Skocz do zawartości
norbert2205

Trzeszczące zawieszenie-Tuleje wahaczy

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dziś robiłem u siebie tylne tuleje. Operacja trwała jakieś 2h + 2 wypite piwka. Założone tuleje TRW po 103 PLN:)

 

Oryginalna tuleja w ASO koszt ok.45 PLN. szt,wystarczy przeprasować w aluminiowych wspornikach,czas roboty z "gleby"bez kanału ani podnośnika około 2 godzinki i nie wspomnę ile kasy zaoszczędzonej na piwka....:hyhy.Polecam wymianę również przednich tulei wahacza tych mniejszych za jednym zamachem,często nie wykazują luzów ale są zerwane w środku i skrzypią na nierównościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukam nr czesci zawieszenia 1,łaczniki stabilizatora tył 2, tulejki wahacza tylniego przednie mocowane do nadwozia i tulejki wahacza przedniego tylnie aluminiowe

łącznik stabilizatora tył - 1K0 505 465 K

tulejki tylne wahacza przedniego (te w alu obudowie) - 3C0 199 231 D (w zamienniku wystepuja same wklady, czyli wyminiasz tulejke bez alu obudowy, tu sie opcja z przeprasowaniem kalkuluje)

tulejki wahacza tylnego wedlug aso nie sa wymienne, w zamienniku wystepuja:) ale z doświadczcenia powiem że bardziej opłąca się wymienić cały wahacz gdyż do 100 zł kupisz cos sensownego. A za wymontowanie, przeprasowanie tulei zapłacisz podobnie, co za wymiane calego wahaczyka(mówimy o tym wahaczu w kształcie kości)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też będę musiał je wymienić, bo nie można u mnie odkręcić śrub żeby ustawić geometrię na perfekt. Pawlo_zg daj znać jak Ci poszło.

IMAG0345.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy przed zmiana tulei jednym z objawow bylo "myszkowanie auta po drodze"?Uzytkuje pompodyszla za granica w zawieszeniu nic nie puka nic nie stuka drogi plaskie jak stół a jednak prowadzi sie jakos tak niepewnie ciale musze kontrorlowac tor jazdy niby go nie sciaga a jednak ucieka jak bym mial wiatr z boku.Chce sobie oszczedzic madrych wywodow mechanikow mozecie podpowiedziec czy cos takiego odczuliscie przed wymiana ?Dodam ze oponki juz sa nowe bo jeden z mechanikow powiedzial ze to wina zużytych opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Na ostatnim przeglądzie w ASO zdiagnozowali mi luz na przednich wahaczach. Zostałem poinformowany, ze wahacze są do wymiany. Powiedzieli mi, że tulei nie ma sensu wymieniać, bo wyrabia się rownież gniazdo w wahaczu i po wymianie tulei niedługo będzie znowu luz. Już miałem kupować wahacze, ale najpierw wolę się upewnić - czy to mozliwe, czy po prostu chcieli mnie naciągnąć?

 

Pozdrawiam,

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj same tuleje, nie daj się naciągnąć na całe wahacze. Wymieniasz tuleje przednią i tylną, sprawdź sworzeń i fruwasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bartekzks masz jeszcze b6, jak te zamienniki lemfordera ?Co ze śrubami bo nie ma nowych w kaplecie.

Pytam bo dziś doszły moje 23 funty sztuka po przeceni i jutro będą mi wymieniac a za jakieś 2 tygodnie jadę na przegląd to powiem żeby mi zmierzość sprawdzili bo mają tam laserowa maszynę za 20 tys funtów (juz tam byłem kiedyś Leonem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartekzks masz jeszcze b6, jak te zamienniki lemfordera ?Co ze śrubami bo nie ma nowych w kaplecie.

Pytam bo dziś doszły moje 23 funty sztuka po przeceni i jutro będą mi wymieniac a za jakieś 2 tygodnie jadę na przegląd to powiem żeby mi zmierzość sprawdzili bo mają tam laserowa maszynę za 20 tys funtów (juz tam byłem kiedyś Leonem).

 

Witam

 

Jest pasek . Polecam lemfordera do teraz śmiga i wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mały trick ... same tuleje też są dostępne w ASO ;) - Ale nie szukaj do Passata :) W Passacie komplet w innych oddzielna część .. Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Octavia, Superb. Żadna tajemnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim B6 zero trzasków, ale jednak auto nie prowadziło się pewnie oraz efekt był taki jak zużyte amortyzatory przednie.

 

Wymienione:

*przednie tuleje przednich wahaczy(wym.ok 3h-mocno zapieczone śruby wahacza) - nie było widać żadnych luzów, ani spękań

*tuleje tylnych wahaczy-b.ciężko zauważyć oberwaną tuleje, z jednej strony była delikatnie naderwana(do tej operacji odrazu polecam komplet śruba+nakrętka+podkładka regulacyjna).

*gumy tylnego stabilizatora

Po wszystkim geometria,a po wymianie tylko przednich zalecana kontrola.

 

Wszystko Lemforder, dostępne w IC.

 

Efekt w pełni zadowalający :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą tulei warto jeszcze sprawdzić łączniki stabilizatorów. To w sumie najsłabszy i najtańszy element zawieszenia i on powinien padać jako pierwszy. Przy takim zwykłym sprawdzaniu ciężko stwierdzić że mają luzy. Dopiero po wizycie na szarpakach i "pod paluszkiek" czuć luzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Octavia, Superb. Żadna tajemnica

A jakieś numery tych ori.

Gdzieś znikło moje wcześniejsze pytanie :hmm

 

Kupiłem oryginalne w serwisie u Gajewskiej.

Numer-1K0407183E

Cena-39,9zł/szt.

Nie spodziewałem się,że wymiana takiej tulejeczki może tyle zmienić.Teraz jest super.

Edytowane przez sum
Uzupełnienie info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zakupiłem B6 z 95r. przebieg 200tys. Również mam trzeszczenie na wolnym pokonywaniu drobnych nierówności i głównie z prawego koła. W fakturach odnalazłem info że niecale 3 lata temu były zmieniane wg translatora łożyska wachaczy przednich. Czy to może chodzić o te tuleje? Czy dostęp do tych tulei jest prosty z kanału aby spryskać je WD40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, zakupiłem B6 z 95r. przebieg 200tys. Również mam trzeszczenie na wolnym pokonywaniu drobnych nierówności i głównie z prawego koła. W fakturach odnalazłem info że niecale 3 lata temu były zmieniane wg translatora łożyska wachaczy przednich. Czy to może chodzić o te tuleje? Czy dostęp do tych tulei jest prosty z kanału aby spryskać je WD40?

 

Dostęp kanału jest idealny. Tuleje są tylne te większe, które przeważnie pękają i przednie mniejsze. Polecam podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o sprawdzenie na szarpakach.Będziesz wszystko widział. Dowiesz się też czy są jeszcze dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem badanie dopiero co i rzekomo stan jest idealny, jedynie przy prawym kole są jakieś wycieki ale tzw "opaska" cała. W tym tyg. sprawdzę to z kimś ogarniętym na prywatnym kanale. Może coś się wyjaśni i spróbujemy spryskać te tuleje WD40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeszedłem badanie dopiero co i rzekomo stan jest idealny, jedynie przy prawym kole są jakieś wycieki ale tzw "opaska" cała. W tym tyg. sprawdzę to z kimś ogarniętym na prywatnym kanale. Może coś się wyjaśni i spróbujemy spryskać te tuleje WD40

 

Pryskanie penetratorami nic nie zmieni. Jeśli tuleja wahacza jest w środku rozwarstwiona to właśnie występuje skrzypienie. W efekcie końcowym luz na wahaczu powoduje nierownomierne zuzywanie bierznika opony. Ale to już inny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pryskanie penetratorami nic nie zmieni. Jeśli tuleja wahacza jest w środku rozwarstwiona to właśnie występuje skrzypienie. W efekcie końcowym luz na wahaczu powoduje nierownomierne zuzywanie bierznika opony. Ale to już inny temat.

 

A właśnie ze zmieni.Ja cos tam grzebalem z przodu auta i prysnalem białym smarem w sprayu takim jak na zawiasy np.na drzwi się psika i przestały skrzypieć na więcej niż pół roku .Jakoś teraz delikatnie zaczęły

znowu także powtórzę zabieg a jak nie pomorze to dopiero wymienię .Wymieniłem tylne te w zabudowie aluminiowej i jest ciszej w aucie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko, mam do zmiany (popękane już) tuleje te tylne. I teraz czy jak będę je kupował to czy za jednym razem lepiej nie wymienić tylnych i przednich? Czy nie ma to znaczenia skoro przednie są jeszcze ok?

myślę o tych z tej aukcji:

http://allegro.pl/tuleje-tuleja-wahacza-vw-passat-b6-przod-oryginal-i5161634701.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności