Skocz do zawartości
norbert2205

Trzeszczące zawieszenie-Tuleje wahaczy

Rekomendowane odpowiedzi

ja roznicy nie widze... komfort taki sam... Co do trwalosci jeszcze nie moge sie wypowiedziec... 

Srubami dokrecasz do karoserii a wciskasz na bolec wahacza rekoma... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe... tylko teraz mi wyjaśnij.

Ty wymieniasz to:

obraz.thumb.png.93bf91f70b449f45698818b79438e107.png

..czy to?

obraz.thumb.png.5e1fe2e81566822bca0ef572d6ce08e2.png

Ja do starego aluminiowego korpusu chcę założyć tą gumę z góry. Ręką raczej nie wejdzie.

Ja jeszcze potrzebuję te gumki wymienić:

obraz.png.f825e7055d457a17f67085b5992192b1.png

Z tymi jest niby najgorzej ze względu na kołnierz.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z korpusem... latwiej i szybciej... ?

 

IMG_20181117_112716.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki numer ma ta po prawej, bo ja znalazłem tylko wersję dla mniejszych VW, a te są niesymetryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90
Febi FEB34839

TRW JBU185

W Audi numer 1K0199231N i 1K0199232N

Audi TT RS 8J0199231

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosol Ta 1K0 nie pasuje do Passata, tej pełnej z TT-RS nie widziałem, szukałem zawsze z RS3, a tam jest właśnie niesymteryczna chyba. Sama tuleja w środek ma numer 8Z0407183A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na oryginałach przejechałem 81tys.km .....

Na tych mam dopiero 24 tys.km

@radekrp90 tak jak widzisz załozyłem to co na zdjęciu... wlazło i siedzi ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te są OK.

Jak już wspomniałem, wcześniej widziałem tylko te:

obraz.thumb.png.9b29bafc7a7becb74867733554ab506f.png

Te nie pasują.

Wracamy jednak do punktu wyjścia - ktoś zakładał samodzielnie same środki? I jak z przednimi sobie poradzić bez prasy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 ja myślę, że założenie normalnych od Lemfordera będzie równie dobre co kombinowanie z pełnymi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja pośrednia z "S3" - mają tylko dwa otwory zamiast 4-ech.

Tak czy inaczej i tak szukam samych tulejek, bo mam stare obudowy to dlaczego z nich nie skorzystać. Dziś chyba spróbuję wyprasować "śrubą" te stare, zobaczymy czy się uda.

...dwie strony pisania i w sumie nadal nie mam odpowiedzi na swoje pytanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc ja dzisiaj wymieniłem pierwszy raz po 12 latach i 124 tys. km Niby nic nie pukało itd. i nie były w sumie w złym stanie ale widać już było proces degradacji gumy, na co zwrócił uwagę diagnosta. Wybrałem opcję kompletnych tulei Meyle HD - nie są tak bezkompromisowe jak pełna guma od S3,  ale mają 2 otwory mniej niż oryginał - więc na pewno będą sztywniejsze/twardsze. Zestaw tulei był z kompletem śrub. Nie mam dostępu do prasy, a w tych okolicznościach przyrody nie chce mi się latać po warsztatach - nie wiem na ile to prawda, ale podobno niektóre tuleje po pewnym czasie się obruszają - nie za bardzo w to wierzę - ale takie info dostałem od warsztatu który jest w mojej okolicy - albo bzdura albo to był jakiś tani zamiennik. Co do wcześniejszych tutaj wpisów - co do konieczności robienia zbieżności po tej operacji - to według mnie nie potrzeba, oznaczyłem przed odkręceniem oryginałów markerem przyleganie tulei i śruby idealnie ustalają nowy element  dokładnie w tym samym miejscu. 

IMG_6925.jpg

IMG_6926.jpg

IMG_6928.jpg

IMG_6929.jpg

IMG_6931.jpg

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz pewność, że nowa zamiennikowa tuleja ma identyczne wymiarowania jak oryginał i trafi Ci co do milimetra na miejsce? Nie masz ;)

Ja wprawdzie prasy nie mam ale dziś sobie poradziłem bez niej :D

IMG_20201107_151743.thumb.jpg.d96a76d2c2140636f1f39204a96144df.jpg

IMG_20201107_151749.thumb.jpg.7babe8c9c0a27ac842d12ff088f94910.jpg

Tuleje tego samego typu, ale Lemfordera. Więcej w moim temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem sie w kwestii skrzypienia zawieszenia w Passacie CC z roku 2012. Gdy zrobiło sie zimno to z rana skrzypienie starej kanapy było denerwujące. Chciałem mieć pewność czy to tuleje stabilizatora  czy może łączniki stabilizatora a może tuleje wahacza. Mechanik odkręcił wahacz przy sworzniu i poruszał góra-dół. Poruszanie wahacza ujawniło dokładnie takie same skrzypienie jak będąc w samochodzie. Kupiłem 2 szt. tulei małych przód bez elementów metalowych za ok. 38 zł/szt oraz 2 szt kompletnych tulei tył z elementem metalowym firmy Lamforder za 140 zł/szt. Wypalenie gum i wciśnięcie tulei było bardzo trudne ale opłacalne. Po wymianie kompletna cisza.

Edytowane przez lotnik1969

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś z was podczas wymiany tulej, zwrócił uwagę na ten trzpień, który wchodzi w tuleję ? Ponoć się wyrabia i tuleja nowa nie siedzi ciasno, więc wymiana jej i tak nie przyniesie efektu. 

 

czy ktos.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam do wymiany te mniejsze tuleje i lewą sprężynę  z przodu.

Pytanie czy jest możliwość zrobienia tego samemu bez prasy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@boroskym Po pewnym przebiegu się może to obrobić szczególnie jeśli długo się jeździło z uszkodzonymi gumami.

U mnie ostatnio przy demontażu tez był luz ale nowe gumy siedzą ciasno.

Z drugiej strony wahacz to część eksploatacyjna i spotkałem się już z opiniami, że tak jak w przypadku korpusów tylnych "łożysk" gumowych (tych dużych gum wahacza) tak i w przypadku wahaczy powinno się je wymieniać na nowe co 3 wymiany - czyli jeśli mamy już 3-ci raz do wymiany przednie gumy wahacza oraz tylne wkłady to należy wymienić komplet (wahacz + tylną gumę z aluminiowym korpusem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, boroskym napisał:

czy ktoś z was podczas wymiany tulej, zwrócił uwagę na ten trzpień

Problem ponoć wynikał ze złego doboru twardości. Zamiast silentbloki to wyrabiały się te  trzpienie. I ponoć tylko w przypadku jak wahacze były żeliwne. Ale szczerze, nie weryfikowałem tego i nie wiem ile w tym prawdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.03.2021 o 07:49, radekrp90 napisał:

U mnie ostatnio przy demontażu tez był luz ale nowe gumy siedzą ciasno.

 

czyli twój wahacz się nadawał do ponownego użytku :) 

W dniu 23.03.2021 o 07:56, mkpol napisał:

I ponoć tylko w przypadku jak wahacze były żeliwne.

to w tych zawieszeniach były dwa rodzaje materiału ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B7 tak, w B6 tylko stop aluminium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że w B6 były też żeliwne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności