kriss_l Zgłoś #1 Napisano 15 Listopada 2009 Zastanawiam się jak czy mam odpowiedni poziom oleju w moim pasku silnik 1.9 TDI AFN. Nie wiem czy sprawdzać poziom oleju z rana na zimnym silniku kiedy olej spłynie do miski czy na rozgrzanym silniku. Miarka stanu na końcu jest wklęsła i ma przetłoczenie B (zdjęcie poniżej), w jakim przedziale miarki powinien być stan w A czy B ? Za pomoc z góry dziękuję. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2009 Tylko na zimnym ! (zdjęcie poniżej) Nie ma Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss_l Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2009 A jaki poziom jest zalecany ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2009 Od górnej linii A do dolnej linii C, z tym że jak jest na C to trzeba dolać oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejszczesny Zgłoś #5 Napisano 15 Listopada 2009 Zimny silnik, auto stojące poziomo, po długim postoju, aby olej spłynął. A - maksimum, B - prawidłowy zakres, C - minimum. Silniki grupy VAG nie lubią mieć oleju blisko minimum. Lepiej utrzymywać poziom od połowy B do A. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2009 zaznaczenie B to optymalny poziom oleju i sprawdza sie go zawsze na zimnym lub po paru parunastu minutach od uieruchomienia silnika zeby olej spłynol do miski Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 15 Listopada 2009 A jaki poziom jest zalecany ? Przedział B Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #8 Napisano 15 Listopada 2009 kriss_l...kpisz czy o drogę pytasz??? mam nadzieję że to drugie... odpowiem jednak...sprawdzenie tylko na zimnym... na jak najbardziej poziomej powierzchni samochód...optymalny stan jest w połowie wytłoczenia.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss_l Zgłoś #9 Napisano 15 Listopada 2009 Dziękuję wszystkim, za aktywność. Tak właśnie sprawdzam stan oleju - na zimnym silniku po nocy i mam stan w B. Chciałem się tylko upewnić żeby nie zajechać silnika, a na necie to już się naczytałem różnych opinii. Dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #10 Napisano 15 Listopada 2009 A mi każdy mechanik mówił, żeby poziom oleju sprawdzać na rozgrzanym silniku, około 5 minut po zgaszeniu silnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2009 A mi każdy mechanik mówił, żeby poziom oleju sprawdzać na rozgrzanym silniku, około 5 minut po zgaszeniu silnika. I myślisz ze olej zdąży spłynąć ? To sprawdź po tych 5 minutach a później sprawdź rano... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #12 Napisano 15 Listopada 2009 I myślisz ze olej zdąży spłynąć ? To sprawdź po tych 5 minutach a później sprawdź rano... A olej jest od tego, żeby spływał, czy żeby smarował silnik w każdym zakamarku http://www.total.com.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_OPM/C12572200039CC54C12571CD005110C9?OpenDocument Panowie z Totala też zapewne nie wiedzą, jak się sprawdza poziom oleju, prawda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #13 Napisano 15 Listopada 2009 A olej jest od tego, żeby spływał, czy żeby smarował silnik w każdym zakamarku Pytanie było po jakim czasie powinno się sprawdzać to odpowiedziałem, chcesz to sprawdzaj nawet na uruchomionym.... A z zakamarków właśnie musi spłynąć żeby odczytać jego prawidłowy stan....i nie trwa to 5 minut.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #14 Napisano 15 Listopada 2009 Luzik, wy sobie sprawdzajcie olej po swojemu, a ja będę sprawdzać w sposób, jaki zaleciło mi kilku mechaników samochodowych Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kurus Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2009 ja też bedąc u mechanika słyszałem ze sprawdza się na zimnym Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejszczesny Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2009 Luzik, wy sobie sprawdzajcie olej po swojemu, a ja będę sprawdzać w sposób, jaki zaleciło mi kilku mechaników samochodowych To jeszcze zapytaj tych "mechaników", jakie są skutki jazdy autem ze zbyt wysokim poziomem oleju w silniku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #17 Napisano 15 Listopada 2009 Krawcol82 ale Ci mechanicy to chyba dopiero się uczą,bo każdy wie,że olej sprawdzamy na zimnym silniku,wtedy jego stan jest faktyczny.Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #18 Napisano 15 Listopada 2009 Ja sprawdzam czasami kilka min po zgaszeniu silnika, ważne żeby w ogóle tam zaglądać i żeby stan był mniej więcej prawidłowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #19 Napisano 16 Listopada 2009 Kiedyś na bardzo długiej trasie stanąłem na parkingu poszedłem coś zjeść napić się i zapalić. Wszystko trwało może jakieś 30 min. Przed dalszą jazdą postanowiłem zajrzeć pod maskę na stan oleju wyciągnąłem miarkę i patrzę min. Pomyślałem trzeba dolać dolałem do prawie max bo miałem świadomość że wszystko nie spłynęło. Następnego dnia rano spoglądam na miarkę a tam stan jakieś 3, 4 milimetry powyżej max. Więc jaki poziom będzie po 5 min. od zgaszenia silnika? Jeszcze mocniej zaniżony i jeszcze większe przekłamanie. Tylko na zimnym najlepiej po nocy. Zbyt wysoki poziom oleju może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek (ciśnienie). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #20 Napisano 16 Listopada 2009 Kiedyś na bardzo długiej trasie stanąłem na parkingu poszedłem coś zjeść napić się i zapalić. Wszystko trwało może jakieś 30 min. Przed dalszą jazdą postanowiłem zajrzeć pod maskę na stan oleju wyciągnąłem miarkę i patrzę min. Pomyślałem trzeba dolać dolałem do prawie max bo miałem świadomość że wszystko nie spłynęło. Następnego dnia rano spoglądam na miarkę a tam stan jakieś 3, 4 milimetry powyżej max. Więc jaki poziom będzie po 5 min. od zgaszenia silnika? Jeszcze mocniej zaniżony i jeszcze większe przekłamanie. Tylko na zimnym najlepiej po nocy. Zbyt wysoki poziom oleju może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek (ciśnienie). Bez przesady Mozę stałeś na górce... U mnie po kilku minutach jest stan taki jak by był gdybym sprawdzał po całej nocy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach