Skocz do zawartości
Gość marek137

Czy pasat 1.9 tdi 130KM ma pompe paliwa w zbiorniku paliwa?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek137

Czy pasat 1.9 tdi 130KM ma pompe paliwa w zbiorniku paliwa? dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek137

wiem ze wersje 110 i 115KM własnie nie mają pompy...

a czy jest to tzw pompa głowna czy pomocnicza, albo inaczej czy po odcieciu tej pompy da się odpalic samochód??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa pomocnicze służy przede wszystkim do obniżenia temperatury paliwa, natomiast nie wiem czy jest niezbędna do odpalenia silnika, chyba nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Po pierwsze wszystkie silniki z pompowtryskiwaczami mają pompę wstępną w zbiorniku więc 115 km też ją ma (110 i 90 nie bo to vp).

Po drugie pompa jak sama nazwa wskazuje służy do pompowania i bez niej mogą być problemy z odpaleniem ,nie mówiąc już o jeź :krzeslem::ok: dzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek137

czyli odcięcie pompy wstepnej, powoduje ze samochod nie zapali. A moze coś od jej wyłaczenia sie uszkodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic podobnego. :krzeslem:

Pompa pomocnicza służy do obniżenia temp. paliwa. Ponieważ w pompie wysokiego ciśnienia występuje takie ciśnienie, ze powoduje to wzrost temp. paliwa. Po przekroczeniu zadanej temperatury załącza się pompa paliwa pomocnicza w celu przepompowania paliwa przez chłodnicę paliwa a w rezultacie dochodzi do obniżenia temperatury. Wiadomym jest, że paliwo w miarę wzrostu temp. powiększa swoją objętość. W przypadku pełnego baku mogłoby dojść do przelewania się paliwa przez wlew. I na to znaleźli radę nasi inżynierowie z zachodu, do wzrostu objętości służy zbiornik wyrównawczy, który ma za zadanie przejąć jego nadmiar. Nieprawdą też jest, ze bez tej pompy nie mozna uruchomić silnika. Pompa wysokiego ciśnienia sama sasysa paliwoze zbiornika.

Informacje na ten temat zaczerpnąłem z opisu w książce ''Sam naprawiam" :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem z pompka i bez pompki.

bez pompki - przy odpalaniu zadnej roznicy poza paroma wyjatkami tak jakby paliwo sie cofnelo i doslownie chwile dluzej zakrecil, z pompka nie ma tego problemu bo po pierwszym przekreceniu kluczyka slychac jak podpompuje

przy normalnej jezdzie nie odczuwasz zadnej roznicy czy jest czy nie ma, dopiero przy ostrej jezdzie czuc ze cos nie tak (poprostu nie nadaza naciagac sobie tyle paliwa ile by potrzebowal) chociaz ojciec nie zauwazyl :D

po zalozeniu spowrotem pompki zmienilo sie tylko to ze przy butowaniu czuc ze jest bardziej chetny do wspolpracy :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

Witam.Panowie w sam. z silnikiem benzynowym (piszę o modelu B-5)pompa paliwa znajduje się razem z czujnikiem poziomu w zbiorniku paliwa.W sam.z silnikiem diesla90 lub 110 KM w zborniku jest tylko czujnik poziomu paliwa ,dotyczy to sam. z napędem kół przednich .Nastomiast te same modele ,tzn.90 i 110 dochodzi do tego jeszcze motor 150 KM,które mają napęd na wszystkie koła,te modele mają w zbiorniku zasilającą pompę paliwa .Wsilniku AJM 115 ,paliwo jest tłoczone do pompowtryskiwaczy przez pompę ,mocowaną do głowicy.W zbiorniku jest tylko czujnik poziomu paliwa.Jak jest w silniku 130 KM nie wiem może ktoś ma ten model to opisze ,lecz w tych modelach które opisałem sprawa tak wygląda bo zaczynają się wkradać nieścisłości w tym temacie :ok: Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek137
Witam.Panowie w sam. z silnikiem benzynowym (piszę o modelu B-5)pompa paliwa znajduje się razem z czujnikiem poziomu w zbiorniku paliwa.W sam.z silnikiem diesla90 lub 110 KM w zborniku jest tylko czujnik poziomu paliwa ,dotyczy to sam. z napędem kół przednich .Nastomiast te same modele ,tzn.90 i 110 dochodzi do tego jeszcze motor 150 KM,które mają napęd na wszystkie koła,te modele mają w zbiorniku zasilającą pompę paliwa .Wsilniku AJM 115 ,paliwo jest tłoczone do pompowtryskiwaczy przez pompę ,mocowaną do głowicy.W zbiorniku jest tylko czujnik poziomu paliwa.Jak jest w silniku 130 KM nie wiem może ktoś ma ten model to opisze ,lecz w tych modelach które opisałem sprawa tak wygląda bo zaczynają się wkradać nieścisłości w tym temacie :ok: Pozdrawiam

 

tyle to ja własnie tez wyczytałem w Sam naprawiam samochód ale o 130 km nic nie piszą

 

ale rozumiem ze odciecia zapłonu na pompe pomocniczą nawet jak jest, nie ma sensu montowac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek137
Wiadomym jest, że paliwo w miarę wzrostu temp. powiększa swoją objętość. W przypadku pełnego baku mogłoby dojść do przelewania się paliwa przez wlew. I na to znaleźli radę nasi inżynierowie z zachodu, do wzrostu objętości służy zbiornik wyrównawczy, który ma za zadanie przejąć jego nadmiar.

 

nie wiem kto jest autorem tego tekstu, ale jakoś nie wydaje mi się zeby rozszerzalnośc cieplna paliwa była tak duża, zeby montowac zbiornik wyrownaczy tylko do tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, pomyliłem się. :oops::506:

Nie ma zbiornika wyrównawczego dla paliwa , jest natomiast wspólny zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej paliwo i silnik. Jednakże układy chłodzenia silnika i paliwa są oddzielone od siebie. Dodam jeszcze , ze po przekroczeniu temp. paliwa powyżej 70 st.C włącza się elektyczna pompa cieczy chłodzącej w celu przyspieszenia chłodzenia paliwa . Podyktowane jest to tym, aby wskażnik poziomu paliwa odczytywał właściwe połozenie czujnika poziomu paliwa w baku.

Mam nadzieję, ze osoby zainteresowane doczytają ten wątek i nie będą głosić takich cherezji jak ja. :509: w poprzednim moim poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Panowie w sam. z silnikiem benzynowym (piszę o modelu B-5)pompa paliwa znajduje się razem z czujnikiem poziomu w zbiorniku paliwa.W sam.z silnikiem diesla90 lub 110 KM w zborniku jest tylko czujnik poziomu paliwa ,dotyczy to sam. z napędem kół przednich .Nastomiast te same modele ,tzn.90 i 110 dochodzi do tego jeszcze motor 150 KM,które mają napęd na wszystkie koła,te modele mają w zbiorniku zasilającą pompę paliwa .Wsilniku AJM 115 ,paliwo jest tłoczone do pompowtryskiwaczy przez pompę ,mocowaną do głowicy.W zbiorniku jest tylko czujnik poziomu paliwa.Jak jest w silniku 130 KM nie wiem może ktoś ma ten model to opisze ,lecz w tych modelach które opisałem sprawa tak wygląda bo zaczynają się wkradać nieścisłości w tym temacie :ok: Pozdrawiam

 

tyle to ja własnie tez wyczytałem w Sam naprawiam samochód ale o 130 km nic nie piszą

 

ale rozumiem ze odciecia zapłonu na pompe pomocniczą nawet jak jest, nie ma sensu montowac ??

 

Przepraszam, że odkopuję tak stary temat, ale na ostatnie pytanie koledze Marek137 nikt nie udzielił odpowiedzi, a przyznaję, że chciałbym poznać ostateczną waszą odpowiedź - chodzi mi oczywiście o solnik 130 KM (AWX, AVF). Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pzdr.

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie od kiedy są montowane pompo wtryskiwacze w passatach. Jak sprawdzić u siebie w aucie czy mam pompo wtryskiwacz czy normalnie pompa rotacyjna ? i jakie mogą być pierwsze oznaki siadających pompo wtryskiwaczy ?? posiadam autko z 2001r silniczek oczywiście 1.9 TDI 130KM silnik AVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie od kiedy są montowane pompo wtryskiwacze w passatach. Jak sprawdzić u siebie w aucie czy mam pompo wtryskiwacz czy normalnie pompa rotacyjna ? i jakie mogą być pierwsze oznaki siadających pompo wtryskiwaczy ?? posiadam autko z 2001r silniczek oczywiście 1.9 TDI 130KM silnik AVF
pompowtryski jak sie nie myle zaczynały sie w Passatach B5 (3b) od 1999 roku , ty masz na 100 % pompowtryski . Ogolnie to chyba 3bg miały wszystkie pompowtryski , no chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od roku 1999 vw b5 i b5(3bg) maja pompowtryskiwacze.Dla kodow silnika: AJM ATJ AWX AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz co masz w opisie somochodu " B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF), 2001" gdzie "PD" znaczy Pumpe Düse czyli pompowtrysk.

 

---------- Dodano o 21:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:15 ----------

 

Od roku 1999 vw b5 i b5(3bg) maja pompowtryskiwacze.Dla kodow silnika: AJM ATJ AWX AVF.

 

avb jeszcze w pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
avb jeszcze w pasku

Dorzucę jeszcze bez kozery BGW. :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w passatach b5fl wszystkie diesele miały PD. Wyjatek stanowią silniki 2.5tdi v6 - one sa na pompie rotacyjnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności