Skocz do zawartości
miras82

wysoka temperatura silnika TDI

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam problem (audi B4, silnik 1Z). Włącza mi się wentylator chłodnicy - zegar wskazuje około 95 stopni. do tej pory było ok. objaw zaczął wystepować jakieś 2 tygodnie temu. wczoraj wymieniłem termostat na nowy i efekt taki sam. silnik zawsze zalany płynem - nie wodą -więc nie powinien być zakamieniony. nie wiem od czego dalej zacząć i szukam pomocy. obczytałem internet ale nic sensownego nie znalazłem. czujnik przy chłodnicy tylko odpowiada za właczanie wentylatora, zaś czujnik przy głowicy odpowiada za wskazania. wniosek by się nasuwał taki, że faktycznie temp. łapie 95-100 stopni. płuny do góry nie wywala. czy macie jakieś pomysły? pompa wody - ale co by jej się mogło zrobić? wymieniałem ją około 10 tys. km temu - wsadziłem jakąś podróbkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to, że gotuje mi wode - wcześniej było ok. wymieniłem termostat i gotuje w dalszym ciągu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi mi o to, że gotuje mi wode

Masz ponoć płyn, a on wrze w wyższej temperaturze.

wcześniej było ok.

Tzn. jak ?

Bo 90-95* to raczej norma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury mozesz sprawdzic. Ale +-90 stopni to jest prawidlowo, a ze wentylator sie zalacza i nie pozwala na wyzsza temp to chyba tez ok, jak bylo wczesniej bez wlaczania wentylatora to sprawdz czujnik temperatury, moze on poprostu nawalil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy macie jakieś pomysły?

A czujnik załączania wentylatora w chłodnicy sprawdzony? Jak idą do niego 3 kabelki to masz walnięty pierwszy bieg w czujniku i działa tylko na drugim, stąd ta temperatura w granicach 100*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Pytania nowego użytkownika" koledzy nie mogę założyć nowego tematu więc tutaj zapytam powiem że czytałem sporo o tym a wiec chce wymienić łozyskow wiskozy wiem że nie wybije go bez wyjmowania łapy bo nie ma miejsca gdzie stuknąc chciałem wyjąć łapę nie wiem czy dobrze odkrecałem ale raczej tak bo cała łapa się ruszała ale nie mogłem jej wyjąć ale jak widziałem na tej łapie znajduje się i pompa wspomagania i jak wyjąć łapę trzeba odczepiac pompe wspom. czy ta łapa może jakaś krótsza jest że nie sięga pompy i jak poruszałem już tą łapa jak odreciłem bo nie chciała wyjsc to coś z niej wyleciało jakby płyn chłodzący ale czy to możliwe? Czy może mi ktos pomoc z wymontowaniem tej łapy? Moj passat 1.9TDI 66kw/90KM rok. 97. proszę o szybko odp lub na gg 12582601

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chce wymienić łozyskow wiskozy wiem że nie wybije go bez wyjmowania łapy bo nie ma miejsca gdzie stuknąc chciałem wyjąć łapę nie wiem czy dobrze odkrecałem ale raczej tak bo cała łapa się ruszała ale nie mogłem jej wyjąć

Nie wiem jak w AHH, ale ja w AVF wyjmowałem cały wiatrak ze sprzęgłem bez odkręcania łapy. Odkręcasz śrubę na inbus od tyłu sprzęgła pod alternatorem, i trzeba teraz czymś podważyć koło pasowe na pasek napędzający wiatrak, i wyjdzie całość. Nie pamiętam tylko czy trzeba odchylić chłodnicę do wyjęcia wiatraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, ja tez nie moge założyć nowego tematu a tez mam problem z moim passatem, bardzo prosze wszystkich o pomoc. Passat 1,9 TDI 115 KM kombi. Opisze moze co się dzieje:

Silnik zaczyna mi się grzać do temperatury 130 stopni jezeli jade pod górkę albo przekrocze prędkość 130 km/h. I wtedy tez w ciągu sekundy zaczyna wiać zimnym powietrzem z nawiewu "klimatronik",. jest jeszcze coś takiego że jak przygazuję, to słychać przelewanie się płynu w układzie chłodzenia. A i oczywiście płyn jest zalany między min. a max.

mechanicy - każdy mówi co innego że głowica inny że uszczelka pod głowicą, inny że termostat jeszcze inny że chłodnica

Prosze niech się ktoś odezwie może ktoś miał podobne objawy w swoim passacie. Dzieki serdeczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wielu miało takie objawy i stąd

mechanicy - każdy mówi co innego że głowica inny że uszczelka pod głowicą, inny że termostat jeszcze inny że chłodnica
Poszukaj na forum i wpisz w szukajkę termostat , uszczelka, głowica i masz czytania na parę dni. Może coś do siebie przypasujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności