Skocz do zawartości
lukaricz

Drgania karoserii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Kupiłem Passata 2002 rok. Borykam sie z problemem drgan karoseri.

Podczas jazdy miejskiej jest wszystko ok ale kiedy wjade na autostrade gdzie mozna sie rozpedzic po osiagnieciu nawet 100km/h czuje drgania w szcegolnosci na przedniej osi. Kiedy przyspiesze np do 140 jest lepiej ale nadal drzy i kiedy np wrzuce na luz samochod samoczynnie zwalnia drgania sa coraz mocniejsze nawet do uzyskania predkosci 60 km/h. A kiedy podczas tych drgan zaczne chamowac jest to bardzo intensywne czuc te drgania na kierownicy ale czasami po przyhamowaniu ustaje wszystko. Dodam ze sa momenty kiedy wszystko sie traci i samochod płynie. Oponki mam nowe wywarzane dwa razy z kołami jest wszystko ok. Wymienilem tarcze hamulcowe na nowe na stacji diagnostycznej sprawdzałem samochod trzy razy nawet na sprzecie dla ciezarowych i nic. Wszystko niby jest ok a tak nie jest. Dziwne jest to ze przy wolnej jezdzie po miescie nic sie dzieje.

POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przwwdoy układu hamulcowego pewnie sa przytkane ja tak miałem wymieniłem i jest oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz polosie, ja kiedys mialem mocne drgania na trasie gdy przychamowalem wszystko ustawalo, okazalo sie ze byl luz na polosi prawej, poprostu sruby byly luzne prz skrzyni i to powodowalo drgania calego auta, wystarczylo poprostu je dac na klej i dokrecic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja może całkiem z innej beczki. A przy niskich prędkościach też są te drgania??? Może oponki?? Najprostsza metoda sprawdzenia - przełóż koła tylne na przód i jak będzie jakakolwiek różnica to wszystko jasne. Nic Cię to nie kosztuje a ja tak uniknąłem wymiany półosi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobne objawy jak u Ciebie. Dokładnie od kilku dni, podczas jazdy na każdym biegu sa wyczuwalne drgania. Najgorzej jest przy jeździe na trzecim biegu 60km/h oraz przy prędkości 120 km/h na piątym biegu. Nie ma różnicy czy jest na biegu czy też na luzie. Sprawdzałem zawieszenia koła i jest wszystko ok.

Macie może jakiś pomysł na takie zachowanie samochodu?:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za porady jesli chodzi o kola nic nie dało juz zmienialem mysle ze jesli mowa i przewodach hamulcowych to tez odpada poniewaz drgania wystepuja podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu. Daje do myslenia opcja Rafała faktycznie banalne bez kosztow a moze byc przyczyna. Zastanawiam sie tez nad tzw kamieniami na polosi czy nie sa wyrobione i podczas szybszej jazdy nie dostje drgan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam trochę inny problem a mianowicie autko chodzi jak talala ,ale z chwila gdy przekracza 150km/h zaczyna wpadać w drgania cały samochód i rosną tak az do 200km/h nie mam pojęcia co to może być a denerwuje mnie strasznie pomoże ktoś????? :(((

 

---------- Post added at 23:57 ---------- Previous post was at 23:44 ----------

 

dodam że do prędkości 150km/h nie wyczuwam żadnych wibracji dopiero po przekroczeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody to raz, a dwa rzuciłbym okiem na poduszki silnika i skrzyni, aby potem nie było akcji ze po wymianie przewodów układu hamulcowego czy półosiek silnik wam spadnie na dół. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to jest jak auto się rozgrzeje do 90 C i jak stoję na postoju a kierownica mi drży i delikatnie szyba , któraś poduszka jest do wymiany ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe że poducha pod silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co to jest jak auto się rozgrzeje do 90 C i jak stoję na postoju a kierownica mi drży i delikatnie szyba

Ewentualnie łącznik elastyczny - jest kilka wątków o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy uporal sie juz ktos moze z tym tematem ?

Mam ten sam problem co prawda w A4 B6 ale to ta samo konstrukcja. Problem u mnie polega na tym ze samochod po przekroczeniu 50km/h wpada w drgania przy stalej predkosci a po przekroczeniu 100km/h to juz ciagle drga. Jak wcisne pedal gazu do oporu to samochód zaczyna robic taką " żabke".

Zawieszenie sprawdzone wszystko ok. Opony nowki Pirelki P7 oraz felgi (opony byly nawet dowarzane na samochodzie) . Nowa maglownica. Zbieżność ustawiona. Samochód jak drgal tak drga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Czy uporal sie juz ktos moze z tym tematem ?

Mam ten sam problem co prawda w A4 B6 ale to ta samo konstrukcja. Problem u mnie polega na tym ze samochod po przekroczeniu 50km/h wpada w drgania przy stalej predkosci a po przekroczeniu 100km/h to juz ciagle drga. Jak wcisne pedal gazu do oporu to samochód zaczyna robic taką " żabke".

Zawieszenie sprawdzone wszystko ok. Opony nowki Pirelki P7 oraz felgi (opony byly nawet dowarzane na samochodzie) . Nowa maglownica. Zbieżność ustawiona. Samochód jak drgal tak drga.

a plecionkę sprawdzałeś przeguby półosie dwumase

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Przeguby sprawdzone, cale zawieszenie przednie. Plecionka wyglada na dobra, tzn brak jakichkolwiek uszkodzen. Dwumasa? jak sprawdzic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drgania na jałowym, szarpanie podczas gaszenia stuki podczas zmiany biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na jalowym raz za jakis czas jest tak jakby szarpniecie delikatne przy zmianie biegow 1-2-3 slychac jakis stuk przy gaszeniu troche nim bujnie a poduchy sa nowe pod silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na jalowym raz za jakis czas jest tak jakby szarpniecie delikatne przy zmianie biegow 1-2-3 slychac jakis stuk przy gaszeniu troche nim bujnie a poduchy sa nowe pod silnikiem.
no to masz winowajce kosztownego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to masz winowajce kosztownego

no ale czy dwumas raczej nie powinien sie najpierw zaczac trzaskać?? sprzeglo mi qrcze co prawda bierze od gory :/ w A3 mojej z 97r bierze od dolu ale to dwa inne swiaty:/

Edytowane przez rid3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może poduszka pod silnikiem lub skrzynią , hm nie wiem musiałbym to zobaczyć :D albo usłyszeć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mianowicie mam taki problem zaczyna się on od prędkości 80 km/h a kończy mniej wiecej przy 130 km/h przy niższych lub wyższych prędkościach drgania karoserii nie występuja sprawdzalem 3 komplety kół wymieniałem tarcze hamulcowe czyściłem zaciski nic nie pomogło zaczynam się zastanawiać na dwiema przednimi poduszkami ? b5 fl 2002r v6 2.5 tdi 4x4 tiptronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności