wiesiok81 Zgłoś #21 Napisano 18 Marca 2015 przy amorkach nic nie bede ruszał, tam jest ok i całe szczeście bo drugi raz za cholere nie chiało mi się tego rozbierać no ale jak trzeba to trzeba by było, niestety. zbieżnośc musze bo tak jak mówiłem , po wymianie tych amorów, mam teraz lekko skręconą kierownice w prawą stone tak o 2 ząbki ale nie bede jej przestawial w ten sposób tylko musze to zrobić na kolach, poza tym wczesniejszy własciciel wymieniał amory z tyłu i tam kąty to juz wogóle mi sie nie podobają, strasznie połozone są obydwa koła, a widze przy innych paskach na drodze że powinny stac w miare prosto, tak wiec na geometrie musze wolnym czasem podjechać. boje sie bardzo o tył bo wiem z doswiadczenia mając wczesniej peugeota 407 tez na wielowachaczu z tyłu jak go poządnie obciążyłem i przejechałem trase z podkarpacia nad morze 700km to w gdańsku musiałem kupić dwie nowe opony na tył, scieło je od wewnatrz ze druty wystawały a jedna nawet gdy zatrzymalem sie na obiad stzelila , wtedy własnie sie kapnolem ze cos jest nie chalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thomeck Zgłoś #22 Napisano 18 Marca 2015 (edytowane) z tyłu jak "wygięły" Ci się delikatnie koła to przeważnie tulejki na wahaczach przy śrubach gdzie regulujesz kąt siadają, u mnie padło kilka tulejek i wywaliłem wszystko na całym tyle. Przez te przy śrubach regulacyjnych miałem koła delikatnie rozjechane i **** odjeżdżała mi na zakrętach przy szybszej jeździe, po wymianie i ustawieniu kątów jest ok. Lemforder robi kpl zamienników na tył, trzeba tylko trochę pogrzebać i poszukać, w serwisie mają tylko tulejki w piasty tylne i chyba te duże na wahacz wzdłużny. Kpl wahaczy na tył około 2000 bez wymiany, kpl wszystkich tulejek około 300-340zł więc róznica kolosalna. Jak masz chęci i prase (bez prasy to nawet nie podchodź do tego) to niewielkim kosztem będziesz miał nowe zawieszenie na tyle. Edytowane 18 Marca 2015 przez thomeck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #23 Napisano 18 Marca 2015 prase mam z tym nie ma problemu. co do tylu to nawet tam nie zagladalem ale mysle że nie jest wyje.... napewno nic nie stuka nie puka i w zakretach trzyma i z tego co wiem to gosc wczesniej amory zmieniał, być może że jakies tulejki juz też, tego nie wiem. mam nadzieje ze tylko kąty do poprawki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #24 Napisano 18 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, Nie chcąc zakładać nowego tematu - położę świeżego kotleta. Dziś zauważyłem, że mój pasztet variant zostawia na śniegu co prawda dwa ślady ale wygląda to tak jakby tylna oś była przesunięta w jedną stronę o ok 1cm. Proszę o info czy istnieje możliwość, że przesunięcie nastąpiło nie w czasie kolizji/wypadku i czy jest możliwość ew regulacji (widziałem, że kąt kół na belce można regulować). Geometrię wykonać mogę w swojej okolicy najwcześniej za 2 tygodnie Pozdrawiam, Edytowane 18 Stycznia 2018 przez xSenseix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #25 Napisano 21 Stycznia 2018 Oczywiście, że może to wystąpić w wyniku zwykłego użytkowania. I jak najbardziej jest to do skorygowania. Jeśli dawno nie robiłeś geometrii to przed wizytą warto uzdatnić zawieszenie czyli sprawdzić czy wszystkie śruby z przodu i z tyłu da się "ruszyć" Inaczej cię odeślą a zapłacić będziesz musiał 2 razy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #26 Napisano 22 Stycznia 2018 Autem jeżdżę od czerwca 2017 także jeszcze nie ingerowałem w zawieszenie sądząc, że wszystko jest ok. Dzięki Marku za odpowiedź. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mat3usz08 Zgłoś #27 Napisano 22 Stycznia 2018 Geometrię należy co jakiś czas skontrolować i ewentualnie skorygować. To że kierownica jest prosto i samochód nie ściąga nie oznacza że geometria auta jest idealna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #28 Napisano 23 Stycznia 2018 Tak właśnie jest u mnie. Ślady na śniegu wskazują, że mój Passat ma skopaną geometrię. Ostatnio strzelił mi prawy tylny amortyzator, zastanawiam się czy od razu nie wymienić wszystkich tulejek tylnego zawieszenia oraz łączników stabilizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #29 Napisano 23 Stycznia 2018 Więc jedź na stację diagnostyczną zapłać 20 złotych i poproś o sprawdzenie zawieszenia na szarpakach oraz o sprawdzenie geometrii. Na ścieżce zdrowia przejeżdża się przez taką ruchomą płytkę. I tam mierzy się skręcenie tyłu względem przodu. Będziesz od razu wiedział czy i o ile masz niezgodne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #30 Napisano 23 Stycznia 2018 Tak też uczynię. Dzięki,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matex2k19 Zgłoś #31 Napisano 22 Maja 2019 (edytowane) Witam, Na jakiej zasadzie robi się geometrię kół w Passacie B6 ? Wyważałem dziś koła, bo z tyłu w prawym kole od 50km/h coś pukało, po wyważeniu wszystkich czterech kół pukanie ustało, ale Pan z wulkanizacji zobaczył, że dwie tylne opony od strony wewnętrznej są zryte... z przodu delikatnie tak samo.. Auto kupiłem z takim oponami ponad dwa tygodnie temu. Teraz pytanie, żeby zrobić geometrie kół to trzeba zmieniać wahacze z przodu i z tyłu ?.. Takie coś dowiedziałem się od swojego mechanika, gdyż z tyłu śruby są zapieczone i zardzewiałe. Prosiłbym o porady, czy to prawda, gdyż wymiana wahaczy z przodu i z tyłu jest bardzo kosztowna, jeżeli mowa jest o nowych.... Edytowane 22 Maja 2019 przez matex2k19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #32 Napisano 22 Maja 2019 (edytowane) Geometria w B6 to zbieżność i pochylenie kół na obu osiach - przód i tył. Nie ma konieczności wymiany wahaczy tylko po to żeby ją ustawić. Jeśli śruby są zardzewiałe to trzeba je dobrze "zapuścić" i ewentualnie wymienić. Na nieprawidłową zbieżność/pochylenie może wpływać też zużycie tulei wahaczy i wtedy należałoby je (same tuleje) wymienić przed ustawieniem geometrii. ....... @mkpol ale poza "ortem" to reszta spoko? ? Edytowane 23 Maja 2019 przez nTomek Marek mnie poprawia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #33 Napisano 23 Maja 2019 Szału nie ma :). Dodam tylko, że śrub nie wolno uzdatniać "na ciepło". Bo odpuścimy wahacze i będą do wyrzucenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #34 Napisano 23 Maja 2019 Przednie zawieszenie ma tylko regulację zbieżności. Reszta parametrów jest stała i jedynie do sprawdzenia. Jeśli kąty na oby kołach są nie równe przesuwa się "wózek" (trzeba dać wszystkie nowe śruby). Tylne zawieszenia ma pełną regulacje ale do tego nie trzeba wymieniać wahaczy, a najczęściej sam zestaw śrub regulacyjnych. No chyba, że jest już tak wytrzepane, że po odkręceniu nic nie zostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #35 Napisano 23 Maja 2019 4 godziny temu, radekrp90 napisał: Przednie zawieszenie ma tylko regulację zbieżności Racja. A na koniec sprawdzenie i ewentualna adaptacja czujnika G85. Robiłem ostatnio geometrię bo też zauważyłem ścinanie opon od wewnętrznej strony. Zbieżność faktycznie była poza normą na obu osiach. Słyszałem też, że haratanie opon w B6/B7 to dość powszechna przypadłość mimo prawidłowej geometrii - możliwe? Miał ktoś z was taki przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #36 Napisano 23 Maja 2019 Niby tak ale głównie na tylnej osi (ząbkowanie) i dlatego zaleca się przekładanie opon co około 10.000 km. Ja miałem niby w normie ale letnie po dwóch sezonach mam już mocno podcięte od zewnątrz. Do zimy dotrwają i wtedy będzie trzeba się zawieszeniu przyjrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #37 Napisano 7 Sierpnia 2019 Ścina opony na tylnej osi od strony wewnętrznej prawie w każdym Passacie B6 mimo, że geometria prawidłowa. Aby tego uniknąć trzeba pilnować prawidłowego ciśnienia w oponach tylnych. Minimum to chyba 2,6 (dane producenta samochodu na wlewie paliwa). I tego trzeba się trzymać, a nie według swojego uznania lub wulkanizatora. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach