Skocz do zawartości
norbert2205

Trzeszczące zawieszenie-Tuleje wahaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Czy możecie mi podpowiedzieć czy tuleje z tej aukcji wejdą do paska??

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-pelna-ibiza-cupra-02-08-6ll407183-i6017116704.html

Zaczyna i u mnie stukać i czas na wymianę więc pomyślałem o takich, ewentualnie o poliuretanowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich

Czy możecie mi podpowiedzieć czy tuleje z tej aukcji wejdą do paska??

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-pelna-ibiza-cupra-02-08-6ll407183-i6017116704.html

Zaczyna i u mnie stukać i czas na wymianę więc pomyślałem o takich, ewentualnie o poliuretanowych.

 

Zdecydowanie będą pasowały. Polecam też za jednym zamachem wymienic przednie tuleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was.

Nie chce zakładać nowego tematu więc znów odkopie ten...

Ostatnimi czasy postukuje mi coś z przodu. Jak np jadę po łuku i są jakieś nierówności/małe uskoki to dosyć mocno to słychać zwłaszcza przy większych prędkościach. Tak samo jak jedzie się po dziurach itd to też postukuje. Czy wymiana tulei powinna wystarczyć? Mówię oczywiście o komplecie obu tulei wahacza z każdej strony.

Z jakiej firmy polecacie brać? Czy LEMFORDER będzie dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od dokładnego sprawdzenia łączników stabilizatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jak wpadniecie w dziurę to od razu myslicie sobie... sprawdze cale zawieszenie ? czy dopiero jak cos uslyszycie niepokojącego to wtedy działacie ?

Ja jezdze po kraju dużo... na 18tkach.... dziś znowu jakaś głęboka studzienka mocno wbiłem sie lewymi kołami.... a potem prawym tylnym odbiłem się od krawężnika.. az auto odskoczylo lekko tyłkiem.... na szczeście nic nie porysowało felgi...tylko opone lekko przytarło... wszystko cacy jezdzi elegancko prosto nic nie stuka puka..... takie akcje mam rzadko no ale się zdarza... mimo ze naprawde uważam na drodze.... no niekiedy nie idzie w Sloncu wlasnie jak dzis zauwazyc studzienki.... czy zasrany krawężnik z nikąd mi wyskoczył na zakręcie.... :/ jechalem dosc wolno.....

 

co tak naprawde przy takich akcjach się zużywa najbardziej ? oprocz opon i felg ktore mogą się skrzywić... a na oponie wyskoczyć bania... pytam o zawieszenie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w domowych warunkach łączniki no i... nic złego nie zobaczyłem ale wiadomo, co to za sprawdzanie w domu. Pojechałem dziś na stację diagnostyczną i poprosiłem by mi sprawdził przód. Po oględzinach stwierdził, że jak i tuleje tak i łączniki są w idealnym stanie. Czyżby jakaś guma w kolumnie mcphersona?

Ew. drążki kierownicze? Ale to tylko na nierównościach się strzela więc chyba odpadają.

 

Szukając po internecie widzę, że temat stukania w pasacie to nic nowego a mało komu udaje się to wyeliminować... Może jednak ktoś ma jakieś "szczęśliwe zakończenie" walki z tym problemem?

Edytowane przez goliat26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawid. Ja byłem na szarpakach 2 razy. Za pierwszym gościu powiedział, że wszystko jest ok. Dopiero za drugim jak mu powiedziałem że w idealnym zawieszeniu nic nie stuka to się dokładniej zajął. I okazało się że łączniki stabilizatorów miały jednak luz. Ale żeby to stwierdzić trzeba było palec przyłożyć. Wtedy dopiero można było poczuć jak coś tam przeskakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie co może być, że podczas pracy zawieszenia, jak np. są nierówności, zawieszenie je wybiera, a opona jakby o coś ocierała. Słychać to tylko podczas jazdy po dziurach, bo podczas jazdy po równej drodze cisza. Nadkole, ani opona nigdzie nie otarta, standardowe kapcie 16, tuleje wymienione na nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic spróbuje podjechać na inna stację. Nie chcę wymieniać na "chybił trafił" bo mam dosyć złe wspomnienia z poprzedniego samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może z doświadczenia powiedzieć jak się jeździ na "pełnych" tylnych tulejach przedniego wahacza? Na forach octavii czy tourana jedni są zadowoleni, inni piszą że robi się twardo jak taczka. Więc się zastanawiam czy wsadzać oryginał czy te pełne lemfordery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie montował ktoś z Was MEYLE HD TULEJA WAHACZA  niby wzmocnione? nie jest to wersja z pełnymi gumami  jak od S3 czy Cupry ale coś pośredniego przynajmniej ze zdjęć - jest to coś warte ?

HD Meyle.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem na pełne ze dwa lata temu i zdecydowanie lepiej. Tylko, że miałem zniszczone więc nie wiem jak nowe się powinny zachowywać.

Ważna sprawa, ja normalnie robię auto w ASO i tam nie wybijają gum, tylko wymieniają cały element, który kosztuje około 600/szt. + wymiana. Kumpel ma warsztat i wybił mi gumy i wstawił nowe, pełne. Koszt to 600 razem z gumami i zbieżnością. Zbieżność też trzeba zrobić po takiej wymianie gum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ravenpoz ile??? Taka tuleja to okolo 90-100zl....

sama tuleja do wprasowania okolo 40zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale za co "ile?" jeśli za ASO to słusznie i dlatego poszedłem do kumpla. 2 x tuleja + 2 x wprasowanie, demontaż, montaż i zbieżność za niecałe 600 uważam za dobrą kwotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem, z nowymi śrubami ta cena? Nie piszcie mi tylko, że wymiana tych śrub jest bez sensu, bo przy takim momencie dokręcenia i takich siłach nań działających nie odważyłbym się jechać na "starych" ;)

Przy okazji - czym ściągacie te tuleje czy nikt się nie bawi w to w domu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, że o śrubach nie pomyślałem :/ raczej wątpie, że nowe. Nie ma pojęcia czym to ściągał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 zdjęte i nałożone rękoma :)  i to te "pełne".

co do śrub... wkręciłem stare ale fakt można wymienić na nowe...

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak łatwo wchodzą? Ok czyli śruba z dużą podkładka da radę o ile kupię dobre gumy?

Mam do wymiany wszystkie 4 sztuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 troche poslizgu sie przyda na sciaganie i zakladanie... sruby kup nowe.

Dlaczego masz miec problem z zakupem dobrych tulei? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, że jeśli kupię dobrej jakości gumy, a nie plastikowe toprany, to z "poślizgiem" zwykła śruba wciśnie to do środka.

Tak jeszcze pytanie odnośnie tulejek z RS3, jakiś dyskomfort jest na nich odczuwalny, bo raczej trwałość jest lepsza? TRW jakie mam teraz wytrzymały tyle co oryginał (100k km) ale jednak trochę mocniej się porwały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności