Alvares Zgłoś #1 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) W moim pasku (1.8T z virusem) prawdopodobnie padła skrzynia i sprzegło też juz sie kończy. Przy ruszaniu wyskakuje mi pierwszy bieg, piątka nie chce wejść w ogóle, wsteczny jakbym miał przyczepke, skrzynia wyje, szumi metalicznym dźwiekiem, jakby było cos ukruszone i bez smarowania (a olej jest bo sprawdzałem i 0,5L dwa tygodnie temu dolałem 75W90), z takimi objawami musiałem jechać około 150km do domu, kilka razy sprzęgło sie sliznęło. Mechanik powiedział że skrzynia do wymiany, sprzęgło prawdopodobnie też (sprawdzą przy wymianie skrzyni, ale trzeba liczyć się z wymianą) więc postanowiłem wymienić skrzynie (używke, nie regenerowaną) i sprzęgło (oczywiście nowe). 1. Jakie sprzęgło? Myślałem nad Sachs 3000 951 210, http://www.allegro.pl/item815666962_..._1_8_1_8t.html będzie dobre? (wolę się upewnić) 2. Jaka skrzynia do AEB? Oznaczenia podane w tym temacie nie są (chyba) kompletne, nie ma np AG5 (kumpel miał takiego tiptronica, na wlepce też miał AG5, więc fabryka), nie ma DDU, FZG, G0C, G0E, G0F, G0J, G0K i pewnie kilku innych. Czym kierowac sie przy szukaniu skrzyni? Czy wszystkie manual z 1.8T podejdą do mojego AEB, czy są jakieś różnice? Byłem kilka dni temu wieczorkiem na szrocie i pytałem o skrzynie do 1.8T, mają CPD, AKM, BAA (z dwoma ostatnimi to się ździebło pomylił praktykant, bo wg google są od Audi 80), ale co z CPD, wie ktos coś na ich temat? 3. Otwory w dolnej częśći skrzyni przy łączeniu z silnikiem, jaką mają spełniać rolę i czy powinny byc zaślepione? http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=19582&d=1259054265 Edytowane 27 Listopada 2009 przez Alvares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 25 Listopada 2009 sprzegło bardzo dobre a skrzynia to w tym http://www.allegro.pl/item780447382_vw_passat_b5_1_8_t_150_km_aeb_czesci_szamotuly.html koles ma na sprzedaz skrzynie do AEB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #3 Napisano 25 Listopada 2009 sprzegło bardzo dobre a skrzynia to w tym http://www.allegro.pl/item780447382_vw_passat_b5_1_8_t_150_km_aeb_czesci_szamotuly.html koles ma na sprzedaz skrzynie do AEB No tak, ale ja chce kupić u mnie na miejscu, bo pewnie bedzie taniej i w razie "W" mam z kim godać o zwrot, a z allegro to sobie moge poklikac Ale do rzeczy, potrzebyje spis skrzyń, które mogę założyć do AEB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KruK Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2009 jak BYK jest to temat przyklejony w "B5" Oznaczenia skrzyń biegów 3B i 3BG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2009 (edytowane) jak BYK jest to temat przyklejony w "B5" A czytałeś dokładnie mój pierwszy post? (AG5, FZG) To może inaczej, czy skrzynie z pasków po lifcie (oczywiście z 1.8t) będą pasowały do mojego AEB? Czy są w ogóle jakieś róźnice? Koleś na szrocie powiedział mi że spokojnie moge założyć skrzynie z paska po lifcie, czy to prawda? Edytowane 2 Grudnia 2009 przez Alvares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 2 Grudnia 2009 otworów w skrzyni niczym nie zaklejaj zwróć uwagę na półosie... po lifcie występowały dwa typy półosi: pierwszy to taki jak u Ciebie (sprzedający mi półoś użył kiedyś słowa "kamienie"). Przegub wewnętrzny w formie cylindra z łozyskami kulowymi w środku - występowały wg etki do końca 2001 roku... drugi - występujący głównie w autach po lifcie po 2001 roku (mówię o 1.8T) to taki, w którym przegub wewnętrzny jest zupełnie inny - tulip, przez co jego konstrukcja mocowania jest inna - w formie takiego kołnierza dookoła krawędzi przegubu. Zobacz to: (na zdjęciu od góry: półosie od AEB, AWT, i znów AEB, bo czasami sprzedawcy są bardzo uparci...) skrzynia będzie więc pod konkretny typ półosi. Jeśli kupisz skrzynię po 2001 roku, to musisz mieć półosie. Jeśli przed, to weź swoją półoś do przymiarki (Albo chociaż odrysuj sobie rozstaw śrub przegubu wewnętrznego). Poza tym skrzynia nie różni się niczym przy mocowaniu do bloku silnika. Do tego stopnia, że można nawet zapakować długą skrzynię 6 biegową od 2.5 tdi ze sprzęgłem 240mm i litym kołem zamachowym, o czym pisałem kiedyś na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2009 (edytowane) Dzieki Marek, po raz kolejny okazałeś się niezawodny otworów w skrzyni niczym nie zaklejajDalej nie wiem czemu mają słuzyć te otwory, ale zdam się na informacje mądrzęjszych ode mnie i zostawie tak jak jest. 1. Jeśli jest tak jak piszesz ^, to do 1.8 T mogę wrzucić skrzynie z silnika np 2.8? (mocniejszy silnik - mocniejsza skrzynia, dobrze myslę?) Jak wówczas będzie wyglądała sprawa z przełożeniami, V-max, i sprzęgłem? (od 2.5 TDI nie będę wrzucał przedewszystkim ze względu na przełożenia). 2. Jesli nie dostanę na szrocie skrzyni od Paska przed 2001r., to czy oprócz wymiany skrzyni wraz z półośkami od nowszej skrzyni będę musiał coś jeszcze zmieniać? (np. przeguby zewnętrzne). 3. Pewien forumowicz napisał mi że skrzynia musi być od benzyny, bo diesle mają inne mocowania półosi, wg postu wyżej - wymiana skrzyni od diesla niesie za soba konieczność wymiany takż półosi (czytałem gdzies na tym forum że ktoś do benzyny załozył skrzynie z klekota, więc jest to wykonalne). Forumowicz ten napisał również: w innych modelach moze byc inny wielowpust na walku od skrzyni (moge sie mylic nigdy nie liczylem) takze zmiana sprzegla moze byc wieksza tarcza sprzegla wiec do wymiany dwumasowka czy to prawda że wielowpust może być inny? Edytowane 2 Grudnia 2009 przez Alvares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2009 czy to prawda że wielowpust może być inny? eksperymenty diesel/benzyna radzę Ci odłożyć na później. Tarcza sprzęgła jest taka sama w każdym 1.8T, więc raczej wielowpust też się nie różni... Skrzynia od 2.8 z tego co ja się orientowałem, ma takie same przełożenia jak 1.8T (może jakiś posiadacz 2.8 mnie poprawi, ale odcinka II biegu to 98 km/h, 180km/h to 5000RPM na V biegu). I kolejna sprawa - skrzynia od 18T jest pancerna. Nie wiem co zrobiłeś, że się rozleciała, ale na pewno nie było to od normalnej jazdy. Otwory w skrzyni są chyba po to, żeby skrzynię wentylować - w końcu ciepło się tam robi... A tak na marginesie, to na pewno skrzynia? Objawy, które opisujesz, to typowy objaw łożyska, które przelatuje na drugą stronę łapy i zaczynają się cyrki z wrzucaniem biegów, zgrzyty itd... Sama skrzynia (przynajmniej ta, którą ja mam w AWT) jest niezniszczalna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #9 Napisano 2 Grudnia 2009 Nie zamierzałem i nie mam zamiaru adaptować skrzyni od diesla. Interesuje mnie informacja, czy skrzynie od 2.8 są mocniejsze od tych w 1.8 turbo? I kolejna sprawa - skrzynia od 18T jest pancerna. Nie wiem co zrobiłeś, że się rozleciała, ale na pewno nie było to od normalnej jazdy.Poprzedni właściciel nie ukrywał że nie jeździł wolno, pytanie tylko jak to robił... Na szczęście miał go niedługo, bo żona zachaczyła w innego mobila i nie chciała juz widzieć Paska.Problem ze skrzynią pojawił się jakies 3 msc temu, na luzie samochód zaczął się bujac przód-tył, jakby skrzynia chciała wrzucić bieg (choć nie było żadnych zgrzytów skrzyni), pojawiło sie to dwa razy w ciągu dwóch kolejnych dni, później wróciło do normy. Czasami też podczas cofania odczuwałem delikatne szarpnięcia, gdy wcisnąłem sprzęgło skrzynia reagowała jakbym gwałtownie wrzucił na luz bez sprzęgła (jeśli można to tak opisać), szarpnięcie jakby bieg wyskoczył, ale zdarzyło sie to jakieś 4 razy, i ustało. Teraz jest tak: 1. wrzucam jedynke, powoli puszczam sprzęgło, auto powoli zaczyna ruszać ale widze że gałka zmiany biegów sie cofa, puszczam sprzęgło dalej i następuje jednorazowy zgrzyt i bieg wyskakuje. 2. biegi 2, 3 i 4 wchodzą normalnie, ale słychać skrzynie, na dwójce metaliczny dźwięk jakby metal tarł o metal, na czwórce prawie jak w polonezie (skrzynia wyje, nie głośno, ale zauważalnie) 3. wsteczny wchodzi nieco ciężej niz normalnie, czuć że skrzynia ma cięzko, jakbym miał przyczepke z ładunkiem. Mechanik stwierdził że skrzynia do wymiany, do tej pory nie miałem raczej problemu z fachowością mechanika, więc mu zaufałem i postanowiłem szukać skrzyni. Jak sprawdzić czy winę ma łozysko o którym piszesz? (podejrzewam że tylko ściągając skrzynie... ;/) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 2 Grudnia 2009 no jesli chcesz sprawdzic lozysko to tylko jak sciagniesz skrzynie i ja rozbierzesz inaczej nie da rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 2 Grudnia 2009 no to w takim razie ściągaj... wyjdzie wszystko jak skrzynia będzie na ziemi. Nie jestem w stanie nic powiedzieć na temat wytrzymałości skrzyni 2.8... może koledzy z etką podpowiedzą czy skrzynie w 1.8T i 2.8 były kiedykolwiek stosowane zamiennie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 2 Grudnia 2009 raczej skrzynia z mocniejszego motoru wytrzyma słabszy ale czy przełozenia beda odpowiednie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #13 Napisano 2 Grudnia 2009 Pod koniec tygodnia auto odstawiam do mechanika, (sam nie dam rady, z kanałem słabo, robota raczej dla dwóch osób) sprzegło już zamówiłem bo śliznęło się kilka razy (Sachs 3000 951 210), jeśli to skrzynia to chcę założyć od 1.8T (jesli będzie takowe na szrocie) raczej skrzynia z mocniejszego motoru wytrzyma słabszy ale czy przełozenia beda odpowiednie ??? Skrzynia od 2.8 z tego co ja się orientowałem, ma takie same przełożenia jak 1.8T (może jakiś posiadacz 2.8 mnie poprawi, ale odcinka II biegu to 98 km/h, 180km/h to 5000RPM na V biegu) ---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 15:29 ---------- Jestem po zakupie skrzyni, dostałem DHW czyli dokładnie taką, jaka jest montowana fabrycznie do AEB, wyczyszcze ją i gdy dostane sprzęgło oddaje Paska do mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #14 Napisano 3 Grudnia 2009 Zastanawiam sie nad wymianą skrzyni i sprzęgła we własnym zakresie... Wyczytałem na forum że z wymiana skrzyni nie powinno byc większych problemów, a jak sprawa ma się ze sprzęgłem? Trzeba coś ustawiać, nastawiać, korygować, synchronizować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 3 Grudnia 2009 Zastanawiam sie nad wymianą skrzyni i sprzęgła we własnym zakresie... Wyczytałem na forum że z wymiana skrzyni nie powinno byc większych problemów, a jak sprawa ma się ze sprzęgłem? Trzeba coś ustawiać, nastawiać, korygować, synchronizować? nie ma z tym większych problemów jesli masz nastawienie bojowe i nie boisz się pobrudzić pod samochodów Jedyny problem jaki może być, to wycelować wałkiem w otwór tarczy sprzęgła stojąc pod samochodem i manewrując ciężką skrzynią nad głową. Tutaj się przyda druga osoba, bo ta skrzynia trochę waży (takie małe 50kg - ciężko jest ją założyć/zdjąć nawet we dwie osoby). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #16 Napisano 3 Grudnia 2009 nie ma z tym większych problemów jesli masz nastawienie bojowe i nie boisz się pobrudzić pod samochodów Jedyny problem jaki może być, to wycelować wałkiem w otwór tarczy sprzęgła stojąc pod samochodem i manewrując ciężką skrzynią nad głową. Tutaj się przyda druga osoba, bo ta skrzynia trochę waży (takie małe 50kg - ciężko jest ją założyć/zdjąć nawet we dwie osoby)No to mam juz plany na wochenende Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alvares Zgłoś #17 Napisano 2 Grudnia 2016 Powraca temat skrzyni do AEB, tym razem interesuje mnie "quattro", czy silnik AEB podejdzie do skrzyni DUX? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach