Jump to content
Guest Gofik

Błędy 01203, 18057, 18256 - B5 1,9 TDI

    Recommended Posts

    Guest Gofik

    Witam

    Mam problem z Passatem B5 kombi 1,9 TDI z silnikiem ATJ.

    Od paru dni na wyświetlaczu zapalają się: kontrolka ABS (świeci), hamulca ręcznego (mruga) i pojawia się komunikat - BREMSEN FEHLER BETRIEBS AHLEITUNG STOP.

     

    Gdy palą sie komunikaty - ABS nie działa. Pojawia się to w różnie, czasami od pierwszego odpalenia w ciągu dnia a czasami zapali sie na 5 minut i zgaśnie. Dodam, że gdy nie pojawiają się komuniakty - ABS działa.

     

    Po sprawdzeniu VAG-iem wykazało błędy: 01203, 18057, 18256.

     

    Autko jest po wymianie rozrządu, wszystkich pasków, płynów eksploatacyjnych, oleju i filtrów.

     

    Czasami mam problemy z odpaleniem rano, silnik zapali ale zaraz po ok 1-2 sek. zgaśnie i później trzeba go dłużej kręcić żeby zapalił.

     

    Jeżeli ktoś spotkał się z takim problemem proszę o pomoc.

     

    Z góry wielkie dzięki.

    Pozdrawiam

    Edited by Gofik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    01203 - Elektryczne połączenie między ABS i wiązką kablową (kostka) zwarcie do masy.

     

    18057 - P1649 Datenbus-Antrieb fehlende Botschaft vom ABS-Steuergerät [Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller]: brak informacji od kontrolera ABS.

     

    18256 - P1848 Bitte Fehlerspeicher des Motor-Steuergerät auslesen [Please check DTC Memory of engine ECU] [Aub. storingsgeheugen van motorregelapparaat afvragen]: sprawdź błędy w sterowniku silnika.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Koledzy ponad miesiąc walczyłem z błędem ABS Vag pokazywał błąd numer 01203, objawem były coraz częstsze mruganie Kontrolki ABS + hamulca + trzy sygnały dźwiękowe. Dzisiaj udało mi się go usunąć i jeśli jeszcze ktoś ma podobny problem to na pewno ten wątek mu pomoże.

    Wszystko jest świetnie pokazane na rosyjskim forum passata

    http://passat-b5.ru/index.php?option...=296&Itemid=57

     

    Dodam tylko że po otwarciu pokrywy od sterownika druciki które musimy zlutować są naprawdę miniaturowe więc jak ktoś nie ma pożądanej lutownicy i cierpliwości to niech lepiej się za to nie bierze. Ja rozwiązałem to w ten sposób: najpierw delikatnie ściągnąłem żel, a do przeprowadzenia sygnału wykorzystałem klej przewodzący elektryczność( wygląda jak srebrna farba którą przemalowałem od jednego końca do drugiego) i to wystarczyło.

    Powodzenia

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (APU)
    Rok prod: 2000

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy