sylwek1972 Zgłoś #61 Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) Jak świeca żarowa nie padnie całkowicie (przepali się) to nic nie zdiagnozujesz. Miałem ten sam przypadek co Ty, wymieniłem świece i dalej trzeba było dłużej kręcić. W tej chwili już wiem że na początek mam do wymiany akumulator. Byłem u gościa od aku i pod obciążeniem (podczas rozruchu silnika) z 12,5 V robiło się >9 V. Ładowanie przez całą noc nic nie daje. Edytowane 28 Marca 2013 przez sylwek1972 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #62 Napisano 27 Marca 2013 U mnie po dłuższym postoju, przy ujemnych temperaturach, trzeba było dłużej kręcić. Samochód nie odpalał tak jak powinien, nawet biorąc pod uwagę że to "diesel na mrozie". Czasami zapalała mi się kontrolka świec żarowych podczas jazdy na zimnym silniku i gasła po kilku minutach. Zatem świece Wymieniłem aku i świece żarowe (NGK), potem szczotki rozrusznika, filter paliwa, filter powietrza. Pompowtryski wymienione zostały w styczniu w ramach bezpłatnej akcji serwisowej. Nie dało to żadnych zmian. Okazało się, że za wszystko odpowiadał przestawiony rozrząd (wymieniany w jakimś kurniku w Golczewie, za poprzedniego właściciela). Jest to bardzo żadki przypadek, ale można to zdiagnozować VAGiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #63 Napisano 27 Marca 2013 Witam wszystkich.Ja również mam problemy z odpalaniem na zimnym po dłuższym postoju.Walczę już z tym drugą zimę i nie ma efektów.Widzę że wszyscy którzy mają silniki BMR mają takie problemy.Próbowałem już prawie wszystkiego.Zacząłem od wymiany świec żarowych,wymiany filtrów,sprawdzenia wszystkich czujników,rozrządu,pompowtryski wymienione w październiku w ramach akcji serwisowej,wymieniłem pompę w zbiorniku,vacum pompę oraz podjechałem do warsztatu i sprawdzili układ paliwowy(szczelny),sprężanie w cylindrach ok, akumulator nowy a problemy z odpalaniem są dalej i nie wiem co robić.Wyczytałem gdzieś na forum że niektórym pomogła wymiana rozrusznika że miał za małe obroty.Zastanawiam się jeszcze nad aktualizacją oprogramowania silnika bo mechanik który mi to sprawdzał mówił że mam jeszcze stare oprogramowanie ale nie wie czy to coś pomoże.Czytałem jeszcze na którymś forum że trzeba zmienić mapy zapłonowe(rozruchowe) bo silniki 2.0 TDI miały problemy właśnie z odpalaniem.Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły to proszę pisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #64 Napisano 27 Marca 2013 No to witam w klubie BMR ja mam dokładnie to samo ale akumulator nowy,wtryski nowe ,wymieniony czujnik temperatury,rozrusznik zregenerowany,nowy filtr paliwa ,pompa w baku działa i też mam problem z odpalaniem na zimnym .Musze dłużej pokręcić rozrusznikiem aby zapalił a jeżeli chodzi o świece żarowe mechanik mówił mi że świece biorą udział w procesie wypalanie DPF-a i jak będą przepalone to wywali błąd. Do pasji mnie to doprowadza ale bede z tym walczył powoli jak coś będę wiedział dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #65 Napisano 27 Marca 2013 Z tym błędem świec to ja bym się nie zgodził,mi nie wyświetlało żadnego błędu a gdy wykręciłem świece i zacząłem sprawdzać każdą osobno na akumulatorze to dwie były przepalone.Wymieniłem wszystkie cztery ale żadnej poprawy w odpalaniu nie było.Mi się wydaje że coś jest w tych mapach startowych bo na forum tourana też o tym pisali,mieli takie same objawy.A jeśli chodzi o rozrusznik to też ktoś pisał że regeneracja nie pomogła tylko wymiana na nowy. Rozbierałem już ten rozrusznik i nie ma tam co wymieniać chyba tylko szczotki bo tam są wszędzie łożyska igiełkowe i przekładnia planetarna.Nie ma tam żadnych tulejek które by się wyrabiały tak jak kiedyś w starych autach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #66 Napisano 27 Marca 2013 Jak by było w mapach to za każdym razem by się to działo a wystarczy że go odpalisz zgasisz i już inaczej zapala przynajmniej u mnie co do świec nie wypowiadam się bo nie wiem ale sprawdzę je ale jeżeli jest tak jak mówisz no to będę musiał zweryfikować zdanie o bardzo znanym w trójmieście mechaniorze .Co do rozrusznika ja sam nie rozbierałem bo nie mam kanału czy tez garażu zdemontował go znajomy mechanik i zawiózł do gościa który się takimi rzeczami zajmuje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #67 Napisano 28 Marca 2013 ... gdy wykręciłem świece i zacząłem sprawdzać każdą osobno na akumulatorze to dwie były przepalone. Tak nie wolno sprawdzać świec z silników BMR - ich napięcie znamionowe pracy to 7V. Na świecach NGK to napięcie jest wybite na korpusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #68 Napisano 28 Marca 2013 Poszukaj na forum, jest cały duży wątek o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #69 Napisano 28 Marca 2013 (edytowane) Tak nie wolno sprawdzać świec z silników BMR - ich napięcie znamionowe pracy to 7V. Na świecach NGK to napięcie jest wybite na korpusie. Masz rację kolego świece są na 7V ale w pierwszym momencie grzania przez około 1 lub 2 sekundy (dokładnie nie pamiętam) dostają napięcie 11,5 V żeby się jak najszybciej zagrzać a potem przełączają się na 7,5 V na dogrzewanie .Przed sprawdzaniem dokładnie o tym poczytałem , więc jeżeli na moment dasz jej napięcie 11,5 V i od razu odłączysz to nic się nie stanie.Trochę źle to napisałem bo nie podpinałem ich bezpośrednio pod akumulator tylko każdą wykręcałem wkładałem do wtyczki włączałem zapłon i sprawdzałem czy grzeje. Edytowane 28 Marca 2013 przez tomas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #70 Napisano 31 Marca 2013 Czy ktoś powie mi jakie świece powinny być w silniku BMA? Chodzi mi o napięcie 4,4V czy 7V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lotr Zgłoś #71 Napisano 14 Kwietnia 2013 Witam. Koledzy moze orientujecie sie ktore swiece zakupic ngk 9835 czy raczej d-power cz 304 9864, bo sie z lekka pogubilem... czy nr porzadkowy ma znaczenie w tej sytuacji czy raczej to malo istotne? pozdrawiam ps. wybaczcie nieogarniecie ale nowy jestem ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #72 Napisano 15 Kwietnia 2013 Czy ktoś powie mi jakie świece powinny być w silniku BMA? Chodzi mi o napięcie 4,4V czy 7V. Cześć. Na stronie http://www.e-ngk.pl jest ładna aplikacja dobierająca świece do różnych modeli. U ciebie są dwa rodzaje świeć: - dla BMA 03.2005 - 05.2007 - typ CZ304 7.0V - dla BMA 06.2007 - 04.2009 - typ YE14 4,4V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekgalla Zgłoś #73 Napisano 27 Kwietnia 2013 Witm wszystkich mam podobny problem z odpalaniem silnik BMR tak jak koledzy, wymienione wtryski na nowe w serwisie, rozrusznik kreci szybko, swiece grzeja, napiecie nie spada poniżej 10v wymieniłem sterownik silnika na inny, pompa wysokiego cisnienia wymieniałem ze trz na używane bez zmian zwasze po dłuższym postoju czy po nocy trzeba dłużej krecic jak odpali to można zgasic i odpali od strzała nie zależnie od teperatury,ale jak włacze webasto na 20min i go troche zagrzeje to odpali na strzała także paliwo sie nie wraca do zbiornika rozrzd wymieniony w niemczech w serwisie vw także powinien być dobrze ustawiony ale sprawdze to bo to mi tylko pozostało nie mam już pomysłów co by tu zrobić, jak by ktoś mógł pomuc, może komus udało sie dojsc co to za przyczyna, pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #74 Napisano 28 Kwietnia 2013 Witam. Miałem identyczne obiawy i okazało się że rozrząd był przestawiony. Można to zdiagnozować, bo w tych silnikach są 2 czujniki położenia - na wale i na wałku rozrządu. Warto to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekgalla Zgłoś #75 Napisano 29 Kwietnia 2013 Witam. Miałem identyczne obiawy i okazało się że rozrząd był przestawiony. Można to zdiagnozować, bo w tych silnikach są 2 czujniki położenia - na wale i na wałku rozrządu. Warto to sprawdzić. Jak to sprawdziłes czy jest dobrze ustawiony rozrzad, napewno mozna to zrobic kompem mam program vag can pro ale jeszcz nigdy tego nie robiłem gdzies słyszałem że w bloku 4 można to sprawdzić i jest tolerancja od -3 do +3 a najlepiej jak jest 0 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastianstepi Zgłoś #76 Napisano 29 Kwietnia 2013 Jak to sprawdziłes czy jest dobrze ustawiony rozrzad, napewno mozna to zrobic kompem mam program vag can pro ale jeszcz nigdy tego nie robiłem gdzies słyszałem że w bloku 4 można to sprawdzić i jest tolerancja od -3 do +3 a najlepiej jak jest 0 Ja mam mały skaner VAG5053 ITS od Viakena - na kanale 004 w ostatniej lini pokazało mi wartość około 8°, nie pamiętam dokładnie. W serwisie VAS w grupie 004 (01-elektronika silnika) wykazał 7,09° , a w/g ich informacji, przy nowym rozrządzie powinno być poniżej 1°. Jeśli chcesz to wyślę ci na maila skan z VASa który dostałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekgalla Zgłoś #77 Napisano 27 Maja 2013 Ja mam mały skaner VAG5053 ITS od Viakena - na kanale 004 w ostatniej lini pokazało mi wartość około 8°, nie pamiętam dokładnie. W serwisie VAS w grupie 004 (01-elektronika silnika) wykazał 7,09° , a w/g ich informacji, przy nowym rozrządzie powinno być poniżej 1°. Jeśli chcesz to wyślę ci na maila skan z VASa który dostałem. Witam pokombinowałem troche z tymi kołami na rozrzadzie i co sie okazało że jak to pierwsze koło gdzie jest czujnik przestawie troche do przodu czy do tyłu to sie nic nie zmienia ale jak to drugie koło przestawie troche do tyłu to znaczy opóznie to odrazu ciężej pali taki objaw jaki miałem, teraz wziołem to drugie koło minimalnie do przodu to znaczy troche przyspieszyłem i to pierwsze koło gdzie jest czujnik ustawiłem według kompa tak jak pisałes kanał 004 ostatnie pole miałem wczesniej 3 teraz nastawiłem 0,75 i jest ok, pali rano normalnie dzisiaj rano 18 stopni ciepła i jeszcze grzeją swiece czy to jest normalne? i co do tego drudgiego koła na rozrządzie jak je ustawić żeby wiedzieć że jest ok, to koło jest od pompowtrysków jak kapem sprawdzałem na 4 kanale to w drugim pol było 3 pisało tam poczatek wtrysku, czyżby to było od ustawienia tego drugiego koła jak tak to jaka wartość powinna tam być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #78 Napisano 27 Maja 2013 Blokady i ustawic na nich ,takie kombinowanie nic nieda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #79 Napisano 2 Czerwca 2013 (edytowane) Witam.Mnie dzisiaj również rano z trudem zapalił i zapaliła się ikonka świec.W związku z tym moje pytanie -jeśli to świece to wymieniacie komplet czy tylko uszkodzoną?Czy dużo jest roboty z wymianą oraz czy się bardzo zapiekają?Silnik BMR Edytowane 2 Czerwca 2013 przez mgboczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #80 Napisano 3 Czerwca 2013 Witam.Mnie dzisiaj również rano z trudem zapalił i zapaliła się ikonka świec.W związku z tym moje pytanie -jeśli to świece to wymieniacie komplet czy tylko uszkodzoną?Czy dużo jest roboty z wymianą oraz czy się bardzo zapiekają?Silnik BMR Zapalenie się kontrolki tzw. "sprężynki", nie oznacza że padła świeca żarowa, trzeba podpiąć auto pod komputer. Jeśli chodzi o wymianę świec żarowych, to trzeba zdjąć pokrywę zaworów i wymienić od razu komplet, nie jest to skomplikowana czynność , ja wymieniałem sam w garażu. Świece się nie zapiekają bo są pod pokrywą zaworów (zalane olejem), uważać trzeba tylko przy przykręcaniu żeby nie ukręcić świecy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach