Jump to content
Guest Gofik

Błędy 01203, 18057, 18256 - B5 1,9 TDI

Recommended Posts

Guest Gofik

Witam

Mam problem z Passatem B5 kombi 1,9 TDI z silnikiem ATJ.

Od paru dni na wyświetlaczu zapalają się: kontrolka ABS (świeci), hamulca ręcznego (mruga) i pojawia się komunikat - BREMSEN FEHLER BETRIEBS AHLEITUNG STOP.

 

Gdy palą sie komunikaty - ABS nie działa. Pojawia się to w różnie, czasami od pierwszego odpalenia w ciągu dnia a czasami zapali sie na 5 minut i zgaśnie. Dodam, że gdy nie pojawiają się komuniakty - ABS działa.

 

Po sprawdzeniu VAG-iem wykazało błędy: 01203, 18057, 18256.

 

Autko jest po wymianie rozrządu, wszystkich pasków, płynów eksploatacyjnych, oleju i filtrów.

 

Czasami mam problemy z odpaleniem rano, silnik zapali ale zaraz po ok 1-2 sek. zgaśnie i później trzeba go dłużej kręcić żeby zapalił.

 

Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem proszę o pomoc.

 

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Edited by Gofik

Share this post


Link to post
Share on other sites

01203 - Elektryczne połączenie między ABS i wiązką kablową (kostka) zwarcie do masy.

 

18057 - P1649 Datenbus-Antrieb fehlende Botschaft vom ABS-Steuergerät [Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller]: brak informacji od kontrolera ABS.

 

18256 - P1848 Bitte Fehlerspeicher des Motor-Steuergerät auslesen [Please check DTC Memory of engine ECU] [Aub. storingsgeheugen van motorregelapparaat afvragen]: sprawdź błędy w sterowniku silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy ponad miesiąc walczyłem z błędem ABS Vag pokazywał błąd numer 01203, objawem były coraz częstsze mruganie Kontrolki ABS + hamulca + trzy sygnały dźwiękowe. Dzisiaj udało mi się go usunąć i jeśli jeszcze ktoś ma podobny problem to na pewno ten wątek mu pomoże.

Wszystko jest świetnie pokazane na rosyjskim forum passata

http://passat-b5.ru/index.php?option...=296&Itemid=57

 

Dodam tylko że po otwarciu pokrywy od sterownika druciki które musimy zlutować są naprawdę miniaturowe więc jak ktoś nie ma pożądanej lutownicy i cierpliwości to niech lepiej się za to nie bierze. Ja rozwiązałem to w ten sposób: najpierw delikatnie ściągnąłem żel, a do przeprowadzenia sygnału wykorzystałem klej przewodzący elektryczność( wygląda jak srebrna farba którą przemalowałem od jednego końca do drugiego) i to wystarczyło.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy