Gery 33 Zgłoś #1 Napisano 15 Listopada 2009 witam ,poszukuje schematu elektrycznego podgrzewania przednich siedzen do passata b4.elektryke zamontowal chyba poprzedni wlasciciel ,gdyz wlaczniki do podgrzewaczy sa dwu pozycyjne(I i II bieg,nie ma orginalnych przelacznikow z potencjometrami tak jak vw golfach,ale to moja teoria) schematu potrzebuje bo ostatnio z po demontazu nawiewow wysunely mi sie wsuwki z przelacznikow i po zamontowaniu ich podgrzewania siedzen nie grzeje tak jak dawniej(dwa biegi slabo grzeja) ,natomiast siedzenie pasazera grzeje na I i II biegu grzeje bardzo mocno.napewno pomylilem kolejnosc wsuwek przy przelacznikach,ale jesli ktos posiada schemat elektryczny podgrzewania siedzen nie mi go przesle. [email protected] dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2009 (edytowane) Jeśli to samoróbka to schemat nie pomorze,a jeśli elektryka w fotelu oryginał a od fotela samoróbka to już inaczej,w załaczniku jest od B3 ale pewnie niczym sie nie różni od B4, ja ostatnio wymieniałem maty na nówki i te były od dużo młodszego polo i cała różnica polegała na tym ze u mnie maty były połączone szeregowo a zmieniłem na równolegle, wazne aby był przekaźnik pod fotelem który reguluje wyłączaniem grzania na podstawie ustawienia przełacznika i czujnika w macie. I jeszcze jedno we wtyczce pod fotelem u mnie są trzy kable na jednym stały plus a na pozostałych plus z włącznika i masa.I to powinno załatwić sprawę jak masz w fotelu fabryczną elektrykę. Edytowane 15 Listopada 2009 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gery 33 Zgłoś #3 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) problem usuniety ,przyczyna przerwany przewod zasilajacy w oparciu siedzenia.pozdr. Edytowane 18 Listopada 2009 przez Gery 33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #4 Napisano 18 Listopada 2009 żeby się dostać do mat, to należy rozpruć wszystko, czy idzie potem fotel złożyć, tak by nie było widać rozbiórki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gery 33 Zgłoś #5 Napisano 18 Listopada 2009 u mnie maty sa zamontowane bezposrednio pod tapicerka foteli,montaz pokrycia foteli jest prosta i nie powinny zostac slady po jej naprawie (demontazu ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2009 A tak jest w oryginale, czy masz maty "dokładane" uniwersalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 28 Listopada 2009 Oryginalnie maty są zaraz pod tapicerką jak by były głębiej to by nie grzały (jeśli sie na nich nie siedzi nie będą grzały-oddają ciepło) Rozebranie fotela to naprawdę nic strasznego ,wszystko jest na drutach i zaczepach,nic nie zszywane,nic nie trzeba pruć, a same maty warto przyfastrygować do gąbki aby nie marszczyły sie i nie zsuwały, choć i tak są z takiego płótna które działa jak przylepiec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #8 Napisano 21 Stycznia 2014 Oryginalnie maty są zaraz pod tapicerką jak by były głębiej to by nie grzały (jeśli sie na nich nie siedzi nie będą grzały-oddają ciepło) Rozebranie fotela to naprawdę nic strasznego ,wszystko jest na drutach i zaczepach,nic nie zszywane,nic nie trzeba pruć, a same maty warto przyfastrygować do gąbki aby nie marszczyły sie i nie zsuwały, choć i tak są z takiego płótna które działa jak przylepiec. wszystko wskazuje,ze u mnie tkwi problem,tkwi w macie. Gdzie mozna takoowa mate kupic? Pod jaka nazwa tego szukac? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 21 Stycznia 2014 Gdzie mozna takoowa mate kupic? W serwisie... Kuknij na allegro i szukaj tylko nowych, nie sugeruj się marką, ważne aby był termik bez którego potecjometr we właczniku nie bedzie działał. W linkach masz aukcje z uniwersalnymi, elektrykę spokojnie podpasujesz pod oryginalną. http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i3886988253.html http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12v-komplet-i3875004657.html Oczywiście możesz szukać dalej ja akurat brałbym te bo są nowe i w miarę przystępna cena. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djdziadek Zgłoś #10 Napisano 22 Stycznia 2014 (edytowane) W serwisie...Kuknij na allegro i szukaj tylko nowych, nie sugeruj się marką, ważne aby był termik bez którego potecjometr we właczniku nie bedzie działał. W linkach masz aukcje z uniwersalnymi, elektrykę spokojnie podpasujesz pod oryginalną. http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i3886988253.html http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12v-komplet-i3875004657.html Oczywiście możesz szukać dalej ja akurat brałbym te bo są nowe i w miarę przystępna cena. dzieki. Sam to wymieniałes? moze jakas podpowiedz,sugestia,bardzo mile widziale foto. To bedzie działą z moim ogrinalnym włacznikiem do grzania-połaczy się z przekaźnikiem? czy całośc trzeba zakladac z ich włącznikiem? dziękuje passat b4 kombii Edytowane 22 Stycznia 2014 przez djdziadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 22 Stycznia 2014 (edytowane) Sam to wymieniałes? Oczywiście, jesli ma sie odrobine cierpliwości to nie jest trudne. Fotek nie mam ale jest na forum opis rozebrania fotela a to jest najważniejsze, ja mam półkubły i jest tam od groma drutów ale do opanowania. Wyjmiesz fotel, rozdzielisz oparcie i siedzisko i rozbierzesz tapicerkę, potem to juz tylko wpięcie sie kabelkami w instalację, najlepiej równolegle połączyć maty siedziska i oparcia, aby podłączyc termik muszą być cztery przewody wychodzące z maty, dwa to plus i minus maty kolejne dwa to przejście przez termik. Nie wiem jak działa on w tych matach z linku ale ori włącznik a konkretnie potencjometr idzie na przekaźnik i dopiero z niego na termik, jak by czasem nie zgrał nowy termik z przekaźnikiem to potencjometr nie będzie działał ale grzać będzie po włączeniu....aż nie zacznie parzyć w cztery litery... Wszystko zależy jak to rozwiązane jest w tej nowej macie. Najlepiej napisz do sprzedawcy aby przesłał Ci instrukcję montażu i czy wie czy zabezpieczenie przed przegrzaniem zależne jest od oporności i jaka jest maksymalna oporność przy której mata nie grzeje i czy jest jakiś "termik" w macie a bo chcesz wstawić maty w oryginalną instalację i masz obawy czy wszystko sie ładnie zgra i będziemy myśleć dalej. Mi udało się kupić od polo po 2000 roku i wszystko funkcjonuje prawidłowo. p.s. W TYM wątku masz kilka fotek jak zabrać się do fotela. Edytowane 22 Stycznia 2014 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach