Jump to content
stempel72

Miga kontrolka ciśnienia oleju VR6.

Recommended Posts

Mam następujący problem w Pasku VR6 2.8 ltr. Wymianiłem olej, filtr, czujniki oleju, a następujący objaw nie ustąpił. Od razu po odpaleniu miga kontrolka oleju, jak lekko dotke pedał gazu to przestaje migać. Podczas jazdy jak przyspieszam to kontrolka oleju nie mryga, jak tylko puszczę gaz niezależnie od obrotów silnika od razu miga. Ciśnienia oleju jeszcze nie mierzyłem, ale zawory nie stukają silnik chodzi cichutko. Co to mogło się wysypać. I jeszcze jedno czy kable od czujników ciśnienia oleju wchodzą w ECU czy w elektronikę przy zegarach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ciekawe ale sprawdź ciśnienie jakie pompa oleju daje bo to dziwny objaw ponieważ w vrach to raczej się zawór zrzutowy zacina się i rozwala rozrząd ale brak ciśnienia to objaw który raczej dobrze nie wróży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objaw jest dziwny i nie wygląda na brak ciśnienia. Przy braku ciśnienia walą popychacze zaworowe. Poza tym latam juz z tym dłuższy czas i nic się nie wysypało. Podejrzewam wiazkę, dlatego pytałem gdzie wchodzą kable czujników, w ECU czy deske.

Share this post


Link to post
Share on other sites
w vrach to raczej się zawór zrzutowy zacina się

correct, przez to czujniki ciśnienia oliwy często padają bo nie są przystosowane do ciśnienia 16 barów.

Stempel - zmierz ciśnienie oleju. A kabelki wchodzą w deskę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierzę, ale pierw sprawdzę kable :)

 

 

 

PS. Czujniki nowe, sprawne mają zwarcie czy przerwę na omomierzu ? Nie sprawdziłem zanim wkręciłem.

 

W starych czujnikach jeden miał przerwę, a drugi zwarcie.

Edited by stempel72

Share this post


Link to post
Share on other sites
correct, przez to czujniki ciśnienia oliwy często padają bo nie są przystosowane do ciśnienia 16 barów.
U mnie kolego w poprzednim vrze ********zieliło górną łyżwę i górny napinacz poległ a czujniki nic nie wariowały i było ok aż pewnego dnia przy przebiegu 246 tysi zaczął dzwonić górny łańcuch i po pikusiu( rozrząd i pompa oliwy do wymiany).ćiśnienie jakie dawała stara pompa to 12 barów czyli coś tam zrzucało ale to i tak za dużo jak na napinacze

Share this post


Link to post
Share on other sites
ćiśnienie jakie dawała stara pompa to 12 barów czyli coś tam zrzucało

12 barów to jeszcze dobra pompa byla :D

Widziałem taką która podwieszała zawory po przygazówce, trzeba było czekać pół godziny az olej ze szklanek wyleci i dopiero powracała kompresja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale zjechał górną łyżwę i napinacz dobrze nie naciągał łańcucha i sobie podzwaniał a do tego część slizgową ( górny kawałek za nitami) znalazłem w misce olejowej na samym spodzie jak myłem miskę .a odnośnie tego przypadku który opisujesz to niezła padaka była...lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ale zjechał górną łyżwę i napinacz dobrze nie naciągał łańcucha

To jest akurat normalne, 12 barów to nie 5.8, łańcuch był naprężony 2 razy mocniej niż powinien

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, a jak waliło takim ciśnieniem to działo się coś z kontrolka oleju, czy pokazywała że ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy podwyższonym ciśnieniu nic nie pokazywało nawet rano kiedy silnik był zimny też kontrolki normalnie gasły jek w tym co mam teraz w którym jest książkowe ciśnienie i zawór działa jak należy

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkim, mam problem związany z olejem, wymieniłem olej filtr i jak nagrzeje się samochod zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju, jaka może być przyczyna tego?? proszę o pomoc

 

 

 

passat b3 2.0 v8

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tak było jak jepła uszczelka pod głowicą i w oleju się robiła woda ,skończyło się na wymianie panewek.W międzyczasie też zmieniłem olej ale praktycznie nic nie dało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam wszystkim, mam problem związany z olejem, wymieniłem olej filtr i jak nagrzeje się samochod zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju, jaka może być przyczyna tego?? proszę o pomoc

Często zdarzały się przypadki wadliwego filtra. Poszukaj na forum ;)

Pozdrowionka:vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites
i jak nagrzeje się samochod zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju
Sprawdź ciśnienie oleju jakie daje pompa ale raczej prawdopodobne że paneweczki już przepuszczają i sprawdź wcześniej bo gdy będzie za póżno to nawet remontu nie będzie się opłacało robić

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłączę się pod temat :) mi kontrolka milczy ( na zapłonie się nie zapala)

silnik 2.9. zmieniłem rozrząd olej itp. składam, odpalam, a na zapłonie nie ma konrolki oleju :(

pali ładnie pracuje super, ale u mnie ma wsio grać. vag milczy, zero błędów.

podpowiedzcie, co posprawdzać. bo jesli czujniki to chce zrobić poki chłodnica nie jest założona, bo pozniej z dostepem bedzie masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Wisnia_xDD

ja bym licznik sprawdzil bo u starszego w t4 tez migalo i sie okazalo ze licznik walniety

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdziles czy zarowka sie nie spalila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam są diody to raczej jak coś może być elektronika a tak z ciekawości a vr jakie powinno być ciśnienie oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy