peter-11 Zgłoś #1 Napisano 27 Listopada 2009 Witam, dzisiaj po sprawdzeniu stanu oleju zauważyłem pod osłoną/maskownicą silnika że jest mokro, miejsce wycieku gdzie wszystko jest prawie mokre zaznaczone na zdjęciach strzałkami i otoczone "czerwonym" więc wystepuje jakiś wyciek nie jest on duży ale wężyki i okolice są mokre w czasie pracy silnika nie widać aby pojawiał się gdzieś wyciek jest to prawdopodobnie olej napędowy - aczkolwiek oleju silnikowego nie mogę też na 100% wykluczyć - jednak miejsce wystąpienia sugeruje paliwo oraz fakt że w kabinie czasem lekko czuć jakby spalinami/paliwem dokopałem się do podobnego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39380&highlight=wyciek+paliwa z którego wynika że należy wymienić przewody paliwowe - moje pytania/prośba o rady czy ktos może podać ile tych przeowdów jest i które powymieniać (trochę tam różnych rurek i wężyków jest ...) jaki jest koszt tego ? jak sądzicie po zdjęciach czy to przewody paliwowe czy może coś z filtrem paliwa albo jakieś inne przyczyny ? aha i jeszcze mam pytanie czy taka "napocina" obok korka wlewu oleju (4 fotka) to też może być paliwo z jakiegoś przewodu co tam gdzieś leci obok ? i jeszcze informacje dodatkowe - ostatnio spala jakby wiecej od 0,5-1,0 l /100km oraz raz zdarzyła sie utrata mocy pow. 120 km/h , po ponownym odpaleniu nie powtórzyła się na razie Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #2 Napisano 27 Listopada 2009 Na początek powycieraj wszystko szmatką i pojeździj trochę.Po jakimś czasie sprawdź to jeszcze raz-zobaczysz gdzie i co może się "pocić".Posprawdzaj złączki,trójniki,opaski zaciskowe...Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter-11 Zgłoś #3 Napisano 27 Listopada 2009 dzięki, czasem na najprostsze rozwiązanie najtrudniej wpaść, zobacze co powychodzi za pare dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #4 Napisano 27 Listopada 2009 dzięki, czasem na najprostsze rozwiązanie najtrudniej wpaść,zobacze co powychodzi za pare dni Dokładnie,bo tak to inaczej ciężko stwierdzić skąd to może być wyciek.Jak już to będziesz miał czyste to może nawet po zapachu poznasz co i skąd to jest Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter-11 Zgłoś #5 Napisano 27 Listopada 2009 ok. chyba znalazłem przyczyne, całość znajduje sie w rejonie zaznaczonym na zdjeciu nr 1 w trakcie czyszczenia gumka została mi ręce (zdjecie nr 2 ) i tam było wokół niej mocno nachlapane ktoś wie co to za przewód (zdjecie nr 4 i 5 ) ? i czy on ma takie łączenie standardowo (ta gumka z fotki nr 2) czy ktoś coś tu dorabiał ? bo obok przewód jest solidnie połączony a tu na jakąś luźną gumke (może kiedyś była ciasna ) ... aha a gumka mogła też poluzować się i spaść bo ten przewód co do niej wchodzi nie jest sztywny gdyż nie trzyma już zatrzask (zdjecie nr 3 ) tej wiązki przewodów - zatrzask wyrobiony jakby nie miał docisku - jak się recznie docisnie to przewody ani drgną więc muszę ten zatrzask zrobić/albo jakos usztywnić + tą gumke chyba trzeba by nową albo połączyć czymś solidniejszym ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ghostlukas Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2009 moim zdaniem jest to wyciek oleju. Na zdjęciu nr 4 widać ze masz zawór EGR cały mokry oraz korek wlewu oleju do silnika. Ja bym obejrzał dokładniej zawór EGR, bo chyba z niego jest wyciek i masz wszystko mokre, kleiste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter-11 Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2009 niewykluczone, że może być sytuacja iż cieknie trochę i olej i paliwo na razie znalazłem tą "gumke" a odnośnie oleju to wyczyściłem wokół wlewu oleju i zobacze za pare dni co tam się dzieje ---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 14:12 ---------- ponawiam prośbe o informacje może ktoś wie co to za przewód (zdjecie nr 4 i 5 w drugim poście ) ? i czy on ma takie łączenie standardowo (ta gumka z fotki nr 2 w drugim poście) ? Pozdraiwam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matteo Zgłoś #8 Napisano 27 Listopada 2009 Jest to przewód do EGR i standardowo jest łączony na takie gumowe kolanko (wiadomo - sztywnego plastikowego przewodu tak nie ugniesz) A co do wycieku to przyjrzałbym się uszczelce pod pompą vacuum - jest to wrażliwe miejsce szczególnie przy pompach z uszczelkami a'la oring . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter-11 Zgłoś #9 Napisano 27 Listopada 2009 dzieki za informacje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach