Skocz do zawartości
GrzegorzEP

świece żarowe 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Jak świeca żarowa nie padnie całkowicie (przepali się) to nic nie zdiagnozujesz.

Miałem ten sam przypadek co Ty, wymieniłem świece i dalej trzeba było dłużej kręcić.

W tej chwili już wiem że na początek mam do wymiany akumulator. Byłem u gościa od aku i pod obciążeniem (podczas rozruchu silnika) z 12,5 V robiło się >9 V. Ładowanie przez całą noc nic nie daje.

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po dłuższym postoju, przy ujemnych temperaturach, trzeba było dłużej kręcić. Samochód nie odpalał tak jak powinien, nawet biorąc pod uwagę że to "diesel na mrozie". Czasami zapalała mi się kontrolka świec żarowych podczas jazdy na zimnym silniku i gasła po kilku minutach. Zatem świece :)

Wymieniłem aku i świece żarowe (NGK), potem szczotki rozrusznika, filter paliwa, filter powietrza. Pompowtryski wymienione zostały w styczniu w ramach bezpłatnej akcji serwisowej. Nie dało to żadnych zmian. Okazało się, że za wszystko odpowiadał przestawiony rozrząd (wymieniany w jakimś kurniku w Golczewie, za poprzedniego właściciela). Jest to bardzo żadki przypadek, ale można to zdiagnozować VAGiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Ja również mam problemy z odpalaniem na zimnym po dłuższym postoju.Walczę już z tym drugą zimę i nie ma efektów.Widzę że wszyscy którzy mają silniki BMR mają takie problemy.Próbowałem już prawie wszystkiego.Zacząłem od wymiany świec żarowych,wymiany filtrów,sprawdzenia wszystkich czujników,rozrządu,pompowtryski wymienione w październiku w ramach akcji serwisowej,wymieniłem pompę w zbiorniku,vacum pompę oraz podjechałem do warsztatu i sprawdzili układ paliwowy(szczelny),sprężanie w cylindrach ok, akumulator nowy a problemy z odpalaniem są dalej i nie wiem co robić.Wyczytałem gdzieś na forum że niektórym pomogła wymiana rozrusznika że miał za małe obroty.Zastanawiam się jeszcze nad aktualizacją oprogramowania silnika bo mechanik który mi to sprawdzał mówił że mam jeszcze stare oprogramowanie ale nie wie czy to coś pomoże.Czytałem jeszcze na którymś forum że trzeba zmienić mapy zapłonowe(rozruchowe) bo silniki 2.0 TDI miały problemy właśnie z odpalaniem.Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły to proszę pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to witam w klubie BMR ja mam dokładnie to samo ale akumulator nowy,wtryski nowe ,wymieniony czujnik temperatury,rozrusznik zregenerowany,nowy filtr paliwa ,pompa w baku działa i też mam problem z odpalaniem na zimnym .Musze dłużej pokręcić rozrusznikiem aby zapalił a jeżeli chodzi o świece żarowe mechanik mówił mi że świece biorą udział w procesie wypalanie DPF-a i jak będą przepalone to wywali błąd.

Do pasji mnie to doprowadza ale bede z tym walczył powoli jak coś będę wiedział dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym błędem świec to ja bym się nie zgodził,mi nie wyświetlało żadnego błędu a gdy wykręciłem świece i zacząłem sprawdzać każdą osobno na akumulatorze to dwie były przepalone.Wymieniłem wszystkie cztery ale żadnej poprawy w odpalaniu nie było.Mi się wydaje że coś jest w tych mapach startowych bo na forum tourana też o tym pisali,mieli takie same objawy.A jeśli chodzi o rozrusznik to też ktoś pisał że regeneracja nie pomogła tylko wymiana na nowy. Rozbierałem już ten rozrusznik i nie ma tam co wymieniać chyba tylko szczotki bo tam są wszędzie łożyska igiełkowe i przekładnia planetarna.Nie ma tam żadnych tulejek które by się wyrabiały tak jak kiedyś w starych autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by było w mapach to za każdym razem by się to działo a wystarczy że go odpalisz zgasisz i już inaczej zapala przynajmniej u mnie co do świec nie wypowiadam się bo nie wiem ale sprawdzę je ale jeżeli jest tak jak mówisz no to będę musiał zweryfikować zdanie o bardzo znanym w trójmieście mechaniorze .Co do rozrusznika ja sam nie rozbierałem bo nie mam kanału czy tez garażu zdemontował go znajomy mechanik i zawiózł do gościa który się takimi rzeczami zajmuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... gdy wykręciłem świece i zacząłem sprawdzać każdą osobno na akumulatorze to dwie były przepalone.

 

Tak nie wolno sprawdzać świec z silników BMR - ich napięcie znamionowe pracy to 7V. Na świecach NGK to napięcie jest wybite na korpusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, jest cały duży wątek o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak nie wolno sprawdzać świec z silników BMR - ich napięcie znamionowe pracy to 7V. Na świecach NGK to napięcie jest wybite na korpusie.

 

Masz rację kolego świece są na 7V ale w pierwszym momencie grzania przez około 1 lub 2 sekundy (dokładnie nie pamiętam) dostają napięcie 11,5 V żeby się jak najszybciej zagrzać a potem przełączają się na 7,5 V na dogrzewanie .Przed sprawdzaniem dokładnie o tym poczytałem , więc jeżeli na moment dasz jej napięcie 11,5 V i od razu odłączysz to nic się nie stanie.Trochę źle to napisałem bo nie podpinałem ich bezpośrednio pod akumulator tylko każdą wykręcałem wkładałem do wtyczki włączałem zapłon i sprawdzałem czy grzeje.

Edytowane przez tomas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś powie mi jakie świece powinny być w silniku BMA? Chodzi mi o napięcie 4,4V czy 7V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lotr

Witam. Koledzy moze orientujecie sie ktore swiece zakupic ngk 9835 czy raczej d-power cz 304 9864, bo sie z lekka pogubilem... czy nr porzadkowy ma znaczenie w tej sytuacji czy raczej to malo istotne?

pozdrawiam

ps. wybaczcie nieogarniecie ale nowy jestem ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś powie mi jakie świece powinny być w silniku BMA? Chodzi mi o napięcie 4,4V czy 7V.

 

Cześć. Na stronie http://www.e-ngk.pl jest ładna aplikacja dobierająca świece do różnych modeli.

U ciebie są dwa rodzaje świeć:

- dla BMA 03.2005 - 05.2007 - typ CZ304 7.0V

- dla BMA 06.2007 - 04.2009 - typ YE14 4,4V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witm wszystkich mam podobny problem z odpalaniem silnik BMR tak jak koledzy, wymienione wtryski na nowe w serwisie, rozrusznik kreci szybko, swiece grzeja, napiecie nie spada poniżej 10v wymieniłem sterownik silnika na inny, pompa wysokiego cisnienia wymieniałem ze trz na używane bez zmian zwasze po dłuższym postoju czy po nocy trzeba dłużej krecic jak odpali to można zgasic i odpali od strzała nie zależnie od teperatury,ale jak włacze webasto na 20min i go troche zagrzeje to odpali na strzała także paliwo sie nie wraca do zbiornika rozrzd wymieniony w niemczech w serwisie vw także powinien być dobrze ustawiony ale sprawdze to bo to mi tylko pozostało nie mam już pomysłów co by tu zrobić, jak by ktoś mógł pomuc, może komus udało sie dojsc co to za przyczyna, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Miałem identyczne obiawy i okazało się że rozrząd był przestawiony. Można to zdiagnozować, bo w tych silnikach są 2 czujniki położenia - na wale i na wałku rozrządu. Warto to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Miałem identyczne obiawy i okazało się że rozrząd był przestawiony. Można to zdiagnozować, bo w tych silnikach są 2 czujniki położenia - na wale i na wałku rozrządu. Warto to sprawdzić.

 

Jak to sprawdziłes czy jest dobrze ustawiony rozrzad, napewno mozna to zrobic kompem mam program vag can pro ale jeszcz nigdy tego nie robiłem gdzies słyszałem że w bloku 4 można to sprawdzić i jest tolerancja od -3 do +3 a najlepiej jak jest 0

3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to sprawdziłes czy jest dobrze ustawiony rozrzad, napewno mozna to zrobic kompem mam program vag can pro ale jeszcz nigdy tego nie robiłem gdzies słyszałem że w bloku 4 można to sprawdzić i jest tolerancja od -3 do +3 a najlepiej jak jest 0

 

Ja mam mały skaner VAG5053 ITS od Viakena - na kanale 004 w ostatniej lini pokazało mi wartość około 8°, nie pamiętam dokładnie. W serwisie VAS w grupie 004 (01-elektronika silnika) wykazał 7,09° , a w/g ich informacji, przy nowym rozrządzie powinno być poniżej 1°. Jeśli chcesz to wyślę ci na maila skan z VASa który dostałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam mały skaner VAG5053 ITS od Viakena - na kanale 004 w ostatniej lini pokazało mi wartość około 8°, nie pamiętam dokładnie. W serwisie VAS w grupie 004 (01-elektronika silnika) wykazał 7,09° , a w/g ich informacji, przy nowym rozrządzie powinno być poniżej 1°. Jeśli chcesz to wyślę ci na maila skan z VASa który dostałem.

 

Witam pokombinowałem troche z tymi kołami na rozrzadzie i co sie okazało że jak to pierwsze koło gdzie jest czujnik przestawie troche do przodu czy do tyłu to sie nic nie zmienia ale jak to drugie koło przestawie troche do tyłu to znaczy opóznie to odrazu ciężej pali taki objaw jaki miałem, teraz wziołem to drugie koło minimalnie do przodu to znaczy troche przyspieszyłem i to pierwsze koło gdzie jest czujnik ustawiłem według kompa tak jak pisałes kanał 004 ostatnie pole miałem wczesniej 3 teraz nastawiłem 0,75 i jest ok, pali rano normalnie dzisiaj rano 18 stopni ciepła i jeszcze grzeją swiece czy to jest normalne? i co do tego drudgiego koła na rozrządzie jak je ustawić żeby wiedzieć że jest ok, to koło jest od pompowtrysków jak kapem sprawdzałem na 4 kanale to w drugim pol było 3 pisało tam poczatek wtrysku, czyżby to było od ustawienia tego drugiego koła jak tak to jaka wartość powinna tam być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blokady i ustawic na nich ,takie kombinowanie nic nieda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mnie dzisiaj również rano z trudem zapalił i zapaliła się ikonka świec.W związku z tym moje pytanie -jeśli to świece to wymieniacie komplet czy tylko uszkodzoną?Czy dużo jest roboty z wymianą oraz czy się bardzo zapiekają?Silnik BMR

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mnie dzisiaj również rano z trudem zapalił i zapaliła się ikonka świec.W związku z tym moje pytanie -jeśli to świece to wymieniacie komplet czy tylko uszkodzoną?Czy dużo jest roboty z wymianą oraz czy się bardzo zapiekają?Silnik BMR

Zapalenie się kontrolki tzw. "sprężynki", nie oznacza że padła świeca żarowa, trzeba podpiąć auto pod komputer.

Jeśli chodzi o wymianę świec żarowych, to trzeba zdjąć pokrywę zaworów i wymienić od razu komplet, nie jest to skomplikowana czynność , ja wymieniałem sam w garażu. Świece się nie zapiekają bo są pod pokrywą zaworów (zalane olejem), uważać trzeba tylko przy przykręcaniu żeby nie ukręcić świecy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności