Skocz do zawartości
kulpetti

Wentylator(y) przy chłodnicy nie w(y)łącza się

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Dziwny przypadek dzisiaj po przejechaniu 10 km i odstawieniu silnika ,wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki i odczekaniu kilku minut nie wyłacza się wentylator przy chłodnicy to jest ten mniejszy od klimatyzacji (MUSIAŁEM ODŁACZYĆ AKUMULATOR BO MOGŁBY SIĘ ROZŁADOWAC ).Prosze o porade co to za przyczyna .dziekuje

Edytowane przez kulpetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdz czujnik temperatury zewnętrznej on często bywa przyczyną dziwnego zachowania wentylatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piachu80

Witam

 

kulpetti - czy możesz napisać jak poradziłeś sobie z tym problemem? Ja dziś doświadczyłem identycznej sytuacji i szukam odpowiedzi na forum! Będę wdzięczny:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarze padł moduł wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mi sie tak stało na Chorwacji i wyciągłem cały wętylator, przeciąłem kabel i jak by sie grzał silnik to tylko bym go złączył ale nie grzał sie ani troszeczke bo szedł drugi wetylator od klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylator świruje (najczęściej wchodzi na najwyższe obroty) jesli jest problem z którymś z czujników temperatury (temp. zewnętrznej - w zderzaku w dolnym grillu po lewej, temp. płynu chłodzącego - na kolanku dolnej rury zaraz przy chłodnicy) lub z samym klimatronikiem (np po odpięciu panelu od sieci).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałbym podpiąć się pod temat.

Otóż mam dwa lata passata i jeszcze nie załączył mi się nigdy wentylator.

Czy może być tego przyczyna?

Czekam na wiadomość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalony???

podpinałeś się pod diagnostykę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok sterownik wentylatora to ten za dużym wentylatorem czy znajduję się gdzieś indziej??? oraz pytanie dodatkowe czy jeżeli podłączam wętylator odwrotnie i działa czy w dalszym ciągu jest możliwa wada sterownika ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten sterownik. Miałem ten problem,sterownik nie włączał małego wentylatora. Problem rozwiązałem - sterownik naprawiony ,koszt ok 60 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm ok zauważyłem jeszcze małą sprawę... posiadam program torqe na androida pod obd2, program ten kasuję błędy ECU oraz pokazuje odczyty czujników między innymi temperatury silnika z jakiej przyczyny mogły by różnić się od tych które wskazują zegary pomiarowe na desce rozdzielczej... auto pokazuje 90 stopni a program 98 a nawet 100 kiedy rusze opada do 90 a wskazówka na zegarach w dalszym ciągu stoi na 90 czy jes może jakiś dodatkowy czójnik odczytu temperatóry.

co dokładnie kosztowało te 60 zł nowy sensor który znajduję się za wentylatorem czy jego naprawa i jeżeli naprawa to co było w nim uszkodzone???

zapomniałem dodać iż wentylator klimatyzacji wraz z klimatyzacją nie działają również czy to ta sama przyczyna może być???

ponadto walczę z błędem P3102 oraz P2100 na co one wskazują czy może ma ktoś jakiś pomysł na listę kodów błedów???

Edytowane przez gregory29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60 zł kosztowały części do naprawy sterownika.Tranzystory i diody.Jeżeli zrobisz sam to 60zł,jeżeli nie-dochodzi robocizna.

Z tego co ja wiem (a przynajmniej u mnie tak było) pracą tego małego wentylatora steruje ten sterownik.Więc jeżeli jest zepsuty to nie włączy wiatraka.Możesz sprawdzić na krótko czy mały wiatrak chodzi.Najlepiej wyciągnąć wiatraki na zewnątrz,chociaż bez kanału będzie ciężko (ale nie niemożliwe ) Co do klimy to nie wiem.U mnie włączała się normalnie ,chociaż po jakimś czasie wyłączało mi wszystko razem z nadmuchem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po przejechaniu 5km i wyłączeniu silnika wiatrak nadal działa odczekałem około 8 minut i nie wyłączał się więc włączyłem kluczyk ponownie i dopiero wtedy wyłączył się wiatrak. Już 2x z rzędu tak miałem - co to może być? od czego zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kleg

kulpetti mam ten sam problem....wentylatory włączają się same na zgaszonym silniku aż do rozładowania. odpinałem czujniki od temp. na wyjściu chłodnicy i ciśnienia w układzie klimatyzacji i to samo.... Prosty skaner vag nie wykrywa żadnych błędów jeśli chodzi o te czujniki...jutro jade na vcds-a....

czy to normalne, że po zgaszeniu silnika pod maska słychać piszczenie? ciężko to zlokalizować, ale gdzieś spod plastiku na górze silnika. po odpięciu bezpiecznika F13 przestaje piszczeć i wentylatory też się nie załączają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

a u mnie po wylaczenia zaplonu wentylatory(dwa) na zmiane chodzily jakies 5 minut i smierdzialo troche spalenizna. Wczesniej mialem problem z przeladowaniem turbiny i przy okazji wykazalo ze jest blad sterownika wentylatora chlodnicy V7, zwarcie. Blad 06480 P01950 problemy z poruszaniem/zablokowany-sporadycznie i teraz co jest do wymiany? czy jakis czujnik, czy modul/sterownik tak jak mowi komputer i jaki koszt? z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów mam do was pytanie

Mam taki problem, otóż w moim Pasku często włącza się dmuchawa chłodnicy po dynamicznej jeździe (tj. po zatrzymaniu pojazdu i wyłączeniu zapłonu) ale to nie jest problem. Normalnie dmuchawa rozpędzała się na wysokie obroty i chłodziła silnik (stałe obroty) a następnie powoli się wyłączała. Od jakiegoś czasu bardzo dziwie się zachowuje:<br />

1. najczęściej zachowuje się tak - wskakuje na wysokie obroty, za chwilę bardzo zwalnia, pochodzi 2-3 sekundy na wolnych i znowu wskakuje na wysokie i tak na okrągło aż do wychłodzenia silnika.<br />

2. czasem pracuje tylko na niskich obrotach.<br />

Doradzicie coś? bo VAG nie pokazuje błędów.<br/>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Kolegów mam do was pytanie

Mam taki problem, otóż w moim Pasku często włącza się dmuchawa chłodnicy po dynamicznej jeździe (tj. po zatrzymaniu pojazdu i wyłączeniu zapłonu) ale to nie jest problem. Normalnie dmuchawa rozpędzała się na wysokie obroty i chłodziła silnik (stałe obroty) a następnie powoli się wyłączała. Od jakiegoś czasu bardzo dziwie się zachowuje:<br />

1. najczęściej zachowuje się tak - wskakuje na wysokie obroty, za chwilę bardzo zwalnia, pochodzi 2-3 sekundy na wolnych i znowu wskakuje na wysokie i tak na okrągło aż do wychłodzenia silnika.<br />

2. czasem pracuje tylko na niskich obrotach.<br />

Doradzicie coś? bo VAG nie pokazuje błędów.<br/>

 

Masz mocny silnik i wentylator ma co chłodzić. Ale mimo to możliwe, że sam wentylator już się kończy. Podepnij go na krótko pod 12V i wtedy zobaczysz czy pracuje z normalną prędkością?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. (passat b6 rok 2006) Podepnę się pod temat. Mam problem z wentylatorem chłodnicy a mianowicie chodził mi wentylator ten mały a duży był zepsuty ?. Rozebrałem duży, szczotek już nie było i wymieniłem szczotki na nowe - polutowałem itd. Złożyłem wszystko podłączyłem ma krótko do akumulatora i oba się kręcą ale po podłączeniu do kostki tak jak ma być i odpalenia samochodu żaden wentylator nie startuje, po rozgrzaniu samochodu do nawet 90 żaden wentylator się nie kręci. I teraz pytanie do Was co może być winne ?? Bezpieczniki od strony kierowcy wszystkie sprawne, bezpieczniki pod maską obok akumulatora tez sprawne . Prąd dochodzi bo jak podepnę od kostki samo napięcie bez sterowania to kręcą się normalnie dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana dzięki uprzejmości i wiedzy użytkownika "waski1"który szybko zdiagnozował problem i winowajcą był sterownik wentylatorów, zresztą tak samo było ze sprawą niesprawnej klimatyzacji. Polecam serdecznie Panowie i Panie użytkownika "waski1".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po przejechaniu 5km i wyłączeniu silnika wiatrak nadal działa odczekałem około 8 minut i nie wyłączał się więc włączyłem kluczyk ponownie i dopiero wtedy wyłączył się wiatrak. Już 2x z rzędu tak miałem - co to może być? od czego zacząć?

 

Cześć,

 

Widzę, ze trochę minęło od pojawienia twojego posta ale mam ten samo problem w pasacie b7.

Prośba o info jak rozwiązałeś ten problem??

 

Sterownik wentylatorów czy coś innego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności