Jump to content
EaserVW

[b2] Nowe progi

Recommended Posts

Witam ( wszystkich :) )

 

Posiadam passata b2 hb, wczesnego, bo1980, z pionowymi tylnymi lampami.

Zdecydowałem się na renowację.

Pierwsze, za co się wezmę to podłoga i wszystkie blachy z tym związane.

 

Tutaj bardzo istotne pytanie : jakiej jakości są progi dostępne np na allegro ?

Ich cena waha się od 50 do 100zł/szt. Potrzebuję progów i podproży oraz kompletnych nadkoli ( chyba nie tylko reperaturek-tyłu )

W kilku wątkach na forum pojawiły się opinie, że różni producenci mają różną (nienajwyższą) jakość . Chodzi mi o zakupienie dobrej klasy materiału który posłużyłby długo i nie został pożarty w ciągu dwóch zim.

Czy możliwe jest otrzymanie namiaru na blacharza, który zgodziłby się wykonać takie progi do b2 ? Chodzi mi o dobrą, rzemieślniczą robotę "podług sztuki" Proszę potraktować moją pytanioprośbę całkowicie poważnie ;)

 

Pozdrawiam !

E.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że nawet najtańsze progi grubo pociągnięte brunoxem i jakimś bitumicznym specyfikiem wytrzymają lata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze, w takim razie zastosuję się do wskazówek.

Czy resztę brakującą -wgłąb auta- oprócz progu dorobi samodzielnie każdy blacharz czy powinienem jeszcze czegoś poszukać ? Czym jest tzw. podproże ? ( a czym jest próg wewnętrzny ? ) Jaśniej : jakie części zgromadzić by mieć wszystko do połatania podłogi w b2 ? Progi oba nie istnieją, podobnie jest z nadkolami tylnymi + kieszenie boczne bagażnika są totalnie dziurawe, co włożę to wypadnie. Czy te profile mogę kupić nowe ? ; do wysokości listwy bocznej są guzik warte. Nigdzie ich nie znalazłem a proszę mi uwierzyć, że szukam bardzo wnikliwie. w automotosklepie ich nie widzę.

Czy to tzw. ćwiartki ?

 

I pytania nie związane z wątkiem : czy dla silnika 1.6D wydech w hatchbacku był taki sam jak w variancie czy czymś się różnił ?

+

Czy drzwi tylne z varianta będą pasować do hatchbacka ?

Edited by EaserVW
dodanie pytania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy drzwi tylne z varianta będą pasować do hatchbacka ?

Nie jestem pewny, ale raczej nie. Zobacz zdjęcie Tomka Variata:

http://forum.vw-passat.pl/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=1400

A teraz mój były HB:

http://forum.vw-passat.pl/imagehosting/12881486fd80303228.jpg

Zwróć uwagę, że trójkąt w tylnych drzwiach w HB jest CHYBA pod innym kątem niż w Variacie.

Czy możliwe jest otrzymanie namiaru na blacharza, który zgodziłby się wykonać takie progi do b2 ? Chodzi mi o dobrą, rzemieślniczą robotę "podług sztuki"

Jeśli zdecydujesz się na coś takiego, to musisz być gotowy też na to, że blacharz będzie chciał od Ciebie skasować dużo więcej za taką robotę. Nie tylko dlatego, że kosztuje go to więcej pracy, ale głównie dlatego, że mu się nie będzie chciało bawić w renowację. Bo przecież dużo prościej jest wstawić gotowca niż zrobić próg od nowego. Ale jak robiłem swojego, to zrobiłem tak jak napisał ormowiec:

Myślę że nawet najtańsze progi grubo pociągnięte brunoxem i jakimś bitumicznym specyfikiem wytrzymają lata...

Powodzenia;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

drzwi od kombii nie pasują..

wydech w Variancie powinien być troche dłuższy ale nic sobie uciąć nie dam..

czeka Twojego Passata duzo spawania

 

http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?info=IS40W100&sid=09eab48e

 

http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?info=IS40X100&sid=09eab48e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, czeka,czeka. Zdecydowałem się że postawię go "na nogi" i to będzie początek. Z drzwi nici, rozumiem. A wydech? Obydwa były na jednej płycie podłogowej.. Może ktoś wie na 100 % bo mam mozliwość kupienia z kombi w dobrym stanie za śmieszne pieniądze całego kompletu. Czy powyższe linki pokazują element zanaczony przeze mnie na zdjęciu po prawej ?

progib.jpg w640.png

progib.jpg

Edited by EaserVW

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co mi wiadomo to wydech jest ten sam-różnica jest na samym końcu-według katalogów mojego mechaniora w kombi jest jeszcze dołożona końcówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jeśli założę ten od kombi i "urzezam" naddatek - powinno być ok ?

Edited by EaserVW

Share this post


Link to post
Share on other sites

no powinno byc w porządku kombi ma tylny zwis dłuższy niż HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem,

http://www.allegro.pl/item821189436_uklad_wydechowy_vw_passat_b2_1_6d.html

 

co będzie słabe to się obspawa , mam nadzieję że niegłupi zakup. Możesz mi jeszcze wytłumaczyć czy to te blachy które zaznaczyłem?

Czy to jest to samo? http://www.allegro.pl/item812805388_reperaturka_blotnika_tyl_lewa_vw_passat_santana_80.html

 

Dziękuję jeszcze raz.

Edited by EaserVW

Share this post


Link to post
Share on other sites

obleci. ciekawe jak mocno zgnite masz podluznice z tylu...

z przodu obejrzyj dokladnie przegrodę, podłuznice na jej wysokosci, belke pod chlodnicą, rogi wanny podszybia

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Znam z doświadczenia. przeważnie jest więcej zjedzonej blachy od korników niż widać. Zawsze trzeba dodać 20% niż widać. Ja czasami piaskuję, a wiadomo,że piasek wybije każdą rdzę i po piaskowaniu widać każda dziurkę. Po szlifierce tego nie widać.

 

Progi najlepiej kupić takie, żeby były jak najlepiej dopasowane, według mnie jakość blachy w drugiej kolejności. Inna sprawa to taka, że proga nie wystarczy zamalować tylko z góry, bardzo ważna rzeczą jest wypryskać ścianki profili zamkniętych, szczególnie uwzględniając spawy/zgrzewy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się kupić progi (raczej porządne) oraz reperaturki.

 

Żeby to wszystko wspawać z sensem trzeba rozebrać auto i zrobić cały spód, czyż nie?

Co jeszcze, na etapie blacharki warto na pewno wymienić ? Czy przy spawaniu/konserwacji auta jest dobry czas na wymianę kompletnego tylnego zawieszenia czy można to zrobić równie dobrze na innym etapie ?

 

Chciałbym reanimację passata podzielić na kilka etapów , najpierw blacha, potem zawieszenie +hamulce a na szarym końcu lakier.

Na jakim etapie np zweryfikować elektrykę? rozsądnie wydaje się wtedy, gdy auto będzie rozebrane. Macie jakieś doświadczenie w tej kwestii ?

 

Jak rozsądnie to podzielić na etapy by nie pozostawić auta w połowie pracy rozbabranego albo nie musieć rozbierać go dwa razy ?

Nie mogę wszystkiego zrobić na raz ze względów finansowych. Najpierw chciałbym doprowadzić do porządku bazę, czyli blachę. A więc : co bezpośrednio się z tym wiąze i na czym można zakończyć ten etap ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zobacz jak to mnie więcej wygląda, podaję niżej link do albumu z fotkami kadetta którego remontuje mój brat, zdjęcie nie są zbyt aktualne, ale prace ciągle trwają. Generalnie jest dużo rzeźby, bo nie wszystko można po prostu kupić, sporo rzeczy trzeba dorabiać z blachy bo z tego co jest w aucie już nic się nie da zrobić.

 

http://milus09.fotosik.pl/albumy/680575.html

 

Pozdrawiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, wszystko powoli idzie do przodu, chciałem jednak z innej beczki spytać, gdyż nie mogę założyć posta w odpowiednim dziale..

 

poszukuję półki bagażnika do b2 HB, w dobrym stanie, kolor obojętny, byle nie była zniszczona, poprzypalana, poplamiona, podarta..

 

ma ktoś takową na sprzedaż ?

Edited by EaserVW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy