Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Widać, też nie mogłem tego zobaczyć ale widać zamykającą się klapę, poza tym jak słyszysz dźwięk to chyba jest ok. Musisz spojrzeć przez taką małą szczelinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie za nic nie mogę tego wypatrzeć, silniczek pracuje ale nie jestem w stanie namierzyć tej szczeliny. Dajcie info proszę w której części i gdzie dokładnie szukać tej klapki. Dla ułatwienia zamieściłem fotki.

 

1. Od prawej strony widzę rurkę do chłodzenia schowka + jakiś tam moduł w tle

2. Środek to nawiew na schowek

3. Lewa strona to jakaś obudowa półokrągła, której na bank nie da się ruszyć

4. Zdjęcie z daleka pokazuje większy fragment i spód zmieniarki (góra zdjęcia)

 

Czekam na info :)

prawa strona.jpg

lewa strona.jpg

środek.jpg

z daleka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co kombinowac i ogladac przez szczeliny. Demontaz schowka to 4 sruby na gorze po otwarciu schowka i 3 srubki na dole. Max 5 min pracy. Schowek polozysz sobie na wykladzinie pasazera. Instalacji schowka nie trzeba rozlaczac. Po demontazu bedzie pieknie widac klapy obiegu wewnetrznego. Stary typ ma dwa silniczki do sterowania klapami a nowy juz jeden ktory steruje przez dzwignie dwoma klapami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem w markecie pochłaniacz wilgoci do łazienek, który miał "wytrzymywać" ok. 1 miesiąca. Tak więc jeżeli w łazience ma "wytrzymać" 1 miesiąc to w aucie "wytrzyma" do wiosny. Jak na razie problem zaparowanych szyb nie istnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem za radą Bimbasza i wymontowałem schowek. Faktycznie tak jak stawiałem klapa była zamknięta, czyli cały czas obieg miałem zamknięty. Silniczek wydaje dźwięki, zakładam że działa bo przy próbie zmiany obiegu zębatki jakby zaczynają delikatnie pracować tylko jakby "nie miały siły" się obkręcić.

 

Tak więc muszę dostać się dalej żeby to zbadać, pytanie jak dostać się do silniczka i czy można to zrobić we własnym zakresie?

Z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak więc muszę dostać się dalej żeby to zbadać, pytanie jak dostać się do silniczka i czy można to zrobić we własnym zakresie?

Z góry dzięki za info.

 

masz stary typ na 2 silniczki czy nowy na 1, zrób foto i wstaw, porównaj z moim foto

 

 

Faktycznie tak jak stawiałem klapa była zamknięta, czyli cały czas obieg miałem zamknięty

 

Jeżeli pierwsza klapa którą widzisz po demontażu schowka była zamknięta, to nie był obieg wewnętrzny w ogóle włączony. Obieg wewnętrzny jest tylko wtedy, gdy klapa którą widać po demontażu schowka jest otwarta, a klapa na podszybiu której nie widać (no trochę jej widać przez otwartą klapę bliższą schowka) jest zamknięta. Trzeba dokładnie zaobserwować czy klapa na podszybiu jest otwarta, jak tak to świeże powietrze jest zasysane do auta. Szyby wtedy nie powinny parować. A gdy silniczek który napędza tą klapę "zdechł" wtedy może być brak świeżego powietrza i szyby mogą parować.

Poniżej fotki tego elementu

 

 

 

3C0898304C___2.jpg

 

 

 

3C0898304C___1.jpg

 

 

 

3C0898304C___3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem wczoraj ten silniczek i okazało się że ta plastikowa biała zębatka wychodząca z silniczka jest pęknięta, jakby dziwnie nawet przetopiona?!?...i mimo iż silnik jest sprawny to zębatka się nie poruszała bo łączenie jest walnięte. Rozbiorę to i może uda się jakoś skleić - zobaczymy

 

Z tego co widzę to mam identyczny system jak na zdjęciach powyżej. Po demontażu schowka klapa była zamknięta (pierwsza klapka) i byłem przekonany że skoro jest zamknięta to jest obieg zamknięty/wewnętrzny. Spróbuję zerknąć na tę klapę w podszybiu w jakim jest stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ostatnio kupiłem w markecie pochłaniacz wilgoci do łazienek, który miał "wytrzymywać" ok. 1 miesiąca. Tak więc jeżeli w łazience ma "wytrzymać" 1 miesiąc to w aucie "wytrzyma" do wiosny. Jak na razie problem zaparowanych szyb nie istnieje.

 

Taki wpinany w gniazdko w ścianie? :D Żart... :hyhy Przybliż trochę temat, jaki to pochłaniacz. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zwyczajny domowy, na allegro tego kupa, taka kostka "soli" 400g w papiero-foliowym oddychającym opakowaniu, zamknięta w plastikowym pojemniku, który oddziela kostkę od skroplonej wody. Żadnego napięcia nie potrzeba. Wpisz sobie "pochłaniacz wilgoci" i będziesz miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamknięta w plastikowym pojemniku

Ja kupiłem taką plastikową puszkę z jakimś granulatem w środku. była jakaś promocja w Biedronce. Na opakowaniu było napisane, że do zastosowania w łazience i ma wytrzymać miesiąc. Doszedłem do wniosku, że wilgoć to wilgoć. Niezależnie od tego czy w łazience czy w aucie zawsze będzie wilgocią i skoro ta puszka ma być skuteczna miesiąc w łazience to w aucie spokojnie do wiosny będzie spełniać swoją rolę. Na razie spełnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z parowaniem rozwiązany.

 

Uszkodzona zębatka wymieniona na nową i całość złożona do kupy. Nie wiem czy wszystkie roczniki B6, bynajmniej mój posiadał tylko jedną klapkę odpowiadającą za obieg powietrza w samochodzie. Klapka musi być tak ustawiona, aby przy obiegu otwartym otworzona była w pozycji równoległej do podłogi auta (wtedy jest cyrkulacja powietrza).

 

Jak ktoś będzie miał podobny problem to chętnie pomogę na ternie Łodzi.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie identyczna sytuacja, szyby parują, klapka była w pozycji obieg zamknięty, jest tylko jedna, silnik też jeden (nie mam climatronica), pytanie czy da się wymienić samą zębatkę? w serwisie silnik występuje razem z zębatką (koszt ok.400 pln), u mnie silnik jest ok, pracuje cicho, chyba nie ma sensu kupować całości, chyba że allegro i używane, nie wiem tylko czy samą zębatkę da się bezproblemowo rozłączyć od silnika (moja właśnie ma połamane mocowanie do łoża w silniku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie czy ktoś mógłby mi objaśnić którędy passat zasysa powietrze do środka auta? jakaś kratka w podszybiu ? jeśli tak jak zdemontować plastik na podszybiu po otwarciu maski? jest jakoś przykręcany czy tylko te zapinki które widać? ponieważ walczę z szybami... filtr wymieniony, nagrzewnica według mnie sprawna skoro nagrzewa powietrze, cały dół samochodu suchuteńkiwięc wykluczyłem wilgoć w aucie, wody nigdzie nie ma... klapa od obiegu wew/zew działa prawidłowo gdyż demontowałem schowek w celu sprawdzenia i pomyślałem że może ten wlot jest niedrożny ?? bo już mi ręce opadają ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podszybie w czesci prawej gdzie jest wejscie powietrza do kabiny mozesz bez problemu zdemontowac w 5min.

wycieraczek nie trzeba zdejmować

osłona plastikowa jest wciśnięta w obramowanie szyby

wyciągasz ją od prawej strony, delikatnie ale silnie ciągniesz w górę i aż do środka, gdy puści na całej długości to wyciągasz i masz dostęp do elementu gdzie powietrze wchodzi do kabiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Marcin. udalo mi sie zdemontowac, kratka wyglada ok nie byla z wierzchu zatkana niczym, woda tam nie stoi... hmm ale czy za ta kratka powinno byc cos widac w srodku? u mnie widac cos szarego, nie wiem co to... wiesz moze ktoredy to biegnie dalej do nagrzewnicy chyba tak? pod deska rozdzielcza jakims tunelem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powietrze wchodzi przez kratkę, jak wysterujesz obieg zamkniety to bedziesz widzial jak tam zamyka sie klapka.

Jak jest otwarta to powinieneś widzieć wiatrak, czyli główny wentylator nawiewów.

Z niego powietrze rozchodzi sie po kratkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, już mam serdecznie dosyć... Już myślałem, że wymienię v71 i będzie po sprawie. I trafiłem tu.

 

U mnie wychodzą błędy i v71 i v158 i v159. Objawy:

 

Wentylator słychać, pracuje. W AUTO i ECON nie ma nawiewu aż do momentu kiedy zniżę temperaturę do 17-17,5 C - wyżej nie ma szans (sporadycznie zadziała).

Za to jak uruchomię obieg zamknięty to wieje aż miło. Wieje tez - uwaga, jak ruszę manetką wycieraczek do siebie, ale po 15 sekundach przestaje!

 

Co to może być??? Ludzie pomóżcie bo już mnie krew zalewa z tym paskiem... Filtr kabinowy wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak uruchamiasz spryskiwacz zamyka się obieg wewnętrzny więc wracasz do punktu pierwszego. To problem z elektryką, masz jak sprawdzić wartości zadane w VAG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchajcie, już mam serdecznie dosyć... Już myślałem, że wymienię v71 i będzie po sprawie. I trafiłem tu.

 

U mnie wychodzą błędy i v71 i v158 i v159. Objawy:

 

Wentylator słychać, pracuje. W AUTO i ECON nie ma nawiewu aż do momentu kiedy zniżę temperaturę do 17-17,5 C - wyżej nie ma szans (sporadycznie zadziała).

Za to jak uruchomię obieg zamknięty to wieje aż miło. Wieje tez - uwaga, jak ruszę manetką wycieraczek do siebie, ale po 15 sekundach przestaje!

 

Co to może być??? Ludzie pomóżcie bo już mnie krew zalewa z tym paskiem... Filtr kabinowy wymieniony.

 

A zdemontowałeś schowek? A sprawdziłeś czy chodzą klapy? A przeczytałeś post nr. 66 który opisuje kompletnie wszystko ? Po tym poście temat praktycznie się zamyka jeśli chodzi o świeże powietrze i obieg zamknięty. Widać że u Ciebie problem z klapą zewnętrznego powietrza, klapa od wewnętrznego obiegu pracuje bo jest uruchamiana z przycisku tak jak piszesz, ze spryskiwacza żebyś nie wdychał zapachu płynu i powinna chyba jeszcze od wstecznego biegu żeby spaliny nie wpadały do środka, tak bynajmniej jest u mnie. Temat prosty ale możemy go rozpisać na następne naście stron..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schowek zdemontowany, ale tyle co zauważyłem to to, że otwiera się i zamyka na żądanie klapa obiegu wewnętrznego. Tyle widziałem bez zdejmowania schowka... zrobiłem film z tym jak to działa , może ktoś coś w tym zobaczy...

 

 

Dodam, że wcześniej widziałem że klapa się przy niższych temperaturach uchylała. Teraz nic.

 

No i nie wiem gdzie znaleźć ten silniczek v71... Czy on jest za tym z niebieską końcówką (to chyba v113 (3C1907511B ))?

Edytowane przez marcinek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności