stempel72 Report post #1 Posted November 16, 2009 Mam następujący problem w Pasku VR6 2.8 ltr. Wymianiłem olej, filtr, czujniki oleju, a następujący objaw nie ustąpił. Od razu po odpaleniu miga kontrolka oleju, jak lekko dotke pedał gazu to przestaje migać. Podczas jazdy jak przyspieszam to kontrolka oleju nie mryga, jak tylko puszczę gaz niezależnie od obrotów silnika od razu miga. Ciśnienia oleju jeszcze nie mierzyłem, ale zawory nie stukają silnik chodzi cichutko. Co to mogło się wysypać. I jeszcze jedno czy kable od czujników ciśnienia oleju wchodzą w ECU czy w elektronikę przy zegarach ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotr 22 Report post #2 Posted November 16, 2009 To ciekawe ale sprawdź ciśnienie jakie pompa oleju daje bo to dziwny objaw ponieważ w vrach to raczej się zawór zrzutowy zacina się i rozwala rozrząd ale brak ciśnienia to objaw który raczej dobrze nie wróży. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stempel72 Report post #3 Posted November 17, 2009 Objaw jest dziwny i nie wygląda na brak ciśnienia. Przy braku ciśnienia walą popychacze zaworowe. Poza tym latam juz z tym dłuższy czas i nic się nie wysypało. Podejrzewam wiazkę, dlatego pytałem gdzie wchodzą kable czujników, w ECU czy deske. Quote Share this post Link to post Share on other sites
monter Report post #4 Posted November 17, 2009 w vrach to raczej się zawór zrzutowy zacina się correct, przez to czujniki ciśnienia oliwy często padają bo nie są przystosowane do ciśnienia 16 barów. Stempel - zmierz ciśnienie oleju. A kabelki wchodzą w deskę Quote Share this post Link to post Share on other sites
stempel72 Report post #5 Posted November 17, 2009 (edited) Zmierzę, ale pierw sprawdzę kable PS. Czujniki nowe, sprawne mają zwarcie czy przerwę na omomierzu ? Nie sprawdziłem zanim wkręciłem. W starych czujnikach jeden miał przerwę, a drugi zwarcie. Edited November 17, 2009 by stempel72 Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotr 22 Report post #6 Posted November 17, 2009 correct, przez to czujniki ciśnienia oliwy często padają bo nie są przystosowane do ciśnienia 16 barów. U mnie kolego w poprzednim vrze ********zieliło górną łyżwę i górny napinacz poległ a czujniki nic nie wariowały i było ok aż pewnego dnia przy przebiegu 246 tysi zaczął dzwonić górny łańcuch i po pikusiu( rozrząd i pompa oliwy do wymiany).ćiśnienie jakie dawała stara pompa to 12 barów czyli coś tam zrzucało ale to i tak za dużo jak na napinacze Quote Share this post Link to post Share on other sites
monter Report post #7 Posted November 17, 2009 ćiśnienie jakie dawała stara pompa to 12 barów czyli coś tam zrzucało 12 barów to jeszcze dobra pompa byla Widziałem taką która podwieszała zawory po przygazówce, trzeba było czekać pół godziny az olej ze szklanek wyleci i dopiero powracała kompresja Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotr 22 Report post #8 Posted November 17, 2009 No ale zjechał górną łyżwę i napinacz dobrze nie naciągał łańcucha i sobie podzwaniał a do tego część slizgową ( górny kawałek za nitami) znalazłem w misce olejowej na samym spodzie jak myłem miskę .a odnośnie tego przypadku który opisujesz to niezła padaka była...lol Quote Share this post Link to post Share on other sites
monter Report post #9 Posted November 17, 2009 No ale zjechał górną łyżwę i napinacz dobrze nie naciągał łańcucha To jest akurat normalne, 12 barów to nie 5.8, łańcuch był naprężony 2 razy mocniej niż powinien Quote Share this post Link to post Share on other sites
stempel72 Report post #10 Posted November 17, 2009 No dobra, a jak waliło takim ciśnieniem to działo się coś z kontrolka oleju, czy pokazywała że ok ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotr 22 Report post #11 Posted November 17, 2009 Przy podwyższonym ciśnieniu nic nie pokazywało nawet rano kiedy silnik był zimny też kontrolki normalnie gasły jek w tym co mam teraz w którym jest książkowe ciśnienie i zawór działa jak należy Quote Share this post Link to post Share on other sites
stanley105 Report post #12 Posted November 25, 2009 witam wszystkim, mam problem związany z olejem, wymieniłem olej filtr i jak nagrzeje się samochod zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju, jaka może być przyczyna tego?? proszę o pomoc passat b3 2.0 v8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
karol27 Report post #13 Posted November 25, 2009 U mnie tak było jak jepła uszczelka pod głowicą i w oleju się robiła woda ,skończyło się na wymianie panewek.W międzyczasie też zmieniłem olej ale praktycznie nic nie dało. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rainman777 Report post #14 Posted November 25, 2009 witam wszystkim, mam problem związany z olejem, wymieniłem olej filtr i jak nagrzeje się samochod zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju, jaka może być przyczyna tego?? proszę o pomoc Często zdarzały się przypadki wadliwego filtra. Poszukaj na forum Pozdrowionka:vw: Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotr 22 Report post #15 Posted November 25, 2009 i jak nagrzeje się samochod zaczyna mi mrugać kontrolka od oleju Sprawdź ciśnienie oleju jakie daje pompa ale raczej prawdopodobne że paneweczki już przepuszczają i sprawdź wcześniej bo gdy będzie za póżno to nawet remontu nie będzie się opłacało robić Quote Share this post Link to post Share on other sites
radeek Report post #16 Posted March 3, 2011 podłączę się pod temat mi kontrolka milczy ( na zapłonie się nie zapala) silnik 2.9. zmieniłem rozrząd olej itp. składam, odpalam, a na zapłonie nie ma konrolki oleju pali ładnie pracuje super, ale u mnie ma wsio grać. vag milczy, zero błędów. podpowiedzcie, co posprawdzać. bo jesli czujniki to chce zrobić poki chłodnica nie jest założona, bo pozniej z dostepem bedzie masakra Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Wisnia_xDD Report post #17 Posted March 3, 2011 ja bym licznik sprawdzil bo u starszego w t4 tez migalo i sie okazalo ze licznik walniety Quote Share this post Link to post Share on other sites
radeek Report post #18 Posted March 3, 2011 u mnie NIE MIGA! Quote Share this post Link to post Share on other sites
uszek Report post #19 Posted March 3, 2011 a sprawdziles czy zarowka sie nie spalila? Quote Share this post Link to post Share on other sites
papluch Report post #20 Posted March 3, 2011 tam są diody to raczej jak coś może być elektronika a tak z ciekawości a vr jakie powinno być ciśnienie oleju? Quote Share this post Link to post Share on other sites