Skocz do zawartości
asik82

Automatycznie podnoszona klapa SEDAN

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba nie zrozumiałeś tematu, tutaj chodzi o to żeby dało się to zrobić mechanicznie. To nie jest kwestia zaprogramowania modułu, nie ma takiej opcji kodowania bo jest to nie możliwe od strony elektronicznej/elektrycznej.

Temat jest dla mnie zrozumiały. Może wyjaśnię od początku o co mi chodzi: aby klapa mogła się w pełni automatycznie otwierać to najpierw musi zostać zwolniona na zamku - czyli musi odskoczyć (nie otworzyć ale odskoczyć) dopiero wtedy zainstalowane sprężyny zwykłe czy też gazowe mogą zacząć unosić klapę do góry, aż do pełnego jej otwarcia. Sęk w tym, że u mnie po naciśnięciu przycisku na pilocie czy też na drzwiach kierowcy klapa nie odskakuje, a jedynie możliwym staje się jej otworzenie poprzez naciśnięcie przycisku na klapie nad rejestracją co powoduje zwolnienie zamka. I tu powstaje problem przeprogramowania modułu komfortu w taki sposób aby skutkiem naciśnięcia w.w. przycisków było zwolnienie klapy na zamku i jej odskoczenie.

Dokładnie tak jak na tym filmie (facet na filmie nie otwiera klapy za pomocą przycisku nad rejestracją, a jedynie ją unosi, po wcześniejszym naciśnięciu środkowego przycisku na pilocie):

Edytowane przez P.r.z.e.m.e.k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wh mnie zeby zrobic cos takiego to trzeba zamontowac silownik ktory symuluje nacisniecie klamki na klapie. wtedy po nacisnieciu przycisku na pilocie odblokowuje sie zamek (rygiel), a nastepnie silownik symuluje nacisniecie klamki i klapa sie unosi

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sęk w tym, że u mnie po naciśnięciu przycisku na pilocie czy też na drzwiach kierowcy klapa nie odskakuje,

Czyli masz coś nie tak z siłownikiem otwierającym zamek klapy. W 3BG takie coś jest w standardzie, i jest programowane automatycznie w momencie zaprogramowania/dostrojenia kluczyka do modułu komfortu, nie da się tego zaprogramować osobno.

Dokładnie tak jak na tym filmie (facet na filmie nie otwiera klapy za pomocą przycisku nad rejestracją, a jedynie ją unosi, po wcześniejszym naciśnięciu środkowego przycisku na pilocie):

Tak właśnie jest u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli masz coś nie tak z siłownikiem otwierającym zamek klapy. W 3BG takie coś jest w standardzie, i jest programowane automatycznie w momencie zaprogramowania/dostrojenia kluczyka do modułu komfortu, nie da się tego zaprogramować osobno.

 

Czyli prawidłowo powinno być tak, że przy zamkniętych (czyt. zaryglowanych) wszystkich drzwiach wraz z tylną klapą, po naciśnięciu środkowego przycisku na pilocie, klapa powinna się otworzyć i delikatnie odskoczyć i dać się swobodnie podnieść bez dodatkowego wciskania przycisku nad rejestracją, czy tak? Proszę również innych kolegów posiadających 3BG o potwierdzenie.

Do tej pory byłem przekonany, że środkowy przycisk pilota działa u mnie tak jak powinien i służy do odblokowywania tylnej klapy, w przypadku gdy nie mamy potrzeby otwierania drzwi, a jedynie chcemy dostać się do bagażnika (dodam, że po zamknięciu klapy jej zamek automatycznie się rygluje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli prawidłowo powinno być tak, że przy zamkniętych (czyt. zaryglowanych) wszystkich drzwiach wraz z tylną klapą, po naciśnięciu środkowego przycisku na pilocie, klapa powinna się otworzyć i delikatnie odskoczyć i dać się swobodnie podnieść bez dodatkowego wciskania przycisku nad rejestracją, czy tak?

Tak. I tak samo powinno działać z przycisku na drzwiach kierowcy. :)

Do tej pory byłem przekonany, że środkowy przycisk pilota działa u mnie tak jak powinien i służy do odblokowywania tylnej klapy, w przypadku gdy nie mamy potrzeby otwierania drzwi, a jedynie chcemy dostać się do bagażnika (dodam, że po zamknięciu klapy jej zamek automatycznie się rygluje).

Jak dla mnie to ma takie samo znaczenie jak poprzedni cytat powyżej. Generalnie ja używam pilota za każdym razem jak chcę otworzyć bagażnik, niezależnie od tego czy auto jest już otwarte czy jeszcze zamknięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie coś u mnie jest nie tak, chociaż przed chwilą czytając ten temat http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=226054 natrafiłem na post, w którym użytkownik 0xFF opisuje podobny problem "How it is possible to open (open - I mean pop-up not just unlock) the trunk via FOB? I tried on B5 passat variant (2003), but no luck frown.gif. Pressing trunk button for fiew seconds - no effect. Do I have to code CCM to enable this feature?". Wychodzi więc na to, że należy jednak przestawić ustawienia modułu komfortu - co jest opisane w dalszej części tematu.

Edytowane przez P.r.z.e.m.e.k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest u Ciebie? Bo z tego co czytałem wcześniej Tobie nie działa otwieranie bagażnika ani z pilota, ani z przycisku na drzwiach, (czytaj) niezależnie od tego czy wciśniesz przycisk na pilocie, czy przycisk na drzwiach kierowcy, musisz za każdym razem otwierać klapę bagażnika wciskając klamkę nad tablicą rejestracyjną. Czy tak to działa u Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy auto jest pozamykane - wszystkie drzwi zaryglowane łącznie z klapą (tzn. ciągnąc za klamki czy wciskając przycisk nad rejestracją nie ma żadnej reakcji) wciskam środkowy przycisk pilota - widać mignięcia kierunków po czym tylko klapa zostaje odblokowana tzn. teraz naciskając przycisk nad rejestracją jestem w stanie ją otworzyć (w momencie wciskania przycisku słychać działanie siłownika) po czym, gdy ją z powrotem zamknę automatycznie się zamek rygluje (znów słychać siłownik). Więc działanie przycisku na pilocie polega na umożliwieniu zadziałania przycisku nad rejestracją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi się coś wydaje, że masz zamek w klapie przekręcony nie tak jak trzeba. tam są 3 pozycje i chyba jedna z nich to taka opcja jak opisujesz. później to sprawdzę i dam znać.

 

edit:

już sprawdziłem, są dwie pozycje:

1. można otworzyć z pilota, z przełącznika w drzwiach i z przycisku w klapie,

2. z pilota i przełącznika w dzrzwiach kierowcy, przycisk w klapie nie reaguje.

 

czyli myliłem się.

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedy auto jest pozamykane - wszystkie drzwi zaryglowane łącznie z klapą (tzn. ciągnąc za klamki czy wciskając przycisk nad rejestracją nie ma żadnej reakcji) wciskam środkowy przycisk pilota - widać mignięcia kierunków po czym tylko klapa zostaje odblokowana tzn. teraz naciskając przycisk nad rejestracją jestem w stanie ją otworzyć (w momencie wciskania przycisku słychać działanie siłownika) po czym, gdy ją z powrotem zamknę automatycznie się zamek rygluje (znów słychać siłownik). Więc działanie przycisku na pilocie polega na umożliwieniu zadziałania przycisku nad rejestracją.

 

A zrob tak: zamknij samochod z pilota nastepnie wcisnij przycisk otwierania bagaznika na pilocie i pociagnij klape nie naciskajac klamki. powinna pojsc do gory. i to jest normalne dzialanie.

 

---------- Post added at 12:13 ---------- Previous post was at 12:09 ----------

 

a mi się coś wydaje, że masz zamek w klapie przekręcony nie tak jak trzeba. tam są 3 pozycje i chyba jedna z nich to taka opcja jak opisujesz. później to sprawdzę i dam znać.

 

edit:

już sprawdziłem, są dwie pozycje:

1. można otworzyć z pilota, z przełącznika w drzwiach i z przycisku w klapie,

2. z pilota i przełącznika w dzrzwiach kierowcy, przycisk w klapie nie reaguje.

 

czyli myliłem się.

 

A nie jest czasem tak ze jedna pozycja to otwieranie bagaznika wraz z drzwiami. a druga, nalezy wcisnac przycisk od bagaznika pomimo otwarcia drzwi z pilota?

poprostu raz klapa zostaje otwarta wraz z drzwiami a nastepne polozenie powoduje nieotwieranie klapy wraz z drzwiami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odbiegamy od glownego watku tego postu.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. A ja i nie tylko ja czekamy na jakieś konkrety :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
użytkownik 0xFF opisuje podobny problem "How it is possible to open (open - I mean pop-up not just unlock) the trunk via FOB? I tried on B5 passat variant (2003), but no luck . Pressing trunk button for fiew seconds - no effect. Do I have to code CCM to enable this feature?". Wychodzi więc na to, że należy jednak przestawić ustawienia modułu komfortu - co jest opisane w dalszej części tematu.

 

Tak, użytkownik 0xFF musiał przestawić coś w komforcie żeby rygiel zwalniał klapę ;-)

 

W europejskich wersjach auta zamek nie zadziała z pilota (tzn. klapa nie podskoczy).

Przynajmniej tak u mnie jest (3BG 2003 variant).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W europejskich wersjach auta zamek nie zadziała z pilota (tzn. klapa nie podskoczy).

Przynajmniej tak u mnie jest (3BG 2003 variant).

 

Potwierdzam, w moim variancie 2002 też przycik na pilocie umożliwia otwarcie klapy ręcznie, inaczej "guzik: nad rejstracją jest niekatywny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam, w moim variancie 2002 też przycik na pilocie umożliwia otwarcie klapy ręcznie, inaczej "guzik: nad rejstracją jest niekatywny.
W europejskich wersjach auta zamek nie zadziała z pilota (tzn. klapa nie podskoczy).

Przynajmniej tak u mnie jest (3BG 2003 variant).

 

Więc zachowanie mojego zamka jest jak najbardziej normalne, a już myślałem, że czeka mnie rozbieranie klapy, teraz pozostaje pobawić się w ustawieniach komfortu. Dzięki Panowie za pomoc i sorry jeżeli mój post stał się powodem odbiegnięcia od głównego wątku

Edytowane przez P.r.z.e.m.e.k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie. A ja i nie tylko ja czekamy na jakieś konkrety

 

No właśnie wszyscy czekają tylko nikt jakoś nie może się za to wziąć jako pierwszy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz pozostaje pobawić się w ustawieniach komfortu.

 

ale po co?

 

klapa sama nie odskoczy dopóki nie bedzie jakiejs sprezyny ktora ja wypchnie. zamek nie ma nic do rzeczy bo on odblokowywuje klape i nie potrzeba juz nic wciskac zeby ja podniesc do gory. malym paluszkiem mozna to zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasem ktos sobie zrobi ze mu sama odskakuje tylko jak oni to robia ?

 

ciekawa stronka http://atrunk.com/

tylko żeby język inny byl,

Edytowane przez kamilb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniaja silowniki na takie ze sprezyna w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"zmieniaja silowniki na takie ze sprezyna w srodku. "

sprytnie :D ale to ja też wiem że zmieniają, ale na jakie,

Zastanawiam się nad mechanizmem od VW Jetty od 2006r. W niej się klapa sama podnosi :) co o tym myslicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności