyż nie trzyma już zatrzask (zdjecie nr 3 ) tej wiązki przewodów - zatrzask wyrobiony jakby nie miał docisku - jak się recznie docisnie to przewody ani drgną

 

więc muszę ten zatrzask zrobić/albo jakos usztywnić + tą gumke chyba trzeba by nową albo połączyć czymś solidniejszym ?

 

Pozdrawiam

1.jpg

2gumka.jpg

3zatrzask.jpg

4zalozone.jpg

5zdjete.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jest to wyciek oleju.

Na zdjęciu nr 4 widać ze masz zawór EGR cały mokry oraz korek wlewu oleju do silnika. Ja bym obejrzał dokładniej zawór EGR, bo chyba z niego jest wyciek i masz wszystko mokre, kleiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewykluczone, że może być sytuacja iż cieknie trochę i olej i paliwo ;)

 

na razie znalazłem tą "gumke" a odnośnie oleju to wyczyściłem wokół wlewu oleju i zobacze za pare dni co tam się dzieje

 

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 14:12 ----------

 

ponawiam prośbe o informacje może ktoś wie co to za przewód (zdjecie nr 4 i 5 w drugim poście ) ?

i czy on ma takie łączenie standardowo (ta gumka z fotki nr 2 w drugim poście) ?

 

Pozdraiwam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to przewód do EGR i standardowo jest łączony na takie gumowe kolanko (wiadomo - sztywnego plastikowego przewodu tak nie ugniesz)

A co do wycieku to przyjrzałbym się uszczelce pod pompą vacuum - jest to wrażliwe miejsce szczególnie przy pompach z uszczelkami a'la oring .

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za informacje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności