Skocz do zawartości
scenna

ubywający płyn w chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Głowica została splanowana i wyczyszczona. Wymienione zostało: uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworów, jakieś inne uszczelki, samoregulatory zaworów, śruby mocujące głowice i płyn HEPU

Ile za wszystko zapłaciłeś?

Rozrząd zmieniony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za wszystko 1930 zł. Te samoregulatory były dosc drogie, ale przez to, że zostały wymienione charakterystyczne dla dieseli klekotanie ucichło i silnik ladnie i dosc cicho (jak na ropniaka) pracuje... Rozrząd kompletny wymieniałem niecałe 20tyś km temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem 3 miesiace temu dolałem do pełna płynu chłodniczego teraz juz zbliza stan w zbiorniku jest juz prawie na minimum czy to normalne zeby tyle płynu ubyło . uszczelka chyba dobra nie zwieksza mi sie olej nie mam zadnych pechęrzów ani nic podobnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś czas temu odkupiłem od znajomej passata z silnikiem awx z uszkodzoną turbiną. Wymieniłem turbinę i wybrałem się w trasę 400km, aby przepalić cały układ wydechowy od oleju, po 80km zaświeciła mi się kontrolka z informacją o braku płynu, zatrzymałem się i dolałem 1,5l, po następnych 100km znów dolałem płynu. W drodze powrotnej musiałem już dolewać co 20-30km, ale bez informacji od kontrolki. W końcu na autostradzie temp podskoczyła do 130stopni, silnik wychłodziłem do 95. Jedyne co wymyśliłem, to wsypać proszek do uszczelnienia chłodnicy i znowu zalać. Ujechałem 20km, zatrzymałem się u znajomego, odrazu sprawdziłem i płynu nie ubyło. Po ok 3 godzinach na chłodnym silniku, nie było już płynu w zbiorniczku. Uzupełniłem i ruszyłem w drogę ostatnie 100km z zapasami wody na pokładzie. Po drodze nie dolewałem płynu ani kontrolka się nie zaświeciła. Po drodze zauważyłem, że przy każdym przyspieszaniu z niskich obrotów w okolich 2tys słychać bąble w nagrzewnicy. Pod domem sprawdziłem, że w zbiorniczku płynu nie ubyło. Na drugi dzień rano płynu znowu nie było. Dodam, że pod autem sucho jak na pustyni, nie ma nigdzie widocznego wycieku. Stan oleju w normie, w zbiorniczku żadnych dziwnych osadów, a płyn dalej ucieka. Ktoś mi podpowiedział, że chłodniczka oleju to częsta przypadłość, że przepuszcza płyn do oleju, ale przez odmę paruje odrazu do komory spalania? Samochód przez pierwsze 50km przeciągałem przy 4tys obr żeby wypalić pozostałości oleju w wydechu, po tym przestał kopcić, spaliny teraz są minimalnie siwe. Jutro chcę na jakiś czas zamknąć obwód od chłodniczki oleju żeby zaobserwować czy dalej są ubytki płynu chłodzącego. Czy moje przypuszczenia mogą być prawdziwe, czy raczej nastawiać się na uszczelkę pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A węże od chłodzenia twardnieją? Jak słychać bable to chyba nie ma co się łudzić na happy end. Przerabialem temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zlokalizowałem w swoim pasku wyciek płynu chłodzącego z króćca aluminiowego z tylu silnika (między króćcem a silnikiem).

Krótka historia: od zakupu płyn zawsze był na poziomie minimum. Nie było jednak żadnych oznak wycieków ani uszkodzonej uszczelki pod głowicą więc nie przejmowałem się tym zbytnio. Kilka tygodni temu (ok. 2 lat po zakupie samochodu) zaczęło mi szybciej ubywać płynu, a ostatnio zostawiałem dość spore plamy (wszędzie gdzie się zatrzymywałem). Przejechanie 500km = 1,5L płynu. Po dokładnych oględzinach zarówno komory silnika, jak i lokalizacji plam, doszedłem do wniosku, że wyciek jest za silnikiem. Pytanie brzmi czy mam wymienić ten aluminiowy króciec czy może tylko uszczelkę tego króćca? Poniżej załączam zdjęcia, na których widać różowy nalot między silnikiem a króćcem ( mam nadzieję, że pomogą one również innym w zlokalizowaniu usterki).

DSC_1215.jpg

DSC_1216.jpg

DSC_1236.jpg

To ostatnie zdjęcie załączam jako pytanie. Możliwe, że przez tą nieszczelność wywala mi trochę płynu przez zbiorniczek wyrównawczy? Większość śladów wycieków znajduje się w okolicach aluminiowego króćca.

Edytowane przez Matejas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do krocca to tylko uszczelnienia nowe bo uszczelka na pewno ma dosc, chyba ze go zdemontujesz i będzie widać jakies pekniecie na nim to wtedy wymiana,

 

co do wywalania plynu to może termostat niedomaga lub pompa wody i dlatego tak się dzieje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do krocca to tylko uszczelnienia nowe bo uszczelka na pewno ma dosc, chyba ze go zdemontujesz i będzie widać jakies pekniecie na nim to wtedy wymiana,

 

co do wywalania plynu to może termostat niedomaga lub pompa wody i dlatego tak się dzieje...

 

A ten aluminiowy króciec można w ogóle gdzieś kupić? Nie mogę znaleźć.

 

Cały rozrząd wymieniałem 15 000km temu, a termostat w lutym...nie powinno być problemów, aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aluminiowy krociec to czesc zamienna w etce go znajdziesz, wywalanie plynu to zawsze sprawa termostatu lub pompy wody lub czujnika wentylatora ale my mamy wiskozę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,niedawno kupiłem Passata 1.9tdi 110km 97r, po zaglądnięciu pod maskę zauważyłem niski poziom płynu chłodzącego, uzupełniłem go, ale to nic nie pomogło. Po dwóch dniach płynu znowu ubyło. Nie zauważyłem żadnych wycieków, tylko poduszka pod silnikiem od strony kierowcy jest w czymś mokra ale to nie wygląda na płyn. Czy ktoś orientuje się co to może być ? Dodam że przewody nie są twarde i że czasami (nie zależnie czy ciepły czy zimny silnik) długo mi kręci zanim odpali a potem kopci na biało przez pare minut a czasami odpala od strzała i nic nie kopci, myślałem że to może świece ale jakby to były świece to raczej na rozgrzanym silniku normalnie by odpalał. Może to być uszczelka pod głowicą ale wole zapytać was zanim coś zacznę robić. Z góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ten aluminiowy króciec można w ogóle gdzieś kupić? Nie mogę znaleźć.

 

Cały rozrząd wymieniałem 15 000km temu, a termostat w lutym...nie powinno być problemów, aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo.

Aluminiowy króciec zbajdziesz na znanym portalu aukcyjnym

 

Wg ETKI numery OEM:

037 121 688 - pierścień uszczelniający od strony bloku silnika (50x3.15)

038 121 133A - kołnierz

037 121 687 - pierścień uszczelniający od strony plastikowego kolnierza (36x3.15)

 

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam za pomoc, jutro zabieram się do roboty. Mam tylko jeszcze jedno pytanie, czy mogę bez problemu odkręcić pompę paliwową, która znajduje się nad tym króćcem? I czy jeśli ją odkręcę, to czy pasuje jej uszczelkę zmienić? Bez pompy byłoby znacznie łatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w B5 też cieknie płyn gdzieś z tyłu silnika, tylko za żadne skarby nie mogę zlokalizować dokładnie skąd. Zdjąłem górne i dolne osłony i dalej nic. Silnik 1.9 TDI ATJ. Stawiam że to ten krócieć z tyłu silnika, w jego okolicach jest zamontowana jakaś pompa (vacum?) i dostęp jest dość ciężki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w B5 też cieknie płyn gdzieś z tyłu silnika, tylko za żadne skarby nie mogę zlokalizować dokładnie skąd. Zdjąłem górne i dolne osłony i dalej nic. Silnik 1.9 TDI ATJ. Stawiam że to ten krócieć z tyłu silnika, w jego okolicach jest zamontowana jakaś pompa (vacum?) i dostęp jest dość ciężki...

 

Popatrz kilka postów wyżej, zamieściłem tam zdjęcia jak to wygląda. U Ciebie pewnie cieknie w tym samym miejscu co u mnie, konstrukcja niemal ta sama. Króciec znajduje się pod pompą vacum. Dostęp beznadziejny, dzisiaj się za to zabieram.

Jak chcesz zlokalizować dobrze, to weź telefon i włącz nagrywanie z lampą. Wsadź rękę od lewej strony wzdłuż pod EGR-em i spróbuj jakoś tam ją wygiąć aby nagrać to co znajduje się z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w B5 też cieknie płyn gdzieś z tyłu silnika, tylko za żadne skarby nie mogę zlokalizować dokładnie skąd. Zdjąłem górne i dolne osłony i dalej nic. Silnik 1.9 TDI ATJ. Stawiam że to ten krócieć z tyłu silnika, w jego okolicach jest zamontowana jakaś pompa (vacum?) i dostęp jest dość ciężki...

 

U mnie ciekło z węża odpowietrzającego,z tyłu obok pompy vacum.Też nie mogłem zlokalizować bo się powolutku sączyło. Ze starości spuchł i puszczał. Nr 36 na schemacie.Schemat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję panowie za dobre rady, w weekend spróbuję to zlokalizować ;) Auto oddam jakiemuś mechanikowi bo raz ze nie mam czasu na tą naprawę, dwa że to bardzo niewdzięczna robota ;)

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności