Skocz do zawartości
Barth

Ruszanie na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

dawno nikt tu nie zaglądał kolego witam jak to silnik szarpał??? nierówno pracował telepało go??? obroty świrują??? na wolnych czy jak jedziesz??? sprawdz BiPy na wtryskach ..... warto to sprawdzac co jakis czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacytuje moj pierwszy wpis aby naswietlic Ci sprawe:

Witam. Dołączam do tematu jak wyzej. Pol roku temu zmienilem kompletne sprzeglo na LUKa. Nie pamietam tylko jak bylo na starym ORYGINALNYM. Ale od jakiegos czasu jak ruszam rano z parkingu osiedlowego tu nie sposob ruszyc plynnie. Za 3-4 puszczeniem sprzegla jest juz prawie OK. Dziwne tez bylo zjawisko jak stalem w korku, ktory ciągnął sie dalej na wzniesieniu na ktorym tez jechalo sie w korku i ruszanie na pol sprzegle z recznego jak uczą na kursach tez nie moglem opanowac kangurka a prawko mam od 1985 roku takze chyba trudno mnie posadzac o jakas nieudolnosc w tej sprawie

W skrocie mowiac puszczajac sprzeglo z gazem lub bez samochod nie rusza plynnie tylko robi kangurki tak jakby mi noga drgala na pedale sprzegla ale tak oczywiscie nie jest. To tak gwoli przypomnienia :)

 

A mozesz jasniej co to sa te BIPy na wtryskach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bipy na wtryskach to sa dawki paliwa jakie daja najlepiej jak sa w okolizy zera 0.0 norma jest -3.0 +3.0 po tym mozemy stwierdzic w jakim stanie sa wtryski czy przelewaja czy maja za mala dawke myslalem ze chodzi o problem z silnikiem a tu chyba ewidentnie cos ze sprzegłem ja osobiscie tematu sprzegłą jeszcze nie przerabiałem mam paska od 60 tys km ja nic nie robilem a dodam ze mam AVB 165/365

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dalej szarpie nic nie robiłem bo nie miałem czasu. Jest to ewidentnie coś ze sprzęgłem bo jak zaciągnę ręczny i ruszę parę razy to jest spokój. Cały komplet sprzęgła mam nowy, łącznie z dwumasem. Planuje najpierw odpowietrzyć sprzęgło i przyjrzeć się wysprzęglikowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam ten sam problem tzn. Mialem dzisiaj szarpenie lekkie z rana ale później ustało. Następnie cały dzień auto stało na dworze (więc zdorzyło wyziębnąć) i problem zniknął. Myśle że to nie sprzegło i nie dwumas. Sprzegło bierze ładnie, nie pulsuje, nie słychać żeby głośniej pracowało (jak np. zepsuty dwumas) moze ktoś podpowie cos ten temat???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja u mnie problem szarpania rozwiązałem zupełnie przypadkowo... Przekonany byłem, że to dwumasa, a znając koszty stwierdziłem, że się przyzwyczaję. Jak się kilka miesięcy temu okazało szarpanie zupełnie znikło po zatankowaniu ON na Orlenie (nie chcę tu robić nikomu reklamy, ale faktycznie przeszło). Nigdy też nie zwracałem na to uwagi po tankowaniu. Wcześniej tankowałem, gdzie popadnie (Shell, Statoil, Generon, Lotos...). Jedynym kryterium była jak zawsze cena ;) . Od grudnia ON kupuję tylko na w/w stacjach i z szarpaniem przy ruszaniu pożegnałem się raz na zawsze (mam taką nadzieję ;) ) Oczywiście nie mam na celu wychwalania takiej czy innej sieci sprzedawców. Chcę tylko zwrócić uwagę na to, że paliwo czasami też może być przyczyną...

Edytowane przez piotereq21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Może ja coś podpowiem, bo też borykałem się z szarpaniem auta głównie na zimnym silniku. Objawy u mnie - podczas ruszania na zimnym silniku 1-3 pierwszych startów z pierwszego biegu auto strzelało kangurki potem spokój, na ciepłym silniku problem też występował, ale bardzo rzadko. Podejrzewałem, że coś nie tak dzieje się z samym sprzęgłem, albo za mocno przytarta tarcza, albo krzywa tarcza. Zrobiłem mały eksperyment - spaliłem raz sprzęgło i to dosyć mocno, zrobiłem to celowo :) od tego momentu auto przestało szarpać, rusza bardzo płynnie praktycznie bez gazu. Powodem moim zdaniem było krzywo podjechana tarcza. Nie namawiam, żeby robić to samo, piszę tylko info dla innych jak rozwiązałem problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczne objawy i również przypalenie sprzęgła (podczas wyciągania znajomego z bagna przypaliłem delikatnie sprzęgło) rozwiązało ten problem. Myślę, że jeśli ktoś nie ma jednoznacznych wskazań na koło dwumasowe lub kończące się sprzęgło można zaryzykować delikatne przypalenie tarcz. Dodam, że od tego czasu minęło już ponad 4 lata i szarpanie na zimnym nie miało miejsca nawet przy -25 stopniach C.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jak w temacie, mam mega problem każdego ranka jak jest zimny... Rano jak odpalam samochód na benzynie mam też gaz i chce odrazu jechać to nie ma szans, zawiesza się tragicznie 2 tys obrotów i dalej nie idzie... Jak się przełączy na gaz to nie ma problemu. Komputer dodatkowo pokazuje błąd 'bogata dawka paliwa' przepływka gra, sonda gra, przepustnica gra, turbina sucha nie ma problemu z nią.. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, bo tracę już siły ?

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności